Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:58

Super leuk Nientsje! Het is ook een superleuk stel. Ik vind Ewok t leukste, lief bekkie.

Wat ik me wel afvraag ... Hoe kwam je aan de namen? Hadden ze die al?
Ik vind ze zo briljant niet bij elkaar passen :') ;)

Nientsje

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:14

Nou heel simpel :=

Ik wilde na het verlies van mijn ratjes weer een nieuw beestje. En toen zag ik baby Herman zitten. En ik wilde hem dolgraag hebben. Maar mijn vriend wilde hem niet... die wilde geen cavia's hebben... dus toen kreeg ik het voor elkaar dat ik hem mocht hebben door hem te vernoemen naar mijn vriend zijn favoriete schrijver (welke ik maar een dropl.ul vindt, maarja ik wilde die cavia) dus daarom heet Herman dus Herman. Ewok kwam er later bij, ik mocht haar hebben van een oud collega, die had haar als kleintje bij een opvang weg, samen met nog een paar caafs, maar haar hond had op Ewok na alle andere caafs doodgebeten... zij had nog geen naam. Heel lang over nagedacht tot mijn vriend zijn jongste neefje er was. Die kon de naam van mijn vriend niet uitspreken en wat hij zei klonk als Ewok. En een Ewok is een harig beestje van star wars ofzo... en aangezien Ewok een ruw vachtje heeft, was de keuze gevallen op de naam Ewok :D

Hopelijk is dit lange verhaal een beetje begrijpelijk :=

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:19

melody7 schreef:
Balen dat ze nu niet naar buiten kunnen Dubbeldun!

Wat doen ze eigenlijk met die sliertjes, slapen ze daar gewoon onder? Ik vind dat er altijd wel gezellig uitzien :D

Ik noem het de mancave.
Er staat een mandje in en daar slapen ze in. Lekker beschut!

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:28

Wat leuk Nientsje!

@taartjr wat ziet dat er leuk uit

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:15

Nientsje schreef:
Nou heel simpel :=

Ik wilde na het verlies van mijn ratjes weer een nieuw beestje. En toen zag ik baby Herman zitten. En ik wilde hem dolgraag hebben. Maar mijn vriend wilde hem niet... die wilde geen cavia's hebben... dus toen kreeg ik het voor elkaar dat ik hem mocht hebben door hem te vernoemen naar mijn vriend zijn favoriete schrijver (welke ik maar een dropl.ul vindt, maarja ik wilde die cavia) dus daarom heet Herman dus Herman. Ewok kwam er later bij, ik mocht haar hebben van een oud collega, die had haar als kleintje bij een opvang weg, samen met nog een paar caafs, maar haar hond had op Ewok na alle andere caafs doodgebeten... zij had nog geen naam. Heel lang over nagedacht tot mijn vriend zijn jongste neefje er was. Die kon de naam van mijn vriend niet uitspreken en wat hij zei klonk als Ewok. En een Ewok is een harig beestje van star wars ofzo... en aangezien Ewok een ruw vachtje heeft, was de keuze gevallen op de naam Ewok :D

Hopelijk is dit lange verhaal een beetje begrijpelijk :=

Geweldig verhaal :D Ik vond de namen ook een beetje een bijzondere combinatie, haha. Maar ze zijn super leuk. Vooral Herman vind ik erg mooi.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:22

Haha ja toch :=

Mijn ratten pasten wel bij elkaar. Ik had 2 mannetjes en 1 vrouwtje (allemaal uit een ander nest, 1 man uit Drachten, 1 uit Leeuwarden en het vrouwtje uit Groningen) want ik moest een nestje fokken voor een schoolopdracht. Mannetjes heetten Jan en Klaas en het vrouwtje Katrijn (van de handpoppen Jan-Klaassen en Katrijn) en er kwamen 13 baby's van Klaas en Katrijn. Op 1 vrouwtje na alles verkocht, want ik wilde Jan, Klaas en Katrijn natuurlijk houden en Katrijn wilde ik ook niet alleen hebben. En dus hield ik vrouwtje Muppet :D

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:28

Afbeelding

Dit schatje is Biscuit. Ze is een dochter van mijn beer. En ik heb haar gekregen omdat de fokker mijn beer nog een keer mocht gebruiken. Ze is vandaag precies 4 weken. Maar ze blijft nog een paar dagen bij haar mama en haar zusje die bij de fokker blijft wonen.
Misschien haal ik haar vrijdag, of het weekend.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:33

Wat een schatje <3

Ik zie zo vaak cavia's in het echt of op internet verschijnen dat ik denk van aaaahhhh ik wil meeeeeerrrrr!!!

Ik heb mn vriend al verteld dat als we groter gaan wonen met een grote tuin, ik zelf een keer een nestje fokken wil en ze dan allemaal ga houden :=

Wegdoen ben ik slecht in. Was een drama met die ratten :')

Ik wordt dan echt het gekke caviavrouwtje :):)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:53

Het wegdoen is hier ook wel een beetje een dingetje hoor. Bij mij gaat er in maart weer een zeugje bij de beer. Maar ik heb nu 10 cavia's en ik kan gewoon niet meer alles houden. Ik heb nu 3 zeugjes die niet voor de fok geschikt zijn en 2 beertjes. Maar ik denk er niet aan om die weg te doen.
De beertjes laat ik in januari castreren, dan zijn ze wat makkelijker te houden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:21

Heb bij mijn vader ook een samen geraapt zooitje van marktplaats en via bokt ook. En de broertjes komen van Facebook en Sammie via een kennis. Er komt hier nog een vrouwtje bij als Arrow gecastreerd is. Liefste een skinny zeugje vind ze zo leuk <3. Maar eerst de katers moeten nog hakkietakkie.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:02

Wat leuk dat Ewok & Herman huisdier van de maand zijn!
Dat ratje is ook leuk <3 Welke school is dat waar je die ratten moet fokken, en zelf verkopen? Daar heb ik al vaker van gehoord, bijzondere opdracht.
Hier doen ze het fokproject met voedselmuizen. Ze hebben altijd heel veel leuke muizen zitten dus ik heb ook een kooi met muizen staan sinds mijn fokproject O:)

Deze heb ik nu, mijn fokproject is al ruim 3 jaar geleden dus die leven niet meer:

Afbeelding

Dat nestje houden heb ik dus ook gedaan, daarom heb ik 8 cavia's. Ik kon ze écht niet weg doen <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:10

Dat was het Nordwin college in Leeuwarden. Vond het ook maar een rare opdracht... heeft me wel veel geld gekost want moest alles (kooien en onderhoud) zelf kopen en betalen...

Ewok en Herman hebben hun gewonnen prijs vandaag gekregen :D
Een zakje kruidenhooi (hun favoriet) een doosje met mueslistokjes, zakje gedroogde worteltjes, een zakje gemengd caviavoer (maar ik geef ze dat nooit ivm kieskeurig eten, dus denk dat ik die weg ga geven, maar aan wie?) en een cadeaubon van tien euro :D
Afbeelding

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:42

Leuke foto! Zo vinden ze winnen wel errug leuk :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:43

Wat een leuke prijs! :D

Dat is inderdaad echt heel vreemd, dat kun je als school toch niet maken.. Gelukkig heb jij wel voor alle ratjes een fijn huis kunnen vinden!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:03

Ze vinden het helemaal prima om lekkers te winnen, vreetkeesjes :)

Ja ik en mijn ouders waren er ook niet erg blij mee... gelukkig voor alles inderdaad wel een huisje gevonden. En ach ik hield ook wel heel erg veel van mijn lieverds hoor!

Ik wilde graag weer ratjes toen maar mocht ze niet van mijn ouders. Op deze manier hadden mijn ouders geen keus meer :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:06

Dat komt dan wel weer mooi uit :+

Bij ons gebeurd dat project gewoon op school, en in vakanties heb je de keuze of je ze meeneemt of op school laat. Ik nam ze mee en heb ze uiteraard nooit meer mee teruggenomen naar school want toen vond ik ze al te leuk :')
Mijn zus heeft het volgend jaar ook en neemt de vrouwtjes ook mee naar huis :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:25

Wij moesten alles thuis doen. Mochten wel kiezen welk dier we wilden. Ik en 2 andere meiden hadden ratten. 2 meisjes hadden muizen (maar daar kwamen geen kindertjes van), 1 had hamster (ook geen kindertjes) en 2 meisjes hadden vogeltjes (ook geen kindertjes).

Alleen ik en de 2 andere damens met ratten hadden nestjes :+ de ene had 11 rittens, de andere 12 en ik had 13 gezonde rittens :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:30

Echt een vreemde opdracht.. Wat deden ze dan met de leerlingen die geen jongen kregen?

Mijn muizenproject mislukte eerst ook, tweede koppel deed het beter :D Als het weer was mislukt had ik het over Effie mogen schrijven, want die was op dat moment hoog drachtig van haar 5 kinderen :))
Bij een meisje heeft het echt een half jaar of langer geduurd, die had steeds onvruchtbare muizen :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:32

Dan baal je als je onvruchtbare muizen hebt.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:35

Die konden nog een voldoende krijge als hun verslag goed was.

Volgens mij waren er ook veel muizen gestorven... was heel vreemd

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:39

Muizen zijn helaas niet zo sterk -O- Mijn nestje heb ik veel geluk mee gehad, zowel de moeder als alle jongen (vader had ik niet, zoontjes waren bij een bokker) hebben een mooie leeftijd behaald.

Mijn huidige groep heb ik meer pech mee gehad. Er zijn er al 4 overleden die nog geen jaar waren. De jongste was 2 maanden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:44

Heh jakkie...

Mijn vader rat is 5 geworden. Hij vergroeide in zijn rug... dus heb hem ingeslapen. Hij was verder nog gezond en blij maar wilde niet dat hij ging lijden dus met veel verdriet laten gaan...
Afbeelding
Lieve Klaas <3

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:53

Ik had eerder ook muizen. Daarna hamsters maar die vond ik eng haha. sissende krengen!

Zondag ga ik een California beer ophalen *\o/* *\%/* moet er wel 100 km enkele reis voor rijden. Ze zijn in het noorden niet te vinden/te koop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 15:58

Leuk, tegen die tijd zal alle sneeuw wel weg zijn .
Een California staat ook nog op mijn lijstje, wel een zeug dan :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:59

Gaaf Tanja! Dat zijn zo'n mooie cavia's <3

Ik vind de hamsters op school ook nooit zo leuk. Die gaan ook op hun rug liggen sissen, en met een beetje pech bijten ze ook nog :+