Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:37

Help }:0

Poekie is net gesteriliseerd en heeft nu zo'n vreselijke kap. Ze moet die 10!!! dagen om houden van de dierenarts. En het is een ramp. Er zijn ondertussen al 6 waterbakjes omgegaan en ze loopt overal tegenaan.

Ik heb een hele grote bak geprobeerd, waar ze met kap en al in kan, maarja dan zit vervolgens die hele kap vol water. een klein bakje om een omgekeerde mok, zodat die wat hoger staat en de kap erover heen valt als ze wil drinken. heeeel laag bakje, vierkant bakje, rond bakje... pff help. Hoe kan zo'n beest eten en drinken met die rot kap??

Sussie85

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:41

Alle katten die tot nu toe bij ons gesteriliseerd zijn hebben geen van allen een kap om gehad. En ze hebben allemaal na een aantal dagen de hechtingen er uit gehaald. Gelukkig zonder gevolgen. Ik zou het risico wel durven nemen zonder kap.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:42

Ik had die rotkap er allang afgetrokken... Waarom verplichten ze een kat die rotkap op te houden als ze niet eens of ze er wel aanzitten.

Milou had 2 hechtingen en heeft er nooit naar om gekeken. Dus die is puur natuur de praktijk weer uitgekomen.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:42

Regelmatig de kap even een keer afdoen? Dit wanneer je erbij bent en dus in de gaten kan houden of ze aan de wond zit?

Zelf deed ik dit wel toen ik nog bij mijn ouders woonde en die kat gesteriliseerd werd. Werkte prima. Het is even wat werk maar wel het prettigste.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:45

Ja ik zei ook dat ik het niet nodig vond, want de katten van mijn ouders hebben er nooit een gedragen. maar nee, ik moest een kap kopen en 10 dagen om laten... zal hem zo even af doen en haar in de gaten houden!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:50

Bah, ik heb echt een pesthekel aan dierenartsen die je verplichten allemaal dingen te kopen zonder het nodig te hebben.

Kijk, van de pudste hond weten we dat hij alle hechtingen er per direct weer uittrekt, dus die heeft een mooie lampenkap, maar de rest van de dieren blijft er keurig af en die krijgen dus ook geen kap om :n

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:29

Loes had een pakje, maar die heb ik ook na een dag uitgedaan. Ze vond het vreselijk.
Ze heeft de hechtingen met rust gelaten.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:58

Wat een mooi poesje is het Renee! Zul je vast heel blij mee zijn :D <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:23

Ik kreeg Abby zonder kap mee maar zat een dag of 4 later weer bij de dierenarts ivm peuteren en een reactie op de hechtingen.
Toen dus een medical pet shirt omgedaan en dat werkte wel, bij de kap flipte ze zo dat ze bijna d'r nek brak. :oo

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:44

Die van ons hebben ook nooit iets gehad en ging prima. :-)

Goed nieuws; ik heb wat gevonden en ben helemaal verliefd. <3
Het is een 4 weken oud Bengaaltje geworden, silver spotted. Volledig met papier etc. Naam schoot me ineens te binnen en heb ik net naar de fokster gestuurd omdat ik benieuwd ben wat zij vindt. Ze moet natuurlijk nog een tijdje bij mama blijven maar met mijn vakantie naar Amerika komt alles super uit.

Ik ben helemaal happy. :-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:49

Ahh, gefeliciteerd! *\o/*
Dat heb je nog best snel gedaan! Willen we wel een foto zien natuurlijk. :))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:11

Ja eentje vast dan...

Afbeelding

Foto's gemaakt met mijn nieuwe camera en via liveview kan ik volgens mij zelf het scherpstelpunt niet instellen. Dat is dan helaas wel weer te zien. :+

Ja ik liep hier tegenaan, ging gisteren door 'oude' advertenties heen. Advertentie was 26 dagen oud, maar stond niks bij, dus gegokt en een berichtje gestuurd. Dat nestje was alles al van gereserveerd, maar ze had van dit nestje er nog 2 te koop. Dus vandaag gelijk maar heen gereden.

Deze zilveren dame kwam gelijk naar me toe terwijl de rest vrolijk doorsliep, dus wat mij betreft duidelijk. :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:14

Prachtig meisje Shanna!

Ik ben begonnen met aftellen, nog 9 dagen! *\o/*

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:16

Wat een schatje!

Ze loopt nu al de hele middag zonder kap, heeft zich al wel gewassen en er niet aangeten! :Y)
Twijfel wel of ik hem vannacht moet om doen, dan kan ik haar niet in de gaten houden natuurlijk...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:27

Noh <3 Ik snap dat je daar verliefd op wordt.

Fijn dat ze er gewoon afblijft xFioon!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:29

Ooooh die is mooooi!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:31

Ik snap je twijfel wel xFioon, goede raad is duur...
Dat ze er de hele middag af is gebleven is wel positief :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:27

Fojster vindt de naam die ikvoor haar in gedachten heb helemaal mooi, dus hier ook maar; ze heet Celaena (Sell-lay-nah). Of ik op papier er nog wat bij wil moet ik even over nadenken. :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:33

Gave naam!past mooi bij haar!

De fokster van mijn kitten vind de naam ook gelukkig erg toepasselijk haha. Vanaf het moment dat ik haar zag wist ik zeker dat het gewoon Ginger moest zijnxD misschien heel cliché maar toch haha. Het is echt een prinsesje en dan is Ginger / Ginny / Gin echt perfect haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 01:06

Helemaal leuk!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 02:14

Annash: Wat een onwijs gaaf kittentje!

Volgende maand mogen we Sienna ophalen! jeej!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:03

Vanmorgen was het rondom de wond dik en rood. Wond zelf zag er nog wel netjes uit, dus de dierenarts gebeld en maar een rompertje gekocht. Die kap was echt niks, dus nu heeft ze een mooi pakje aan :P Steken alleen 4 pootjes en haar koppie uit, prachtig haha. Ze is er niet heel blij mee, maar kon hem rustig om doen en het is een stuk beter dan die nare kap!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:41

Kapje hebben ze hier altijd wel meegekregen maar kon gelijk af. Niks aan de hand. :)

Afbeelding
Na een drukke week ff relaxen met mijn kerel. <3

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:00

Ja lap, een kat in een zak gekocht -:(-
Afbeelding

Mojito houdt blijkbaar van zakken :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:44

haha :')

Ik zat gister avond uiteindelijjk nog bij de spoed dierenarts... haar hele buik was donker rood en dik geworden... ondanks de romper alleen maar erger geworden dus, en zo wilden we niet de nacht in gaan, dus maar spoed nummer gebeld en langs gegaan. Was een bloeduitstorting onder de huid, ze konden niet zeggen hoe dat was gekomen, maar in ieder geval geen wondbreuk voelde ze, dus dat viel mee, en ook geen ontstoken wond. Wel ontstekingsremmers gekregen voor die bloeduitstorting, en antibiotica geloof ik. Dus nu elke dag 2x een pil en 1x spuitje met vloeistof. Gelukkig is ze redelijk makkelijk met het aan-/uittrekken van de romper, en die pil kan ik ook zo achterin haar keel gooien en spuitje ook. Ging vanochtend al wel met meer verzet dan gister, dus ze wordt weer een beetje actiever geloof ik. Gister heeft ze de hele dag liggen slapen, en dat is niks voor haar. Vanmorgen al weer wat gespeeld, loopt en eet al weer meer ook gelukkig :)