Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:36

Kunnen we ruilen allemaal?
Hier is het best warm in het zonnetje vind ik en is de hele dag nog geen druppel gevallen :=
Ik zou wel graag wat regen willen :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:37

Ow, hier voorspelden ze veel regen, maar drupt het alleen af en toe...

@diantaM snap ik helemaal, mij staat het vele haar juist tegen bij dat type hond, maar ik vind ze prachtig en dat eigenwijze is ook gewoon wel leuk inderdaad :D welke kleuren zitten er in het nest?

@jeanine geslaagd dus? ;) Nice!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:51

cursebreaker schreef:
Kunnen we ruilen allemaal?
Hier is het best warm in het zonnetje vind ik en is de hele dag nog geen druppel gevallen :=
Ik zou wel graag wat regen willen :j

Ja same here! Regen is welkom hoor! Van die lekker dikke druppels. <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:52

Ik kan jullie serieus niet bijhouden vandaag hoor!
Vind het wel interessant de posts over de drijvers dat wist ik eigenlijk helemaal niet.
En stukjes over vocaal dat is guapa ook meer als de chinezen al zijn over het algemeen de chinezen ook wel meer gehoord.
Guap doet het ook uit onzekerheid.

Vanmiddag lekker in de chaamse bossen wezen wandelen samen met mams en hun spanjaard.
Was lekker wandelen daar <3

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:01

cinniz123 schreef:
Ik kan jullie serieus niet bijhouden vandaag hoor!
Vind het wel interessant de posts over de drijvers dat wist ik eigenlijk helemaal niet.
En stukjes over vocaal dat is guapa ook meer als de chinezen al zijn over het algemeen de chinezen ook wel meer gehoord.
Guap doet het ook uit onzekerheid.

Vanmiddag lekker in de chaamse bossen wezen wandelen samen met mams en hun spanjaard.
Was lekker wandelen daar <3

[ [url=m/S4gBSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6ywxna.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan was je vlak bij mij! :j zéker mooi om daar te lopen! Ik kom er vaak in de winter, als ik 'ons' bos (Surae) beu ben O:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:48

Ja wist door jou dat er een fijn losloopgebied zat.
Zei al tegen mams dat het er zat maar ze kwam voorheen nooit ver omdat hun hondje te oud was.
Nu met de nieuwe telg dus de eerste keer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:01

Lekker hoor, genieten! Was het erg druk? ( Liggen wat campings rondom )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:06

Ik kan jullie ook echt niet bij houden!

Gister workshop hoopers gehad en wat deed Jinn het goed! Super trots en we hebben iets heel moois laten zien.
Jammer genoeg geen filmpjes. Totaal niet aan gedacht.
Na de workshop nog even lekker gezwommen want het was best warm en we stonden steeds pal in de zon. Fat vond Jinn ook heerlijk.
Thuis lekker met rust gelaten.
Vandaag ook niks gedaan overdag want was zelf druk maar zonet ff lekker naar t bos geweest met de bal :D
Dat doe ik niet zo vaak maar als ik t wel doe issie super blij

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:17

Hier ook flinke regenbuien gehad. Was zelf gewoon fris buiten.

Jeanine geslaagd voor een sub.

Chinniz en JesdaJinn lekker gewandeld.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:18

Skippy01 schreef:
Lekker hoor, genieten! Was het erg druk? ( Liggen wat campings rondom )

Nee zijn 3 mensen tegen gekomen met honden dus viel mee.
En die van mij zijn wat dat betreft wel wat gewend gelukkig in rotterdam.

Moet zeggen dat je me er aankomende week ook niet zal vinden met die temperaturen die ze opgeven,dat trekt parel gewoon echt niet meer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:29

Pfoe nee, 35°C is geen doen om te wandelen! Dan mag zelfs Toby van mij niet meer, en die is altijd zeer content met warm weer :j
Ja, Rotterdam is inderdaad vast een stuk drukker dan het Chaamse bos gedurende de zomermaanden _O- Ik ben niet veel gewend hè, ik loop daar liefst van september tot april, ook bij ons in het bos, en in de loonse duinen... Drukte een beetje vermijden ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:05

Er zitten veel mensen in dit topic volgens mij!

Iemand vroeg naar de kleur van het nestje, het zijn 3 lichte (beetje blond kleur) en twee donkere. Het vele haar ben ik juist gewend door mijn vorige collies. Weinig overlast van haar. Alleen als je borstelde of per ongeluk op zijn haar ging staan oid .

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:27

DiantaM schreef:

Iemand vroeg naar de kleur van het nestje, het zijn 3 lichte (beetje blond kleur) en twee donkere. Het vele haar ben ik juist gewend door mijn vorige collies. Weinig overlast van haar. Alleen als je borstelde of per ongeluk op zijn haar ging staan oid .

Ah, nog even spannend dan welke kleur je gaat krijgen! ;) Maar zijn de lappen niet net als husky's van de verharing in twee keer met enorme plukken haar overal waar je een tweede hond van kan maken?
Mijn spaniel verhaarde véél, jaarrond. Dat was een ongecastreerde reu, dus daaraan lag dat niet. Toby verhaart ook veel, maar dat is kort, hard haar, dat valt me alles mee, dat valt direct naar de grond :)

En jep we zijn hier met best veel :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:03

Hahaa heel veel! Een paar herken ik ook wel iedere keer maar niet allemaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:07

DiantaM schreef:

Dat haar trekt mij juist hélémaal niet maar wel de Schotse Collie, dus hier loopt er een zonder haar. }>

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:14

@KimD écht, kruisen met die van @Cinniz, dan is het zonder haar _O- }:) O:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:30

Skippy01 schreef:
DiantaM schreef:

Ah, nog even spannend dan welke kleur je gaat krijgen! ;) Maar zijn de lappen niet net als husky's van de verharing in twee keer met enorme plukken haar overal waar je een tweede hond van kan maken?
Mijn spaniel verhaarde véél, jaarrond. Dat was een ongecastreerde reu, dus daaraan lag dat niet. Toby verhaart ook veel, maar dat is kort, hard haar, dat valt me alles mee, dat valt direct naar de grond :)

En jep we zijn hier met best veel :D

Doordat de meeste honden nu in huis leven (verwarming etc) verharen de meeste honden het hele jaar door :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:42

Ja mijn ervaring is dat je dus met langharige honden veel minder haaroverlast hebt dan met kortharige honden. De meeste haren blijven gewoon in de vacht zitten totdat je ze er uit haalt.m

Haha kortharige collies vind ik dus vanwege het ontbreken van haar echt minder leuk. Wel mooie kleuren zo. En gave foto

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:01

[code][/code]Pfoe! Jullie gaan echt hard. Ik had me voorgenomen een bijleespost te maken, maar het was niet bij te houden vandaag. Ik zag interessante stukken over het drijven, daar ben ik totaal niet mee bekend. En leuke foto’s van uitjes die gemaakt zijn. :D

Ik wil Diandra ook even welkom heten! Een Finse Lappenhond hoor je niet vaak (althans hier niet). Toevallig wilde een vriendin van mij er ooit eentje en zodoende ben ik het ras eens op gaan zoeken. Leuk dat ze geboren zijn, nu kan het wachten echt gaan beginnen!

Wat betreft verharen heb ik nu voor het eerst een hond in huis die verhaard, maar het valt me (nog) alles mee. De honden van m’n ouders zijn een Labradoodle en Boomer, dus die worden getrimd en laten heel zelden een plukje achter. Melle laat de laatste dagen z’n lange haren vooral los. Z’n vachtje wordt een stuk korter en meer “Boerenfox-eigen”.

Ik had nog wel een vraag. Doen jullie allemaal eerst een puppycursus, dan een pubercursus / jonge honden en dan gehoorzaamheid? Ik wil met Melle graag wel bezig blijven, dus ben me een beetje aan het oriënteren wat ik wil gaan doen en waar en hoe. :') Uiteindelijk lijken speuren, hoopers en agility mij erg leuk, maar voor de laatste twee moet hij in ieder geval nog een tijd wachten en dan is het nog maar de vraag of Melle het ook leuk gaat vinden. Speuren zag ik bij sommige scholen al wel als optie voor jongere honden, dus ben vooral benieuwd wat iedereen hier zoal doet.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 03-08-20 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:03

Skippy01 schreef:

Dan wel guapa anders nog kans op lang haar :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:13

xLaraaj schreef:
Doordat de meeste honden nu in huis leven (verwarming etc) verharen de meeste honden het hele jaar door :+

Haha, ja, daar weet ik alles van. Maar jaarrond een beetje zoals Toby, of jaarrond bakken met haar vanwege een enorme ondervacht en dekvacht vind ik ook nog wel een verschil persoonlijk... (Ik ben lui, en ik hou óók van een opgeruimd huis, dus ik wil geen zeven dagen stofzuigen, maar ook niet uitglijden over hondenhaar haha (overdrijven kan ik goed, maar je snapt me vast)

DiantaM schreef:
Ja mijn ervaring is dat je dus met langharige honden veel minder haaroverlast hebt dan met kortharige honden. De meeste haren blijven gewoon in de vacht zitten totdat je ze er uit haalt.m

Haha kortharige collies vind ik dus vanwege het ontbreken van haar echt minder leuk. Wel mooie kleuren zo. En gave foto

Echte langharen heb ik dus niet gehad, ik vond dat er van de spaniël genoeg af kwam ( to be fair, die liet zich niet borstelen, ging hij compleet door t lint, gevalletje defect in z'n koppie bij alles wat hij stress vond, dus die verhaarde, en dat viel overal, want kon hem niet borstelen)
Échte langharen zou ik dus niet weten, ik zie me echt een huis vol plukken haar voor me altijd...

cinniz123 schreef:
Skippy01 schreef:

Dan wel guapa anders nog kans op lang haar :+

_O- := **ziet kale collie met sokjes en oorpluimpjes voor zich**

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:17

Wij hebben hier in de buurt iemand die zijn hond in het bos borstelt. Als je ziet wat een haar daar vanaf komt dan snap ik dat je dat niet graag in huis hebt. :') Al moet ik zeggen dat ik het zwarte haar van de Labrador van mijn oom en tante op hun lichte vloer ook geen succes vindt. Over verharen gesproken. _/-\o_

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:23

Als zo vaak gezegd ik weet de oplossing :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:36

KimD bij ons op dorp loop ook een man met 2 kale Schotse collies.

Senna verhaar soms ook. Je ziet het niet maar dan ineens zie je de bosjes haren liggen op de grond. Mijn oude hond Zorro een husky was echt met plukken te gelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 06:18

DiantaM schreef:

Hoe bedoel je 'meer haar'?

Afbeelding