Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
punjab schreef:Haha woon wel in zeeland maar echt zeeuws begrijp ik ook niet.
Grappig cupcakes wij hier in Zeeuwse Vlaanderen noemen de andere kant echt de overkant.

Ik zie je al staan!
Vreselijk ook als ik mezelf terug hoor op filmpjes, brr.
Dus een erg wisselende ervaring vandaag en een schril contrast met hoe ze laatst bij de ijskraam in Epen was waar alles perfect ging. Maargoed, het kan niet altijd feest zijn
Dingen die ze heel goed deed, maar ook dingen wat ik dus liever anders had gezien, maargoed; we werken eraan en meer kunnen we niet doen en de mensen die geen begrip kunnen opbrengen omdat ze een paar minuten van zich laat horen krijgen een mentale middelvinger. Ze verwachten perfect opgevoede honden, en ik snap dat ze graag honden op het terras willen die zich netjes gedragen, maar die heb je meestal niet zomaar. En we zijn er in totaal zeker een half uur geweest, dus dat zijn 25min van de 30 bv. waarin ze zich wel gewoon echt super netjes heeft gedragen. Maar goed. Let it goooooo en binnenkort maar weer eens ergens anders proberen haha. 
Ben ik wel even een potje blij dat Arya niet meer loops is zeg. 
Nou ik zou zeggen laten we ons daar lekker niet druk om maken, doeii. Ik zat gisteren ook in de tuin en Jackie was druk aan het blaffen (voor de lol) en dan zit ik helemaal moeilijk te doen terwijl tegenover onze tuin kinderen echt keihard aan het gillen zijn (voor de lol). Gelukkig hier in de wijk geen zeikerds, iedereen accepteert elkaar en onze directe buren hebben van het huis een soort bunker gemaakt, die zie je zelden buiten, haha. Zijn wel heel aardig overigens
Ik ben zooooo trots!! J&J zijn geboren schapendrijvers! Voor het eerst geoefend met ze vandaag. Helaas kon ik de ring niet in, als zo’n schaap me omver beukt heb ik een probleem met mijn arm. Maar beide honden vonden de lesgeefsters erg leuk dus dat klikte wel. Wij hebben er een nieuwe hobby bij
Nynkster schreef:Blaffen mag maar continue blaffen lijkt mij toch niet gewenst?

Skippy01 schreef:@nynkster de werkwijze is per ras verschillend toch ook? Border collies zijn best stil, maar Pyrenese herders alles behalve van wat ik op filmpjes gezien heb? Ik weet niet hoe de werkwijze van een beardie hoort te zijn? Ik heb een mudi-eigenaar ooit horen zeggen 'ze blaffen nooit om niks, maar ze zien gewoon erg veel redenen om te blaffen'
RoosvanBlue schreef:Skippy01 schreef:@nynkster de werkwijze is per ras verschillend toch ook? Border collies zijn best stil, maar Pyrenese herders alles behalve van wat ik op filmpjes gezien heb? Ik weet niet hoe de werkwijze van een beardie hoort te zijn? Ik heb een mudi-eigenaar ooit horen zeggen 'ze blaffen nooit om niks, maar ze zien gewoon erg veel redenen om te blaffen'
Beardies staan bekend als blaffers, zo rollen ze
die gebruiken dus ook het blaffen als communicatiemiddel naar de schapen 'hey, domme blater, lopen jij!' dat idee?
Skippy01 schreef:Haha, en dan nog een dosis 'dit is nieuw!' opwinding erbij en dan blaffen ze dus non-stopdie gebruiken dus ook het blaffen als communicatiemiddel naar de schapen 'hey, domme blater, lopen jij!' dat idee?
ja zoiets! Jackie gebruikt het echt om druk uit te oefenen. Die wordt snel fanatiek als iets/iemand niet HEEL GAUW doet WAT ZIJ WIL. Dat fanatisme is goed maar maakt haar wel een pittige tante waar je weer op moet letten dat ze niet gaat bijten. Zij luistert wel altijd goed dus je krijgt haar ook wel weer goed uit die modus.
Maar die is dan soms weer iets te makkelijk want dan moet ‘ie plassen en dan loopt ‘ie gewoon weg, ff snuffelen, plassen, tomtiedom, oh schaap! Cool! En dan gaat hij weer verder
Denk dat hij op een groter veld meer focus zal hebben, dan is het wat moeilijker allemaal. Maar daarvoor moeten we nog wel een flinke tijd oefenen hoor schat ik zo in. Jones blafte vandaag wel toen hij aan de kant zat en een andere hond aan de beurt was, hij wilde zo graag.
CupCakes_ schreef:Alles wat van over de brug komt, dus vanaf Hellevoetsluis of wat vanaf de brouwersdam komt noemen wij standaard overkanters. Kan niet iedereen waarderen.
Ons dialect lijkt wel enigzins op het Zeeuws. Als ik in september weer ga studeren moet ik echt weer omschakelen van dialect naar abn. Zullen vast nog genoeg woorden dialect tussen vliegen haha
Nicky91 schreef:Ik heb wel even een vraagje
Mezzy kwijlt ineens heel erg in de auto...
Kan dit stress/spanning/wagenziekte zijn?
Gewoon misselijkheid?
Kan ik hier iets tegen doen?
Skippy01 schreef:Bij mijn vorige hond was dat echt spanning, misselijk was hij nooit. Anders dan 'de auto leuk maken' kan ik je niet echt als tip geven. Korte stukjes naar bijv een bos, park, strand waar gespeeld mag worden bijvoorbeeld? Of misschien andersom: dat de auto nu altijd iets heeeeeeel leuks betekent, en daarop wordt geanticipeerd en dus gekwijld van de spanning? Dan juist ook gewoon rondje auto en gelijk terug naar huis rijden, zodat auto meer neutraal wordt?

een boerenfox puppy van 5 maanden 
gaan op supboard jacht en kunnen Yoshi dan even er niet bij gebruiken, 2 uur heen, 2 uur terug. Gaan in brouwersdam en renesse ff informeren voor een board en misschien aanschaffen als prijstechnisch goed is.

Knappe Mezzy
Arme meid heeft het zwaar gehad 

Ze is verder heel lief hoor, maar we mogen tegelijkertijd ook niet vergeten dat ze een Herder is die ook zeker nog wat opvoeding/begeleiding nodig heeft