Ik maak de flexi's vast aan mijn heupgordel met karabijnhaken die je op slot kan draaien. Ik heb expres een heupgordel van furka workingdogs deze gordel heeft de ringen aan de band zelf zodat de lijnen direct op mijn heupen hangen. Heb verder er zelf n9g elastiek tussen zitten als schokdemper in sommige gevallen en heb zelf ook lijnen gemaakt aan de heupgordel zelf met musketon haken om zo vlot honden kort aan te kunnen lijnen. Ook handig als ik alleen met allen loop dat ik geen losse lijnen in de hand heb of om mijn nek.
Heb de heupgordel wel dubbel laten stikken door de leverancier ivm totale gewicht wat er soms aan zit (180 kg). Ook ivm de klappen die hij op moet vangen als er 1 vergeet dat 8 meter geen 15 meter is. Daarnaast een extra vaste lijn langs de rugzijde van de gordel die de 2 rinfen verbind met elkaar waar de lijnen aan zitten. Mocht er toch een ring breken dan houdt die lijn alles bij elkaar.
Veiligheid voor alles hier omdat mijn schatten niet altijd schattig zijn. Foto hier onder zoals het regelmatig is enkel nu 2x 8 meter flexi er aan en een 5 meter

Zo was het vroeger. Had ik de ringen verbonden met een paarden trailerlijn die goede vering had en daar de riemen aan hangen. Echter ik besloot 20 kg af te vallen en toen liep dat niet meer fijn (teveel ruimte over)