Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:15

DuoPenotti schreef:
Mag ik hier even zonder blijlezen invallen?

Is er een lijst met hondenscholen die agility les geeft?

Onze hond heeft gedrag en gehoorzaamheid tot 4 gedaan.
En dat vond hij zo leuk.
Vooral de dingen als naar een vak sturen of ergens over springen.

Ondertussen is dat al een poos klaar en we merken gewoon dat hij uitdaging mist.
En daarom zaten we aan agility te denken.

Een fatsoenlijke lijst is er niet maar als je de regio benoemd waar je zoekt, krijg je waarschijnlijk een hoop tips.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:21

Jammer dat er geen lijst is.
Ik woon in de Gemeente Nederweert.
En dat is in de buurt van Asten, Someren, Meijel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:55

DuoPenotti schreef:

Dan kun je in ieder geval veel kanten op en je hebt een van de mooiste wedstrijdlocaties naast de deur! _O-

Blue Spirit in Venlo, volgens mij geeft Peggy Vos ook lessen in de buurt in een manege (als ik me niet vergis), KC Canida in Venlo, Peter Spoorenberg in Sint-oederenrode, Ylona & Ron van Zanten in Oss en daar zitten er vast nog een paar die ik compleet vergeet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:57

Wow das allemaal vlug 40 km of meer.
Oss heb je het over 80.

Dat is misschien leuk voor de die hard maar dat vind ik toch te ver om te gaan proeven zeg maar

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:28

DuoPenotti schreef:
Wow das allemaal vlug 40 km of meer.
Oss heb je het over 80.

Dat is misschien leuk voor de die hard maar dat vind ik toch te ver om te gaan proeven zeg maar

Hmm, ja, dat is natuurlijk een eigen keuze, die kan ik niet maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:29

Klopt.
Ik heb moeite met ver auto rijden en dit is voor mij echt te ver.

Maar er zal vast iets meer in de buurt zijn :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:23

Letta Roskam zegt mij niks, maar als het voor jullie leuk en leerzaam was, is dat het belangrijkste.

Kim, klinkt als een heerlijk toernooi, misschien als Pixy en ik zover zijn....maar dat is nu nog een ver van mijn bed show. Bovendien, dan wil ik eerst paardloos zijn, mijn brokkenpiloot laat ik liever niet alleen, dan zit ik daar echt niet op mijn gemak.
Ach, eerst nog maar eens gaan starten met die kleine. Ze mag in september een debutanten/wilde wedstrijd starten. Eens kijken wat ze doet.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:39

Ik ken Letta wel :)

Mooi verslag over Denemarken Kim! Wij hebben sinds kort een sleurhut dus hopelijk tzt ook eens die kant op :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:46

Kim zo te horen een geslaagde week! Ben je dan elke dag met alle honden bezig of zitten daar ook rustdagen bij?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:14

Natasja22 schreef:
Kim zo te horen een geslaagde week! Ben je dan elke dag met alle honden bezig of zitten daar ook rustdagen bij?

Vrijdag/zaterdag aankomen, zondag, maandag, dinsdag lopen, woensdag rustdag, donderdag, vrijdag, zaterdagochtend lopen, zaterdagmiddag finales.

Je kunt per dag maximaal vijf rondjes lopen (doet niemand), maar voor junioren wel heel handig.

Edit: wij hadden de rustdag nu op dinsdag vanwege het slechte weer hebben ze letterlijk de hele dag verzet.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:07

Gaaf hoor Kim! Zo’n groot evenement

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:34

Wat zouden jullie geven om je oudje te ondersteunen voor maag en darm.
Jinn (11 jaar) likt de laatste dagen wat in de lucht en aan de vloer.
Vorige keer er mee naar de DA geweest en die vermoedde branden maagzuur of misselijk.
Eerder spuugde die veel gal omdat z'n maag te lang te leeg was. Dit is niet het geval want hij spuugt geen gal.
Heb eventueel een filmpje.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:15

Daarvoor zul je dierenarts nodig hebben denk ik want de middelen die tegen reflux werken, zijn op voorschrift.

Dan denk ik vooral aan Emeprid siroop en Losec Mups tabletten.

Emeprid is om de slokdarm en maag te helpen met ledigen tijdens/na de maaltijd.

En Losec Mups dient om het maagzuur te neutraliseren en is eigenlijk gewoon een omeprazol.

Gal spugen door maag te lang te leeg, is eigenlijk ook een teken van reflux.
Maagzuur dat de zuur wordt door lege maag en daardoor dus problemen veroorzaakt in de maag en slokdarm.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:01

JJ, klinkt als misselijk. En dat er nog geen gal gespuugd wordt, betekent niet dat de maag niet te lang leeg is geweest.
Je kunt zelf dus proberen wat verdeeld te voeren, evt wat vezels toevoegen. Ik weet wel dat er probiotica en andere middelen zijn ter ondersteuning,( als ik Google dan lijkt puur maag misschien wel iets) maar gebruik zelf momenteel niks. En als je echt maagzuur remmers wil proberen, dan kom je toch bij de DA uit.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:47

Hij krijgt al verdeeld over de dag z'n eten dus daarom verwacht ik niet dat het daaraan ligt.
Vandaag had hij het helemaal niet maar ik las op internet dat water drinken ook goed is. En het viel me op dat hij vrij weinig drinkt dus dat ga ik eerst stimuleren en anders een afspraak maken bij de DA

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:12

DuoPenotti schreef:

Geldrop denk ik ook net te ver?

Daar train ik, wij hebben over 2 weken (7/8 sept) weer wedstrijd en 12/13 okt. Ik vind het een leuke club, wel een wachtlijst voor agility.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:26

Volgende week gaan we weer een wedstrijdje proberen, de paaltjes gaan ook steeds beter.. steeds meer aan het oefenen in een parcours.. de wip blijft ook goed gaan!
We gaan naar KC West Friesland in Hoorn

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:51

Wat leuk Karin, veel plezier!
Pixy mag volgende week zondag met een trainingswedstrijdje ( alleen jp, second chance) meedoen. Ben heel benieuwd wat ze er van vindt. Het is natuurlijk niet zo druk als een echte wedstrijd, maar een mooi oefening. En dan 2 weken later nog een keer, maar dan vp.
En dan mag ze in oktober de Halloween wedstrijd meedoen als debutant.
Hopelijk kan ik haar in Someren dan graad 0 starten op de zondag.

Voor Roetsj heb ik momenteel alleen Venlo staan.

Zijn er nog mensen die naar bovenstaande wedstrijden gaan?

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:57

DuoPenotti schreef:

Ik kom niet uit de buurt maar als ik google op 'hondenclub nederweert agility' dan vind ik Hondenschool 't Peelhofke in Ospeldijk en Hondenclub Fun en Focus (gemeente Nederweert) die beide behendigheid/agility lessen aanbieden.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:00

@fannetje veel plezier met je beginnerswedstrijden. Dezen zijn inderdaad erg fijn om mee te beginnen. Venlo en de halloween wedstrijden zijn voor mij wel echt ver. Venlo gaan wij alleen heen voor bijv. het NK.
@KarinW86 Wij gaan ook naar Hoorn. Veel plezier!
@JJ gaat het inmiddels al weer beter met Jinn?

Bij ons komen de wedstrijden ook weer op gang. Trainingen waren er ook minder. Wel een paar workshops gevolgd. Vorige week zijn we naar Arnhem RvB geweest. Fire deed het keurig. 2 rondes 2 weigeringen. Totaal handlers fout niet genoeg contact gehouden. 1 ronde de VP2 ging super goed!!! tot te laatste hindernis. Achteraf na meerdere malen de film terug gekeken riep ik voooruit terwijl commando voor vooruit voorvoor is en uit lijkt heel veel op out := Ook liep ik te ver achter om het te kunnen herstellen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:04

lalala_20 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik kom niet uit de buurt maar als ik google op 'hondenclub nederweert agility' dan vind ik Hondenschool 't Peelhofke in Ospeldijk en Hondenclub Fun en Focus (gemeente Nederweert) die beide behendigheid/agility lessen aanbieden.

Ja ospeldijk daar zijn we zo naar de clublessen geweest.
Maar het ahillity deel was daar niet zo zo.

Fun en focus was de laatste keer dat ik daar informeerde geen groep.
Nog eens doen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:15

Er is weer leven in dit topic haha.

Het gaat met Jinn iets beter. Ben gestopt met groenlipmossel en sindsdien is het een stuk beter. Geen idee of het daar aan ligt, maar toch.
Wel heb ik Jinn uit de wedstrijden en trainingen gehaald.
We hadden 2x gehooperd en 2x was die na die tijd niet rad. Niet stokkreupel maar duidelijk ongemak. Besloten om dus niet meer te hooperen.
Nu lekker wandelen en misschien vindt ik nog iets leuks voor hem wat minder belastend is.

Jaxx gaat ook goed. Hij is alleen heel erg snuffelig op het veld en daardoor hebben we iets minder contact. Hoop dat het een fase is.
Trainen hebben we gewoon gedaan. Ging wel goed en begint september hadden we een hooper wedstrijd.
2x getraind en gewoon ingeschreven.
1x 1e en 2x een dk. Achja, kan er niks van zeggen.
Gaan denk hooperen weer oppakken. Hij kijkt altijd zo blij. Kan het niet uitleggen.

En dan hebben we kleine Simba.
Die gaat laatste tijd als een speer! Behendigheid gaat erg goed. Luistert goed en hij is voor de 1e keer over de hoge schutting gegaan. Kattenloop gaat goed. Wip nog maar 2 of 3 keer gedaan met hulp bij het klappen. Hij vindt het niet eng, maar eerst maar es andere dingen.
Palen met wires gaan goed. In een rechte lijn ze gaan perfect. Afgelopen dinsdag sprong en dan insteken in 1 keer. Dat vond ie ff moeilijk maar laatste 2x deed ie dat ook goed.
Heb alle tijd met hem.

15 september organiseer ik een team wedstrijden op de hondenschool.
Je bent samen met iemand een team. Loopt 2 rondjes (soort second change) en beste telt en dan loop je individueel nog een rondje. Niks spannends, gewoon leuk.

Voor de rest hebben we lekker rustig aan gedaan. Weinig gesport. Veel geslapen haha en lekker gewandeld en gezwommen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:29

@fannetje succes bij de wedstrijden!!

@mandje mooi rondje! Jammer van die laatste sprong

@jesdajinn lekker bezig met de hondjes!
Leuk zo’n teamwedstrijd, is altijd erg gezellig

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:37

@mandje.
Is dit graad 0 of graad 1 dit rondje.
Erg jammer van die laatste sprong!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:30

mandje schreef:
@fannetje veel plezier met je beginnerswedstrijden. Dezen zijn inderdaad erg fijn om mee te beginnen. Venlo en de halloween wedstrijden zijn voor mij wel echt ver. Venlo gaan wij alleen heen voor bijv. het NK.
@KarinW86 Wij gaan ook naar Hoorn. Veel plezier!
@JJ gaat het inmiddels al weer beter met Jinn?

Bij ons komen de wedstrijden ook weer op gang. Trainingen waren er ook minder. Wel een paar workshops gevolgd. Vorige week zijn we naar Arnhem RvB geweest. Fire deed het keurig. 2 rondes 2 weigeringen. Totaal handlers fout niet genoeg contact gehouden. 1 ronde de VP2 ging super goed!!! tot te laatste hindernis. Achteraf na meerdere malen de film terug gekeken riep ik voooruit terwijl commando voor vooruit voorvoor is en uit lijkt heel veel op out := Ook liep ik te ver achter om het te kunnen herstellen.
[ Video ]

Ik zou ook altijd bij zo'n lange lijn zorgen dat je kunt inlopen, zodat je lijf niet die out aangeeft ook. :j

Verder nette ronde hoor, kun je niks van zeggen!

JesdaJinn schreef:
@mandje.
Is dit graad 0 of graad 1 dit rondje.
Erg jammer van die laatste sprong!

Aan het rondje te zien graad 1! En best een leuk rondje voor graad 1 ook, geen rechttoe rechtaan geneuzel. Ik zou er blij van worden. :D

===

Wij mochten afgelopen weekend in DUI starten het hele weekend. Dan weet je ook waarom die Duitsers zo goed zijn, petje af. Zaterdagavond nog de WK training van hun mogen bijwonen, de mentaliteit, de samenwerking tussen de handlers en tussen handler & hond, ja, we hebben genoten!

Zowel Kay als ik zijn er met 2e plaatsen vandaar gegaan. Maze had de kattenloop stuk maar dat vind ik niet erg, geen DK gelopen en minder scherp op mij, dus mijn doelen behaald. *\o/* Kay gaf Harvey de 1e ronde de commando's ná de hindernis of helemaal geen, nou, dat werkte uiteraard niet. :') Hij vond het zo spannend om daar te lopen dat hij alles vergat. Daarna even streng toegesproken en voila, als uit het boekje. <3

Mijn senior Puk gaf de 1e ronde ALLES, was ik helemaal niet op berekend dus was een beetje slordig maar goeie ronde, 1 fout. Tweede ronde stond ik voor Jan l*l in het veld, ze had me duidelijk niet nodig, dus eruit gegaan, die onzin hoef ik niet.

Getwijfeld om haar zondag te starten na haar tweede rondje op zaterdag. Toch besloten te starten en ze liep potverdorie twee keer de sterren van de hemel. Lekker kunnen jagen, op afstand kunnen handelen en kunnen hollen, 1 lat (mijn schuld), tweede snelste tijd, tweede plek. Helemaal niet teleurstellend van het meisje. <3 Laatste rondje ook heerlijk gelopen, goeie tijd maar een ronde waar veel doorkwam, dus geen top drie.