Hij heeft hier ook nog eens heel veel variaties op, in toonhoogte en klank

En ja, al die geluiden maakt Toobs dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skippy01 schreef:@CB dit dus: https://www.instagram.com/p/BzclXodnyNa ... yyt161eygo
Hij heeft hier ook nog eens heel veel variaties op, in toonhoogte en klank![]()
arabella2000 schreef:Beardies zijn inderdaad heel vocaal. Dat is hier de reden om er geen meer te pakken. Senna blaft niet zozeer om het blaffen maar wilt je echt iets vertellen. We hebben al veel geprobeerd. Van hard aanpakken (en daarna een woew krijgen) tot positief aanpakken met koekjes als ze stil is. Niet hielp. Dus loslaten maar.
Gioia kan ook zo lekker janken als ik of mijn moeder even ergens naar de wc gaan. De rest niet zo alleen ik of mijn moeder.
Vandaag wezen wandelen bij de groene long samen met mijn moeder, senna en buddy
(Gioia mocht niet mee ivm rust na fysio)
[ [url=m/orIPwp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij het zwemplekje van veel honden
(Onze honden mogen niet zwemmen daar, ze zijn er vorig jaar flink ziek van geweest. Het water stroomd er dus blijkbaar niet genoeg. )
[ [url=m/RBpeTh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gioia moest net weer heel veel knuffelen thuis
RoosvanBlue schreef:Curse oh zo komt dat op mij niet over hoor! Meer dat je heel bewust bezig bent met het gedrag van je hond, wat ik heel goed vind! Misschien soms iets té bewust, ik herken dat heel erg. Niet om je meteen wat aan te praten hoor maar kan je wat dwangmatig zijn ook soms? Niet dat ik dat denk hoor maar hoe je dingen overdenkt en analyseert herken ik gewoon en heb nogal OCD. Ik weet oprecht niet waarom maar sinds een tijdje ben ik wat meer gaan loslaten wat anderen van mij vinden en daarmee ga ik ook chiller met mijn honden om. Ja, ze zijn druk, ja, ze springen en weet je wat? I don’t care. Vergeleken met sommige andere honden zijn ze hartstikke beleefd en een beardie hoort gewoon te bouncen. Vind je er wat van? Lekker niet hier over de vloer komen. Oh ja en ze zijn dus veel rustiger sinds ik me niet meer druk maak
RoosvanBlue schreef:Skippy01 schreef:@CB dit dus: https://www.instagram.com/p/BzclXodnyNa ... yyt161eygo
Hij heeft hier ook nog eens heel veel variaties op, in toonhoogte en klank![]()
Dat laatste klinkt net of jij het bent![]()
![]()
CupCakes_ schreef:Nicky Wat is het toch een knap ding![]()
Jeanine Dan zitten jullie hier in de buurt!
Curse Er zit al wel iets verbetering in, maar gisterenavond was het echt net een dood vogeltje. Vandaag zit er al weer meer leven in. Woensdag hebben we sowieso een bel afspraak met de DA.
arabella Lekker knuffelen met Goia! En heerlijke foto's weer!
Skippy Dat geluid van Toby
Kaus schreef:Trainen met commando's is leuk maar ik denk dat iedereens ervaring is dat ze bij de schapen spontaan niet meer kunnen luisterenPin je dus niet teveel vast op 'thuis gaat hij wel liggen/zitten/komen maar nu opeens niet!' Dat gebeurt écht iedereen, laat je dus ook niet wijsmaken door een trainer dat het ligt aan 'je moet je hond beter opvoeden'.
RoosvanBlue schreef:Ik dacht dat het deze was maar dat zijn allemaal working beardies als ik de titel mag geloven?
[ Video ]
cursebreaker schreef:Nicky
Wauw: prachtige foto's zeg!Knappe Mezzy
![]()
En lastig om de precieze oorzaak dan te achterhalen van het kwijlen. Hoe zit het met eten vooraf? Is de maag misschien te leeg en is het dan toch misselijkheid bv? Arya van mij kan door een te lege of te volle maag ook weer sneller reageren bv. (al uit het zich bij haar in smekken/slikken en flink hijgen maar kwijlen dan weer niet) Of misschien kwijlt Mezzy toch van de stress ook al ga je telkens iets leuks doen, maar het kan heel goed dan toch zijn dat Mezzy zich dan toch Te zeer opwindt zeg maar. Misschien idd eens een kort rondje proberen een paar x, zonder ergens naartoe te gaan en dan weer parkeren voor de deur.
Nicky91 schreef:Om even over het drijven in te gaan, je hebt loosed eye drijvers en niet loosed eye drijvers.
De border collie valt onder niet loosed eye.
De bearded collie (als ik de informatie mag geloven dat ik net even op internet opgezocht heb) is een loosed eye drijver, het enige verschil is de manier van drijven, maar ook het aanleren van op een correcte manier drijven.
Loosed eye rassen gaan bijvoorbeeld nooit liggen tijdens het drijven(tenzij aangeleerd) en zullen niet veel 'eye' gebruiken. Ze zullen ook sneller vanuit instinct reageren als ze vinden dat de herder geen gelijk heeft.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan of geleerd, maar ik heb er wel boeken over gelezen.
Ik ga zelf het weekend van 18-20 september naar de fokker om voor het eerst met Mezzy te gaan drijven.
Skippy01 schreef:Super interessant wel! Welke rassen zijn naast de BC 'niet loose eyed'?
De meer 'primitieve' drijvers lijken mij wél loose eyed? De rassen die je veel ziet in zuid-europa in the middle of nowhere of vrij ruig terrein zeg maar? Interesse vragen hoor, ik zit echt niet in de hoeders en drijvers
Kaus schreef:In principe is alles loose eye behalve de border en de kelpie zweeft er wat tussenin. Je hebt dan ook speciale wedstrijden voor borders, wedstrijden voor alle veedrijvers behalve borders etc. Zeker de moderne border die vooral voor wedstrijden wordt gefokt is wel echt wat anders dan een grote kudde hond zoals een working beardie.
Hier staat wel een mooie uitleg. Alleen over het stuk van de kelpie ben ik het niet eens. Dat zijn zeker geen borders in het werk.
https://www.vtbikseland.nl/vtbikseland. ... apenhoeden
Dat filmpje is wat te kort om te zien wat er precies gebeurt. Maar volgens mij zorgen de beardies ervoor dat de hele kudde meeloopt en halen de borders de versteklingen op. Scheelt natuurlijk ook dat borders wel wat sneller en behendiger zijn op dit soort terrein.