Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:Ik ben begonnen met lezen in het topic. Even ervaringen uitwisselen. Wij zijn sinds eergisteren onverwachts ouders geworden van twee meisjes van 8 weken oud. Twee zusjes. Miss Jingles en Bo hebben we ze genoemd. Ik heb altijd katten gehad. Ook kittens maar die waren alle drie aan komen lopen cq bij ons bezorgt. Twee jaar geleden de laatste in moeten laten slapen. Die was ook al 16 jaar maar had nierproblemen. Mijn vriend heeft alleen die kat een paar jaar gekend. We miste het toch wel heel erg en mijn vriend is eigenlijk wel altijd thuis dus een beetje gezelschap is welkom. Vandeweek begon hij me ineens advertenties te appen en ik stemde in om ergens alleen maar even s avonds te gaan kijken. Geen mandje mee. Alleen kijken. Een uur later zat ik met twee meisjes op schoot op de terug weg in de auto. Thuis snel alles van mijn oude kat van zolder gehaald. Gelukkig alles nog in huis.
Eerste keer nu twee uit 1 nest. Een kat alleen vond ik toch wel zielig. Je kan uren kijken naar hun stoeipartijen en hoe ze samen slapen. Heel veel in handen heb ik ze nog niet genomen. De ene site adviseert dit wel en de andere niet. Voor de aandacht hebben ze ons ook niet echt nodig. Ze zouden in huis zijn opgegroeid maar ze zijn toch nog wel wat schichtig dus ik wil ze even de tijd geven. Ze zouden 8 weken moeten zijn. Ik durf het niet helemaal zeker te zeggen. Ze wegen beide rond de 650 gram. Eten gaat goed en alles netjes op de kattenbak.
[ [url=m/y0iu1m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kanji91 schreef:Wat een schatjes! Gefeliciteerd
Voor de rest kan ik nog weinig info gevenmaar wens je wel veel plezier met ze!
Zertab wat een gedoe zeg pfff. Hopelijk is het alleen voedselallergie... Steeds die medicatie lijkt me ook niet fijn (voor beide)
Hier gaat alles nog goed. Enorm druk.. Hehe...
Wat me al snel opviel is dat je bij kale katten ook de chip ziet zitten
[ [url=m/8VWQP0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de rest weinig nieuws hier en lees ik stilletjes mee.
OK toch klein vraagje. Hoe leer je ze om niet meer in je neus te bijten...
Fair schreef:Haha woops. Nee hier bijten ze ook niet in neuzen.En fijn dat het goed gaat Kanji!
Hier gaat het ook goed! Alleen af en toe ruzie met Pip want afgelopen dagen blevenaf en toe haar drolletjes in het lange haar hangen en schoonmaken waardeert ze niet.Komt denk ik doordat een huisgenoot ze laatst iets heeft gegeven wat ik liever niet heb dat ze het krijgen. De afgelopen dagen is het niet meer gebeurd gelukkig. Maar ik hou het even in de gaten.
Trouwens over Purizon: ik ben nu helemaal over van Royal Canin naar Purizon. Ze vinden het heerlijk gelukkig.
En verder veel genieten.
[ [url=m/ue5krj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T91SU2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kJi4cB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kanji91 schreef:Spannend!!
BTW nog een vraagje. Ze spelen nogal ruig. Dat schijnt zeer normaal voor sphynxen te zijnmaar nu hebben ze dus af en toe een krasje.. Hebben jullie tips qua wat ik kan doen met de krasjes/wondjes? Gewoon niks doen. Of ff een of ander zalfje halen? (honingzalf ofzo)
Zertab schreef:Naah Fair
Hier nu een Felieway voor Muis en onze andere kat.
XxLiEsJuHhxX schreef:vraagje.
WWe zitten te denken met shiro om een voer wissel te doen. Hij en sierra eten op t moment erg slecht.
Nu vertelde de fokker al dat sierra het waarschijnlijk gewoon van haar moeder geerft heeft, die heeft ook geen foccus op eten ofzo.
Maar nu hebben we vandaag een voer gehaald om te proberen van original instinct, de sterilized versie (was de enigste die ze hadden daar) en daar hebben we shiro er ook een paar van gegeven. Hij viel vervolgens weer op zijn voer aan zoals we hem al lang niet meer hebben zien doen.
Ik ben nu op zooplus aan het kijken wat ik kan krijgen, kijk wel een beetje naar de wat betere merken.
nu heb ik van hills en advance veterinary een stress urinary voer gezien, alleen lijkt het er bij de 2e op dat het anti stress deel hem zit in lagere energie die ze in het voer hebben zitten.
De versie van hills lijkt mij beter dan, zij zeggen ook duidelijk dat zij 32 procent vlees in het voer hebben terwijl de andere daar vaag over zijn.
en dan hebben we nog specific en concept for life veterinary, die laatste ken ik niet en weet ook echt niet wat ik ervan moet denken.
Heeft iemand van jullie ervaring met een van deze 4 opties?
Shiro krijgt nu de urinary van royal canin en doet het daar wel heel goed op, al wilt hij niet echt aan komen maar hij vind de smaak volgens mij op t moment ervan gewoon echt niet lekker meer.
Sierra haar reactie was overigens helemaal hilarisch op het nieuwe voer door haar normale voer. Ze maakte een kokhals beweging, zocht haar eigen brokjes er tussenuit. Het gekke dier.
Sorry als ik veel extra dubbele letters typ. Zit op de pc van mijn vriend. Zijn toetsenbord is nogal gaar haha
XxLiEsJuHhxX schreef:Maar zijn die varianten ook voor blaasgruis?