Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Die 'sexier than a squirrel challenge' ben ik via KimD bij terecht gekomen. Wil ik ook heel graag nog eens wat mee doen![]()
En wat lief dat je eraan dacht om te vragen naar Arya's operatie. De huidige situatie:
de DA belde ons afgelopen week op, dat het röntgen apparaat nog steeds kapot is en dat ze ook nog steeds niet weten wanneer het gemaakt is. Dus de sterilisatie moeten we dan Of weer verzetten (we hadden 'm naar 24nov gezet nu) met een grote kans dat haar 2e loopsheid binnenkort eraan komt en het heeeeel krap wordt. Of sterilisatie bij hun doen en de foto's een andere keer wat we eigenlijk echt niet willen; apart roesje. Dus nu hebben we toch maar even contact opgenomen met een andere praktijk waar ik tevreden over ben aan de hand van wat ik heb gezien en weet van andere klanten daar die heel tevreden zijn, waar we wel terecht kunnen deze week voor zowel foto's als sterilisatie. Ik vind het aan de ene kant erg onloyaal naar onze eigen praktijk toe, maar we worden echt in een hoekje gedrukt zo. Ik wil echt Geen 2e loopsheid afwachten en ik wil de foto's gewoon echt het liefst samen doen ipv apart, dus er blijven gewoon weinig opties over zo. Ik krijg als het goed is vandaag nog een belletje van onze eigen DA, waar misschien een update dan bij zit over het röntgen apparaat, maar de kans is groot dat die voor 24nog niet gemaakt is.
Ik ben dus vanochtend bij de andere praktijk geweest voor een check up en in principe wordt ze dan a.s. vrijdag daar geholpen + foto's. Ook mag ik dan erbij blijven tot ze slaapt, wat bij onze eigen praktijk ook niet kan. Ik snap wel waarom sommige praktijken dat liever niet willen, maar het is gevoelsmatig voor mij wel ook fijner bij de andere praktijk dat dat daar wel een optie is.
---
Ik zal proberen straks even een bij lees post te doen
xLaraaj schreef:Hier ligt er niets qua voeding om te knagen. Dan is er na 2seconden vechten. Dus ze kruigen hun snacks in de bench of gewoon in aparte ruimte. Wel is er genoeg kauwspeelgoed zoals die Safestix van Kong etc. Daar maakt Charlie gretig gebruik van. Naya niet meer
Nicky91 schreef:xLaraaj schreef:Hier ligt er niets qua voeding om te knagen. Dan is er na 2seconden vechten. Dus ze kruigen hun snacks in de bench of gewoon in aparte ruimte. Wel is er genoeg kauwspeelgoed zoals die Safestix van Kong etc. Daar maakt Charlie gretig gebruik van. Naya niet meer
Mezzy is alleenmaar ze heeft wel botjes nijd naar de poes, net alsof die haar kluifjes gaat opeten...
![]()
Mezzy gebruikt dat allemaal niet, als er niks te kluiven is gaat ze dr knuffels open trekken...
cursebreaker schreef:Nicky
Heb je iets van braingames in huis voor Mezzy? of anders zelf iets maken? Er zijn leuke groepen te vinden op facebook bv. Ik denk dat je met een beetje hersenwerk in huis ook al misschien wat opgelost krijgt omtrent het slopen van knuffels. Misschien dat ze wat meer uitdaging in huis nodig heeft bv. als ze idd knuffels sloopt als er niks te knagen is.
Of misschien doet Mezzy het juist door overprikkeling en heeft ze meer rust nodig? Weet je als eigenaar zijnde dan wel het beste natuurlijk. Het is vaak wel 1 van die 2 dingen waar je sloopgedrag nog wel wat mee kunt verminderen - maar sommige honden vinden het ook gewoon fantastisch om te doen, die knuffels uit elkaar halen en dan is het pech hebben hihi. Maar als je aangeeft dat ze het niet doet als ze idd wat te knagen heeft, denk ik dat er nog wel wat te 'behalen' valt.
EDIT:
Als bij Arya's knuffel eenmaal een gaatje zit, gaat ze idd de vulling ook eruit pluizen. Maar tot nu toe is dat maar heel zelden gebeurd gelukkig. Ik haat sneeuw ruimen in huis
_Christina schreef:Wij zijn intussen over op brokken van Darf. Ik heb het idee dat ze hem niet helemaal lekker vallen, al eet hij ze wel graag. Ook twijfel ik of hij er jeuk van heeft, het is niet zo extreem als eerder en hij heeft ook wat lopen snacken met uitlaten. Maar ik weet niet wat, grote kans dat het kattenstront was, dus kip en daar krijgt hij sowieso jeuk van. Dus het is nog even aankijken. En anders toch maar terug naar de brokken hiervoor, dan maar niet geperst.
_Christina schreef:Hè jammer dat het Toby niet bevalt! En nu? Een ander middeltje?
Er werd hier al wel gewaarschuwd dat geperst slecht kan vallen, maar ja ik had de zak al klaar staan. Hij is er in ieder geval niet overduidelijk kotsmisselijk van of aan de race. Dus dat is op zich wel positief.
_Christina schreef:Paardenbeen is wel goed? Want hij heeft al niet de beste tanden meer, dan kan ik dat gewei maar beter weghalen.
Nee geen krokante, gewoon weer geëxtrudeerd. Adaptil schijnt wel goed te zijn.