Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:30

Goedenavond allemaal!

Hoe gaat het hier met jullie en de hondjes?

Zenna is vandaag lekker mee geweest naar de paarden! Ze heeft niet gereageerd op de
Paarden en hebben heerlijk in het gras gespeeld!

Hierna kon ze lekker moe de auto!

Heb haar niet los 'durven' laten omdat ik deze keer alleen was zonder mijn trainster. Maar de lange lijn eraan werkt ook prima!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen gaan we een middag doorbrengen bij de fokker en de honden! Heeeel benieuwd hoe het met hem gaat! zin in!

briitje

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 13:06

Heerlijk voor Zenna :D. Zo te zien was het bij jou ook heerlijk weer.

Veel plezier bij de fokker morgen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:24

Was goed weer idd! Waaide wel fris, Maar zolang je bezig blijft is het goed hihi!

Dankjewel! Heb er zin in!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:55

Mooi die k9.. Erg handig *gaat het op zoeken*

Even een spam van ons zooitje ongeregeld hieronder...

Beer (bullmastiff) is nu 8 maanden en een echte puber. Hij had mijn handrem gesloopt van de paardenwagen (denkend aan de afstandsbediening van een paar pagina's terug)

Onderling is er nogal wat onrust. Als in onderling wie is de baas. Gezien beer steeds meer groeit en sterker wordt..

Van de week vlogen jake en beer 2 keer in elkaars haren. Lijkt nu "geregeld" te zijn. Maar zal niet de laatste keer zijn.

Buddha (OEB) is degene die (zoals het lijkt) minst dominant is. Al moet hij wel télkens aan jake ruiken/ likken of zelfs dekken.
Het is ondertussen echt super irritant. Ongeveer 24/7. Plus daarbij dat hij super vaak aan het fietsen is. Al ontkent mijn moeder dat..
Jake (EB) bijt van zich af, maar meestal in de vorm van: ik heb een speeltje en dat is van mij. Don't touch it. Hij heeft al een keer ons gegrepen toen ik het speeltje proberen af te pakken. Flinke wond als gevolg.
Beer (bullmastiff) is dus best dominant. Als de andere honden druk doen of iets doet wat hij niet ok vind corrigeert hij dus die hond.

Maar .. En dit is wel een dingetje. Als er een situatie ontstaat waarin hij zich geen plaats kan vinden kan hij vreemd uit de hoek komen. Op een verjaardag van mijn broer greep hij een vriend toen er gezongen en geklapt werd. Toen we buddha leerde zwemmen hapte hij tot drie keer toe en 1 keer zeer lelijk naar mijn moeder. (Die vervolgens kwaad werd)
Of met een bezem.. Of met de stofzuiger..

Ik vind het lastig. Gezien hij zich geen plaats kan geven. Maar bijten hoort niet.

Nu hebben we een homeopathisch iets gekregen dat hem wat meer moet aarden. Dat hij beter tegen prikkels kan en niet zo snel over prikkelt raakt en dus uitvalt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:37

Das idd lastig duijfje! Zijn het alle 3 reuen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:06

Hier gaat het zoals met het typisch belgische/nederlandse weer: heel wisselvallig en je bent nooit helemaal zeker wat je eraan hebt :+

Er zijn momenten dat het écht een stuk beter gaat. Zo ben ik (IK, die tot een maand geleden niet de straat op durfde met haar hond) gisteren op 3m afstand een andere grote hond gepasseerd zonder dat er een gevaarlijke situatie is ontstaan. Denk niet dat ik ooit zo trots ben geweest :D
Maar omgekeerd doet ze nog steeds elke paar dagen iets waarvan ik me ernstig afvraag of het het risico wel waard is om af te wachten tot het een keer escaleert, zoals grommen naar mijn man als hij haar na een tijdje aaien naar haar mat stuurt.

Ze maakt het ons echt niet gemakkelijk. Als ze continu zou lopen grommen en alles wat beweegt aanvliegt, dan was de beslissing een stuk gemakkelijker geweest.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:49

Loez was je nou gister bij de fokker geweest of ga je vandaag?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:01

Lastig kabouter! Maar geniet van het moment dat je die hond passeert en het goed gaat!! Top!

Oooooit durf en kan ik dat ook hahaha

Zerena, zijn gisteren idd daar geweest en nog meer verliefd geworden...... <3 wat een lieverd!

Wil bij eventuele nieuwsgierigheid wel een foto sturen per pb voor diegene die dat wil.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:13

Met buffel gaat het goed.
We denken dat het sloop gedrag (die afstandsbedieningen ) en het niet willen eten toch echt verlatingsangst ontwikkelingen zijn.

Dus andere aanpak. Hij krijgt 2 minuten om aan zijn brokken te beginnen en anders is het weg.
n
Na 1 week vlees toch weer over op andere brok. Gok dat hij straks vlees anders ook gaat laten staan
Hij mag eerst laten zien dat hij kan eten.

En hij mag niet meer in huis achter ons aan lopen. Hij liep altijd mee naar keuken als ik ging koken en mee de tuin in als ik ga roken. Niet op een irritante manier maar hij wou wel altijd weten waar je was.

Nu mag ie gewoon in de woonkamer blijven en belonen we als we terug komen.

Resultaat. Sinds 2 dagen eet hij gewoon alle porties die ik hem voor zet. Gelukkig want hij was al 4 kilo kwijt.
En tot nu toe is er niks meer gesloopt of geplast of wat dan ook

Hopen dat we het zo door kunnen zetten.
Hij word intens gelukkig van 'zwemmen' zolang hij grond onder de poten heeft dus hij mag 2-3 x per week ff het water in.

Op stal gaat ook goed. Hij heeft inmiddels door dat paarden eng zijn. Ligt braaf bij de bak aan het hek te kijken als ik rij. Moet alleen daar nog leren dat hij best iets vrijer mag zijn maar wel moet komen als ik hem roep

Positieve ontwikkelingen dus

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:17

Klinkt goed Donna!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:42

loez schreef:
Das idd lastig duijfje! Zijn het alle 3 reuen?

Ja het zijn 3 reuen.

Beer gaat uiteindelijk het huis uit met mij.

Wat grappig dat Buffel gek is van water! Die van mij heeft er echt een hekel aan :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:58

Buffel vond het eerst ook niks. En hoef ook nog steeds niet aan te komen met een tuinslang hoor. Maar vorig jaar zomer toen hij nog pup was heb ik een mini opblaasbadje opgezet. zelf steeds in gaan staan en zijn balletje enz in gelegd. Toen het 30+ graden was en hij uitgleed had hij door dat dat toch wel heel erg fijn was.
Toch bleef het bij pootje baden. Tot hij 2 maanden geleden een weekendje logeren is geweest bij de Labrador van mijn vader. Sinds dien is hij om. Mits hij nog kan staan. haha Echt zwemmen durft ie nog niet.

Helaas zijn die logeerpartijtjes niet meer mogelijk. Mijn vader heeft zijn lab op 5 jarige leeftijd moeten laten inslapen ivm ineens ernstige nierproblemen :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:03

Eyck hebben we leren zwemmen met een setje tennisballen, zakken vol met voertjes en een clicker.
Die vind het nog steeds niet tof, maar zo heb ik hem wel kunnen helpen met revalideren na de TTA.
Sygin vind water helemaal geweldig, die racete bij de eerste keer zien van een strandje zo de plomp in en zwemmen maar , mutsie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:04

Ff een ego post :')

Ooooh ik ben helemaal trots!

Ik was de oprit onkruidvrij aan t maken en had het er gister met Jack over om zenna erbij te pakken en de lijn aan de velg van de auto te zetten.

Nu durfde ik dit alleen nog niet aan, dus aan de oprit begonnen. Jack kwam om half 9 thuis en heeft zenna erbij gepakt.

Ik lekker relaxed met de oprit verder en hij hield zich met Zenna bezig.

Hondje heeft zich voorbeeldig gedragen! <3

Zijn geen honden voorbij gekomen. Maar alleen dit was al zo goed voor ons! Zij lekker relaxed en ik ook. *\o/* *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:11

Liefffff

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:41

Leuke foto's loez!
Fijn dat ook dit weer goed ging! langzaam word het beter :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:46

Beertje was een beetje stout

Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:13

Loez wat een fijne foto's!
Hoe gaat het met je "nieuwe" hond?

Haha lekkere beer :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:19

Hij gaat de goeie kant op!! Nog een week of 4 en dan komt ie naar ons :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:37

Hoi allemaal !
Wat een leuk topic ! Dat ik die zowaar gemist had. Ik meld me ook met mijn molosser puppie Charlie van 10 maanden. Charlie is een kruising, moeders was een rottweiler van 15 jaar oud die even bij die nieuwe knappe amerikaanse bulldog buurjongen op bezoek is geweest. Charlie kwam met 9 weken bij ons en weegt inmiddels ongeveer 40 kilo.
Wij hebben met hem puppycursus gevolgd en zijn daarna gestopt met hondenschool. Het was niet aan die luiwammes van ons besteed. Luisteren doet hij wel, maar dromen ook, en tijdens het dromen is hij doof :P
Het is een grote knuffelbeer die graag op schoot zit, op de bank ligt en met andere honden speelt. Wat heb ik nog meer te wensen? ;)
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:28

Welkom! Wat een mooie kruising zeg!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 20:09

Welkom, wat een heerlijk ondeugend koppie heeft hij <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:44

Dankjulliewel !

Loez, valt niet tegen hè die kruising. Ik sta er zelf nog steeds versteld van hoe mooi zijn bouw is ondanks de kruising. En dan ook nog een heerlijk karakter <3

Briitje, Ja en dat koppie oogt niet alleen ondeugend... dat is hij ook haha. Echte puber hoor. Heel af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken. En dan een paar tellen later kruipt hij lekker tegen me aan en is alles weer vergeten ;)

Hoe zijn jullie molossers met andere honden? Charlie is echt zo enorm lief. Kan met praktisch iedere hond spelen, groot of klein. Voor hele kleintjes gaat hij gerust op zijn rug liggen zodat ze over hem heen kunnen lopen. :P En met grote natuurlijk ontzettend lomp doen maarja er zijn steeds minder honden die het qua fysiek tegen hem op kunnen nemen :D
Mensen houden snel hun hond weg bij hem door zijn uiterlijk en dat vind ik soms wel jammer. Leuker vind ik het dan als mensen iets huiverig zijn en hij ze vervolgens het tegendeel bewijst en super lief is voor anderen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:32

Welkom Kim! wat een prachtige puber heb je!
Soms denk ik dat dat doof zijn onder het dromen ook een beetje in die karakters zit

Buffel vertikt het op cursus om te luisteren naar vooooooruit Hoog! of voooooruit plek.. of vooooruit tafel...
Maar gistern thuis, zowaar. ineens.. Ik dacht laat ik het nog eens proberen. Ik hoefde het niet eens voor te doen _-:( Hij snap het dus echt wel. Hij doet het gewoon niet, net als alle andere commando's die hij alleen rondom huis kent en daar buiten ineens niet meer.
Direct filmpje gemaakt om te laten zien op cursus dat ie het commando wel kent maar dus gewoon niet wil.
Ben benieuw of er nog hoop ik voor ons.. haha :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:52

Kim, Eyck(rottweiler reu van 4,5) is gek op kleine hondjes , teven mogen alles , maar reuen is tricky.
Hij is een tikje onzeker en van daar uit wil hij vaak liefst maar de eerste klap uitdelen.
Dusndat blijft opletten.

Sygin(rottweiler teef van 17 weken)
Vind tot nog toe alles en iedereen helemaal leuk.

Afbeelding
Afbeelding

Bewijs dat hij haar ook best leuk vind hoor. Soms... als ze niet te irritant aanwezig is :')