Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Ik merk eigenlijk aan Bodhi totaal niet dat het een reu is. Wij hebben hier in de straat ruim voldoende teefjes wonen, die echt zeker wel loops zijn geweest de afgelopen 3 jaar. En een huis verderop ook een teef die meerdere periodes schijnzwanger was (wat een drama dat gejank...) Bodhi heeft ook nog nooit geprobeerd te dekken, wel als zijnde 'rangorde' bepaling maar dat deed Lupa (teef) ook op mijn vorige teef. En verder helemaal geen rij gedrag of ander typische reuen gedrag. Ja of wellicht het hier en daar wel eens een lik door urine halen …..Maar verder niets.
Ik had juist het idee om het teefje de bench aan te leren zodat zij gewoon in de bench zit en Bodhi & Lupa gewoon zitten zoals ze altijd zitten (gang en keuken). En dan kan ik altijd overwegen om haar na de eerste loopsheid te laten helpen.
Maar mijn collega was echt zo van nou, vergeet dat maar hoor. Die breken de boel af. Je houd een reu niet weg bij een loopse teef. En over het fokkersverhaal kreeg ik; Die zullen dan wel in een aparte ruimte zitten.
Dus ik had even een paar minuten paniek ….Want ik ga Bodhi echt niet laten helpen, dat gaat fout.
Kaus schreef:Kennis van mij heeft een nestje uit vader x dochter. Eerste loopsheid van het teefje, gelukkig pas met zo'n 18 maanden, vader en dochter mooi apart. Dochter even naar buiten voor een plasje en eigenaar even uit zicht. Vader is door de hor en de schuifpui heen geknald om te dekken. En voila, daar was het nestje (ja, ze hadden kunnen laten aborteren, weet niet waarom ze dat niet gedaan hebben).
Dus er zijn zeker ook honden die wel alles op alles zetten om te dekken.
Dexter heeft nergens interesse in. Die likt bij alle honden graag aan de geslachtsdelen (bij honden die hij goed kent dan, geen vreemde honden). Maar of dat nou een reu of teef is maakt niet uit.