Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:03

Ik heb een mailtje gestuurd naar een fysio. Even afwachten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:10

Angelique? Jij doet toch bikejoring? Welke mountainbike gebruik jij hiervoor als ik vragen mag?
Ik ben me een beetje aan het orienteren om dit met Tender te gaan doen nu wij stoppen met agility.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:31

Ja klopt! Ik heb de mountainbike gekregen van een vriendin.
Het is een Ranger Hard Drive. Voordeel van deze fiets is dat hij nietvzo groot is. Dus hij past zonder voorwiel net in mijn auto en ik pas er goed op ondanks dat ik zo klein ben.

Wat ik kan aanraden als fiets is er 1 met open frame en een veerverin. (Dit hebben veel mountainbikes)
Hier foto van mijn fiets.

Afbeelding
Op deze foto zit alleen de antenne er nog niet op. Onder het zadel zie je een gat onder de stang. Dat bedoel ik met opening. :)

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:08

Ooh dat ziet er super gaaf uit zeg!

Gefeliciteerd!!

Gister was onwijs leuk en super gezellig. Ik ben ook 'goedgekeurd' en mag op de lijst blijven staan en heb '3e keus'. Ben helemaal happy want heb duidelijk 2 voorkeuren maar eerst afwachten tot de oogjes open zijn en hoe ze op mij reageren en andersom. Ik was pas om half 11 thuis haha, was daar om half 8. Dus het was erg gezellig.

Ik ga nog geen foto's plaatsen vanwege privacy :) Ik weet niet of t mag ...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:55

Ben benieuwd :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:27

JesdaJinn schreef:
Ik wil toch een afspraak maken bij een osteo voor Jinn.

Ik heb op internet wat rond gespeurd voor mensen hier in de buurt en daar kwamen Marcia Veldboer en Ellen Door uit.
Ervaringen? Tips? Iemand? :)

Wij gaan met alle honden naar het Waterhof (Ellen Martens), die doet niet alleen fysio, maar ook osteopathie, hydrotherapie e.d. Heel tevreden van.
Veel ervaring met werk- en sporthonden daar...maar dat zal voor jou wellicht te ver zijn?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:28

xDenies schreef:
Ooh dat ziet er super gaaf uit zeg!

Gefeliciteerd!!

Gister was onwijs leuk en super gezellig. Ik ben ook 'goedgekeurd' en mag op de lijst blijven staan en heb '3e keus'. Ben helemaal happy want heb duidelijk 2 voorkeuren maar eerst afwachten tot de oogjes open zijn en hoe ze op mij reageren en andersom. Ik was pas om half 11 thuis haha, was daar om half 8. Dus het was erg gezellig.

Ik ga nog geen foto's plaatsen vanwege privacy :) Ik weet niet of t mag ...

Nu, dan is het afwachten en hopen dat je de pup krijgt die je leuk vindt ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:26

Nu valt mn bek toch ver open ... Op 7 november was ik op kennismakings gesprek geweest bij een fokker. Via mail zeiden ze A en daar in het echt zeiden ze B. Toen ik daar weg ging en uiteindelijk zei van nou we horen het wel! Zei meneer 'Ja, of je krijgt een mail dat je bent afgewezen', nou beetje vreemde toon was dat. Vrouw lachte het een beetje weg. Het was er ook niet bijster schoon en de hondenvachten voelde erg vies en vet aan.

Ik heb vandaag besloten om een email te sturen, aangezien ik nog niets gehoord had. Daar in heb
ik aangegeven dat ik hun wilde bedanken voor alles maar toch besloot om verder te zoeken (aangezien
ik toch niets van hun hoor)
Krijg ik een mail terug; Fijn dat je de keus uit ons handen neemt, dan hoefden wij niet te zeggen dat je niet geschikt bent.

NOU ZEG. Dan heb je zo'n grote mond dat je eerst mensen op kennismaking wilt hebben, en dan heb je het lef nog niet eens om te zeggen dat ik schijnbaar niet geschikt ben!? Nou serieus ....
Ik heb het fatsoen nog om te mailen ...

Bizar zeg ... nou zou ik van hun nooit een hond willen, maar dit is geen manier van met mensen om gaan.

Nouja .... ik kijk wel gewoon uit naar de pups van deze lieve mensen ....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:54

Tja, weet je, dat een fokker kritisch is naar wie een pup gaat, prima!
Maar wees dan wel eerlijk naar je pupkopers toe.
Als je iemand vanaf minuut een niet geschikt vindt, geef dan tenminste meteen aan waar je bedenkingen liggen.

Ik ben ook altijd heel eerlijk naar een fokker toe, en verwacht dat dus ook andersom.
Heb bij de laatste pup ook gezegd deze wil ik graag, en als dat niet lukt dan neem ik geen pup uit het nest. Na de puptest op 7 weken bleek ook wel dat ie eerder bij ons paste als bij de andere geïnteresseerden.
Maar ik ben dan ook vanaf minuut 1 eerlijk geweest over wat ik van de hond en fokker verwacht.

Aparte manier van reageren van deze mensen...

Kijk, mijn honden zijn ook niet altijd even schoon, dus dat zou niet meteen een criteria zijn voor mij. Tenminste niet bij een werkhondenras.
Maar nu vraag ik me ergens toch wel af waar dat was?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:59

Sassy schreef:
Na de puptest op 7 weken bleek ook wel dat ie eerder bij ons paste als bij de andere geïnteresseerden.

Hoe werkt dat zo´n puptest?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:41

Ik ben ook van a tot z eerlijk tegenover de mensen, dat is normaal toch? Ik ben ook heel realistisch, als er geen pup interesse in mij toont; dan wacht ik gewoon tot een volgend nest. Heel simpel. Het moet een vriendje/vriendinnetje worden, geen gedwongen vriendschap. (klinkt beetje krom, maar men snapt me wel)
Het vinden van een pup bij een fokker is voor mij dan nieuw, maar ik ben en blijf eerlijk over wat ik wil, wat ik zoek en wat ik van hun verwacht.

Tussen niet zo schoon doelend op modder en een hele vieze vette vacht zit een groot verschil. Mijn hond zit ook onder de modder en onder het gras als ze geravot heeft. Maar haar vacht glanst en voelt niet vet en smerig aan.

Maar ik laat het maar van me af glijden ... :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:49

Kuggur, ze proberen van alles uit met de pups.
Ze laten o.a. bijv. een ijzeren voerbak op de stenen kletteren en kijken hoe iedere pup daarop reageert, is ie gevoelig op geluid.
Is hij bereid naar je toe te komen als je roept of loopt ie eerder weg.
Laat ie zich voer afpakken (fokker vertelde dat de pups dan minder eten kregen van te voren en dat daar iets heel lekkers voor gebruikt wordt). Een pup waar geen "bijtrem" op zit kun je immers beter niet naar een gezin met kinderen geven, net zo min als eentje die nogal op geluiden reageert.
Is een hondje zelfstandig, of eerder bang aangelegd.

Bij Pearce kwam er volgens de puptest o.a. uit dat ie niet heel dominant was, maar dat ie wel een strakke opvoeding nodig had.
En dat klopt ook wel, er zit een eigen kop op...dat is geen hondje die het goed zou doen alleen als "gezinshondje".

Fokker laat alle pups ook aan de schapen, om te kijken wat ze evt. al laten zien.
Ofschoon ik daar op die leeftijd nog niet al te veel waarde aan hecht.
Maar de rest klopt wel met wat op papier stond van onze pup.

Staat hier duidelijk beschreven wat ze doen met de pups, beter dan wat ik het kan uitleggen:
http://www.dutchfields.nl/pups-1/puptest-1
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 02-12-15 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:08

Heel interessant!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:55

Meh, gisteren een mailtje gestuurd naar Ellen Door, maar heb nog steeds geen reactie. Ik snap natuurlijk wel dat ze ook gewoon werkt en niet elke seconden op haar mobiel/mail kijkt maar ik ben gewoon super benieuwd...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:52

Huilen.

Kreeg een berichtje terug dat ze te druk is met paarden en dat ze de honden niet meer doet. Heb wel een naam door gekregen die het van haar heeft overgenomen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:01

Een hele goede osteopaat voor honden is Martine Burgers uit Brummen, zij heeft mijn Bulletje weer op de been gekregen toen ze een behoorlijk rugprobleem had. Wat atactisch.
Met paarden is zij ook erg goed, gouden handjes.

Even bellen, voor honden heeft ze vaak wel sneller plaats dan voor paarden.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:18

Ooh die pup test ken ik :) ook van Dutchfields, er was toen een teefje over die we toen wel mochten kopen, maar we hadden meer oog voor zwangere Ginger (Bing's mama).

Heb niet het idee dat wij een kennismakingsgesprek hadden, wel gewoon ontmoeting maar echt gekeurd werden we niet. Alleen beide kanten moesten een goed gevoel hebben.
Nu past Bing ook wel goed bij ons, hij is rustig en moet niet veel voor een Border Collie. Wij doen geen sport met hem :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:24

Ik wacht nog even diegene af die ik gemaild hebt :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:57

Tamzel schreef:
Ooh die pup test ken ik :) ook van Dutchfields, er was toen een teefje over die we toen wel mochten kopen, maar we hadden meer oog voor zwangere Ginger (Bing's mama).

Heb niet het idee dat wij een kennismakingsgesprek hadden, wel gewoon ontmoeting maar echt gekeurd werden we niet. Alleen beide kanten moesten een goed gevoel hebben.
Nu past Bing ook wel goed bij ons, hij is rustig en moet niet veel voor een Border Collie. Wij doen geen sport met hem :)

Eerste ontmoeting op 7 nov met fokkers voelde wel echt als een keuring. Alleen het werd nogal verwarrend omdat het meer over mij persoonlijk ging dan over hoe en wat ik met de hond wilde doen enzovoort. Toen ik er pas écht naar ging vragen kwamen de vragen (en best wel vreemde ...)

Afgelopen maandag was gewoon heel gezellig, beetje zoals jij uitlegt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:20

Hier onze laatste aanwinst, Bill von der Brander Flur, met VDH/FCI papier, voelt een beetje vreemd aan mijn eerste border die geen ISDS papier heeft, maar wel uit pure werklijn gefokt :)
https://www.youtube.com/watch?v=LLUu0Z0 ... e=youtu.be
Filmpje is nog bij de vorige eigenaar, er is wat training betreft nog wel wat werk aan, dat is dan mooi mijn "winterproject".
We hebben hem op proef, maar sinds vandaag besloten dan dat ie hier blijft.
Mooie reu van net 2 jaar oud, uit lijnen die gefokt worden voor het werk op schapen en runderen.
Hier de site waar papa (Udale Heath) en vaders moeder (Lynmar Jim) opstaan:
http://www.sehner-peniere.de/border1.htm
Heeft grappig genoeg dezelfde opa als puppy Pearce (Aled Owens Roy)

We waren vandaag voor RX in Budel, en hij heeft perfecte heupen, ook de rug, schouders en ellebogen zijn helemaal goed.
Goed door de APK keuring dus :D

Zouden we dan eindelijk eens wat geluk gaan hebben?

Hij wil graag met je meewerken, heeft goeie stops, houd al afstand (linksom beter als rechts, maar dat komt wel goed) begint netjes na te drijven. Bijt niet in de schapen (dat was dit keer ook een belangrijk criteria!)
Denk wel dat Bill na een paar maanden training wel al bruikbaar zou moeten zijn aan de kudde.

Nu onze Eas (mijn belangrijkste werkhond) niet helemaal in orde is, het hoed-seizoen al over 4 maanden weer begint (en ik niet weet of Eas dan echt fit genoeg is, en met Jacky alleen ik het niet gedaan krijg, dat is voor een hond te zwaar, je moet de honden tussendoor ook eens een dag rust kunnen geven), en ik puppy genoeg tijd wil laten om gezond op te groeien moesten we iets bedenken.

Nou, als tussenstap tussen een volledig getrainde hond en een pup waar je vanaf 0 moet beginnen leek dit me een buitenkans om snel een fijne bruikbare werkhond aan te hebben *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:40

Hier een ontzettende tegenvaller.

Jinn is totaal niet goed.
Gisteren een wandelingetje gemaakt maar halverwege gestaakt en terug gegaan omdat hij steeds slechter ging lopen.
In draf sleept hij met z'n teentje over de grond (niet continu) en in galop hupst hij met beide poten tegelijk.
Laatste stukje naar huis aangelijnd gehad.

Heb contact gehad met Ellen Door maar die det geen honden meer omdat ze te druk is met paarden en heb van haar een naam gekregen en die gemaild. Nog geen reactie maar hoop wel dat ie gauw komt.

Hij staat nu totaal op rust. Wandelen aan de riem en niet meer gek doen, ook niet eventjes met de andere hond. Gewoon verplicht rustig doen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:45

Zijn er al eens foto's gemaakt van de hond?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:48

Ik denk dat je beter eens naar een dierenarts kunt gaan dan naar een fysio of ostheo Jesdajinn :o

Sassy wat gaaf! Veel geluk met de nieuwe topper!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:52

Ga naar een dierenarts Mariska. Echt waar, ik dacht dat het met Juna ook meeviel en heb te lang gewacht.
Bespaar je die ellende en maak meteen even een afspraak. Dit klinkt echt niet goed.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:54

Maikeltje, dank je.
Ik hoop echt na alle pech dat het tij nu eens keert...

Jesdajinn: ik denk ook dat je beter eens foto's laat maken.
Mijn Mika huppelde ook af en toe zo raar met 2 achterpoten, wij waren bang voor slechte heupen, maar dat was het niet, heupen waren A.
Maar wel een heel heel erg slechte rug...spondylose en DISH.
Je zou eerst een sluitende diagnose moeten hebben voordat je (gericht) gaat behandelen.
Just my two cents...