De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 04:20

Oh wauw, mooi !

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:42

Oh die zijn leuk geworden! Hebben de 2 witjes van Chupa ook rode ogen?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:42

_KiMbErLeY_ schreef:
Jezus... sorry dat ik het zeg maar WAT een domme actie zeg! _-:( jij kan er verder ook niks aan doen, maar toch...

Wat een mooi verblijf trouwens! Waarom is het verblijf gesplitst? Klikt het niet?

Natas, knappe mr Grey! <3 fijn dat het zo voor iedereen goed uitkwam!

Nou niet meteen zo oordelen, ze heeft zsm de ram weggehaald nadat ze het nestje ontdekte. Maar ze zit er uiteraard niet 24/7 met haar neus op.

Nee ik heb ze samen geprobeerd maar de rammetjes maakten elkaar af, dat was nooit goed gekomen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:46

Prachtige foto's xutopia!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:51

Mijn ene voedster (vlekje) gaat een beetje raar doen, zal ook wel met haar nesteldrang te maken hebben? Ze is altijd al de felste van het stel, maar ze wordt nu een beetje agressief. Niet dat ze bijt ofzo, maar als ik kom voeren gaat ze altijd precies voor de deur zitten zodat ik haar moet aaien, maar als ik dan stop lijkt ze boos te worden, beetje grommen en vanmorgen viel ze een beetje uit naar mijn klomp en begon te boksen.. daarna moest de watersilo het ontgelden, ze ging erop knagen (glad plastic, lukt niet dus) en toen er tegenaan beuken :(
Heb haar afgeleid door een beetje te laten schrikken door een klap tegen de wand te geven. Toen hield ze er wel mee op, maar vind het niet zo grappig eigenlijk dat ze zo reageert. Gaat zoiets weer over na het voorjaar?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:47

Afbeelding

Ik geloof dat ik nu al een favorietje/blijvertje heb. Nadeel is wel dat er wat anders moet verhuizen. Ik heb een limiet aan hokken/aantal konijnen maar deze is wel <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 10:55

pearlie schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Jezus... sorry dat ik het zeg maar WAT een domme actie zeg! _-:( jij kan er verder ook niks aan doen, maar toch...

Wat een mooi verblijf trouwens! Waarom is het verblijf gesplitst? Klikt het niet?

Natas, knappe mr Grey! <3 fijn dat het zo voor iedereen goed uitkwam!

Nou niet meteen zo oordelen, ze heeft zsm de ram weggehaald nadat ze het nestje ontdekte. Maar ze zit er uiteraard niet 24/7 met haar neus op.

Nee ik heb ze samen geprobeerd maar de rammetjes maakten elkaar af, dat was nooit goed gekomen.

Niet te snel oordelen? :+ als je nu 3 "perongeluk" nestjes hebt dan is de ram er dus niet optijd bij weggehaald en zelfs niet bijna optijd...

Maargoed zijn niet jouw dieren _O- dus trek je er niks van aan, vind het gewoon erg bijzonder :+

Wat jammer dat je rammen vochten, maar mooie oplossing zo!

Caro, prachtig kleurtje!!

En natas, moooooie beebs! <3 ik blijf fan van die aller rechtste met een stip op zn kop :P

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:12

caro29 schreef:
[ [url=m/sv0g1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof dat ik nu al een favorietje/blijvertje heb. Nadeel is wel dat er wat anders moet verhuizen. Ik heb een limiet aan hokken/aantal konijnen maar deze is wel <3

Die is inderdaad wel heel leuk!!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:16

Gigixponys schreef:

Nee, alleen die ene van Cinna :D Is 't dan eigenlijk ook een albino?! :? Of 'gewoon' wit-roodoog... of ís dat albino? :')

caro29 schreef:
[ [url=m/sv0g1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die gaat inderdaad heeeeel erg leuk worden! :D :D :D

_KiMbErLeY_ schreef:
En natas, moooooie beebs! <3 ik blijf fan van die aller rechtste met een stip op zn kop :P

Is een meisje.... <<)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:17

Nummer 3 en 4 van Chupa, wauw! Ik ben verliefd <3

Caro die is zeker heel leuk, mooi kleurtje!

Pearlie mijn vorige voedster had ook veel last van haar hormonen. Niet naar mij, maar wel naar de ram toe. Castratie heeft toen bij mij geholpen, ze was daarna een stuk liever voor haar vriendje

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:50

xXutopiaXx schreef:
Gigixponys schreef:

Nee, alleen die ene van Cinna :D Is 't dan eigenlijk ook een albino?! :? Of 'gewoon' wit-roodoog... of ís dat albino? :')

Ja, is albino/REW. :P
De andere 2 zijn marter dan? Dat wou je toch? Leuk!
Ga je zelf iets houden van dit nestje?

@Caro, ook een schattige! Hoeveel konijntjes houd je maximaal?

@Pearlie, ik heb ook een hormoonbommetje. De laatste weken ging het hier heel goed, maar nu heb ik in het weekend moeten werken waardoor mijn mama ze 2x 's avonds eten gegeven heeft en nu is ze opeens terug heel agressief. Zucht.. Hier gaat het eigenlijk altijd een beetje op en af, al gromt ze standaard bij etenstijd. Ze luistert op zich wel vrij goed. Maar ik merk hier weinig verschil tussen winter/voorjaar. Het is hier eerder verandering in routine dat een probleem geeft of als ze duidelijk weer schijnzwanger is en een nest wil bouwen (op de plek waar het andere konijn zit om te eten, dus dan is dat ook altijd drama :P )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:04

Ik wil maximaal 2 volwassen rammen en 2 voedsters. Sparrow mag eventueel naar een ander huisje want ik heb sws zijn vader en die blijft 100%. Jack is daarnaast ook nog eens een super kinderkonijn dus die blijft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:04

Aha :D Thanks Gigi!
Was niet m'n bedoeling om hier iets van aan te houden eigenlijk :P Al blijft dat heel erg moeilijk!! Of ze zijn blauwmarter, of ze zijn gewoon blauw :P

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:32

Gianti schreef:
Nu we over komijnenrennen hebben. Ik heb nu gaaspanelen staan van 60cm hoog. Maarja dat is natuurlijk wachten tot er 1 er overheen komt. Zoek dus iets rond een meter hoog en liefst zwart gaas. Maar de meeste dingen hebben een maaswijdte van 5cm en ik heb dwergjes van 1.3 kg... dus vermoed dat die er zo doorheen gaan. Iemand suggesties van welke panelen wel werken en niet bizar duur zijn...

[
[ [url=m/FnRAKD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit wilde een pb doen. Oeps. Hihi

Maar wilde dus vragen of de vaste aanbouw van het hok goed bevalt ook met schoonmaken van het hok bijvoorbeeld. Ik keek hier zelf naar als uitbereiding voor aan mijn hok + ren.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:24

maylotje schreef:
Gianti schreef:
Nu we over komijnenrennen hebben. Ik heb nu gaaspanelen staan van 60cm hoog. Maarja dat is natuurlijk wachten tot er 1 er overheen komt. Zoek dus iets rond een meter hoog en liefst zwart gaas. Maar de meeste dingen hebben een maaswijdte van 5cm en ik heb dwergjes van 1.3 kg... dus vermoed dat die er zo doorheen gaan. Iemand suggesties van welke panelen wel werken en niet bizar duur zijn...

[

Maar wilde dus vragen of de vaste aanbouw van het hok goed bevalt ook met schoonmaken van het hok bijvoorbeeld. Ik keek hier zelf naar als uitbereiding voor aan mijn hok + ren.

Hier bevalt het goed, ik wilde ook graag een buitenren waar je gewoon in kunt staan zodat je niet op je knieën met veger en blik in de weer moet zeg maar.
Doordat het zand nu los ligt ipv in een zandbak ben ik wel bang dat het wat een bende wordt dus misschien scheppen we dat er nog uit. Dan is het gewoon af en toe een bezem erdoor want poepen op 1 plek dat snappen ze hier helaas niet :')

Nu is de andere voedster trouwens op hol geslagen. Maar die keek echt superschuldig toen ik binnenkwam, met een bos hooi in haar snuit, zo grappig.. maar voor nu blijft het bij nestelen, geen sjaggie gedrag gelukkig.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:44

Ik kruip weer even onder de meeleessteen vandaan. Zit al zoveel achter de computer met al dat thuiswerken dat ik laatste weken tijd niet neem om rustig te reageren.

Allereerst van een lieve nijntjes komen er allemaal voorbij. Grote, maar vooral ook alle kleintjes! Ze zijn allemaal veel te lief om te zien. :j

Hier nog geen ervaring met dwangvoeren gelukkig, maar wel met medicijnen. Hier deed ik het over de brokjes (Hanna vreet alles) of over de wortel (de truc bij Crispy). Ziva en Witje heb ik gelukkig nog niet aan de medicijnen gehad. *klopt af*

Hier zijn ze ook niet zindelijk, maar met het gras zo kort hier kan ik het meest makkelijk met de bezem door de wei heen. Stofzuiger hebben we ook gedaan, maar bezem blijkt toch het makkelijkst. Het is net een heel kortharig tapijt. :')

Ons Hooihuisje met ruif bevalt echt heel goed. Ze moesten even wennen aan de nieuwe plek, maar zitten echt de hele dag door (met tussenpozen) wel te eten. En nu blijft het schoon en droog en weet ik zeker dat ze echt onbeperkt hebben.

Afbeelding

Hanna heeft sinds de operatie en de ontstekingen wel zichzelf aangeleerd haar kop helemaal te kantelen met drinken. Ik denk dat ze dan het beste het water binnen krijgt. Met de operatie is de ene kant toch wat strakker getrokken en denk dat het met drinken dan net teveel kiert... Verder lijkt het nu goed te gaan met haar wang, maar blijf het goed in de gaten houden.

Afbeelding

En Hanna blijft Hanna...

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:19

Gelukkig is ze dichtbij zichzelf gebleven :') Ziet er wel geinig uit, dat drinken zo! Mooi dat ze zichzelf dan allerlei trucjes aanleren :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:57

Hanna is slim

Babyspam
Afbeelding

Vandaag allemaal uit het nest gehad voor het eerst en wat zijn ze al snel. 2 hebben de ogen nog dicht.
Kleuren 2x vienna bont, 1x konijngrijs/wild, 1 zwart, 1 zwart (black&tan?) en 1 naast de zwarte weet ik niet. Die lijkt choco bruin maar ik weet niet hoe je het noemt. Degene met het meeste wit blijft denk ik.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:10

oooooo wat een mooie baby's allemaal!
Meer meer meer spam *\o/*

@Pearlie, ik herken je beschrijving van het hormoonbommetje precies. Die van mij gromt ook. En als je haar aait, gaat ze er eens goed voor liggen (doet ze voor het rammetje ook, maar die maakt liever ruzie met dat grommende monster door er achter aan te rennen :') )
Ik denk dat mijn voedster al wat ouder is, we hebben haar destijds uit de opvang gehaald als maatje voor mijn bejaarde ram en gekozen omdat ze vrij rustig is. Dus ik weet niet zo goed of ik het nog aandurf haar te laten steriliseren. Ik hoopte dat ze mee zou vallen in de lente, maar dat is dus helaas niet zo.

De vogels zijn wel content met de situatie. Als het nestje na een paar dagen degradeert tot toilet, vis ik het schone haar eruit om op het gras te gooien. Is meestal binnen een uur opgeruimd door de lokale mezen en mussen, die hebben hele fluffy nestjes +:)+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:31

maylotje schreef:
Gianti schreef:

[

Tot nu toe bevalt het zeker! Alleen even puzzelen soms om deel onder nachthok schoon te maken, maar daar staat dus nu een zandbak, dus die trekken we dan gewoon eronder uit :) rest maak ik in 5 min elke ochtend even netjes met stoffer en blik :D maar ja je moet wel op je knieën, maar opzich vind ik meer dan genoeg ruimte om het even makkelijk aan te vegen.

Hebben nu ook uitbreiding andere kant op :D

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:23

Gianti schreef:
maylotje schreef:

Tot nu toe bevalt het zeker! Alleen even puzzelen soms om deel onder nachthok schoon te maken, maar daar staat dus nu een zandbak, dus die trekken we dan gewoon eronder uit :) rest maak ik in 5 min elke ochtend even netjes met stoffer en blik :D maar ja je moet wel op je knieën, maar opzich vind ik meer dan genoeg ruimte om het even makkelijk aan te vegen.

Hebben nu ook uitbreiding andere kant op :D

[ [url=m/Qu3flO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Dan kan ik die gaan gebruiken als de tuin klaar is en ze hun vaste stuk krijgen. Ipv met losse hekjes omdat hun stuk steeds van formaat en vorm wisselt. Al blijven de hekjes wel voor de mega tuinsprintjes natuurlijk. Maar zo is hun vaste/nachthok ook gewoon groot zat om af en toe te sprinten en gek te doen.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 00:02

Al die leuke konijnen foto's. Echt te schattig gewoon. Ik moet ook wel zeggen dat iedere keer dat ik een baby konijn zie ik ze direct mee wil nemen naar huis. Ze zijn gewoon te schattig <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 00:36

Zo he Gianti, ziet er goed uit! Hoe breed is je hok incl ren nu? <3

Imanuela haha, volgens mij hebben daar meer mensen last van uit dit topic _O-

Leuk.hoor caro! Ze worden zo snel groot he :oo

Naiwhl, wat bijzonder om te zien...
Gaat het nu helemaal goed met haar ontstekingen?

Teddy en Beer vertrekken morgen naar een leuk gezin met kinderen en ervaring met konijnen, super fijn! <3

Alle baby's zijn ook uitgevlogen... dus van 8 heb ik er morgen nog maar 4 _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Teddy en Beer vertrekken morgen naar een leuk gezin met kinderen en ervaring met konijnen, super fijn! <3

Alle baby's zijn ook uitgevlogen... dus van 8 heb ik er morgen nog maar 4 _O-

Tijd voor nieuwe! :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:29

Het lijkt voor nu goed te gaan met de ontsteking, maar hou het goed in de gaten...

Afbeelding

Gelukkig hebben de cavia’s 2 uitgangen hun hok uit... :')