Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:59

Chriske gefeliciteerd.

Ga ook zeker volgen maar als stille meelezer.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:31

Kiwi gefeliciteerd! ben benieuwd naar de pupjes, weer spannend! Fijn dat boellie ook doorhad wat de bedoeling was. lijkt me niks vervelender dan een loopse teef en een domme reu :Y)

Chriske gefeliciteerd! ik volg ook in je topic :D

Dierenfan heel veel sterkte.... wat een moeilijke tijd voor je.

Volgens mij had ik dit nog niet verteld. Maar zondag hadden we dus die kennel wandeling. Er waren 21 honden en die van mij was heeeeeeeel opgewonden en wild door de situatie. Al die honden waar hij niet gelijk heen kon rennen etc. Veel gepiep etc en druk gedoe. En toen ineens ging hij staan, heft zn poot en pist zo tegen mijn been aan. Was heeeel raar. Ik denk zelf dat het mede kwam doordat hij stress ervaarde van die grote groep honden en niet echt wist wat hij met de situatie aan moest. Daarna even stukje verderop gaan staan en toen ging het gelukkig wel beter. Toen ze eenmaal los waren was hij ook in een keer weer gewoon normaal.
Iemand dit ook wel eens gehad? Ik stond wel een beetje perplex om eerlijk te zijn. Meer van "deed hij dit nou echt?" :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:47

Gefeliciteerd Chriske! Y)(^)

Dat is wel apart Nynke _O- Ze kunnen soms door stress rare dingen doen. Toen Dundy en ik laatst belaagd werden door twee honden heeft hij daarna in een split second zijn riem doorgekauwd. Hij heeft nog nooit aan zijn riem gezeten en opeens was ie kapot toen ik even een seconde niet keek.

Als hij verder nooit heel bezitterig is en over dingen heen plast zou ik het of als stress benoemen of je ging gewoon net staan waar hij wilde plassen :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:51

Ik zou idd ook zeggen dat het een rare uiting van stress is en ik denk zeker niet iets om je zorgen over te maken - ze kunnen soms idd echt gekke dingen doen, wat heel atypisch zijn qua gedrag. Ik kan me goed voorstellen dat die bijeenkomst ook erg indrukwekkend is. Arya is ook snel onder de indruk van meerdere honden tegelijk om d'r heen en ik denk dat zo'n bijeenkomst bij haar ook best wat stress tot uiting gaat geven als die meeting er komt. Maar het is ook te leuk om niet te missen, als je broertjes/zusjes/mama e.d. kunt zien. Een beetje achteraan lopen met zo'n grote groep is dan idd wel een fijne oplossing. Ik moest stiekem even lachen, want ik zag dit namelijk echt voor me hoe dat moet hebben uitgezien, dat ie zo uit het niks zijn poot optilt en tegen je been aan plast := Dat mis ik dan weer niet aan een reu hebben - het optillen van die poot hihi.

Ook in dit topic nog even een felicitatie voor jou chriske *\o/*
Ik heb net ook gereageerd in je volg topic, leuk dat die er is!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 20:51

Misschien inderdaad iets van spanning dat ie even van slag was.
Kan zomaar. T is ook wel veel natuurlijk zoveel mensen en honden. Dus dat ie t spannend oid vind vind ik niet gek.

Ik wist gelukkig wel dat ie t spelletje snapte maar het was nog niet eerder gelukt omdat ie vrij klein en compact is. Maar nu weet ik dat ie daadwerkelijk bevrucht en dat is ook fijn.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:59

Dank jullie wel :D leuk ook dat jullie ons gaan volgen!

Oh dat is idd appart Nynkstet, misschien zoals hierboven al staat een uiting van stress?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:25

Bedankt iedereen...

Voelt erg onwerkelijk nog steeds. De 4de hond in 3 jaar. 2 vd 4 honden woonden bij mij en 2 bij zeer goede vriendin. Zo ook Paco al was hij ook van mij (gedeelde hond net als de husky teef).
Paco is de eerste waar ik nog steeds niet om kan huilen. Gewoon omdat het "vast" zit ergens. Het komt er niet uit. Vandaag uiteraard gewoon gaan werken en zelfs het werk in het crematorium ging gewoon terwijl ik dat bij de vorige echt even niet aan kon emotioneel. Erg vervelend gevoel zo, ik krijg het niet echt verwerkt. Hopelijk dit weekend als ik rust heb dat het alsnog komt. Voor nu draai ik op de automatische piloot.

De rest van de roedel heeft rust. Heel veel rust. Een hele "last" lijkt weg. Ongelooflijk hoe een stempel een zieke roedelleider geeft aan een roedel. Zelfs aggy de husky teef lijkt helemaal oke met de situatie. Terwijl wij al jaren roepen als Paco overlijdt dan is zij er 2 weken later ook niet meer. Ooit in het asiel zijn ze 5 dagen gescheiden omdat ze apart geplaatst konden worden. Ze heeft 5 dagen in een hoekje gelegen zonder maar iets te doen (ze heeft lichte vorm kennelsyndroom) . Daardoor besloten nooit meer te scheiden. Gelukkig heeft ze de rest vd roedel nog om zich heen en lijkt daar helemaal happy mee nu.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:27

Nynkster schreef:
Kiwi gefeliciteerd! ben benieuwd naar de pupjes, weer spannend! Fijn dat boellie ook doorhad wat de bedoeling was. lijkt me niks vervelender dan een loopse teef en een domme reu :Y)

Chriske gefeliciteerd! ik volg ook in je topic :D

Dierenfan heel veel sterkte.... wat een moeilijke tijd voor je.

Volgens mij had ik dit nog niet verteld. Maar zondag hadden we dus die kennel wandeling. Er waren 21 honden en die van mij was heeeeeeeel opgewonden en wild door de situatie. Al die honden waar hij niet gelijk heen kon rennen etc. Veel gepiep etc en druk gedoe. En toen ineens ging hij staan, heft zn poot en pist zo tegen mijn been aan. Was heeeel raar. Ik denk zelf dat het mede kwam doordat hij stress ervaarde van die grote groep honden en niet echt wist wat hij met de situatie aan moest. Daarna even stukje verderop gaan staan en toen ging het gelukkig wel beter. Toen ze eenmaal los waren was hij ook in een keer weer gewoon normaal.
Iemand dit ook wel eens gehad? Ik stond wel een beetje perplex om eerlijk te zijn. Meer van "deed hij dit nou echt?" :+

Ik heb dit met Zig 1x gehad op de hondenschool waar een stressvolle sfeer hing in een groep van ong 12? honden. Is bij hem een combi van stress én claimgedrag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:42

Djessey is volgens mij wel geschikt voor een tandpasta reclame:
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:40

Ik herken het wel hoor dierenfan. Toen wij onze Luna met spoed moesten laten inslapen was Lupa daar ook dikke prima mee, die keek niet op of om naar het lichaam … Terwijl zij nog nooit alleen was geweest. Heel bizar
Wellicht geeft het voor jouw wel een beetje rust dat de roedel er zo oké mee is. Het maakt het verdriet niet makkelijker als je ook nog honden hebt die zoekende zijn. Nogmaals heel veel sterkte!

Ze shinen lekker kiwiwitje :j

Dat ik een grappenmaker had wist ik al. Maar toen ik dit zag gebeuren kon ik niet anders dan gigantisch in de lach schieten :') En natuurlijk mag ze dit niet doen maarja ... *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo blij met mijn knapperdjes <3
Gister nog met Bodhi bij de dierenarts gezeten. Zijn tandvlees was ineens gigantisch bleek en hij was heel erg hangerig bij me. Ook diarree en niet zo'n beetje ook. Toch even laten controleren want begon me nu wel zorgen te maken, direct ook bloedonderzoek laten doen maar kwam niets uit. Alles is ruim in orde (krijg de resultaten nog wel). Dus heb weer metrobactin meegekregen net als 3 weken terug bij de andere twee. Zucht, af en toe %) Hij eet in ieder geval weer en is niet meer futloos +:)+ Nu mag alles weer normaal gaan doen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:47

Kiwi gefeliciteerd met de dekking!

Aw denies die eerste foto man man wat een droppie

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:58

Haha Denise volgens mij heb je je handen er vol aan. Zo ondeugd koppie <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:01

Mwah dat valt op zich wel mee :P Het is een heel makkelijk & fijn hondje. Zijn ze trouwens allemaal als je ze kent, maar wellicht voor een buitenstaander zijn ze een beetje apart haha.

Maar dierenartsen heb ik de afgelopen periodes voldoende gezien … :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:33

Hahaha kiwi :')

@denies: ik had er even voor nodig, is de grap dat ze aan tafel zit? :+ Dat mag hier gewoon, doen ze ook heel vaak precies zo :')
Balen van Bodhi, hopen dat hij snel opknapt!

Ik had de honden zelf mee naar een hotel ivm studie, super braaf geweest <3. AJ had deze week oorontsteking, dus dat kostte helaas ook wel weer genoeg :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:44

De grap is dat ze aan tafel zit met de voerbak recht voor haar neus, echt zo van 'im ready for dinner' :') Wij gebruiken borden :9k :9k Hier morgen ze normaal gezien niet op de stoelen of tafel, maar Mera zoekt het graag hogerop.

Jij ook al een dierenarts gezien, sterkte met AJ! Bo lijkt zich al een heel stuk beter te voelen :)

Edit: Iemand zei hoe snel snacks4dogs aanvult? Even een berichtje sturen, had binnen een uur reactie en heb zojuist weer een grote bestelling geplaatst.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:13

Sinds we in België naar de dierenarts gaan kan ik zonder knoop in mijn maag voordien qua rekening die ik ga krijgen naar de dierenarts. Dat is erg fijn. Minder fijn is dat ik in een jaar tijd de weg er naartoe blindelings weet via grote weg en via polderwegen.... Gezien ik gerust verdwaal op mijn balkon aldus goede vrienden zegt dat wel hoe vaak we die weg al gereden zijn. Ik hoef ook maar aan de telefoon mijn voornaam te zeggen en kan zo beginnen over welk probleem en ze vind feilloos in systeem de hond (en de roedel staat zelfs gesplitst in systeem ivm 2 eigenaren)

Wij mogen sowieso over 2 weken weer, dan ent ronde

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 00:26

Chirske ik ga ook volgen heel interessant :)
Nynkster ohjee wat apart hahaha wel een leuke wandeling verder gehad ?
Dierenfan apart he dat een roedel dat ook zo goed aanvoelt wel heel bijzonder nog een keertje veel sterkte toe gewenst !
En idd wij gaan ook in belgie naar de dierenarts stuk goedkopere rekeningen dan in nederland.
Kiwiwitje whahha zou wel een prachtige reclame worden met Djessey <3
xDenies whaha kleine clown ! Wat een knapperd

Met Candy gaat het goed. Ze is loops geworden en houdt zich echt super goed schoon ! Momenteel ligt ze te slapen op de bank met haar hoofd op een zak kroepoek :P
.Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 06:07

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:11

Schatje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 10:44

Kleine frummel 33 weken (7,6 maanden)

Afbeelding

En deze vergelijking is ook leuk natuurlijk!
5 weken en 7,6 maanden

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:00

Hahahaha! Ik vind wel dat je niet meer 'kleine frummel' mag zeggen, dat doet haer geen goed. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 11:02

KimD schreef:
Hahahaha! Ik vind wel dat je niet meer 'kleine frummel' mag zeggen, dat doet haer geen goed. :+

-O-

Maar ze blijft toch mijn kleine frummeltje -O- -O-

Nee je hebt gelijk hoor. Ze is inmiddels groter dan Boellie (nu is dat niet zo gek.. :P ) En geloof dat ze aardig op hoogte van der moeder zit. En ook qua gewicht gaat ze goed :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:04

Was ook maar een grapje, wij noemen die twee van ons ook nog steeds 'de puppies', en dat zal zo blijven tot er een nieuwe of meerdere nieuwe puppies zijn. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:15

Is toch bizar hoeveel verschil in 28 weken tijd!

Morgen onze pup eindelijk ophalen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 11:28

KimD schreef:
Was ook maar een grapje, wij noemen die twee van ons ook nog steeds 'de puppies', en dat zal zo blijven tot er een nieuwe of meerdere nieuwe puppies zijn. :+

haha weet ik!

Puppies is nog wel erger :') :(:)
cinniz123 schreef:
Is toch bizar hoeveel verschil in 28 weken tijd!

Morgen onze pup eindelijk ophalen :D

Gaat zo snel!

Veel plezier nog 1 nachtje slapen *\o/*