Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:27

Ja, we komen vrij veel mensen tegen. En op het moment dat ze in die angst schiet is ze niet meer bereikbaar. Ze reageert dan niet meer op correcties of lekkere snoepjes etc. Ze sluit zich helemaal af.
Ik zat zelf al aan privéles te denken, maar dan moet je op zo'n moment net hebben dat ze ergens van schrikt, en we weten nog niet wat het nou precies is waardoor ze zo reageert. Volgens de gedragstherapeute maakt ze heel slim gebruik van een milliseconde dat ik mijn aandacht laat zakken en dan denkt ze dat ze moet ingrijpen of beschermen.

De mevrouw van gisteren stond toevallig net uit haar gezichtsveld en daar reageerde ze waarschijnlijk op, maar dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Gelukkig viel de schade mee en pakte de mevrouw het goed op, maar je voelt je als eigenaar wel enorm schuldig dat je je eigen hond niet de baas bent.
En als ze dan nog los had gelopen.. Maar ze liep gewoon netjes aan de riem..

Sorry, ik moest het even van me afschrijven. Het zit me nog steeds heel hoog.
Na de eerste keer ging het nu al weken supergoed en ging ze heel hard vooruit, maar dit is dan weer echt een teleurstelling.

JorindaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:51

Wat ontzettend vervelend Cayenne... -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:52

Ik kan me voirstellen dat het echt heel naar voelt. Mijn vorige hond had t naar andere honden en ook wel kinderen. Daarvwas ik dus altijd alert op. Maar leuk is t inderdaad niet. Er was nooit schade en zeker bij kinderen was ik t altijd vóór. Maar met een andere hond is ze me ook wel eens ontschoten. En alhoewel
Er nooit schade was, is bet echt niet leuk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:38

Schrikken Cayenne, hoop dat priveles kan helpen

Ik heb de pleegpup net weggebracht bij een bokker :D
Heel goed gevoel erbij.

Nu is het 12 dagen afwachten en dan komt zijn broertje naar Nl bij mij in de opvang. er is nu al interesse in dus ik ben benieuwd of hij die 3 weken gaat overtreffen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:24

Wat naar cayenne ! Goed dat je gaat zoeken naar het probleem. Hoop dat het beter wordt ! Echt top dat je het zo aanpakt !

Wat fijn Lynn! Voor welke stichting doe je dit ? (Of heb je dat al eens gemeld ? :o )

Het oefenen van de commando's die we op cursus geleerd hebben gaat goed ! Hij bijt alleen bijna mn vingers eraf. := denk dat ik maar een handschoen ga aandoen. :')
En vandaag was ie weer ontsnapt uit de bench. Gelukkig alleen een papieren zak te pakken gekregen, want ik had niet zo heel goed opgeruimd. :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:04

Sannert schreef:
Wat naar cayenne ! Goed dat je gaat zoeken naar het probleem. Hoop dat het beter wordt ! Echt top dat je het zo aanpakt !

Wat fijn Lynn! Voor welke stichting doe je dit ? (Of heb je dat al eens gemeld ? :o )

Het oefenen van de commando's die we op cursus geleerd hebben gaat goed ! Hij bijt alleen bijna mn vingers eraf. := denk dat ik maar een handschoen ga aandoen. :')
En vandaag was ie weer ontsnapt uit de bench. Gelukkig alleen een papieren zak te pakken gekregen, want ik had niet zo heel goed opgeruimd. :=

yuen tang heet deze mevrouw, op facebook is zij ook te vinden, ook met de honden die momenteel een huisje zoeken. Het is geen echte stichting maar meer aantal personen die samenwerken vanuit Roemenie. er wordt wle met een adoptiecontract gewerkt en geld ingezameld om ook daar voor te lichten en te castreren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:56

Dat vuilnisbakken verhaal geniaal gewoon erin vallen!! Wel sneu dat ze zo kort heeft Mogen genieten van het leven.
Overigens een NL hond gehad die ook haar hele leven alles heeft gejat wat los en vast zat en opat inclusief verpakking.

Cayenne dat is echt balen... Zo zonde.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:28

Hoe is het hier?

Wat een weer zeg! We zijn vandaag naar hondentraining geweest en sinds een week loopt ze dus buiten met snuitje om. Tot mijn grote opluchting vloog ze tijdens hondentraining ook vanuit het niets op een hond af. Klinkt misschien vreemd dat ik er blij mee ben, maar ik heb het natuurlijk aan iedereen beschreven hoe het gebeurd, maar het was heel fijn dat ze het nu met eigen ogen zagen. De trainster zag nu ook hoe ze vanuit totale ontspanning opeens als een raket af kan gaan. Deze keer reageerde Fajah op een hond die al 100 keer was langs gelopen en wat steeds gewoon goed ging, maar opeens viel ze er dus naar uit. Gelukkig had ze een snuitje om en kon er niets gebeuren.
Volgens de trainster is het echt pure onzekerheid en gaan we het er waarschijnlijk nooit helemaal 100% uitkrijgen, maar er valt wel goed aan te werken.
Mijn opluchting komt vooral uit het feit dat het echt vanuit het niets gebeurd en dat je het niet aan ziet komen. Ik ben dus kennelijk toch niet incapabel om mijn eigen hond uit te laten, want zo voelde ik me wel een beetje :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:33

En nog even wat foto's, want los van haar issues is het wel een ontzettend lieve hond die absoluut niet vals is, maar vooral last heeft van haar verleden waardoor ze zo onzeker is.

Helemaal kapot na de training van vandaag.
Afbeelding

En van de week tijdens een wandeling (had heel even het snuitje af voor de foto. Er was op dat moment niemand in de buurt om kwart voor 9 's ochtends op de hei).
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:45

Wel fijn dat je trainster het met eigen ogen heeft kunnen zien!
Hopelijk kunnen jullie er nu samen aan werken. :)
Ik snap hoe je je voelt. Tara valt soms ook uit naar voorbij rijdende auto's, ook vanuit het niets.
Die foto's, wat een heerlijk dier is het ook! <3

Tara had vandaag haar eerste fotomeeting! Helaas zat het weer niet mee en vond Tara het best wel lastig allemaal. Ze was snel afgeleid en vond het poseren maar moeilijk. Maar hopelijk zijn er wel leuke foto's uitgekomen.
En ze heeft lekker kunnen spelen met de andere honden :D

En Tara heeft laatst een nieuwe mand van bol.com gewonnen, hij is super groot en ze is er zo gek op!
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:54

Gaaf die mand!!

En ik snap dat je blij was met het uitvallen. Had ooit dure cursus bij R.en. Van der Sch.aft met 4 lessen en Toobs ging er toendertijd nog wel eens vandoor, maar niet altijd en dan dacht iedereen dat braafie! wat doet ze daar op met die bp. Gelukkig ging ie les 1 meteen stuk er vandoor, niet zoals hij echt kon, maar daarmee had hij het probleem wel gezien.

Hier ook lasting hoor, die muts van mij doet het ook uit onzekerheid dat happen, dat is lastig om op te lossen, vandaag vond ze iedereen in de kantine weer fantastisch!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:00

Inderdaad goed dat t gebeurde, Cayenne.

En mooie mand!

Hier test ZhuZhu even hoe serieus die commando's nou eigenlijk zijn -:(- . Vooral in gezelschap heft ze de 'aan de kant' zelf even op om dan bij iemand anders te gaan zitten. Of de 'hier' wordt ineens een 'daar', wat niet handig is als ik op mijn paard zit en ik haar wil aanlijnen.

Maar goed, hopelijk is t een fase. Anders gaat ze aan de ketting :+ .

We hebben laatst wel voor t eerst 15 km gedaan. Vond ik heel stoer van haar. Nu al een paar dagen minder tijd, dus minder lange wandelingen. Kan wel zien dat ze dan wel weer toe is aan wat actie.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:04

Fijn cayenne ! Ook dat ze het daar ook even deed.
Gaaf kussen classic waarmee had je die gewonnen ?
Hier 2de les eg1 gehad. Balou leert echt super snel. Wel van de week een flinke kopstoot gehad van hem. Ik wou hem af leren. Maar zodra ik met snoepje naar onder ga komt die kont omhoog. :')
Dus ik wou met mn ene hand snoepje vasthouden en andere hand kont op de grond houden. Keek meneer achterom wat ik aan het doen was. En ja, daar zat mijn kop dus. := tranen in mijn ogen. En als ik erover wrijf doet het nog pijn. := maar af gaat inmiddels steeds beter. Kont blijft nu ook netjes op de grond. :D
En hij is flink aan het verharen. Vanmorgen maar even een kam gekocht. Want ik kan nu iedere dag stofzuigen. :=

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:25

Hier valt Kya ook uit hoor en heb het er ook nooit uitgekregen, dus het ligt zeker niet aan jou Cayenne. Kya heeft vooral problemen met mensen dan. Ben er van overtuigd dat ze ooit mishandeld moet geweest zijn als pup.

Zhu Zhu in de uittestfase, hopelijk is ze er snel door

Wat een gave mand Classic!

Een kopstoot, auch! Ik heb er overlaatst eentje van Tito mogen ontvangen. Hopelijk snel geen pijn meer.

Vandaag tijdens de wandeling kwamen we een herder tegen die aan't oefenen was met zijn border collies om de schapen te drijven. Kya haar ogen rolden er bijna uit. Ze wou ook bijna niet meer mee komen met mij maar naar die schapen die daar aan't rondlopen waren blijven kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:29

ha ha hier is daar.. ken dat....

kopstoot vorige hond keer inderdaad ook omhoog precies op mijn neus, bril kapot, neus aan barrels en hond maar blij kwispelen, stond ik daar op de vloer te lekkern. nog tijd voor aap gelopen ook met dike gekleurde neus.
Hun kop is aanzienlijk harder dan de onze.

Kya wou het gewoon ook eens proberen, hi hi.

JorindaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:55

Wat fijn inderdaad dat de trainster het kon zien, Cayenne. Succes met het trainen!

Super gaaf kussen/mand zeg Classic <3

Hier is daar :') :') Herkenbaar.

Een hondenschedel is ook zó ontzettend hard inderdaad! Ook weleens een kopstoot gehad van Igor :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:04

Lekker zo'n eigenwijze dame Fabster. Bij Tara is hier ook overal behalve hier, daarom loopt ze ook eigenlijk nooit los.
Vandaag bij de foto meeting was ze wel los, omdat we dat mooier vonden voor de foto's. Maar ze is tot drie keer toe naar de andere honden en fotograven gerend :')

Sannert: bol.com had een dierendag actie van 4 september tot 4 oktober lopen, waarbij je op social media (twitter/facebook/instagram) een foto van je huisdier met de hashtag harigtopmodel moest plaatsen. En de link van het product dat je graag zou willen winnen. Elke dag werd er dan een winnaar uitgezocht. Tara was het harigtopmodel van 19 september :D
Fijn zo'n kopstoot, ze zijn ook zo heerlijk lomp haha

Ik had het laatst ook, Tara zou mij knuffelen en sprong bij me op. Alleen sprong ze wat verkeerd en ik was er niet op berekend, zo tegen mijn neus aan. Dikke bloed neus en Tara maar zielig kijken :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:22

Helaas Murphey is geen harig topmodel geworden, ze heeft het ook geprobeerd.
Overigens nergens een uitslag kunnen vinden.

Ha ha, ach als ze naar andere honden of fotografen rent is zo'n ramp nog niet, als ze hem maar niet smeert.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:41

Wat een superleuke mand! Heb je die gewonnen met de dierendagactie? Ik heb hem voorbij zien gekomen, maar zelf niet meegedaan.
Edit: even verder gelezen en ja dus :D Tof!

Sjolvir, dat kan ik me voorstellen! Lijkt me ook heel frustrerend als het dan opeens goed gaat. Gelukkig kon R.ien er wat mee!

Fabster, zit ZhuZhu in de pubertijd? :D Hoe oud is ze ook alweer?
15 kilometer is best veel! Het meeste wat wij nu hebben gelopen is 18 kilometer (door natuurgebied). Wel met rustpauzes en drinkstops. Ik heb ook altijd water voor haar mee. Morgen spierpijn? :P

Sannert, Fajah is ook aan het verharen! Het sneeuwt iedere dag witte haren :') De furminator is wel heel fijn trouwens! Ze is gek op borstelen.
Ik doe ook iedere dag stofzuigen, maar dat vind ik ook een leuk klusje om te doen.

Misschien heeft Kya wel aanleg voor schapen drijven? :D Er zijn hier in de buurt af en toe evenementen waarbij je hond het mag uitproberen (onder toeziend oog van een expert uiteraard). Maar daar is Fajah nog lang niet aan toe. Ze vind schapen en andere dieren wel ontzettend leuk.

Kopstoten := auw!

Met wat voor 'materiaal' laten jullie je hond uit?
Fajah loopt ivm haar uitvallen voorlopig nog aan de slipketting, maar ik hoop wel dat ze ooit zover is dat ze aan een tuigje kan.
De slipketting hangt wel 99% van de tijd gewoon los, want ze trekt gelukkig niet.
Op cursus zijn ze over het algemeen eigenlijk niet zo voor een tuigje. Wat vinden jullie?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:50

Wat sneu dat Murphey geen harigtopmodel is geworden! Ik kon zelf de uitslagen of foto's ook nergens terug vinden.. Dat vond ik wel jammer.

Cayenne, werkt zo'n furminator goed? Tara verhaart als een gek en ik heb tot op heden nog geen fijne borstel gevonden.
Wij hebben gewoon een halsband voor Tara en als mijn moeder of schoonmoeder met haar gaat wandelen heeft ze een slipketting om. Dit omdat ze nog best veel trekt maar ook omdat ze helemaal flipt als ze een kat ziet en die ook echt probeert te pakken.
In het begin hadden we een tuig, maar daar ging ze juist heel erg in hangen met haar borst en dan was ze helemaal niet te houden als ze een kat zag..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:52

Ja, ik vind zo'n furminator ontzettend fijn! In het begin was ik wel skeptisch (want het kost wat :P ) maar wij hebben een nepperd van een ander merk en die was een stuk goedkoper. Ik maak steeds korte halen en dan vliegen er wolken haren vanaf. En ze vind het heerlijk. Daarna is het echt een blij ei :D Ze gaat er ook echt lekker voor staan.

Dat idee van een tuigje heb ik dus ook. Met een slipketting heb ik toch iets meer controle. Met een tuigje kan ze er meer gewicht in hangen wanneer ze ergens op zou reageren. Ik zie hier in de buurt veel honden met tuigjes, maar de eigenaren worden dan echt meegesleurd :=
Ik snap het idee erachter overigens wel, want teveel rukken kan ook schade aan de nek brengen natuurlijk.
Op cursus hebben we ook een gewone halsband geprobeerd, maar dat was geen succes. Een haltie zou misschien ook nog een optie zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:34

Hier heeft ZhuZhu gewoon een halsband. De tuigjes zijn nu helemaal hip, maar ik heb daar niks mee.

Ik heb furminators voor mijn paarden, maar gebruik ze ook voor Miep. Je moet, volgens mij, wel echt een kortharige hond hebben. Bij ZhuZhu gebruik ik een herderharkje. De furminator kan niet met die lange haren.

Als ik ,te paard, 'hier' roep, komt ze wel, maar net buiten mijn bereik. En het is niet makkelijk om haar aan te lijnen vanaf t paard. Ze is net even te klein, dus ik hang echt onder mijn paard :D .

Ze is niet in de pubertijd, denk ik zo. Ze is 2-3 jaar oud. Maar ze begint zich blijkbaar wel thuis te voelen en dan krijg je dit natuurlijk wel. Er moet toch even gekeken worden hoe de verhoudingen staan. Hoort erbij, maar baal soms wel. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:53

Tuigjes vind ik erg fijn, zowel deze als vorige hond lopen daar netter aan dan als aan halsband (die ze ook om hebben) en als ik flexlijn gebruik (ondingen, had ik bij vorige hond nooit, maar bij deze in het begin wel gezien de reputatie van weglopen van buitenlanders en ergens na paar maanden bananen in oren) wel tuig fijner, als ze dan spurt nam in het bos hing ik haar tenminste niet op.
Met fietsen ook tuig ideaal en vind het handiger grijp handvat.
Moet zeggen als ik gewoon naar het bos gaat gaat ze met halsband.
Ga ik ergens naar het dorp op winkel of zo, dan halsband en tuig en lijn vast aan beide zijden.
Had al hele collectie van mijn vorige hond, dacht dat die te groot zouden blijven voor't kleine prinsesje dus had erbij gekocht is ze er toch nog net in gegroeid, passen net!!
Dus mevrouw heeft zeer uitgebreide collectie, zal er wel eens foto van maken van haar luxe..

Erfgoed.
oranje fluoriscerende (nu vaal oranje)
blauwe denim met hondebotjes (met flinke stlijtage)
blauwe met zwart is nog wel goed,
zwarte met indianen tekens (had ooit halster met hetzelfde motief) met lijn (bedenik ik ineens, maar die al jaren niet gezien) Bij het asiel gekocht.

Nieuwe,
rode (waarvan ze er 1 gesloopt heeft en andere deels),
roze met grijze (rogz) en
roze met bloempjes (rogz) er gaat nog een veiligheidstuig gekocht worden voor oud en nieuw...
(die 2 tegelijk gekocht op de markt met korting 2 voor 30 euro)

Halsbanden nieuw..
roze met grijze (rogz) had daar al tuigje van, heeft ze een setje was in de aanbieding half geld),
gele met bloemen (rogz) vond ik zo blij, moest ik hebben!!! was half jaar later nog half geld, toen moest ie echt mee)
roze met ? (rogz, had ik mijn gps aan hangen voordat die pootjes stuk gingen, die zat er ook echt aan vast genaaid).

Oude halsbanden
paarse met kameleons (met lijn) bij het asiel gekocht
paarse met bloempjes (ja en ik had een reu),
rode met hartjes (gekocht op vakantie in Tsjechie :+ <3 )
gele leren (al van hond daarvoor).

Hi hi, allemaal voor mijn little miss Murphey <3 , zo blij dat ze ook in al die oude past! Wat een luxe!

Hondendekentjes (van vorige hond, was kortharige koukleum die oud werd..)
grijs equitheme jasje van fleece, met erop gemaakt met roze glittersteentjes een klavertje 4.
Gele waterdichte jas, gekrengen van vriendins dochter (heeft ze zelf gemaakt)
Reflectie dingetje (zelf gemaakt, Murphey heeft hem al gesloopt :Y) )
Nieuw reflective jasje van de wibra iets te kort, maar reflective en lampjes heeft ze op stal vaak aan en om, ligt weg langs waar bijna niets rijdt, maar ja, bijna niets is niet niets.. en die muts rent daar altijd heen en weer, dus met jas en berg lampjes.

Oh wat erg, al die hondendingetejs!! 8-) *\o/* :') {:} 8-)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:12

Ik kreeg wel een veiligheidstuig bij ZhuZhu. Vond m te strak zitten. Voor de fiets wel altijd een tuig gebruikt en ook als ze op de achterbank in de gordels moesten. Vroeger met speuren ook aan t tuig. Dus ik heb r genoeg, gebruik ze zelden. Ook jassen, zwemvesten, dummies, kammen en weet ik t allemaal. Gaat net als bij de paarden: veel te veel troep :=

JorindaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:16

Igor loopt eigenlijk altijd met een tuig (Hurrta) en die vindt een halsband niet fijn. Ik vind een halsband ook geen fijn idee, zou zelf ook liever met iets om mijn borst lopen dan met iets om mijn nek :+