Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:09

je kan ze naar een opvang brengen Boemklatsch :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:16

eclair98 schreef:
ik kom weer uit de mee lees stand: HOE KRIJG DIE RATTEN OP DE FOTO!?

urenlang geduld :D, ik ga er altijd helemaal voor zitten :P. Volg ze met alles wat ze doen en schiet foto's. Moet zeggen
dat het met me telefoon nooit lukt :P Die is te traag haha

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:39

Boemklatsch schreef:
En is er iemand die mij kan helpen? Ik ben spontaan allergisch geworden voor mijn 2 ratten. Ze staan bij mij op de kamer, en naar beneden (woonkamer) mogen ze niet ivm mijn moeder die ernstig ziek is. Mijn vriend wil ze absoluut niet in huis, dus heb als enige mogelijkheid ze weg te doen. Heb in mijn omgeving al rond gevraagd maar niemand wil ze overnemen... :\ Dus misschien zijn er hier nog mensen die een plekje overhebben? Kooi mag zo meegenomen worden.

Het zijn 2 husky broertjes van ruim een jaar oud, zitten dus ook al vanaf de geboorte samen. Bijten absoluut niet, zijn wel de laatste maand wat minder in hand geweest, maar zijn wel tam.

ik zoek er nog wel voor mijn maatje Jimmy
alleen om ze mee te nemen via openbaar vervoer vind ik ook niet zo goed idee en helaas heb ik geen auto...
miss mogelijk brengen alleen weet niet als je dat doet en hoe ver ect. ;)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:43

Ronnie25 schreef:
eclair98 schreef:

urenlang geduld :D, ik ga er altijd helemaal voor zitten :P. Volg ze met alles wat ze doen en schiet foto's. Moet zeggen

Ik doe altijd foto's maken met de telefoon alleen mijn rat (en de andere familie leden) zijn beetje traag hahaha liggen liever dan ze rennen... Op de grijze rat na die heeft adhd :j maar gewoon hun aandacht trekken met snoepje? of geluidje wat hun intresseerd dat helpt bij mij 8 van de 10 keer :=

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:36

Helaas de ratten nu op zolder staan.... zoonlief heeft het 1,5 week geprobeerd maar kan echt niet slapen. Staat hij 4.30 aan het bed bij ons, en gisteren lag hij op de bank te slapen toen ik beneden kwam. Echt sneu. Helaas maar 2 slaapkamers vandaar de keus naar zolder. Nu even kijken wat we doen...
Ik heb zelf vroeger mijn ratten op de kamer gehad en geen last van. Ook topic op bot geopend waar vrijwel niemand last had van de ratten 's nachts.. Echt balen want wil ze niet kwijt..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:39

ik heb wel zo'n rattentuigje, een keer uitgeprobeerd, en ik vind het nogal sneu. ze worden er bijna in gekild.

SufferBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:22

Mijn ratjes zijn ook herriemakers 's nachts, maar ik draag 's nachts oordopjes én ben er inmiddels aan gewend, opgelost!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:17

Ronnie25 schreef:
eclair98 schreef:

mijn camera is ook heel traag :(

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:52

Even een vraagje tussendoor:
Billy Boo is nogal van het hamsteren. In principe zorg ik dat er altijd voer in de voerbak zit, alleen nou viel het me de laatste paar dagen op dat ik de voerbak wel 2/3 keer per dag moest vullen. Al snel zag ik de oorzaak, Billy Boo pakt namelijk meerdere brokjes tegelijk en neemt dat mee naar het grote huisje. Hij gaat net zolang door totdat het hele bakje leeg is. De anderen lijken niet door te hebben waar de voorraad heen is gegaan en lopen elke keer naar het voerbakje toe om dan weer sneu weg te lopen.

Het huisje waar Billy Boo het heen brengt is groot en ligt vol met papier/kranten etc en daar vind ik dus elke keer de brokjes tussen terug. Heel onhandig, want de kans is groot dat er bij het verschonen van de kooi nogal wat brokjes verloren gaan. Maar wat ik het vervelendste vind is dat ik niet zeker weet of de andere 3 nu wel voldoende voer binnen krijgen, omdat Billy Boo alles 'verstopt'. Het huisje waar hij het heen brengt wordt ook verder niet vaak gebruikt om in te slapen, dat doen ze in alle hangmatjes/sputniks, dus ik heb ook niet het idee dat de anderen door hebben dat het voer dan daar ligt.

Het voerbakje stond eerst vlakbij het huisje, die heb ik al op de bovenste verdieping gezet om te kijken of dat zou helpen, maar nu versleept Billy Boo het dus gewoon 3 verdiepingen mee naar beneden.
Wat moet ik hiermee? :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:06

Het huisje eruit halen? En zorgen dat er geen verdere verstopplekken zijn? Al beroof je dan wel je ratten ook van hun schuilmogelijkheid, en ik weet niet of je dat wilt..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:59

Gewoon lekker zo laten, die ene van mij hamstert ook alles achter het beneden toilet. Je andere ratten vinden het voer daar vanzelf wel hoor. En gewoon wachten tot al het voer op is voordat je nieuwe in de voerbak doet. Hoef je ook niks weg te gooien. Ze vinden het echt wel hoor.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:16

hahahah die van mij doet dat ook! haalt alles leeg en verstopt het door heel zijn kooi heen
als ik hem snoepjes geeft pakt hij ze niet 1 voor 1 maar 4 tegelijk :j hahahah kun je denk ook niets aan doen ik zeg altijd beetje hebzuchtige rat :P

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:26

Die bolle van mij komt zelfs 1 voor 1 zijn brokjes halen als ik voor de kooi zit en ze nieuw voer wil geven, dan komt ie elke keer naar me toe, grijpt ie de brokjes, sjeest weer naar de achterkant van de kooi, met een bloedgang weer terug bij mij en zo door :') Mooie manier om hem af en toe even in beweging te houden _O-

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:44

Ratje niest

Ik heb een 2 ratjes op vakantie ze zijn nu 1 week hier en nu niest 1 van de ratjes.
Wat kan ik hier aan doen of gaat dit vanzelf over?
Het diertje oogt verder niet ziek en eet en drinkt goed.

SufferBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:18

Wat is de frequentie van het niezen?

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:23

Hij niest een paar keer achter elkaar en dan weer een poosje niet

SufferBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:37

Misschien is het ergens wat stoffig? Mijn ratje heeft ook last van stof gehad. Als je je echt zorgen maakt msischien even naar de dierenarts of met het baasje overleggen

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:06

ik heb mijn rat op krantensnipper,.. zit namelijk geen stof op en verschoon dat iedere week. is wel nodig met krant :j
als ik zaagsel bij doe dan niest hij ook meteen weet niet wat jij als bodem bedekking heb?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:02

GoGoNut schreef:
Helaas de ratten nu op zolder staan.... zoonlief heeft het 1,5 week geprobeerd maar kan echt niet slapen. Staat hij 4.30 aan het bed bij ons, en gisteren lag hij op de bank te slapen toen ik beneden kwam. Echt sneu. Helaas maar 2 slaapkamers vandaar de keus naar zolder. Nu even kijken wat we doen...
Ik heb zelf vroeger mijn ratten op de kamer gehad en geen last van. Ook topic op bot geopend waar vrijwel niemand last had van de ratten 's nachts.. Echt balen want wil ze niet kwijt..

Hebben ze spullen in de kooi waarmee ze herrie kunnen maken? Anders zou je die kunnen vervangen voor "zachtere" dingen. Weet niet wat voor kooi je hebt. Als je een "dakje" hebt (zon voilere hok) zou je er iets overheen kunnen hangen (zodat t langer donker is?) Ze moeten er alleen niet bij kunnen.. anders ligt ie 's ochtends IN het hok.. denk ik.. :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:05

dynara schreef:
ik heb mijn rat op krantensnipper,.. zit namelijk geen stof op en verschoon dat iedere week. is wel nodig met krant :j
als ik zaagsel bij doe dan niest hij ook meteen weet niet wat jij als bodem bedekking heb?

hennepvezel word toch t meeste aangeraden?

SufferBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:47

Ik gebruik Ecobed, erg tevreden over. Achterlijk goedkoop dat spul, duurzaam, stofvrij. Hennep kan ook, krant, katoen...

zaagsel is echt not-done, net als stro, hooi of kattengrid.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:01

Hier een mega trieste dag/nacht gehad gister..
Zoals ik al eerder verteld had, had Billy een tumor wat steeds groter werd.
Gister is hij eraan geopereerd. Helaas heeft hij het niet overleefd. Toen ik hem ophaalde en thuis in zijn kooi zette kon hij niet lopen.
Zijn voetjes deden het niet en hij viel steeds om. Dierenarts gebeld en die zeiden dat ik het nog even moest aanzien omdat dat door de narcose kan komen. Paar uur later nog geen verbetering. Gelijk de spoed gebeld en kon direct komen. Hij kreeg een injectie zodat de narcose uit zou werken en dat hij zich beter zou gaan voelen. In de avond trof ik hem lang uit aan. mondje open, met braaksel. eten wat eruit kwam. Gelijk de spoed weer gebeld en gelijk naar de DA gereden. Weer een injectie gekregen. Hele nacht op mijn mannetje gelet, vanacht om 3 uur is hij overleden. Verschikkelijk, mijn beste vriendje, mijn alles, gewoon weg!

Vandaag word hij gecremeerd, dan houd ik er nog een mooie herinnering op na.

SufferBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:17

Wat een vervelende nacht, Sterkte zeg :(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:19

gecondoleerd Dribbel... ;(

Hier is ook een dokter naar toe onderweg... het is helaas tijd geworden voor Levi... ;(
Vorige week Billy al... en een week of 2 eerder Stitch... ;( Dit is de minder leuke kant van ratjes houden... |(

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:24

Dankjullie wel.. Jij ook sterkte Banjer!
Weet iemand waar je niet al te dure doorzichtige as ringen kan kopen?