Ziet er goed uit Century! 
Century schreef:Verder hebben ze nog veel open raat, ze zijn duidelijk nog niet zo groot. Ik zag wel stuifmeel, honing en verzegelde honing en veel gesloten broed. Ik vind de larven altijd lastig te zien als ze niet al heel groot zijn.
Als je de larven niet zo goed kan zien, zullen eitjes helemaal lastig zijn om te zien? Dus wellicht is het niet veel open raat, maar zit dat al vol met eitjes? Dat zal je volgende controle duidelijk worden 
Ik schraap ook zo veel mogelijk raat weg wat niet in de raampjes zit. Ik heb precies die rode kastbeitel die Laurora ook heeft gelinkt.
Wel had ik er regelmatig last van dat als ik met het platte stuk 'stak', ik in het hout van de kast of het raampje zat. De oplossing: het 'bochtje' gebruiken. De scherpe kant vd bochtje zet ik op de bovenlat vh raampje, en dan trek ik hem naar me toe en schraap zo de ongewenste raat weg.
En net wat Nickeltje zegt, als je het niet weghaalt stoppen ze er honing of broed in, dat word een smeerboel als je het kapottrekt of na vulling probeert weg te halen. Op tijd verwijderen is dus het handigst 
Ik moet nog steeds de honingkamers legen, hebben jullie al geoogst en geslingert? Of ging het dit jaar weer niet goed met de voorjaarshoning?
Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 07-06-22 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt