Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:12

Ik ga ook voor de Comfort Walk Pro wanneer ik weer tuigen ga aanschaffen. Maar daar wil ik voor nu nog even mee wachten. Voordeel is wel dat ik ze gewoon kan passen op mijn werk.

Leuke foto's Nynkster! Wat een verschil dan zo met zijn zusje haha. Flinke jongen is het aan het worden, heel tof.

Ik ga sparen voor de Ariat outdoorlaarzen. Krengen zijn hartstikke duur maar mijn westernboots van Ariat lopen ook zo heerlijk. Heb nu simpele outdoor laarzen bij de EJ gekocht twee jaar terug maar krijg er echt last van met lopen. En ze zijn ook bijna niet meer waterdicht …

Nynkster

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:30

Cursebreaker wat gaat het snel hè! Hier maatje L dus S gaat niet meer passen =:)

Ohja kiwi mooi rapport had ze mee! Wat bedoelden ze met betere conditie? Als in spieren?

Punjab : ja vol zusje inderdaad uit hetzelfde nest. Ze was iets kleiner maar Guinness is ook wel heel groot. Hij is z’n papa al zowat voorbij. Maar ze was wel even zwaar _O-

Denies : ariat is echt super! Maar idd heel prijzig. Misschien kun je ze in Engeland iets goedkoper vinden nog. Bij hope valley saddlery bijvoorbeeld

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 08:41

Ze stond iets wat ''te vet''. Maar ze staat ook wat minder bespierd dan zou kunnen natuurlijk door de blessure. Maar dat komt bij de volgende show vanzelf weer goed uiteraard :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:06

Dat is inderdaad heel handig @xDenies dat je kunt passen ja. Hier helaas geen winkel in de buurt die ze verkoopt dus moet ik opmeten en online kopen. Maar ze zijn 10cm verstelbaar in borstomvang o.a. dus heel snel fout zitten ermee zal niet lukken of het moet gewoon niet lekker zitten door de bouw van een bepaalde hond/ras. Maar in het ergste geval had ik het terug gestuurd als het niet lekker had gezeten.

@Nynkster
haha o nee, dan gaat een S niet meer passen nee :') Ze groeien echt zo snel idd!
Begin het qua gedrag ook te merken. Minder bijten, sommige commando's zitten er al wat meer in en ze reageert beter op m'n stem, dat soort dingen. Genoeg dingen waar ik nog tegenaan loop en/of aan moet werken, maar het is toch leuk om ook vooruitgang te zien.

De Ariat ziet er idd super uit, die ga ik even onthouden!
Ik had ook een keigave jas gezien, speciaal ontwikkeld voor het outdoor trainen met honden (dus veel zakjes e.d. aanwezig in de jas en ook zo gemaakt dat er rekening gehouden wordt met het dragen van een dikkere trui onder de jas enz) die op m'n wishlist staat momenteel maar die kost ook genoeg (imo) dus dat wordt 'm deze maand nog niet helaas. Komt van de site hondensportkledingshop.nl vandaan, voor de geïnteresseerden.

Naar de wc gaan alleen is schijnbaar ook al uit den boze... Kijk wat liggen daar en loeren op de achtergrond :')
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:16

Zit ik met Engeland niet weer met import kosten? Misschien als het me weer eens lukt rijd ik gewoon naar Arthurs of bestel ik ze bij de EJ. Ik heb altijd een vrij grote schoenmaat maar uit mijn hoofd zijn mijn westernboots bijna 3 maten kleiner :o Die waren trouwens ook erg prijzig …. maarja, die koop je ook één keer :P

Ik denk inderdaad dat het concept van Dog Copenhagen zo goed is door de ruime verstelbaarheid. Het is dat ik nu niet werk anders had ik met liefde het één en ander voor je opgemeten :) Kijk wel even goed waar je het besteld want ik weet van medpets dat je niets mag terugsturen als het gedragen is :o (en ja ook aan hebben.. zo bizar)

Hier mag ik ook niet alleen naar de wc, 3 hond sterk :P

Het puberen is hier volgens mij begonnen. Tanden wisselen gaat flink gestaag. Had wel echt met haar te doen toen de achterste kiezen door kwamen, het leek wel alsof die gewoon halverwege haar gehemelte naar beneden prikten. Maar ze heeft het overleefd (zo blij met die diepvries bijtring!!) nu hier en daar nog wat kleinere tandjes en dan is ze klaar vrees ik. Volgende maand alweer een half jaar … en die oren? Die flappen nog steeds :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:47

Momenteel zit je nog niet met import kosten met Engeland, dus geniet daar nog maar even van hihi.

Ik heb via DogCopenhagen zelf besteld en daar mag je in principe niet passen en terugsturen. Je moet het tuigje ernaast houden en dan kijken of je denkt dat het past. Best jammer maar ook wel begrijpelijk. Ik heb vooraf gemeten wat ik moest meten en gelukkig bleek het gewoon goed te passen bij Arya. Ik denk idd doordat het op 2 plekken aan te passen is, het op zich op vrijwel iedere hond goed moet passen.

Dat tanden wisselen is idd echt rot. Dat mag van mij ook snel achter de rug zijn. Die bijtring voor in de diepvries klinkt goed, waar heb je die vandaan? Ik heb wel een paar speeltjes speciaal voor de tanden tijdens het wisselen, maar uit de diepvries kan idd ook fijn zijn - ik weet dat m'n zoontje dat heel fijn vond tijdens het tanden wisselen bv., zo'n bijtring uit de diepvries. Arya moet vrijwel alles nog qua tandjes. Ze is nu de 3 maanden gepasseerd. Haar vacht begint nu langzaam te veranderen. Ze begint plukjes puppy wol te verliezen en hier en daar zie ik sprietjes volwassen vacht er doorheen komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:03

Hier was tanden wisselen niet zo'n probleem. Alleen als we de woonkamer weer eens onder het bloed vonden omdat er een tand uit was :+

Ik vind de DC tuigen vaak vrij ver over de schouder zitten. Ben persoonlijk niet zo'n fan van het merk maar misschien komt dat ook doordat Dexter zo smal is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:13

Het zal ook gewoon per individu verschillen hoe ze vallen, maar dat zal voor elk merk of niet-merk tuigje gelden. Moet idd gewoon kijken wat bij je hond past. Kan ik bij Arya dus bv. niet zeggen, dat hij ver over de schouder valt namelijk. Maar ik moet wel goed opletten dat ik op tijd verstel, want die groei spurts komen soms echt uit het niks, lol. Maar tot nu toe ben ik in ieder geval heel tevreden over het tuigje. Zit goed, blijft ook goed zitten en hoef me geen zorgen te maken over dat ze bewegingsvrijheid mist of als ze eens trekt, dit schadelijk kan zijn. En ze zijn goed verstelbaar, wat ook erg prettig is. Achteraf nu erg blij met de keus om voor zo'n tuigje te gaan.

Voor het idee: Ze staat wat ongemakkelijk (niet helemaal recht), maar zo zit ie nu bij haar. Door haar dikke puppy vacht lijkt het misschien alsof hij te strak zit, maar dat is niet zo. Hij valt ook ver genoeg achter de elleboog, al lijkt dat op de foto misschien ook krap te zijn. Maar lang zal het idd niet meer duren voor ik naar M moet, want het tussenstuk bovenop wat tussen de schouders doorloopt en de 2 stukken verbind is dus niet te verstellen wat ik wel jammer vind. Als ik die tzt iets langer kon maken, had ik langer ermee kunnen doen. Maar goed, da's niet anders.

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:38

Nee geen import kosten, verzenden is 4,99 en duurt ongeveer kleine week voordat het binnen is.
ik vind het ideaal! Ze hebben veel meer korting dan hier etc.

Oh begrijpelijk dan kiwi, vond het op de fotos niet heel erg opvallen. Maar een eerlijke jury is natuurlijk ook wel fijn. Volgende show is het vast weer goed!

Ik heb eigenlijk niks van DC thuis, laatst die halsband overwogen maar toch Hurtta besteld. tuig en halsband bevallen zo goed! Ben dan ook wel zon muts dat ik heel veel vertrouwen in 1 merk krijg en daar dan heel veel van wil bestellen :+

Wij hebben vanochtend lekker 1,5 uur in het bos gewandeld weer. Guinness ligt nu voor pampus tegen de kachel. En de fotos van fotoshoot ook binnen! Super blij mee. beetje jammer dat ik zelf niet leuk kon lachen dus die van ons samen zet ik hier maar niet neer :+ Credits natuurlijk naar de fotograaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:44

Wat een prachtige foto’s <3 WAUW!!

Dat is wel begrijpelijk ja, dat je bij een merk blijft wat vertrouwd is. De Hurtta producten vond ik er ook erg goed uitzien ja!

Sansa vind die snuffel mat van Arya ook erg leuk :')
(Zitten brokjes in verstopt)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:50

Jeetje wat een gave foto's Nynkster! <3 Van welke fotograaf zijn deze?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 14:51

Ik vind haar ook niet echt te vet maar door de blessure en rust krijgt ze natuurlijk al niet de volle hoeveelheid en kan haar moeilijk geen eten geven _O-
Komt vanzelf weer goed! Wat een gave foto’s! <3
Djes heeft ook een nieuwe halsband en boel en chick passen hem ook
Dus das helemaal leuk

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:53

Wauw wat komen er weer gave foto's voorbij <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:05

Leuke foto’s hoor nynkster!!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:12

Foto's zijn gemaakt door Judith Vrugt, Judithv. Fotografie op facebook :D
Bedankt allen! ze heeft er best wat van weten te maken :j hij was best wel wild en losgelaten zaterdag.

Zelf vanochtend ook nog even fotos gemaakt, zon snoes is het. Hierbij einde fotospam hoor :D
Afbeelding

groot gelijk kiwi! Fokker vond guinness ook te dik maar zie het zelf niet zo. Kan netjes zn ribben voelen, maak me er maar niet te druk om :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 15:16

Ik maak me er ook niet druk om. Ze staat niet moddervet dus t zal wel _O-

Ook een hele gave foto!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:01

Wow wat een gave foto!
Als ik zo die foto’s van alle pups zie zijn ze allemaal alweer zo groot.
Lijkt ook nog zo kort geleden dat jij je nestje had kiwiwitje.
Ik ga zondag de kleine dame ophalen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:08

Gave halsband @kiwiwitje
Maar ik vind alles wel al snel gaaf staan op een zwarte vacht hihi.

Die fotografe ga ik even onthouden. Wie weet wat voor in de toekomst. Ik heb wel een korting bon gekregen voor een goede fotograaf hier in de omgeving, voor foto studio’s. Daar wil ik binnenkort een afspraak maken voor de pup, kitten en m’n zoontje.

Ik wordt wel langzaam moe van alle mensen die meteen moeten vragen hoelang ik eigenlijk loop met m'n pup... Ik snap dat ze het goed bedoelen (sommigen dan. Anderen willen gewoon meteen hun neus in andermans zaken stoppen), maar ga me niet constant lopen te vertellen hoeveel ik mag lopen en wat ik wel/niet mag met mijn pup terwijl je helemaal niet weet wat ik eraan doe om te letten dat Arya niet te zwaar en lang loopt *rolt met d'r ogen*. Sommigen zijn echt veel te open met hun mening zeg tegen mensen wat ze niet kennen - Het is vooral de manier waarop ze met je praten, brr. Ondertussen wel zijn eigen herder als een idioot op en af achter een bal aan laten rennen met alle gevolgen van dien zoals onderuitgaan en weet ik wat allemaal nog meer van gekkigheid. #Maarikbemoeiniet :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 16:15

Thanks!

Ja lijkt ergens nog heel kort geleden! Ik kijk alweer uit naar t volgende nest. Maar hopelijk krijg ik deze week goed nieuws over een ander teefje!

Oeh aftellen dus cinniz!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:22

Ik had nog nooit van een politielijn gehoord maar ik gebruik het zelf blijkbaar. :')
Vind het wel fijn omdat ik hem dan lekker lang kan zetten in het bos als er aanlijnplicht geldt en kort bijvoorbeeld in het OV of op cursus.

We zijn nu veel aan het oefenen met naast lopen op de wandeling en dat pakt hij goed op. Af en toe wel even afgeleid door de puberneus. :+

Maandag de 14e gaan we op doggydate met een poedelpupje van 3,5 maand, ben benieuwd of Popo voorzichtig speelt dan. :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:34

Wat een leuke foto's van Guinness ! Vind due voorlaatste van de fotograaf en de jouwe de leukste :D
Hier twijfel ik constant over Naya haar gewicht hehe. Maar ge voelt duidelijk haar ribben en ruggengraat etc en ze krijgt echt niet veel te eten. Maar al dat haar he :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:53

Wat een leuke foto's van Guinness. Hij is zeker een beer naast zijn zus.

Kiwitje leuk nieuws hopelijk deze week.

Voor Cinniz ook nog lange spannende dagen tot het zondag is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:59

cinniz123 schreef:
Ik ga zondag de kleine dame ophalen.

Ik had even over je berichtje heen gelezen tot ik iedereen het zag hebben over zondag hihi.
Die laatste dagen zullen vast heeeel langzaam voorbij kruipen nu he?
Alvast veel plezier gewenst met jullie dame! Wat voor pup kreeg je ook alweer?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:02

Oh wat leuk cinniz123! Ik ga zondag ook mijn meisje halen :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:17

Sorry heb niet alles bijgelezen maar net de uitslag van Elin binnen..

HD A, norbergwaarde 40
ED vrij

Perfect van buiten en van binnen.. *\o/*