Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:15

Ik meld me ook maar weer even. Arme legdame, last van haar legapparaat. Balen dat standaard legkipjes niet al te oud worden.

Hoe lang heb je de haan nu en hoe oud is hij? Klinkt niet helemaal goed en zoveel last van klem zitten is niet normaal. Heb je een goede pluimveearts in de buurt zitten waar je heenkan? En tot die tijd, apart zetten, wat warmer, hapjes geven (bv meelwormen en rijk voer) en zorgen dat hij goed drinkt. Kun je meteen zijn poepjes in de gaten houden.

Keeva mooi stel zo bij elkaar en een stuk kleinere kipjes dan je eerst had. Ik zie onze dramakrielen :+ nog lopen tussen de grote kippen. Mooie vorwerkjes trouwens.

Kipcam op het werk. Hihi.

Edit o ja jaloers op de mooie columbia dot. Staat al lang op mijn verlanglijstje maar lastig te vinden hier. En voor nu even vol. En de krullie <3 . Mooie kleur ook.

Hier gemiddeld een ei of 2 a 3 nu op 11 stuks, 1 kleine legdame en de araucana leggen goed en gister is er weer een gaan leggen, weet alleen nog niet wie of het deens landhoentje of een van de kuifkrieltjes. Voor onze vakantie waren het er een stuk meer maar 2 weken elders logeren heeft ze van de leg en in de rui gezet. Nu is alles weer zo n beetje uitgeruit gelukkig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:17

Amaris schreef:
Die camera staat gewoon thuis, voor mezelf. Laatste tijd wat inbraken in de buurt, ik ben de hele dag weg, dus het leek me een veilig idee.

Maar inloggen kan op alle pc's dus ook op mijn werk, dus ik zit nu voor de "veiligheid" naar de kippies te kijken :')
Mn collega wordt gek van mij en mn opmerkingen :')

:D Ah! ik snap het.
Snap je collega ook 8-)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:35

Heeeee, een IP-camera!
Die staat bij mij ook al (een week of 3) in bestelling!!!!!
Ik heb hem vooral aangeschaft omdat ik wil weten of alles snachts goed op stok zit zonder BAM het Grote Licht aan te moeten doen in de schuur.

Maar ik heb hem op een Chinese site besteld en dan duurt het een kleine maand eer dat ding hier in Nederland is... -O-
En -nog stommer- de dag nadat ik dat ding besteld had, stond hij in de reclame bij de Aldi! -O-
Dus ik moet nog ff wachten op dat ding :D
Het lijkt me ook erg leuk om te kijken hoe de kips zich gedragen als je er zelf niet bent!

Nou, hier weer even wat fotootjes van de chill-dames van gisteren, toen ze naar binnen 'tv' zaten te kijken:

Dit zag ik zitten toen ik langs de deur liep, Resi was er lekker bij gaan liggen:
Afbeelding

Beppie spot de hond:
Afbeelding

Dot (jaja Amaris! MET VLEK!)
Afbeelding

En Resi dut langzaam weg......
Afbeelding

Speedster

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:40

Helemaal geweldig! Je zou bijna een stoel pakken en aan de andere kant van de deur zelf tv gaan zitten kijken!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:41

haha Floss, als je de deur openzet, dan zitten ze op je bank! Mijn kippen lopen altijd in de kantine en daar is 1 favo bank, daar moet ik ze echt afschoppen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:11

Nog gecondoleerd Antheman!

Haha wat een koppies, Floss! :D Hoe gaat dat, kippen icm jullie hond?

Wat een prachtige krullies zeg! Zullen wel mooie kuikentjes uitkomen, krulveer is dominant toch?

Hier domineren sinds een week de buizerds weer het luchtruim. -O-
kipjes en ik staan op scherp! Misschien moet ik ook maar van die slagschepen aanschaffen als bodyguards voor de krielen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:20

:oo :oo :oo :oo zie ik daar een VLEK op Dot!?

Snelsnel grabbb the HG vlekken-op-Dot-verwijderaar!!

_O-

Die ip-camera van mij is dus van de.... juistem: Aldi!
Mijn pa had de aanbieding voor me gespot en toevallig zat ik bij iemand in de auto die bij de Aldi werkt toen mijn pa mij die aanbieding appte. Dus dat was snel geregeld "ik geef jou geld jij regelt die camera voor mij" en maar goed ook want ik hoorde later dat die dingen binnen een dag weg zijn.

Hij doet het voor die €50,- prima. Zeker de nachtopnames zijn goed. Ik zal zo eens kijken of ik er iets van kan laten zien.

En ik wil er dus nog eentje.... inderdaad... voor in het hok!

_Floss_ waarom bestellen in China? Er zijn er hier toch ook veel te krijgen voor niet al te veel geld?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:22

Speedster schreef:
Helemaal geweldig! Je zou bijna een stoel pakken en aan de andere kant van de deur zelf tv gaan zitten kijken!

Bijna???
Ik ben dus inderdaad gaan zitten, heb 20 minuutjes zelf kip zitten kijken :):)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:26

Dat doe ik in het weekend ook. Zijn de mooie momentjes om even na te denken.

Mijn vriend, die een echt stadsmens is, en totally helemaal niets met kippen had, en het maar stomme beesten vond eerst (voor ik ze had) vind het tot mijn verrassing ook geweldig "je zou er toch de hele dag naar blijven kijken".

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:31

@ Afanaisa91
De kippen gaan super met de hond!
Maar de dames zijn hier al vanaf dat ze zes weken oud zijn, ze zijn dus min of meer met de hond opgegroeid.
Héél af en toe sprint Resi (daarom heet ze zo :D ) nog richting mijn hond, maar als ik haar dan corrigeer dan zie je echt een beledigd kippekopje, hihi!

Ik wil eigenlijk wel ff meegluren Amaris, kan dat?????

De camera in China: omdat dat een erg-kei-leuke site is met allemaal hebbedingetjes. Dus niet alleen de camera (voor nog geen 30 euro) komt daar vandaan, maar ook een led-horloge en noem maar op...
Tis alleen niet vandaag-besteld-morgen-in-huis :-)

( Chinavasion.com )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:50

Hier twee stills, de kwaliteit is wel danig achteruit gegaan:
Afbeelding

In het donker:
Afbeelding

thanx ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:48

Leuk, al die fotoos!! Ik heb weinig kippenfotoos, nu is het zo slecht licht en die kippen rennen altijd weg voor me.... Maar die onderste still, zit daar ook een kip tussen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:30

HAHA! neeee hoor, hooguit rechts in de hoek, daar staat een kippenfiguur op het kastje.

Die was meer om te laten zien hoe goed de infrarood werkt, voor als mensen een KipCam willen in het kippenhok.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:19

Amaris schreef:
HAHA! neeee hoor, hooguit rechts in de hoek, daar staat een kippenfiguur op het kastje.

Die was meer om te laten zien hoe goed de infrarood werkt, voor als mensen een KipCam willen in het kippenhok.

Aha, ik kom duidelijk van een andere planeet :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:50

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:32

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:42

nee ik heb alles verkocht met mijn broedmachine erbij. heb gelukkig nog wel een warmte mat. Maar wil het bij zijn of haar mama houden. eerst maar eens kijken of broedse hen mama word.
Heb al eens vaker een broedse hen naar binnen verplaatst en de kuikens met mama binnen gehouden. Maar denk als ik dat nu doet dat mijn man over de rooie gaat. de hal is vorige week opgeknapt.
De kas is een goede oplossing.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:49

Zo, tante Toos heeft ze onder de duim hoor! :D Ze pikt Dotje 1. Gaat Dotje 1 omhoog naar de legstok, wordt ze weggepikt door Dotje 2. Wat daar nu weer aan de hand is? Toos heeft zich sinds 2 weken geinstalleerd bovenop een kist. En dat is háár plek. Van de week zei ik nog dat ik de zijdehoentjes zo saai vond. Nu vind ik dat wel meevallen :)

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:16

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:32

Mooie kippen Nina, wat zijn dat voor soort?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:35

Wat een leuk verslag SaartjeNina ! Hoop binnenkort ook zo'n verslag te kunnen plaatsen, heb een broedmachientje gekocht !

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:57

Antheman schreef:
Mooie kippen Nina, wat zijn dat voor soort?

Welsumers :) vind het toch wel jammer dat er geen haan bij zit, die zijn erg mooi. ;)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:59

Wat een mooie kippen Nina, was dat mazzel of kun je zo jong al zien dat het hennetjes zijn? Een haantje erbij vinden zal toch niet zo moeilijk zijn? Ik moet zeggen dat ik hier wel blij ben dat ik een haantje er bij heb, de onderlinge communicatie is zo leuk.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:07

dblijham schreef:
Wat een mooie kippen Nina, was dat mazzel of kun je zo jong al zien dat het hennetjes zijn? Een haantje erbij vinden zal toch niet zo moeilijk zijn? Ik moet zeggen dat ik hier wel blij ben dat ik een haantje er bij heb, de onderlinge communicatie is zo leuk.

Het was mazzel, in het begin dacht ik dat het zeven haantjes waren omdat ze tegen elkaar opspringen :')
Haantje komt er denk ik wel bij in de toekomst :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:08

Dat is het ras, bin het oog zie je een streep dat zijn hen en bij het oog een stip dat zijn hanen.