Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
punjab schreef:Haha woon wel in zeeland maar echt zeeuws begrijp ik ook niet.
Grappig cupcakes wij hier in Zeeuwse Vlaanderen noemen de andere kant echt de overkant.
Nynkster schreef:Blaffen mag maar continue blaffen lijkt mij toch niet gewenst?
Skippy01 schreef:@nynkster de werkwijze is per ras verschillend toch ook? Border collies zijn best stil, maar Pyrenese herders alles behalve van wat ik op filmpjes gezien heb? Ik weet niet hoe de werkwijze van een beardie hoort te zijn? Ik heb een mudi-eigenaar ooit horen zeggen 'ze blaffen nooit om niks, maar ze zien gewoon erg veel redenen om te blaffen'
RoosvanBlue schreef:Skippy01 schreef:@nynkster de werkwijze is per ras verschillend toch ook? Border collies zijn best stil, maar Pyrenese herders alles behalve van wat ik op filmpjes gezien heb? Ik weet niet hoe de werkwijze van een beardie hoort te zijn? Ik heb een mudi-eigenaar ooit horen zeggen 'ze blaffen nooit om niks, maar ze zien gewoon erg veel redenen om te blaffen'
Beardies staan bekend als blaffers, zo rollen ze
Skippy01 schreef:Haha, en dan nog een dosis 'dit is nieuw!' opwinding erbij en dan blaffen ze dus non-stopdie gebruiken dus ook het blaffen als communicatiemiddel naar de schapen 'hey, domme blater, lopen jij!' dat idee?
CupCakes_ schreef:Alles wat van over de brug komt, dus vanaf Hellevoetsluis of wat vanaf de brouwersdam komt noemen wij standaard overkanters. Kan niet iedereen waarderen.
Ons dialect lijkt wel enigzins op het Zeeuws. Als ik in september weer ga studeren moet ik echt weer omschakelen van dialect naar abn. Zullen vast nog genoeg woorden dialect tussen vliegen haha
Nicky91 schreef:Ik heb wel even een vraagje
Mezzy kwijlt ineens heel erg in de auto...
Kan dit stress/spanning/wagenziekte zijn?
Gewoon misselijkheid?
Kan ik hier iets tegen doen?
Skippy01 schreef:Bij mijn vorige hond was dat echt spanning, misselijk was hij nooit. Anders dan 'de auto leuk maken' kan ik je niet echt als tip geven. Korte stukjes naar bijv een bos, park, strand waar gespeeld mag worden bijvoorbeeld? Of misschien andersom: dat de auto nu altijd iets heeeeeeel leuks betekent, en daarop wordt geanticipeerd en dus gekwijld van de spanning? Dan juist ook gewoon rondje auto en gelijk terug naar huis rijden, zodat auto meer neutraal wordt?