DiantaM schreef:Dag allemaal,
Afgelopen zaterdag is onze toekomstige pup geboren. Ik ben me dan ook aan het oriënteren op zo ongeveer alles. Kan ik me hier melden of zijn er nog specifiekere topics?
Je bent hier zeker welkom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Afgelopen zaterdag is onze toekomstige pup geboren. Ik ben me dan ook aan het oriënteren op zo ongeveer alles. Kan ik me hier melden of zijn er nog specifiekere topics?
Oshaa schreef:Super interessant om de discussie over de verschillen in werken tussen de rassen te lezen.
Ben nog niet heel erg thuis in alle hondenrassen, maar het wordt wel steeds duidelijker dat het een grote invloed heeft op heel veel eigenschappen van de hond. Heel logisch eigenlijk, maar nooit zo bij stil gestaan. Ook het lezen over de verschillen tussen het drijven van koeien, schapen en eenden (nooit geweten dat dat een ding was) is heel interessant.
Ben ook lid vd met je hond op vakantie facebookgroep. Heel fijn dat er zoiets is, want het is soms best lastig iets te vinden. Nu nog geen vakantieplannen, ook maar even kijken hoe Beer het gaat doen qua auto. Hij is er niet dol op, al is hij wel heel rustig als hij er eenmaal inzit en ook niet heel erg gestresseerd, dus dat scheelt. Eigenlijk willen we volgend jaar gaan hiken in Andorra, maar even afwachten hoe alles zich ontwikkelt.
@punjab - waarom durf je met Senna niet naar zo'n huisje te gaan?
@cursebreaker, heel interessant om te lezen hoe je alles met Arya ervaart. Wel vervelend dat je zoveel commentaar krijgt. Zaterdag in het losloopgebied in Gent was iedereen super aardig. Beer vond het maar spannend en ging vooral naar alle baasjes, maar iedereen was vriendelijk en wilde hem wel een aai geven. Vele zeiden ook dat hun honden in het begin ook wat afwachtend waren, maar steeds meer los kwamen naar mate ze vaker gingen. Het was fijn om zo even met andere honden baasjes te praten. Hier zien we ze niet zo vaak, behalve aan de lijn. Beer is best heftig aan de lijn naar andere honden (als de andere honden eerst reageren, uit zich zelf niet), maar de mensen reageren er niet echt op.
Is Arya na zo'n wandeling vooral moe van de prikkels of ook van het lopen?
Hier lopen we wat af met Beer. Gisteren in totaal 17 km (verdeelt over 3 wandelingen, waarvan ééntje 11km). Zo'n afstand is wel uitzonderlijk, want we zijn echt nog wel aan het opbouwen. Hij is alleen zo enthousiast en niet moe te krijgen. Op het einde liepen we door een omheind veld en kon hij los. Nou hij heeft zo enthousiast grote rondes om ons heen gerend - hij was zo blij. Daarna nog de avond wandeling, weer helemaal happy dat hij weer mocht. We moeten echt rust momenten inbouwen, want anders doet hij het gewoon niet. We zien nu wel goed het verschil tussen overactief en daardoor hyper, en gewoon enthousiast. Zijn blik is dan heel anders. Ook na de avondwandeling kwam hij meteen met zijn bal aanwandelen om te spelen. Maar even kijken hoe we het met de warmte de komende tijd gaan doen... Misschien nog wat hersenwerkjes bedenken.
[ [url=m/O1CHRb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ymor schreef:chihuahua's blaffen ook met aanleiding, namelijk angst. Maar ik snap wat je bedoelt. En dan heb je binnen het ras ook nog uitzondering en iedere individu is natuurlijk anders.
punjab schreef:DiantaM welkom. Wat voor pup word het?
Oshaa durf niet omdat Senna een kruising is en dat in sommige landen niet mag. Wil dat risico niet nemen.
Ymor schreef:Leuke foto Kim!
Skippy ik snap het type wel die je bedoelt. Ik heb een tijdje rond gelopen in de chihuahua wereld, ik had een volle chihuahua. Een aantal van zijn zusjes zijn precies zo. En ik ben wel eens met de wandelingen mee geweest van chihuahua meetings en daar kon je ze ook zo uithalen. Maar het is heel vaak uitvallen uit angst maar dan wel heel hard ergens naar toe rennen.
Skippy01 schreef:punjab schreef:DiantaM welkom. Wat voor pup word het?
Oshaa durf niet omdat Senna een kruising is en dat in sommige landen niet mag. Wil dat risico niet nemen.
Zijn er echt landen waar kruisingen in het geheel niet mogen? Of van bepaalde rassen of fenotypes niet? Heb nog nooit gehoord dat er landen zijn die 'puristisch' zijn?
Skippy01 schreef:@kiwi ja dát wist ik wel ja. Maar dat is een fenotype dan, niet 'alle kruisingen', maar 'alle kruisingen met een bepaald uiterlijk' dus?
@diantaM ow wat leuk! Toevallig een kennisje die net afgelopen week hun finse lap hebben mogen ophalen. Wat heeft je zo aangetrokken in het ras? (ik ben nieuwsgierig aangelegd)
Qua trainingsmethoden kan ik alleen maar zeggen 'ga naar een hondenschool die het verschil snappen tussen een hond die gefokt is om te gehoorzamen en een hond die gefokt is om zelf na te denken', want een lap valt volgens mij in die tweede categorie en daar ga je met dwang niet zoveel bij klaarspelen, dus kun je dat soort 'ouderwetse' scholen maar beter vermijden
Skippy01 schreef:@kiwi ja dát wist ik wel ja. Maar dat is een fenotype dan, niet 'alle kruisingen', maar 'alle kruisingen met een bepaald uiterlijk' dus?
@diantaM ow wat leuk! Toevallig een kennisje die net afgelopen week hun finse lap hebben mogen ophalen. Wat heeft je zo aangetrokken in het ras? (ik ben nieuwsgierig aangelegd)
Qua trainingsmethoden kan ik alleen maar zeggen 'ga naar een hondenschool die het verschil snappen tussen een hond die gefokt is om te gehoorzamen en een hond die gefokt is om zelf na te denken', want een lap valt volgens mij in die tweede categorie en daar ga je met dwang niet zoveel bij klaarspelen, dus kun je dat soort 'ouderwetse' scholen maar beter vermijden
x_Jeanine_x schreef:Wow wat gaan jullie hard!!!
Ik ben geslaagd voor een supboard, natuurlijk getest in de stromende regen met aflandige windnog een keer koppie onder gegaan.... Maargoed gelijk 1 gekocht. Daarna wilde wij een hapje eten ergens in een strandtent bij die winkel in de buurt, maar alles zat vol! 4 strandtenten gehad en alles zat hutje mutje vol.
Nu onderweg naar huis nadat we bij zout of zoet hebben gegeten in stellendam?
Nu naar m'n schoonouders om Yoshi op te halen