Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:33

Sastaic schreef:
Nee rabiës heeft ze niet gehad. Die is toch verplicht als ze naar het buitenland gaan?

Ja klopt, maar eenmaal ziek zijn ze bijna niet meer te redden. Zou zelf kijken of er een spoedlijn is voor advies.
Ben zelf wel eens om 10 uur savonds bij de huisarts geweest om een rattenbeet terwijl mijn rabies op het randje was van verlopen..

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 22:45

Gebeten door een rat? Hoe heeft ze dat nou voor elkaar gekregen? :')

Zou indd even met de DA overleggen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:59

Zoals ik heb begrepen zijn de aanstichters van rabiës, voornamelijk vleeseters zoals vossen en vleermuizen. Ik denk niet dat het kwaad kan als ik tot morgen wacht.

We hebben onder het plastic van de maiskuil ratten zitten, de bedoeling was en rat dood slaan en Zhena mocht hem dan apporteren. Alleen Zhena was iets te vlug en had de rat eerder dan wij. Maar en levende rat komt in het verweer dus toen hing hij aan haar kin.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:13

Sastaic schreef:
Leuk kim! Geen makkelijke hondjes, maar wel een leuke uitdaging

Klopt. We hebben er hiervoor ook 1 gehad maar die hebben we vorig jaar helaas in moeten laten slapen op 14 jarige leeftijd. We hebben ook wel even getwijfeld of we weer voor hetzelfde ras moesten gaan maar we gaan er toch weer voor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 23:52

Sastaic schreef:
Zoals ik heb begrepen zijn de aanstichters van rabiës, voornamelijk vleeseters zoals vossen en vleermuizen. Ik denk niet dat het kwaad kan als ik tot morgen wacht.

We hebben onder het plastic van de maiskuil ratten zitten, de bedoeling was en rat dood slaan en Zhena mocht hem dan apporteren. Alleen Zhena was iets te vlug en had de rat eerder dan wij. Maar en levende rat komt in het verweer dus toen hing hij aan haar kin.

Morgen vroeg gelijk de DA maar even bellen voor overleg. Beter teveel gebeld dan te weinig.

Ze was dus wel heel vlug haha.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:57

Hier is Rabies verplicht voor de show, trainingen etc...eigenlijk alles(Duitsland) Als ze die niet hebben, hoef je ook niet naar een hondenschool te gaan;) Moet die van de oudjes ook nog opnieuw doen, Olly heeft hem pas nog gehad. Die is nu goed voor 3 jaar. Opzich ook wel zo veilig om te hebben voor de avontuurlijke honden;)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 06:20

Inderdaad kiwitje haha

Klopt kim, ik denk ook wel dat wat de da ook gaat zeggen ik haar sowieso laat enten. In nl is het niet verplicht en het komt naar mijn weten ook niet zo vaak voor.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:46

Sastaic schreef:

Ratten eten ook vlees..

Wel erg onhandig. Kunnen honden ook tetanus krijgen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:25

Zou inderdaad eens overleggen met jouw dierenarts. Ik laat mijn honden zoizo enten. In België is het ook niet verplicht maar met al het wild dat toch ook over de landgrenzen trekt en al het wild in de ardennen laat ik het liever doen en mijn da ook. buiten dat het ook verplicht is op show en voor op vakantie.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:44

Ik heb vanmorgen overlegd met de da, deze vertelde me dat ik het wondje goed moet ontsmetten en in de gaten houden bij ontsteking moet ik even en kuurtje ophalen. Verder was er geen gevaar. Rabiës ga ik wel halen maar pas als het wondje genezen is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 10:55

Gelukkig! dan ben je in ieder geval zeker gerustgesteld dat t oke is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:14

Eigenlijk zou rabiës enten gewoon altijd verplicht moeten zijn. Stukje veiligheid voor dier en mens.

Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld en gelijk met 12 weken de rabiës enting laten geven. Ook omdat ik wel eens naar België ga, maar tot nu toe het paspoort vergeten mee te nemen :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:34

mvdende schreef:
Eigenlijk zou rabiës enten gewoon altijd verplicht moeten zijn. Stukje veiligheid voor dier en mens.

Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld en gelijk met 12 weken de rabiës enting laten geven. Ook omdat ik wel eens naar België ga, maar tot nu toe het paspoort vergeten mee te nemen :+

Hier krijgt alles rabies enting. Mijn dierenarts zit in het buitenland dus sowieso handig dan haha. Echter rabies enting laat ik pas met 4 maanden zetten op zijn vroegst. Teveel risico anders dat de enting niet goed aan slaat.
Zo laat ik de grote cocktail enting 1x per 3 jaar geven maar de honden van 1 jaar krijgen altijd ook de grote cocktail enting en daarna pas 2 jaar enkel weil enting.
Kennelhoest enting is enigste die ik niet geef. Titeren doe ik niet omdat weil daar niet bij zit en de rest toch maar 1x per 3 jaar hoeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 13:52

Hier dus wel titeren omdat je dan dus het geluk kan hebben dat je niet eens 1x per 3 jaar hoeft te enten. Rabies ga ik pas doen als we naar het buitenland gaan en evt voor shows.
Kennelhoest gaat uiteindelijk ook voor shows gebeuren maar verder niet. En weil moet ik nog eens goed over na denken. Dit jaar niet gegeven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:48

Hier ook geen rabiës tenzij we naar het buitenland gaan met de honden.

Snacks4Dogs pakket is binnen en het is echt mooi spul! Nu hopen dat de hondjes alles lusten maar dat zal wel goed zitten.

WOW en rundervet ook binnen dus Dexter kan weer beginnen met zn dieet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 15:08

Mooi he dat spul van snacks4dogs!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:24

Al best vaak verhalen gehoord/ gelezen dat een hond met spoed moest verhuizen/ met spoed om een andere reden naar het buitenland moest. Die honden hadden allemaal geen geldige rabiës enting en dat leverde dus grote problemen op. Daarom zou ik altijd zorgen voor een geldige rabiës enting. Zo kan wat er ook gebeurd/ nodig is, mijn hond zonder problemen door de EU reizen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:27

Ik woon zo ongeveer op de grens en de snelste route naar de rest van nederland is door duitsland heen dus ik zal mijn rabies wel op orde moeten hebben eigenlijk.

Ben lilith aan het trimmen, man wat een draak _-:(
Inmiddels al 4x op de tafel gehad en nog niet klaar..

Ze haalt wel minder rotzakkerij uit nu ze haar speelgoed weer heeft :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 15:45

Haha dat zit niet mee dan Azmay

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:13

Ik zit maandelijks in het buitenland. Dus hier alle entingen op orde

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:23

Resultaat na wat stoeiwerk, vind het genoeg voor vandaag de rest komt van de week wel :')
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:25

Mijn pakket snacks4dogs is ook binnen, ziet er goed uit :j. Ben nu alles in kleine stukjes aan het scheuren/breken zodat ik het als trainers kan gebruiken, maar nu heb ik even pauze. Kramp in m'n handen :'). Tot nu toe lusten ze alles waar ik ze een stukje van heb gegeven, AJ vindt het bullepeesje erg lekker. Zig eet die sowieso niet, maar dat wist ik van tevoren. Ik heb deze keer ook zalmsticks besteld, maar die zijn niet te breken en mogen dus als botjes dienen voor Zig :').

Hier hebben ze wel rabiës, in de zomer gaan we wel eens naar een agility camping in Duitsland :j.

Bwahahaha Lilith kaal :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:01

Hier geven ze allebei niks om snoepjes dus maakt niet uit wat ik erin stop :')

De WOW beviel goed bij Dexter! Had ook niet anders verwacht bij die vreetzak := Hopen dat ie dan straks wat extra vetjes heeft om spieren op te bouwen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 17:07

ZoZenn schreef:
Mijn pakket snacks4dogs is ook binnen, ziet er goed uit :j. Ben nu alles in kleine stukjes aan het scheuren/breken zodat ik het als trainers kan gebruiken, maar nu heb ik even pauze. Kramp in m'n handen :'). Tot nu toe lusten ze alles waar ik ze een stukje van heb gegeven, AJ vindt het bullepeesje erg lekker. Zig eet die sowieso niet, maar dat wist ik van tevoren. Ik heb deze keer ook zalmsticks besteld, maar die zijn niet te breken en mogen dus als botjes dienen voor Zig :').

Hier hebben ze wel rabiës, in de zomer gaan we wel eens naar een agility camping in Duitsland :j.

Bwahahaha Lilith kaal :')

Ik heb van die kabeljauw sticks. Vind een van de katten helemaal geweldig. Maar breekbaar zijn ze inderdaad niet.

WOW blijven ze hier gelukkig ook lekker vinden

mocht je uiteindelijk nog hoger in eiwit willen, dan kun je de junior van wolf proberen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:09

Sprotten vind ik altijd wel een aanrader. Maar was helaas uitverkocht -O-

Zijn makkelijk in stukjes te knippen maar ik geef ze vaak gewoon in het geheel tijdens wandelingen of training waarbij we niet trainen met snoep maar gewoon als tussendoortje.