Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:30

Wij hadden 4 geholpen reuen die onze teef continu dekten en ze ging echt voor hun staan haha. We hadden 1 niet geholpen reu en die mocht van haar 3 weken lang niet eens naar haar kijken. Die 2 zijn ook niet gescheiden geweest tijdens haar loopsheid en de 4 andere alleen bij haar geweest onder toezicht zodat er niet gedekt werd.

Dit was overigens nog in de eerste maanden en toen woonden de 2 niet geholpen honden nog in het asiel waar wij beiden werkten. Omdat hun niet plaatsbaar waren en onmogelijk gescheiden konden worden was de enigste oplossing niet scheiden en 2 maanden na loopsheid laten steriliseren. Ze was overigens ook niet drachtig zoals we al vermoeden omdat hun al 3 jaar samen in een achtertuin leefden zonder ooit 1 minuut te zijn gescheiden en zonder ooit pups te hebben gehad

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:29

Ik merk eigenlijk aan Bodhi totaal niet dat het een reu is. Wij hebben hier in de straat ruim voldoende teefjes wonen, die echt zeker wel loops zijn geweest de afgelopen 3 jaar. En een huis verderop ook een teef die meerdere periodes schijnzwanger was (wat een drama dat gejank...) Bodhi heeft ook nog nooit geprobeerd te dekken, wel als zijnde 'rangorde' bepaling maar dat deed Lupa (teef) ook op mijn vorige teef. En verder helemaal geen rij gedrag of ander typische reuen gedrag. Ja of wellicht het hier en daar wel eens een lik door urine halen ….. :Y) Maar verder niets.

Ik had juist het idee om het teefje de bench aan te leren zodat zij gewoon in de bench zit en Bodhi & Lupa gewoon zitten zoals ze altijd zitten (gang en keuken). En dan kan ik altijd overwegen om haar na de eerste loopsheid te laten helpen.

Maar mijn collega was echt zo van nou, vergeet dat maar hoor. Die breken de boel af. Je houd een reu niet weg bij een loopse teef. En over het fokkersverhaal kreeg ik; Die zullen dan wel in een aparte ruimte zitten.

Dus ik had even een paar minuten paniek …. :') Want ik ga Bodhi echt niet laten helpen, dat gaat fout.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:12

Tsja je moet er niet te makkelijk over denken;) Er zijn genoeg reuen die deuren openen en een bench slopen om bij het teefje te komen. Of dan in jouw geval bench van het teefje proberen te openen;p Ik liet nooit de loopse teef alleen, die nam ik altijd mee, ga niet dat risico lopen.. En anders oppas zoeken als dat niet mogelijk is voor de reu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:17

xDenies schreef:
Ik merk eigenlijk aan Bodhi totaal niet dat het een reu is. Wij hebben hier in de straat ruim voldoende teefjes wonen, die echt zeker wel loops zijn geweest de afgelopen 3 jaar. En een huis verderop ook een teef die meerdere periodes schijnzwanger was (wat een drama dat gejank...) Bodhi heeft ook nog nooit geprobeerd te dekken, wel als zijnde 'rangorde' bepaling maar dat deed Lupa (teef) ook op mijn vorige teef. En verder helemaal geen rij gedrag of ander typische reuen gedrag. Ja of wellicht het hier en daar wel eens een lik door urine halen ….. :Y) Maar verder niets.

Ik had juist het idee om het teefje de bench aan te leren zodat zij gewoon in de bench zit en Bodhi & Lupa gewoon zitten zoals ze altijd zitten (gang en keuken). En dan kan ik altijd overwegen om haar na de eerste loopsheid te laten helpen.

Maar mijn collega was echt zo van nou, vergeet dat maar hoor. Die breken de boel af. Je houd een reu niet weg bij een loopse teef. En over het fokkersverhaal kreeg ik; Die zullen dan wel in een aparte ruimte zitten.

Dus ik had even een paar minuten paniek …. :') Want ik ga Bodhi echt niet laten helpen, dat gaat fout.

Wat een horror. Ja geen enkele reu is het zelfde. Boellie reageert in de woonwijk en met wandelen eigenlijk nooit. Of we hebben in de woonwijk geen intacte teefjes (of teefjes met de leeftijd om loops te worden) Wat prima zou kunnen bij ons. En we wandelen op afgelegen stukken, dus ook dat zou kunnen.

Weetje er zijn echt 1001 mogelijkheden als de reu wel reageert, tijdelijk ergens logeren (reu of teef) supplementen, scheiden. Ik zou gerust de volgende keer weer een reu bij intacte teven te zetten.
Als je voor een bench kiest wel eentje waar ze niet letterlijk bij elkaar kunnen. Ipv een bench zou je ook de kamer in 2 delen kunnen maken dmv een puppyren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:20

Hier zijn de jongste 2 reuen geholpen omdat ze beiden een bal in de buik hadden. Echter ook omdat de ene al 4 dagen en nachten 0 geslapen had en kei kapot was maar enkel maar buiten wou zijn en geuren snuiven van loopse teef verderop in de straat. Uiteindelijk melatonine gebruikt voor dagen om hem wat rustiger te krijgen.

De andere reu at 1x per 2 dagen een beetje al maanden lang. Van alles geprobeerd zeker 10 merken brok, blik, vers, mengen, mensen eten maar hij was en bleef gewoon ondervoed. Nu nog mager en 39 kg toen 34 kg ofzo. Inmiddels eet hij 2x per dag gelukkig al gaat het nog niet altijd van harte

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:22

Ach soms zijn reutjes echt beter af zonder balletjes. Dat geloof ik best. En je hebt er ook echt wel lastpakken tussen zitten hoor met loopse teven. Dat is iets waar je rekening mee moet houden als je wil combineren. Dat het kan gebeuren dat een reu lastig word. Maar er zijn gelukkig ook heel veel voorbeelden van reutjes die niet krankzinnig worden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:44

Ik neem in de toekomst gewoon geen teefjes mee, deze 2 zijn de laatste. Wil toch niet fokken, dus aan een teef heb ik sowieso niks voor show. Dan houden we het maar bij reutjes;p Ook geen gedoe meer met de loopsheid. Dus nog even paar jaar volhouden met 2x per jaar irritant gedrag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:50

Ik ben helaas niet een teven mens net als dat ik geen merrie mens ben. Maar als ik wil fokken, zal ik toch een teefje nodig hebben :')
Eerst maar eens kijken of het deze ronde lukt en of het dan bevalt. Want hoogst waarschijnlijk gaan we dan opzoek naar een beter teefje.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:04

Sommige reuen worden helemaal naar van de hormonen.. Ik hoop dat de onze ze kan houden. Mijn vorige hond had 2 binnenballen en geen enkel reuentrekje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:20

Bodhi is heel onzeker dus ik ben te bang dat als ik hem laat castreren het heel negatief uit pakt. Dus dat is voor mij een volledig uitgesloten verhaal. Chemisch castreren is misschien iets wat te overwegen is. Zeker sinds hij vorige week weer is aangevallen is hij ontzettend nerveus buiten op straat. Alleen al als er kilometers verderop honden aan het blaffen zijn staat hij al op scherp. Ik vind het zo sneu …

In ieder geval, Bo gaat niet weg ;) Heb zojuist ook al met de fokker gesproken, ze(niet dat we al weten om welke het gaat want er is nog niets geboren en het bestaat nog niet eens, maar oké heh :P) mag eventueel ook naar de fokker. En wellicht krijg ik het wel aangeleerd dat zij zelf in de ene ruimte in een bench zit, en de andere twee gewoon in hun eigen vertrouwde stekkie. Op zich zou alles aan te leren moeten zijn?

Ik ga ook geen hond de hele dag mee op sleeptouw nemen; om meerdere redenen. Ik vind dat ook geen oplossing.

Het is puur een advies vraag heh! We zijn hier om elkaar te helpen toch? :D Ik ben geen onervaren iemand, maar mijn andere teven waren voor hun eerste loopsheid geholpen. Dat is nu uit den boze en ik ben nu 25 en geen 10 :')

Ohja, en meerdere reuen lijkt me ook geen succes.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:26

Meerdere reuen en dan 1 intacte teef ertussen is niet slim nee, maar meerdere reuen gewoon bij elkaar is geen probleem. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor ras je neemt he. Bepaalde rassen is het natuurlijk een beetje dom om reuen bij elkaar te gaan zetten. Olly kan sowieso met elke hond, of het nou een intacte reu is of teef, maakt niet uit. Mijn vorige reuen ook. Alleen mijn eerste reu niet, maar die wilde sowieso elke hond vermoorden, zat een steekje los in dat hele nest;)

Heb nog nooit een reu gecastreerd en nooit een reu gehad die last had van de hormonen. Mensen gaan vaak een beetje te snel over op castratie als de oplossing voor gedragsproblemen. Heb maar 1 reu gehad die binnen ging piesen en ging rijden op andere honden.....een oud reutje die al gecastreerd was toen ik hem adopteerde haha;p

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:31

Zig werd wel helemaal knettergek als onze oude beagle loops werd. Dan moest ik hem echt apart zetten, anders zat hij zich de hele dag op te fokken, maar Zig is dus gecastreerd :7 .

Als ik evt. toch wil fokken, komt hier ook een teefje. Maar die mag lekker naar m'n moeder tijdens de loopsheid, als het niet gaat met AJ en Zig dan :'). En castratie na 1 nestje denk ik, omdat ik graag eens een nestje zou willen fokken.

Verder merk ik aan AJ niet echt veel. Wat ik dacht dat reactie op loopse teven in de buurt was, was toch gewoon enthousiasme naar andere honden omdat hij het bij reuen ook deed. Ik zie alleen wel dat andere honden wel eens wat heftiger op hem reageren omdat hij niet gecastreerd is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:31

@ Ianthe,
Maar ik herhaal al vaker dat mijn Bodhi, een intact reu, daar absoluut geen last van heeft :) En als hij op andere honden reageert heeft dat 9 van de 10 keer met de houding van de andere hond te maken. Die andere ene keer heeft te maken met zijn trauma die hij op 11mnd heeft opgelopen door 3 honden, en vorige week is hij weer aangevallen. Dat maakt het niet beter.

Ik heb nu twee honden, voor de duidelijkheid, een geholpen teef en een niet geholpen reu. Daar komt binnenkort als alles goed gaat een puppy teef bij. Alle drie Border Collies. Het laatste wat ik wil is uiteindelijk een hond weg moeten doen omdat ik een verkeerde keus heb gemaakt. Dat gaat er niet in bij mij. Dus vandaar dat ik mijn vraag stelde ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:41

Heb het niet over jouw hond hoor, gewoon in het algemeen. Tuurlijk probeer je de beste keuze te maken, hoewel je natuurlijk nooit kan voorspellen hoe het gaat lopen.

De volgende hier is in ieder geval weer een reutje, wat zal dat makkelijk zijn in de toekomst..nooit meer een loopse dame in huis. :+

Die nu nog loops kan worden, is ook echt een mega slet. Die begint vanaf dag 1 direct, dat is wel vervelend. Als de reu in de bench zat, ging ze ook haar achterste er tegen aan drukken. :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:05

Zou ze tog in een aparte ruimte doen en bench. Heb al gehoord dat ze soms dekken door de benches door. Waar een wil is, is een weg ? :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:11

Oh ja dekken door een bench kan ook hoor. Ik liet ze ook echt nooit alleen samen. En deur op slot van de kamer is ook wel handig voor de zekerheid. Kan super meevallen of misschien is het een ramp, kom je snel genoeg achter. De eerste week lopen ze hier nog bij elkaar en daarna is het in aparte kamers en afwisselen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:15

Klopt, dat dekken door bench heen is me ook verteld. We gaan het wel gewoon ervaren. Als 'ze' het net als haar moeder en zussen zal doen dan heb ik in ieder geval lang genoeg de tijd om de bench en dergelijke te trainen. En anders gaat ze lekker uit logeren :) Hoe vreselijk naar ik dat ook vind, maarja. Pups van broer x zus is nog naarder.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:44

Kennis van mij heeft een nestje uit vader x dochter. Eerste loopsheid van het teefje, gelukkig pas met zo'n 18 maanden, vader en dochter mooi apart. Dochter even naar buiten voor een plasje en eigenaar even uit zicht. Vader is door de hor en de schuifpui heen geknald om te dekken. En voila, daar was het nestje (ja, ze hadden kunnen laten aborteren, weet niet waarom ze dat niet gedaan hebben).

Dus er zijn zeker ook honden die wel alles op alles zetten om te dekken.

Dexter heeft nergens interesse in. Die likt bij alle honden graag aan de geslachtsdelen (bij honden die hij goed kent dan, geen vreemde honden). Maar of dat nou een reu of teef is maakt niet uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 23:47

Kaus schreef:
Kennis van mij heeft een nestje uit vader x dochter. Eerste loopsheid van het teefje, gelukkig pas met zo'n 18 maanden, vader en dochter mooi apart. Dochter even naar buiten voor een plasje en eigenaar even uit zicht. Vader is door de hor en de schuifpui heen geknald om te dekken. En voila, daar was het nestje (ja, ze hadden kunnen laten aborteren, weet niet waarom ze dat niet gedaan hebben).

Dus er zijn zeker ook honden die wel alles op alles zetten om te dekken.

Dexter heeft nergens interesse in. Die likt bij alle honden graag aan de geslachtsdelen (bij honden die hij goed kent dan, geen vreemde honden). Maar of dat nou een reu of teef is maakt niet uit.

Dit gebeurd ook gewoon met stamboomhonden helaas. In NL mag het niet maar zo is er wel een nest gefokt in BE om daar een reu van naar NL te halen.
Ging in dit geval om engelse staffords. Vader x dochter om uit hele zwarte lijnen een blauwe reu te kunnen fokken(om een gezonde blauwe te fokken)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:48

Wij hebben ook al laten afspuiten, binnen 24 uur na de dekking, was double merle en zonder stamboom. :n Maar die teef zou sowieso gesteriliseerd worden, dus daardoor was de keuze voor spuiten sowieso heel makkelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:00

In België mag zo een combi echt ook niet hoor. Kan op schorsing en forse boetes.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:02

Dit ventje mag binnen een aantal weken bij mij komen wonen! :D

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:05

Zoe_97 schreef:
In België mag zo een combi echt ook niet hoor. Kan op schorsing en forse boetes.

Buiten stamboom is alles mogelijk. Dubbel merle komt echt veel te vaak voor helaas.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:13

Onbegrijpelijk inderdaad. Daarom wil ik zoiets voorkomen!

Leuk Evi!! :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:13

Wat een poten aan die pup :oo <3