Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:46

Leuk! Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden, denk er ook al een hele poos over om zo'n workshop een keer te gaan doen want ik hoor er eigenlijk alleen maar goede berichten over.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:49

ja denk heeeel leuk :D we doen thuis al wat dingetjes hoor (op specikuip, op krukje enz) maar wil eigenlijk heeel graag aanleren dat ze achteruit tegen de muur op loopt haha ja echt gezien! ;)

met de jongste doe ik impuls control, ik hou wel van anders dan anders ;) :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:53

Is dat wat, dat impuls controle, lijkt me ook wat om met Tapas te doen (die is namelijk in veel situaties enorm reactief: eerst doen, dan pas nadenken).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:56

ja echt geweldig! ik heb bisou terug gekregen (*zelf gefokt) op 5 maanden "onhandelbaar, hyper actief, bijterig enz enz...) conclusie heel gevoelig hondje die niet begrepen werd ;) maar dmv impuls control zoveel rust in haar lijf gekregen, is nu 9 maanden en echt het ideale hondje <3

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:57

Wat leuk dat je ook fokt/gefokt hebt, ik heb in totaal 5 nesten gefokt over 2 generaties.
Mijn huidige honden zijn ook moeder en dochter.
Waar doe jij die cursus?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:00

leuk! :D ja m n eerste nestje was dat pas hoor en helaas die vrouw verkeerd ingeschat ;) (grote verhalen wat ze er allemaal mee ging doen en uiteindelijk niks van gekomen en vooral veel op haar kop gekregen de hond)
ik doe het bij Delphi, in almere :D *\o/* das dik een uur rijden maar ja heb het er voor over want vind het zoooo leuk haha

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:02

Ik train ook al agility in Almere, zal eens meer informatie opzoeken over Delphi. Dank je wel voor de info/tip!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:12

essiesilly schreef:
leuk! :D ja m n eerste nestje was dat pas hoor en helaas die vrouw verkeerd ingeschat ;) (grote verhalen wat ze er allemaal mee ging doen en uiteindelijk niks van gekomen en vooral veel op haar kop gekregen de hond)
ik doe het bij Delphi, in almere :D *\o/* das dik een uur rijden maar ja heb het er voor over want vind het zoooo leuk haha

Dat is jammer als een baasje er niet volledig voor (kan) gaat/ gaan -O-

Odin blijven jouw belgen ook zo lastig liggen tijdens een blijfoefening? Mijn belg (tervuerenaar) iig wel. Handig zo'n hond die op de baas gefixeerd is en tegelijkertijd alles in de gaten moet houden (alert geval) := :')
Gelukkig heb ik nog 3 weken voordat ik examen moet doen. Komt hopelijk nog op tijd goed. Ze blijft wel netjes liggen op +-5m afstand, maar ik moet op 10-15m afstand staan tijdens het examen.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:15

Mijn Belgen blijven eigenlijk altijd wel liggen, heb dat enorm langzaam opgebouwd en heb dus het aantal meters afstand heel langzaam vergroot, en enorm veel beloond steeds als ze bleven liggen. Mijn jongste doet het trouwens wel beter dan de oudste, maar met de jongste heb ik ook meer trainingsuren gedraaid (en nog).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:17

zo train ik dat inderdaad ook.

ja heel jammer... veel stress ook voor het hondje helaas maar goed nu zit ze heerlijk bij mij <3

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:13

Heeee, Suzanne! Ik las de naam Tapas en dan gaan er belletjes rinkelen natuurlijk. Welkom!

Ik heb eens een workshop Balans en Coördinatie gedaan bij Sam Turner. Heel interessant om eens te doen :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:14

Csiva heeft vorige week bedacht dat liggen bij de start niet meer nodig is met agility. Mevrouw vind het te koud. Pffff *zucht*
verder is ze dekrijp nu. Tenminste, ze staat voor de reuen in huis ;) En buiten vinden andere reuen haar heeeeeel aantrekkelijk. Heb dit weekend een training met dr, maar even gevraagd of ze wel welkom is. Helemaal niet over nagedacht, bij ons trainen loopse teven gewoon door :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:19

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:56

Ha die Hilde en Marleen, leuk jullie hier ook te treffen maar ook wel logisch eigenlijk. ;)
Lekker dat je kunt doortrainen met Csiva ondanks haar loopsheid, bij mij op de club kan dat gelukkig ook. Zelf sla ik wel over als Tapas precies op de trainingsdag in haar hoogtijdagen zit, dat vind ik zelf een te groot risico. Er hoeft maar 1 hond van het andere veld te rennen terwijl ik een rondje aan het lopen ben en het kan al te laat zijn.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:09

Wij hebben maar 1 veld op de dag dat ik train ;) Het valt me trouwens nog alles mee, dag 13 vandaag, csiva staat maar dumas doet gewoon niks. Hij negeert vooral.
Kijk, filmpje van gisteravond.

http://www.youtube.com/watch?v=xhIQr-lLt2Y
Zie die staart op 20 sec.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:15

Pff, wat een geluk zeg! Csiva s wel erg :')

Ik ben nu al bang voor Tessa haar volgende loopsheid. Vooral omdat Tay sinds een paar dagen weet hoe hij hekjes kan openen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:15

Vanavond gaan we weer naar de club. Mijn Border vertikt het al 5 jaar om een apport te pakken dus zijn wij vorige week helemaal opnieuw begonnen. Het is gewoon geen hond die graag iets vast pakt.
Ik geef het nog 1 kans en anders maar niet hoor.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:22

MyWishMax schreef:

Ik ben nu al bang voor Tessa haar volgende loopsheid. Vooral omdat Tay sinds een paar dagen weet hoe hij hekjes kan openen.

Ze zitten hier alleen bij elkaar als ik er bij ben ;)
Ga ik naar de wc moet ze mee, net als een wasje ophangen of of of. Ook met boodschappen doen gaat ze mee in de auto. En ik heb het geluk da Csiva 'hoera hoera' veel slaapt. Zo ken ik dr niet :P Maar wel lekker rustig dus ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:25

Tapas zie ik op een ander forum ook regelmatig voorbij komen, ook hier dus :D Welkom :D

Met Ol vanmiddag even verdergeborduurd op waar we zaterdag mee begonnen zijn, ging heel prima, ben best wel trotsig enzo :D

Daarna even "zomaar" en plotseling puppies wezen kijken bij een kennisje van me :D De reu-eigenaar (ook weer een kennisje) was er ook dus het was allemaal reuzegezellig en de pups waren uiteraard onwijs leuk :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:30

Machie schreef:
MyWishMax schreef:

Ze zitten hier alleen bij elkaar als ik er bij ben ;)
Ga ik naar de wc moet ze mee, net als een wasje ophangen of of of. Ook met boodschappen doen gaat ze mee in de auto. En ik heb het geluk da Csiva 'hoera hoera' veel slaapt. Zo ken ik dr niet :P Maar wel lekker rustig dus ;)

Hier ook hoor! Ik had vorige keer al het probleem dat Tay snapte wat de bedoeling was en Tessa niks doet vanaf dag 1 :+ Dus toen al met hekjes en mee naar de wc haha

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:29

Mag ik me hier ook melden?
Kwam dit topic toevallig tegen doordat ik wat op internet aan het zoeken was.

Ik zal me meteen even voorstellen. Ik ben Manon, heb 3 honden: 2 Border Collies (8 jr en 10 mnd) en een Pyreneese Herdershond (3,5 jr). Ik doe schapen drijven en agility met ze. Ook leer ik ze truucjes aan, om bij wat minder weer ze geestelijk ook bezig te kunnen houden.

Op de foto staan vlnr It, Ainnir en Foudre
Afbeelding

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:32

Wow, It is gaaf zeg! De andere 2 zijn ook mooi, maar It springt er voor mij echt uit.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:35

hai LL :D

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:46

Odin schreef:
Wow, It is gaaf zeg! De andere 2 zijn ook mooi, maar It springt er voor mij echt uit.

Wij zijn ook erg blij dat It op ons pad is gekomen, was namelijk nog helemaal niet de bedoeling om er een 3de bij te nemen. Soms loopt dat alleen anders :D
It is erg leuk, wel een echte teef met karakter. Het is een enorme werker. Ze vindt echt alles leuk, ideaal zo'n hond.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:41

@libertylove It lijkt best wel wat op mijn bc hij is bijna 10 maand oud. Mooie honden zo leuk clubje samen.
Afbeelding

Goede tip van leave It te trainen. Helaas gaat het niet werken op korte termijn en kunnen we ook niet vaker over het trainingsveld beschikken. Ook heb ik mijn examen over 2 weken denk niet dat het lukt voor die tijd. Als mijn eigen worst niet lekkerder is ga ik nog even overleggen met mijn trainer wat te doen.