Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Welkom Nica! En wat een leuke vogels!
XReetch, wat een leuke foto's!![]()
Hier zijn Mango en Halo deze week voor gezondheidscheck naar de vogelarts geweest. Mango omdat dit onze eerste Edelpapegaai is en ik sowieso wilde weten of hij geen parasieten/bacteriën etc heeft.
En Halo was mee omdat dit haar behandelend arts is nav haar hartprobleem. Het gaat super met haar, maar nu Mango mee was kon zij ook nog wel mee.
De vogelarts viel bijna om van verbazing toen hij Halo zagZo leuk om te zien! Ze zijn beiden kerngezond verklaard!
Op het hartprobleem van Halo na dan, maar daar zou ze gewoon oud mee kunnen worden. We moeten alleen gewoon extra in de gaten houden hoe het met haar gaat en er rekening mee houden dat ze iets minder weerbaar is als de rest.
Mango is echt een clown![]()
[ [url=m/JCJQ3h.jpg]Afbeelding[/url] ]
n_i_c_a_evey schreef:ik meld me hier ook even met mijn 'Bende van Ellende"![]()
![]()
![]()
[ [url=m/v1hpA6.jpg]Afbeelding[/url] ]
blauwbonte Blue(9 jaar), vader van de lichttuqoise (zelfgefokt) Coco( 2 jaar), en waarvan nu het mannetje Louïs (de groene(1 jaar) is.
fotosschuwe Puck(4 jaar): (moeder van Coco samen met Blue)
[ [url=m/stJ3ZH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yellow, welke helaas niet meer hier bij ons mag zijn sinds een maandje.![]()
[ [url=m/iP7Ewt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Korte/lange intro, 5 jaartjes terug 2 vogels voor mijn verjaardag gekregen, Guus en pino. Toen is helaas pino aan epileptische aanvallen overleden en kregen we dolly, die te zwak bleek te zijn, en het niet overleefde, toen Yellow van dezelfde fokker. dat doen we nooitmeer want daarmee gebeurde hetzelfde als met dollyToen kregen we de vraag of we twee vogels, Blue en Yellow op wilde vangen dus we hadden er toen drie, en ivm oneven aantal en guus die werd verstoten Puck erbij gekocht. Zij bleek echt terror te zijn en lijkt me het vervoer nogsteeds niet te hebben vergeven...
![]()
Ze was zo terror en wou niks met de andere parkietjes te maken hebben dat er nog een bijkwam, Balou. na 1,5 jaar hebben we van hem afscheid moeten nemen ivm een maagprobeem. Hij is altijd heel tam geweest.. (allemaal maar hij was uitzndering) inmiddels was guus alweer 4 en heeft hij ook het leven verlatwn. Toen zaten wij met drie vogels en besloten we een vogeltje te fokken. Dat wer dus Coco. ben ontzettend trots toch wel p haar. Ze is altijd erg tam geweest en eet vaak met me mee, en vind het, heel raar, leuk om uit mijn neus te eten
. ze is nu twee en voor haar hebben we louis erbij gehaald, die is nu 1 jaar bij ons en 1 jaar oud. (iets minder) helaas heeft een korte tijd geleden yellow het leven gelaten... ze was toen 9 jaar oud.
Dani199764 schreef:Jeetje dat is nogal een vervelende geschiedenis n_i_c_a_evey Maar welkom!
Het tam maken gaat hier steeds beter, inmiddels snappen ze het opstappen en doen ze dat eigenlijk allemaal best wel netjes, alleen nu vinden ze het grappig om telkens als ik bijna bij de kooi ben terug te vliegen naar de andere kant van de kamerSoms loop ik dus wel 10x heen en weer met een vogeltje
Lukasje schreef:Dani199764 schreef:Jeetje dat is nogal een vervelende geschiedenis n_i_c_a_evey Maar welkom!
Het tam maken gaat hier steeds beter, inmiddels snappen ze het opstappen en doen ze dat eigenlijk allemaal best wel netjes, alleen nu vinden ze het grappig om telkens als ik bijna bij de kooi ben terug te vliegen naar de andere kant van de kamerSoms loop ik dus wel 10x heen en weer met een vogeltje
Klinkt als goede work out !