Welk middel gebruiken jullie tegen vlooien voor jullie chi? Mijn chi is nu 6 maanden en wil hem toch wel ontvlooien omdat hij toch wekelijks in het bos is en naar het strand gaat.
Hij is nu 1,9 kilo..
pipo
Geplaatst: 04-05-15 19:13
ik gebruik stronghold.
(g ertussen gezet)
Laatst bijgewerkt door pipo op 04-05-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Je zult even moeten kijken ivm haar gewicht wat je kunt gebruiken uberhaubt... Ik gebruik zelf comfortis in de winter (maar niet maandelijks) en in teken seizoen nu bravecto. Maar Bravecto bijvoorbeeld mag pas vanaf 2,5 kilo gewicht. Dat is voor jouw Chi met 1,9 kilo geen optie. Dus afgezien van welk middel goed werkt tegen vlooien zul je daar ook goed naar moeten kijken. Advantix werkt ook goed voor vlooien en teken (ik raad toch een middel aan voor teken op dit moment) en mag vanaf 1,5 kg. dus daarmee zou je goed zitten (en werkt ook prima in mijn ervaring.) Stronghold werkt voor vlooien, oormijt en diverse wormen maar niet voor teken. Seresto band kan ook nog, ook die mag ze hebben (maar of je een grove band om het kleine nekje wilt is wat anders) Comfortis heeft ook een versie voor het gewicht van je hondje, maar zoals gezegd werkt dat niet voor teken.
als je een beetje googled kom je veel informatie tegen en vaak kun je de bijsluiters ook wel vinden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet kun je ook je dierenarts nog om advies vragen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb gisteravond van de dierenarts Comfortis meegekregen. Een tabletje voor tot 2kg. Pipetjes waren volgens haar nog geen optie vanwege het gewicht.
Herhalen jullie ook maandelijks? Of is bijv. om de twee maanden ook voldoende?
IK doe het zo nu en dan. Niet maandelijks of om de 2 maanden. Zodra ik ook maar denk dat ze vlooien hebben dan behandel ik. Vergeet niet te ontwormen als je vlooienbestrijding wil doen. En uiteraard je huis behandelen. En alle dieren tegelijk. Ik hou het bij met de vlooienkam. Zodra ik wat zie zoals uitwerpselen dan zijn ze aan de beurt. Meestal is dat hier 1 of 2x per jaar. (vind ik wel fijn aangezien er hier 8 honden lopen en 6 katten) Ik heb hier tot nu toe, (even afkloppen) maar 1 keer een vlooienplaag gehad dat was een jaar of 3/4 geleden.
Comfortis is fijn in gebruik ik gebruik in hoogseizoen (nu) bravecto 2 x dan zijn ze in tekenseizoen vooral beschermd. In de winter etc krijgen ze 1 of 2 keer een comfortis pil. Iig niet maandelijks.
missanous
Geplaatst: 05-05-15 14:05
deze foto op canvas besteld en krijg ik voor Moederdag
Morgen is mijn chihuahua jongen de pisang ... Hij mag z'n mannelijkheid inruilen voor een leven zonder last van z'n hormonen ... Pfff wat werd ik gek van hem . Heb m'n teefje uit logeren gestuurd met oma mee ... Want deze combi was toch niet slim om te combineren ...
Succes met je hondje vandaag! Hoe oud is hij? Binkie heeft er echt zo weinig last van gehad, 1 keertje eraan gelikt foei gezeg en dat was t. Was ook supersnel genezen! Hopelijk gaat t bij die van jou ook zo fijn!
Ciske is pas 7,5 maand . Dacht wat langer te kunnen wachten . Maar hij maakt zich zo gek als er een teefje loops is . En naast noã het chi teefje heb ik nog n border collie kruising teefje . Dus om zijn leven wat makkelijker te maken gaat hij vandaag onder t mes ... 1100 uur moet hij bij de dierenarts zijn . 130 euro kost het . Mijn moeder zei dat dat duur was . Ik dacht dat t normale Prijs is
O hier heb ik t met vijf en n halve maand al laten doen om dat alles voor te zijn. Durfde niet te gaan wachten tot hij mannetjes gedrag ging vertonen vanwege kees die dan weer in huis plasjes gaat doen. Prijs komt wel overeen met wat ik ervoor betaald heb. Was ik ook om en nabij kwijt.
pipo
Geplaatst: 06-05-15 09:07
Hier is t 127,50. Dus maakt niet zoveel verschil. Sjoppen kan best lonend zijn soms.
Limoen
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-15 11:36
Sammy & Isa hebben een nieuw nichtje. (Woont bij m'n ouders, zal hier dus regelmatig samen met Sally komen logeren)
astra4
Geplaatst: 06-05-15 11:38
Ik heb ook puppynieuws. Vanaf 6 juni komt kleine Isabella bij ons wonen. Ze is een kruising chihuahua/dwergpinscher.