Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:10

Net bevestiging gekregen. De combi die ik in het oog hield is geboren en er is me eerste keus aangeboden omdat ik ga showen :D er zijn 2 hondjes geboren in de kleur en geslacht dat ik wil. Even ene paar weken in het oog houden hoe ze uitgroeien :D
(En nu heb ik weer een reden om Te reizen want ik ga importeren)

Galaika

Berichten: 599
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:16

Alvast gefeliciteerd Zoë! Ik ben alvast nieuwsgierig naar foto's!

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:19

Als ik zelf op bezoek geweest ben of de fokker post iets openbaar deel ik ze :D privefoto’s ga ik hier niet neerzetten :)

Galaika

Berichten: 599
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:21

Nee, dat begrijp ik!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 23:46

Wauw gaaf Zoe!! :D

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:40

Zoe_97 schreef:
Net bevestiging gekregen. De combi die ik in het oog hield is geboren en er is me eerste keus aangeboden omdat ik ga showen :D er zijn 2 hondjes geboren in de kleur en geslacht dat ik wil. Even ene paar weken in het oog houden hoe ze uitgroeien :D
(En nu heb ik weer een reden om Te reizen want ik ga importeren)


Leukleuk!! Over een tijdje weer puppyspam.. :P Waar komt de pup vandaan?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:55

XxDiandraxX schreef:
Zoe_97 schreef:
Net bevestiging gekregen. De combi die ik in het oog hield is geboren en er is me eerste keus aangeboden omdat ik ga showen :D er zijn 2 hondjes geboren in de kleur en geslacht dat ik wil. Even ene paar weken in het oog houden hoe ze uitgroeien :D
(En nu heb ik weer een reden om Te reizen want ik ga importeren)


Leukleuk!! Over een tijdje weer puppyspam.. :P Waar komt de pup vandaan?

Heb je een pb’tje gestuurd :D

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:39

Zoe_97 schreef:
Net bevestiging gekregen. De combi die ik in het oog hield is geboren en er is me eerste keus aangeboden omdat ik ga showen :D er zijn 2 hondjes geboren in de kleur en geslacht dat ik wil. Even ene paar weken in het oog houden hoe ze uitgroeien :D
(En nu heb ik weer een reden om Te reizen want ik ga importeren)

Gaaf, en nu afwachten tot de puppy spam voor ons :D

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:37

Iemand hier ervaring met een goed omheind terrein wat af te huren is? Liefst ergens in zuid Nederland of België.

Animal trust ben ik al tegen gekomen en daar ga ik met mijn bende binnenkort eens heen... is ook voor mij bijna 2 uur enkele reis, maar dan kan Olivia eens los.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:05

sorry, geen ervaring mee...

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:49

StonedRomy schreef:
Iemand hier ervaring met een goed omheind terrein wat af te huren is? Liefst ergens in zuid Nederland of België.

Animal trust ben ik al tegen gekomen en daar ga ik met mijn bende binnenkort eens heen... is ook voor mij bijna 2 uur enkele reis, maar dan kan Olivia eens los.


Ik ga daar speciaal voor op vakantie whahahaha. Maar weet dat hondenspeeltuin bello in Rotterdam af te huren is (was?)
Verder geen idee

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:14

Ik weet dat Ut Poeleke in Oeffelt af te huren is, maar is misschien niet heel erg zuiden van Nederland..

Galaika

Berichten: 599
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:14

Geen idee voor omheinde gebieden.

Puppy is echt onuitstaanbaar vandaag. Zo druk...

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:18

StonedRomy schreef:
Iemand hier ervaring met een goed omheind terrein wat af te huren is? Liefst ergens in zuid Nederland of België.

Animal trust ben ik al tegen gekomen en daar ga ik met mijn bende binnenkort eens heen... is ook voor mij bijna 2 uur enkele reis, maar dan kan Olivia eens los.


Gooi het anders eens in een Faceboook groep? Daar zitten zoveel mensen, dan moet er haast iemand zijn die een goede tip kan geven!

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:01

Zoe, wat leuk! Kan niet wachten op spam natuurlijk.
Olly is weer knap geweest.
Wat betreft afhuren, weet ik dat dit hier in de buurt zit
http://www.hondenspeeltuincharlie.nl/
Nog nooit geweest hoor, dus geen ervaring mee.
Dierenfan, lekker aan het genieten van je vakantie en je kleine mannetje.
Verder weinig te melden hier. geen akkefietjes meer gehad, diploma voor jongehondencursus binnen en 8 dec weet een pre-agility training bij BAT, zin in.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:32

Wie heeft een gouden tip...

Sinds ik mijn nieuwe baan heb moeten de honden een paar dagen per week 1-3uur alleen zijn. Dat hebben we heel langzaam opgebouwd en ging super. Vooral Dexter vond het niet top maar hij lag wel gewoon wat te soezen.

Maar sinds vorige week jankt hij ongeveer om het kwartier een hele zielige wolvenjank van 1 à 2 minuten. Hij ligt gewoon rustig op de bank en dan vanuit het niets een hele lange jank. Voor hem niet leuk en voor de buren ook niet...

Wat we doen voordat we weggaan:
-wandeling van minstens een uur, +-half uur voordat ik wegga ben ik dan terug met ze zodat ze kunnen bijkomen en in slaap vallen.
-ze krijgen allebei een bevroren Kong met vers vlees erin en een 'verse' Kong met pindakaas.
-we laten de radio aan
-we doen de gordijnen dicht omdat er redelijk wat mensen om ons huis lopen en Dundy anders aanslaat.
-ze zijn gewoon in de woonkamer met hun twee benches en de bank. Geen aparte ruimte dus.

In de bench vinden ze beiden niet top. Ze willen ons zien weggaan. Maar ik wil nog wel proberen om Dexter eens in de bench laten. Moet ik dus even opbouwen. Hij kan goed in de bench zijn zolang wij in zicht zijn namelijk.

Verder is er dus stom genoeg niks in onze routine veranderd dus ik snap niet waarom het nu na een maand opeens niet meer goed gaat... -O-

Oh ja, ik maak er ook geen big deal van als ik wegga of thuiskom. Zeg geen doei of hoi. Sowieso zijn ze met hun Kong bezig als ik wegga.

Ik heb dikke kopplaten besteld maar die zijn nog niet binnen. Ik hoop dat dat ook afleiding geeft maar die dingen gaan er natuurlijk zo doorheen dus wil wel graag dat ze lekker liggen te slapen als we weg zijn.

Edit: tijdens de wandeling doen we veel denkspelletjes. Hij is ook echt wel kapot. Ik zie hem namelijk op de camera dan weg soezen, tegen zijn zin in, dan 'schrikt' hij wakker en jankt hij. Als ik dan thuiskom begroet hij mij en valt dan direct in zo'n diepe slaap dat hij nergens wakker van wordt.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:46

Ik denk dat het een kwestie van even volhouden is. Hij is gewend dat er altijd iemand is. En 1-3 uurtjes is echt niet zo lang.

Suusjepluus

Berichten: 793
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:44

Mooie en leuke foto's komen er weer voorbij *D Spannend hoor Zoe!

Wij zijn voor het eerst bij de rivierstrandjes vlakbij huis geweest. Toen uk per ongeluk met zn pootjes in 2 cm water stond was toch wel erg schrikken hoor _O- Kijkt ie eerst naar mij (ik lag dubbel om zn beteuterde koppie), dan naar Lana (die trok een sprintje ala kromowidjojo) en daarna trippelde onze prins het water maar weer uit. Bah natte voetjes... na het zandavontuur lekker samen aan de chocomel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 23:57

Ohhh wat een dropje!!!

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:00

Kaus schreef:
Wie heeft een gouden tip...

Sinds ik mijn nieuwe baan heb moeten de honden een paar dagen per week 1-3uur alleen zijn. Dat hebben we heel langzaam opgebouwd en ging super. Vooral Dexter vond het niet top maar hij lag wel gewoon wat te soezen.

Maar sinds vorige week jankt hij ongeveer om het kwartier een hele zielige wolvenjank van 1 à 2 minuten. Hij ligt gewoon rustig op de bank en dan vanuit het niets een hele lange jank. Voor hem niet leuk en voor de buren ook niet...

Wat we doen voordat we weggaan:
-wandeling van minstens een uur, +-half uur voordat ik wegga ben ik dan terug met ze zodat ze kunnen bijkomen en in slaap vallen.
-ze krijgen allebei een bevroren Kong met vers vlees erin en een 'verse' Kong met pindakaas.
-we laten de radio aan
-we doen de gordijnen dicht omdat er redelijk wat mensen om ons huis lopen en Dundy anders aanslaat.
-ze zijn gewoon in de woonkamer met hun twee benches en de bank. Geen aparte ruimte dus.

In de bench vinden ze beiden niet top. Ze willen ons zien weggaan. Maar ik wil nog wel proberen om Dexter eens in de bench laten. Moet ik dus even opbouwen. Hij kan goed in de bench zijn zolang wij in zicht zijn namelijk.

Verder is er dus stom genoeg niks in onze routine veranderd dus ik snap niet waarom het nu na een maand opeens niet meer goed gaat... -O-

Oh ja, ik maak er ook geen big deal van als ik wegga of thuiskom. Zeg geen doei of hoi. Sowieso zijn ze met hun Kong bezig als ik wegga.

Ik heb dikke kopplaten besteld maar die zijn nog niet binnen. Ik hoop dat dat ook afleiding geeft maar die dingen gaan er natuurlijk zo doorheen dus wil wel graag dat ze lekker liggen te slapen als we weg zijn.

Edit: tijdens de wandeling doen we veel denkspelletjes. Hij is ook echt wel kapot. Ik zie hem namelijk op de camera dan weg soezen, tegen zijn zin in, dan 'schrikt' hij wakker en jankt hij. Als ik dan thuiskom begroet hij mij en valt dan direct in zo'n diepe slaap dat hij nergens wakker van wordt.


Het enige dat ik hier op kan zeggen is: doe je niet te veel?

Ik ben sowieso van het 'if it ain't broke, don't fix it.' Het vele wandelen en de Kong is natuurlijk theoretisch perfect, maar wat als het niet werkt voor hem? Imo stelt de Kong alleen het moment dat hij je mist uit, waardoor hij dus niet leert omgaan met het feit dat je weggaat omdat hij afgeleid is.
Om deze reden ben ik zelf direct begonnen met opbouwen, zonder radio of enig ander hulpmiddel. Hij kan zowel met als zonder Zig prima een paar uur alleen zijn, of dat nu in een vakantiehuisje, bij een vriend thuis of gewoon thuisthuis is. Ook als ik per ongeluk de tijd vergeten ben en geen tijd heb om hem van tevoren uit te laten.
Misschien maak je er een te big deal van door al die voorbereiding te doen en maakt hij dat daarom ook? Misschien is hij zo moe, dat hij juist met de stress van het 'jij bent weg' niet om kan gaan vanwege laag energielevel/focus en paniekeert hij juist om die reden.

De radio is trouwens soms een twijfel. De hond van m'n tante schrikt er juist van wakker en ook mjijn eigen Zig kan er soms op aanslaan als er een druk liedje met veel bas op de radio komt.

Ik zeg overigens altijd 'doei jongens we zijn er zo weer' met 80 knuffels en ook 'hey jongens we zijn er weer' met 160 knuffels :Y)
Een paar weken geleden had ik een oppashond die HELEMAAR OVER DE ZEIK GING als baasjes geen 'doei met knuffels' zei, maar perfectly fine was als ze dat wel deed :').

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 14:07

Ik heb het idee dat hij het inderdaad niet kan handelen. Juist omdat je zegt dat als je terug komt dat hij zoveel slaapt. Dat betekend dat hij dus als jij weg bent niet kan ontspannen en rustig kan slapen. Hij zal vast slapen, maar ook in slapen zit veel verschil. Ik denk dat hij niet op zijn gemak is. Dat hij zich niet veilig voelt daar alleen. Ondanks dat hij niet alleen is. Nu daar nog een oplossing voor vinden. Kan gewoon wennen zijn maar kan ook in een heel andere richting zitten.
Dat wandelen kan ook juist tegen hem werken, hij wil het dus in de gaten houden want hij vind het spannend, maar hij is moe en kan niet wakker blijven. Dat maakt het niet relaxter voor hem.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:35

Suusjepluus schreef:
Mooie en leuke foto's komen er weer voorbij *D Spannend hoor Zoe!

Wij zijn voor het eerst bij de rivierstrandjes vlakbij huis geweest. Toen uk per ongeluk met zn pootjes in 2 cm water stond was toch wel erg schrikken hoor _O- Kijkt ie eerst naar mij (ik lag dubbel om zn beteuterde koppie), dan naar Lana (die trok een sprintje ala kromowidjojo) en daarna trippelde onze prins het water maar weer uit. Bah natte voetjes... na het zandavontuur lekker samen aan de chocomel
[ [url=m/AX0YDV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xUvGLF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0vwPcP.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:41

Hmm, die richting zaten wij onderhand ook een beetje op te denken. In eerste instantie vind ik het logisch om te denken -> hond slaapt niet als we weg zijn -> niet moe genoeg dus meer wandelen.

Maar ik kan ook wel proberen om gewoon in de vroege ochtend een lange wandeling te doen en dan voordat ik weg moet even laten plassen en klaar.

Het lastige is dat we er dus wel een routine aan vast moeten maken omdat dus anders sloopt. Dus prullenbak op de gang, benches verzetten, kamer afzetten met hek. Anders vreet Dundy zich vol met dingen uit de keuken.

Zouden jullie de Kong ook helemaal weglaten dan? Dat was namelijk wat in ons vorige huis echt goed werkte. Daar jankte ze eigenlijk nooit, lagen ze regelmatig te slapen op bed als wij terugkwamen.

Ik wil dus nog drie dingen proberen:
-honden in slaapkamer doen
-Dexter in bench
-minder wandelen van tevoren waardoor Dexter niet te moe is.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 18:45

De kong zou ik geen moeite mee hebben. Ik denk dat ik die wel echt op het allerlaatste moment geef dus echt (bijna letterlijk) voordat je de deur achter je dichttrekt en het huis verlaat.
Iets wat je gewoon moet proberen. Wat voor de ene hond werkt, werkt voor de andere niet.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:46

Ik ben van 24 tm 26 november naar Vlieland geweest met Leslie en mijn moeder.
Heerlijk genoten en Leslie ook.
Ze kon grotendeels lekker los en maakte daar graag gebruik van.
Zo makkelijke hond.
Lekker mee op de boot.

Haar plekje in het appartement
Afbeelding

Eerst doodsbang voor een stenenen geit xD
Afbeelding

Samen
Afbeelding

Speluhh
Afbeelding

Ze past nog prima op schoot
Afbeelding

Wat ze het liefste deed stokjes zoeken en meeslepen.
Afbeelding

Deze berg heeft ze een paar keer op en neer gerend terwijl wij een poging omhoog deden xD
Afbeelding


Ik geef Leslie een gevulde Kong zodra ik weg ga dus ik ga erna meteen weg