Voor de sulawesi bak probeer ik juist lekker veel algen te kweken op het lavasteen. Zolang het niet overal komt vind ik het prima. Juist lekker voor de garnalen ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieszje schreef:Ik zou het persoonlijk niet zo erg vinden als er algen op komen
Voor de sulawesi bak probeer ik juist lekker veel algen te kweken op het lavasteen. Zolang het niet overal komt vind ik het prima. Juist lekker voor de garnalen ook
jolmer20 schreef:Axoooos!
Je kan ze even voor 2/3 uurtjes inderdaad in een waterdichte bak doen, geen probleem.
Hier ook zand in mijn nieuwe axolotl bakken gedaan. Toen ik nummer 7 opstartte gewoon zand uitgespoeld, kraan vol open, schoonmaken en gelijk spoelen. Door het spoelen ging t zand natuurlijk alle kanten op dus dat was geen succes.
3 filters en 3 dagen later was ie helder.
De andere bak hebben we geen zand gespoeld, maar gewoon in het aquarium gedaan, bord op de bodem ondersteboven neergelegd en heel zachtjes de kraan laten lopen.
Toen was hij binnen een dag kraakhelder
Dit was net na het vullen
[ [url=m/d7AL8f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat zou het misschien wat makkelijker moeten maken!
Hou wel je filter intakt, dan heb je je bacterien nog
Edit: zie dat je dichtbij woont, mocht het nodig zijn kan ik je ook helpen hoor!
Spruit schreef:Red rili's heb ik, die moet je goed blijven selecteren om de kleur mooi te houden. Nu ben ik bij veel de kleurdekking kwijt en heb er een heel hoop die alleen nog rode vlekjes hebben.. Orange Sakura moet je ook wel selecteren voor de oranje wortelkleur, maar als je dat niet doet blijven ze nog wel mooi volledig oranje. Ik zou voor de Orange gaan in elk geval
ellepel schreef:melyoramel
gewoon wel allebei doen.![]()
maar er dan nog een aquarium bij gaan kopen![]()
indraaien is persoonlijk ,maar net wat je wil.
heb het bij 1 bak wel gedaan en bij de andere niet.
is goed gegaan, wel doe ik ook tijdens het op starten gewoon elke week een kleine waterwissel
ik test trouwens ook nooit waterwaardes.
had eerst van die stripjes maar dat gaf bij alle bakken hetzelfde aan.
nu kijk ik meer naar hoe de kleur van de planten en vissen is, hoe de vissen het doen en pas daar belichting,voeding en alles op aan.
geloof dat dat wel goed gaat
jolmer20 schreef:Red rili’s vind ik wel mooier zelf, maar dan wel uitselecteren inderdaad!
Wanneer worden ze nu geleverd Melyoramel?
Leuk zeg Lieszje!
Je gaat altijd met meer naar huis dan de bedoeling is he haha.
Heb je foto’s?
[ [url=m/7XhZiu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kPz9PE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PB366z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ii8rWp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YD4Pvg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WOgygm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhHG5J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3Zb0ke.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo hier alles weer ververst!