De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:19

Aaaa, kan je t geloven |( -O-
Afbeelding

En er liggen stokjes en papier om te knabbelen en scheuren! En een tunnel en andere speeltjes :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:43

_-:( _-:( _-:( Soms vraag je je af waar je altijd al die moeite voor doet.... :n

Thanks voor je geruststelling Tarzan... ik schrok ervan :') Heb nooit m'n konijnen ingeënt haha, maar nu hier in het buitengebied maar wel :7 En nu ik er zoveel heb...

Ahh dankjewel Coconut <3 De nieuwe eigenaren hebben ook zo'n leuk berichtje op FB gezet <3
Had er ook nog een kratje bijgedaan met wat hooi van ons eigen land :P Wat knabbeldingen en snoepjes, 2 penen en wat foto's op polaroid formaat afgedrukt die ik laatst heb gemaakt <3 Ben vergeten er een foto van te maken -O- Maar gaat er straks nog een weg, daar wil ik ook zo'n kratje voor maken, dan zal ik wel een foto maken :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:08

Echt heel leuk hoe je dat allemaal doet Utopia!! <3

Jaaa aargh echt hoor.... nu toch maar kijken naar vinyl of ik iets kan vinden van een redelijke prijs. Dat moet wel bunny proof zijn toch? -O-

Konijnen... bijna duurder dan een paard :+

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:13

Ohh Laughterline.. zucht. Konijnen zijn leuk, konijnen zijn leuk. Konijnen zijn leuk!

Ahh leuk hoor Coconut!
Volgende keer foto van het kratje ja, leuk

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:05

Echt hoor! Haha en ik heb Wombat het nog niet zien doen (tenzij hij slim is om het van mij te verbergen). Ziggy geeft er niks om, blijft ook gewoon doorgaan als ik erbij sta en nee roep O:) Karakter dat vrouwtje.. haha

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:22

Leuk topic!

Ik heb zelf ook een heel lief konijn, zo tam als een hondje.

Gisteren avond merkte ik dat hij niet zich zelf was. Hij bleef vanaf de middag op dezelfde plek zitten en pakte geen eten meer aan. Toch maar de dierenarts gebeld, ik moest direct komen. Hij voelde zich duidelijk niet lekker, beginnende schock dacht de DA. Hij heeft 4 spuiten gehad, eenmaal thuis begon hij gelukkig meteen weer rustig te eten. Loopt inmiddels weer lekker rond zoals normaal dus waarschijnlijk op tijd erbij geweest! Ben zo blij, kan mn pechvogeltje nog lang niet missen. :)

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt of weet iemand wat dit geweest kan zijn ? Er is niks veranderd.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:14

Ah dat is schrikken zeg! Ik durf niet te zeggen wat het geweest kan zijn. Gaat het weer goed met hem?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:19

Hoi Mir! Dat is gek... gelukkig gaat hij alweer beter! Hoe gaat het nu? Ik zou ook niet weten wat dat geweest kan zijn...

M'n cadeaukratje! :D

Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:30

Wat zonde van het kleed LL! Hoe gaat het nu met Wombat?
Ontzettend leuk dat pakketje Utopia!
Vreemd mir, hier nog niet gehad, gelukkig. Hoe is het nu?
Fijn dat het zo goed gaat met je groepje Tarzan
Leuke foto's Jolmer!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:03

O wat leuk zo Utopia! :D
Het gaat gelukkig goed met Wombat!

Mag ik héél even off topic? :D
Jongens, het is officieel *\o/*

[ITP] Calypso, mijn droom die uit komt!

We gaan dit weekend verhuizen naar een ander plekje :j

Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:42

Bedankt allemaal.

Hij doet het gelukkig weer goed! Hij pakt aan wat ik hem geef en loopt weer goed rond! Hij krijgt een week medicijnen ( valt niet mee spuitje in zijn mond ).

Vraag me wel heel erg af wat de oorzaak kan zijn. Inmiddels wel van de DA begrepen dat konijnen echt fragiel zijn, ze kunnen niet veel hebben.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:15

Yeaaahhh LL!!! :):) :):) Gefeliciteerd!!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:16

Ja dat is inderdaad soms lastig te achterhalen. Ook Wombat duurde eventjes voordat hij weer zichzelf was. Al gok ik dat z'n buikje hem dwars zat, hij duwde die ook wat tegen de grond aan. Dwangvoeren of medicatie geven is idd soms niet zo leuk. Ik moet hem hier in een bunny burrito handdoek rollen en dan gaat t meestal wel. Succes en het komt helemaal goed :)

edit: dankje utopia!! :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:47

wat vreemd zeg Mir! Apart hoor..

Ahh wat een leuk kratje zo Utopia!!

Woehhh gefeliciteeerd Laughterline!!
Wat leukk!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:28

Misschien van het verharen? Chester heeft er ook soms last van.

Leuk kratje!

Ooh Calypso van jou! Wat leuk!
Jammer van het dekentje ook.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:04

Lang niet meer zo actief, maar nu heb ik toch een vraagje

sinds een paar dagen(ik werk nu van thuis uit) zie ik Nelson om majoor heen vlinderen(rondjes om haar heen dartelen) en er ook soms overheen duiken, het is absoluut nog geen vechten, maar lees nu dat vlinderen vaak een voorbode van vechten is. Is iemand hier mee bekend?

het blijft een feit dat het geen match in heave was bij koppelen, maar wel geslaagd zou je denken, maar af en toe is het weer eens knokken. Ook zie een duidelijk verschil tussen overdag en in nacht. Overdag liggen ze eigenlijk nooit samen, maar in avond komt het vaker voor, in de nacht zitten ze meestal op ene kleine afstand van elkaar. tevens is nelson eindelijk goed uit de rui en hij lijkt weer veel meer energie te hebben, majoor lijkt zich steeds mee terug te trekken onder ligbed

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:04

Heeft iemand ervaring met het koppelen van twee bestaande koppels?
Het lijkt me toch leuk om meer konijntjes te hebben in ons megaverblijf :)

De man waar ik onze huidige koppeltje vandaan heb biedt nu meerdere koppels aan (gecastreerde ram+voedster).
Zou dat goed gaan samen?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:58

Apart Cobelens, heb wel vaker gehoord dat koppels na een tijdje alsnog ruzie kunnen krijgen en t uiteindelijk toch niet goed gaat. Hoelang zitten ze samen?

Een vriendin van me heeft 2 koppels samen gekoppeld Pearlie!
Ging uiteindelijk goed, maar ligt denk ik wel heel erg aan de konijntjes zelf

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:00

jolmer20 schreef:
Apart Cobelens, heb wel vaker gehoord dat koppels na een tijdje alsnog ruzie kunnen krijgen en t uiteindelijk toch niet goed gaat. Hoelang zitten ze samen?

Een vriendin van me heeft 2 koppels samen gekoppeld Pearlie!
Ging uiteindelijk goed, maar ligt denk ik wel heel erg aan de konijntjes zelf

Oke, ik heb de vraag ook voorgelegd aan de man waar ik ze dan vandaan haal. Hij heeft ons huidige konijnen ook voor ons gekoppeld dus wellicht kan hij hier ook bij helpen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:55

OMG LL dat kleed := Leuk he konijnen :')
Gefeliciteerd met je eigen paardje <3

Utopia, wat een leuk kistje!

Cobelens, lastig, misschien zijn ze toch niet helemaal voor elkaar bestemd ..

pearlie, het kán goed gaan, ik heb zelf ook een groepje gehad van 2 mannen en 2 vrouwen, maar dat ligt wel echt aan de karakters! De ram, Billy die ik nu in mn groep heb accepteerd namelijk absoluut geen andere rammen, wat voor karakter ze ook maar hebben.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:30

Van het koppeltje die ik nu heb is de voedster de meest actieve en nieuwsgierige. De ram is een beetje een sulletje... en het meest schuw. Maar geen idee of dat iets zegt over zijn gedrag tegenover andere rammen.
Onderling vind ik ze wel gelijkwaardig. Ze hebben nooit ruzie..

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:02

pearlie schreef:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van twee bestaande koppels?
Het lijkt me toch leuk om meer konijntjes te hebben in ons megaverblijf :)

De man waar ik onze huidige koppeltje vandaan heb biedt nu meerdere koppels aan (gecastreerde ram+voedster).
Zou dat goed gaan samen?

Ben benieuwd of dat goed gaat straks?

Ik heb een gecastreerd rammetje, nu 3 mislukte koppel pogingen achter de rug helaas. Het lag aan hem, 2 keer begon hij te vechten en de andere keer bleef hij die hard negeren. Ik laat het nu hier maar even bij, zeker omdat hij afgelopen weekend zo ziek is geweest. Natuurlijk heeft ieder Konijn net zoals een mens zijn voorkeur betreft partner, maar wist niet dat konijnen nog zo kieskeurig konden zijn, haha.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:42

jolmer20 schreef:

Ze zitten nu dik een jaar samen, koppeling was niet gemakkelijk en tot in het vroege voorjaar dit jaar vond ik wel eens bergen plukken jaar, zo'n 1x per maand, heb ze ook 1x zien rollebollen. Sinds ze in de nacht ook de hele tuin hebben(niet meer in grote ren opgesloten worden is dat gestopt, maar lijkt net of Nelson het opeens op heupen heeft

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:21

_Tarzan schreef:
OMG LL dat kleed := Leuk he konijnen :')
Gefeliciteerd met je eigen paardje <3

Utopia, wat een leuk kistje!

Cobelens, lastig, misschien zijn ze toch niet helemaal voor elkaar bestemd ..

pearlie, het kán goed gaan, ik heb zelf ook een groepje gehad van 2 mannen en 2 vrouwen, maar dat ligt wel echt aan de karakters! De ram, Billy die ik nu in mn groep heb accepteerd namelijk absoluut geen andere rammen, wat voor karakter ze ook maar hebben.

Ik heb even contact gehad met de man van de konijnen. Hij verwacht dat het geen enkel probleem zal opleveren omdat ze bij ons heel veel ruimte hebben en omdat de konijnen alle 4 nog heel jong zijn. Ik ga morgenmiddag even kijken en dan evt. het weekend ophalen.

Ik denk wel dat het handig is een extra nachthok/slaaphok erbij te zetten? Ze passen trouwens zat met z'n 4-en in de dekenkist die we tot nachthok gemaakt hebben, maar toch... extra schuilhokje is denk ik wel fijn. Zijn ook nog twee wilgentunnels onderweg met de post.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:19

Hier hebben ze met z’n 4en 1 hok (met nu 2 fransjes wordt het wat krap maar het past nog wel :') ) en heb daarnaast nog een tafeltje staan waar ze onder kunnen gaan liggen.

Succes in ieder geval en ik raad wel aan om op neutraal terrein te koppelen!