Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:14

Terug bijten? :') Nee geen idee ze bijten bij mij beide niet. Ze meppen ook nooit met nagels.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:11

Haha woops. Nee hier bijten ze ook niet in neuzen. := En fijn dat het goed gaat Kanji!

Hier gaat het ook goed! Alleen af en toe ruzie met Pip want afgelopen dagen blevenaf en toe haar drolletjes in het lange haar hangen en schoonmaken waardeert ze niet. := Komt denk ik doordat een huisgenoot ze laatst iets heeft gegeven wat ik liever niet heb dat ze het krijgen. De afgelopen dagen is het niet meer gebeurd gelukkig. Maar ik hou het even in de gaten.

Trouwens over Purizon: ik ben nu helemaal over van Royal Canin naar Purizon. Ze vinden het heerlijk gelukkig.

En verder veel genieten. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:38

Schijnt liefdesbeetjes te zijn... Te veel liefde.... :') welsuper schattig hoor. Maar mag toch wel ff minder xD haha

Oohh das minder! Hier moest ik een paar keer ook 't klontje schoonmaken. Mjah das met kaal lekker makkelijk :+ wel vervelend als andere ze spullen gaan geven dat jij niet wilt...

Ze zijn wel super schattig ZEG <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:39

Wat een snoepies!! <3 <3

Wij gaan voor het eerst een lang weekend weg sinds we de katten hebben, we zijn normaal 24/7 thuis. :') Mijn moeder komt de katten voeren enzo dus ben heel benieuwd hoe dat gaat en hoe ze reageren als we maandag weer terug komen. Poespoes vindt alles leuk maar die rooie is een schijterd en verstopt zich bij andere mensen dus die zal maandag wel heel blij zijn
<3

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:16

Spannend!!

BTW nog een vraagje. Ze spelen nogal ruig. Dat schijnt zeer normaal voor sphynxen te zijn :+ maar nu hebben ze dus af en toe een krasje.. Hebben jullie tips qua wat ik kan doen met de krasjes/wondjes? Gewoon niks doen. Of ff een of ander zalfje halen? (honingzalf ofzo)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:27

Naah Fair <3

Hier nu een Felieway voor Muis en onze andere kat.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:39

Hahahah in de neus bijten. Dat deed mijn vorige kat ook, maar dat waren echt liefdes beetjes <3 <3

Kanji, heerlijk dat ze zo leuk spelen, wel minder ja dat ze snel krassen krijgen daarbij, ik heb echt geen ervaring met het ras dus durf niet te zeggen of je beter wel of niet een zalfje ervoor haalt.

Wat een heerlijke foto's weer van alle kittens <3

Hier het zelfde als bij Xoranlover, als we kittens krijgen, gaan die heel veel in de hand komen :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:22

Napie schreef:
Ik ben begonnen met lezen in het topic. Even ervaringen uitwisselen. Wij zijn sinds eergisteren onverwachts ouders geworden van twee meisjes van 8 weken oud. Twee zusjes. Miss Jingles en Bo hebben we ze genoemd. Ik heb altijd katten gehad. Ook kittens maar die waren alle drie aan komen lopen cq bij ons bezorgt. Twee jaar geleden de laatste in moeten laten slapen. Die was ook al 16 jaar maar had nierproblemen. Mijn vriend heeft alleen die kat een paar jaar gekend. We miste het toch wel heel erg en mijn vriend is eigenlijk wel altijd thuis dus een beetje gezelschap is welkom. Vandeweek begon hij me ineens advertenties te appen en ik stemde in om ergens alleen maar even s avonds te gaan kijken. Geen mandje mee. Alleen kijken. Een uur later zat ik met twee meisjes op schoot op de terug weg in de auto. Thuis snel alles van mijn oude kat van zolder gehaald. Gelukkig alles nog in huis.
Eerste keer nu twee uit 1 nest. Een kat alleen vond ik toch wel zielig. Je kan uren kijken naar hun stoeipartijen en hoe ze samen slapen. Heel veel in handen heb ik ze nog niet genomen. De ene site adviseert dit wel en de andere niet. Voor de aandacht hebben ze ons ook niet echt nodig. Ze zouden in huis zijn opgegroeid maar ze zijn toch nog wel wat schichtig dus ik wil ze even de tijd geven. Ze zouden 8 weken moeten zijn. Ik durf het niet helemaal zeker te zeggen. Ze wegen beide rond de 650 gram. Eten gaat goed en alles netjes op de kattenbak.
[ [url=m/y0iu1m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh wat een schatjes <3 Ik vind 650gr best weinig voor 8 weken oud. Die van mij is met 9 weken bij de da gewogen op 960gr en nu twee weken later is hij alweer 1,2kg. Maar Ty is natuurljk een kater en jij hebt poesjes :o. En ik zou ze persoonlijk alleen oppakken wanneer ze contact maken of bij je komen. Op die leeftijd leren ze ook heel veel van elkaar. Die van ons slaapt altijd bij mij en komt altijd naar mij toe. Ik pak hem eigenlijk nooit op want dat is dan ook niet nodig. Mijn vriend daarentegen pakt hem heel vaak op en Ty komt nooit vrijwillig bij hem liggen :=

Kanji91 schreef:
Wat een schatjes! Gefeliciteerd <3
Voor de rest kan ik nog weinig info geven :+ maar wens je wel veel plezier met ze!

Zertab wat een gedoe zeg pfff. Hopelijk is het alleen voedselallergie... Steeds die medicatie lijkt me ook niet fijn (voor beide)

Hier gaat alles nog goed. Enorm druk.. Hehe...
Wat me al snel opviel is dat je bij kale katten ook de chip ziet zitten :')
[ [url=m/8VWQP0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de rest weinig nieuws hier en lees ik stilletjes mee.

OK toch klein vraagje. Hoe leer je ze om niet meer in je neus te bijten...

Ty bijt ook in neuzen _O- Los haar is ook een no-go want dat vangt hij. Ik zeg vaak ‘nee’ en dan weet hij het wel. Doet hij het weer binnen korte tijd dan zet ik hem gewoon weg.

Gebruiken jullie wel eens een plantenspuit? Ik weet dat het veel wordt afgeraden maar ik heb hem er toch een paar keer bij gehad. Hij begint heel erg grenzen op te zoeken. Kan geen papier of iets laten liggen want dan vreet hij het op. Na 3x nee krijgt hij een spuit en daarna is het eigenlijk vrij snel afgeleerd. Hij is gelukkig het tegenovergestelde van bangig O:)

Fair schreef:
Haha woops. Nee hier bijten ze ook niet in neuzen. := En fijn dat het goed gaat Kanji!

Hier gaat het ook goed! Alleen af en toe ruzie met Pip want afgelopen dagen blevenaf en toe haar drolletjes in het lange haar hangen en schoonmaken waardeert ze niet. := Komt denk ik doordat een huisgenoot ze laatst iets heeft gegeven wat ik liever niet heb dat ze het krijgen. De afgelopen dagen is het niet meer gebeurd gelukkig. Maar ik hou het even in de gaten.

Trouwens over Purizon: ik ben nu helemaal over van Royal Canin naar Purizon. Ze vinden het heerlijk gelukkig.

En verder veel genieten. <3

[ [url=m/ue5krj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T91SU2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kJi4cB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het zulke dotjes <3 Hoe oud zijn ze nu?

Kanji91 schreef:
Spannend!!

BTW nog een vraagje. Ze spelen nogal ruig. Dat schijnt zeer normaal voor sphynxen te zijn :+ maar nu hebben ze dus af en toe een krasje.. Hebben jullie tips qua wat ik kan doen met de krasjes/wondjes? Gewoon niks doen. Of ff een of ander zalfje halen? (honingzalf ofzo)

Ik denk dat krasjes niet zoveel kwaad kunnen hoor. Ik zou het gewoon laten, tenzij het echt bloed.

Zertab schreef:
Naah Fair <3

Hier nu een Felieway voor Muis en onze andere kat.

Hopen dat de feliway een beetje gaat helpen! Altijd vervelend wanneer er geen verklaring voor bepaald gedrag bekend is. Konden ze maar praten he :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:36

Wij gebruiken ook de plantenspuit, Fido is alleen weinig onder de indruk ervan en doet het 10 minuten later weer :+
Fido was met 9 weken ook ongeveer een kilo.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:22

vraagje.

WWe zitten te denken met shiro om een voer wissel te doen. Hij en sierra eten op t moment erg slecht.
Nu vertelde de fokker al dat sierra het waarschijnlijk gewoon van haar moeder geerft heeft, die heeft ook geen foccus op eten ofzo.

Maar nu hebben we vandaag een voer gehaald om te proberen van original instinct, de sterilized versie (was de enigste die ze hadden daar) en daar hebben we shiro er ook een paar van gegeven. Hij viel vervolgens weer op zijn voer aan zoals we hem al lang niet meer hebben zien doen.

Ik ben nu op zooplus aan het kijken wat ik kan krijgen, kijk wel een beetje naar de wat betere merken.
nu heb ik van hills en advance veterinary een stress urinary voer gezien, alleen lijkt het er bij de 2e op dat het anti stress deel hem zit in lagere energie die ze in het voer hebben zitten.
De versie van hills lijkt mij beter dan, zij zeggen ook duidelijk dat zij 32 procent vlees in het voer hebben terwijl de andere daar vaag over zijn.

en dan hebben we nog specific en concept for life veterinary, die laatste ken ik niet en weet ook echt niet wat ik ervan moet denken.

Heeft iemand van jullie ervaring met een van deze 4 opties?

Shiro krijgt nu de urinary van royal canin en doet het daar wel heel goed op, al wilt hij niet echt aan komen maar hij vind de smaak volgens mij op t moment ervan gewoon echt niet lekker meer.

Sierra haar reactie was overigens helemaal hilarisch op het nieuwe voer door haar normale voer. Ze maakte een kokhals beweging, zocht haar eigen brokjes er tussenuit. Het gekke dier.

Sorry als ik veel extra dubbele letters typ. Zit op de pc van mijn vriend. Zijn toetsenbord is nogal gaar haha

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:39

XxLiEsJuHhxX schreef:
vraagje.

WWe zitten te denken met shiro om een voer wissel te doen. Hij en sierra eten op t moment erg slecht.
Nu vertelde de fokker al dat sierra het waarschijnlijk gewoon van haar moeder geerft heeft, die heeft ook geen foccus op eten ofzo.

Maar nu hebben we vandaag een voer gehaald om te proberen van original instinct, de sterilized versie (was de enigste die ze hadden daar) en daar hebben we shiro er ook een paar van gegeven. Hij viel vervolgens weer op zijn voer aan zoals we hem al lang niet meer hebben zien doen.

Ik ben nu op zooplus aan het kijken wat ik kan krijgen, kijk wel een beetje naar de wat betere merken.
nu heb ik van hills en advance veterinary een stress urinary voer gezien, alleen lijkt het er bij de 2e op dat het anti stress deel hem zit in lagere energie die ze in het voer hebben zitten.
De versie van hills lijkt mij beter dan, zij zeggen ook duidelijk dat zij 32 procent vlees in het voer hebben terwijl de andere daar vaag over zijn.

en dan hebben we nog specific en concept for life veterinary, die laatste ken ik niet en weet ook echt niet wat ik ervan moet denken.

Heeft iemand van jullie ervaring met een van deze 4 opties?

Shiro krijgt nu de urinary van royal canin en doet het daar wel heel goed op, al wilt hij niet echt aan komen maar hij vind de smaak volgens mij op t moment ervan gewoon echt niet lekker meer.

Sierra haar reactie was overigens helemaal hilarisch op het nieuwe voer door haar normale voer. Ze maakte een kokhals beweging, zocht haar eigen brokjes er tussenuit. Het gekke dier.

Sorry als ik veel extra dubbele letters typ. Zit op de pc van mijn vriend. Zijn toetsenbord is nogal gaar haha

Hills, Concept for Life, Royal Canin zijn allemaal iig een beetje 1 pot nat. 32% vlees is echt niet veel trouwens; maar heel eerlijk, al deze merken bevatten dus eigenlijk net zo weinig vlees, dus heel veel beter ga je wat dat betreft ook niet vinden ben ik bang. Advance Veterinary en Specific ken ik minder goed, maar even snel kijkende, is dat ook redelijk vergelijkbaar. Wat dat betreft kun je dus prima switchen als het om de smaak gaat.

Eet Shiro natvoer? Bij blaasproblemen zou mijn advies namelijk absoluut zijn om heel veel natvoer te geven ipv brok (liefst volledig natvoer dieet zelfs). Vocht is zo onwijs belangrijk bij blaasproblemen. Trovet, Kattovit en Almo Nature hebben mooie varianten met veel vlees :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:43

Maar zijn die varianten ook voor blaasgruis?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:55

XxLiEsJuHhxX schreef:
Maar zijn die varianten ook voor blaasgruis?

Oja zeker, ik doel specifiek op de blaasgruisvarianten! Sorry, had dat er niet duidelijk bij gezet :)

edit: zie ook https://www.catmoneo.nl/beste-blaasgruis-dieet/ Daar staan ze ook in :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:51

Vanavond toch even de plantenspuit gepakt toen er 1 halverwege het gordijn hing. Maakte niet veel indruk. Ik pak ze soms even als ze net beginnen te slapen en zet ze dan op schoot maar aai ze daarbij niet want dat vinden toch wel eng. Ze beginnen me wel steeds meer te volgen in huis. Maandag krijgen ze de enting.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:06

Ik heb echt de mega mazzel dat ik een hele goede opvoeder heb aan Kito. Hij maakt ze wel duidelijk dat bepaalde dingen niet mogen. Toen wij Zika net hadden sprong die van de tafel op de dressior. Mag ie niet. Kito sprong erachteraan en duwde hem zacht van de kast af en sprong er achteraan. Ook met Nishi maar stiekem heeft ie wel een zwak voor haar. Dus met de kittens zal dat wel goed komen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:53

Muis eet gelukkig ook goed van de hypoallergeen brokjes, ze wordt echt al meer kat :)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:27

Even hulpkreet van buiten af: mijn kat heeft mij buiten gesloten. Zat in de tuin met de deur dicht omdat hij nog niet naar buiten mag, maar de knip is naar bedelenden gedrukt en de voordeur zit op een dievenklauw. Iemand tips om zonder heel deur beslag weer in mijn huis te kunnen? Heb gelukkig een neef bij wie ik ook allerlei dingen nu even kan uitzoeken, maar tips zijn welkom!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 20:34

Geen tips helaas, maar moet hier stiekem wel om lachen :')
Hopelijk ben je snel weer binnen!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:38

Ja ik ook wel, tis echt een slim beest.xD

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:58

Oef. ook eens gehad.. wij moesten door een raampje op de 1ste verdieping heen kruipen :') sinds dien altijd een voordeursleutel mee als we naar buiten gingen xD hihi

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 21:05

Ik ben helemaal gesmolten, kijk nou hoe ik ze vind <3

Afbeelding

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:15

Ik ben weer binnen!
Ik had alleen mijn iPad bij mij waar ik alleen nummer van ouders op had staan. Ik heb de mazzel dat familie in de straat woont, want mijn buren waren niet thuis, zul je net zien hè?
Maar ik moest eerst nog de tuin uit komen. xD dat was makkelijker, heb een poort die met tie raps vast zit en hoefde die alleen door te krijgen waardoor ik actie kon onder nemen.

Eerst met familie alles uit gezocht en wilde met schroevendraaier uiteindelijk dievenklauw verwijderen toen een buurman thuis kwam. Hij hielp me en uiteindelijk met een gewone Timmermans hamer die dievenklauw kunnen verwijderen!

Maar dat was niet mijn planning voor de zaterdag avond geweest hoor.xD Kat kwam daarna wel heel lief even bij mij, alsof hij sorry zei op zijn manier.^^

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:30

Fijn dat het weer beter gaat Zertab!

En wat zijn ze zoet Fireheart!

Oei xSagan, dat is heel vervelend! Ik ben ook een keer op mijn balkon opgesloten door poes Doos. Ik had ook nog maar 1% batterij, daar had ik mijn vriend mee geappt die toen uit zijn werk is gekomen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:24

Jouw kat heeft zich duidelijk al het huis toegeëigend. Voortaan ben je personeel.

Hier doen de dames het goed. Soms krijg ik ze in handen. Ze zoeken wel steeds contact en zitten graag in onze buurt. Inmiddels in vier dagen 50 en 80 gram gegroeid. Ik voer ze nu RC Mother and baby. Ik hoop dat ze daar niet te snel op groeien. Iemand ervaring met dit voer?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:48

Ow oeps Sagan :') Gelukkig ben je weer binnen

Ze zijn lief Fireheart <3