Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:48

Anna79 schreef:
Wie van jullie heeft een flexi van 10m? Ik vraag me af of de cassette niet erg zwaar is of valt het mee ?
Heb inmiddels een paar keer met sleeplijn gelopen, is hier alleen niet heel handig ivm binnenhalen van de lijn als er een fietser langskomt. In het parkje kan het wel prima.

Boven de 10 kg moeten die dingen verboden worden! Alleen Kim is de uitzondering, die kan ermee overweg. :+

Maar nee, serieus, begin daar niet aan met zo'n grote hond, je verliest alle controle! Je kunt beter werken aan een snellere recall. :j

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:50

Snacks4Dogs inderdaad *\o/*

Anna, ik zou niet aan een flexi beginnen tenzij je er permanent mee wil lopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 19:01

KimD schreef:
Anna79 schreef:
Wie van jullie heeft een flexi van 10m? Ik vraag me af of de cassette niet erg zwaar is of valt het mee ?
Heb inmiddels een paar keer met sleeplijn gelopen, is hier alleen niet heel handig ivm binnenhalen van de lijn als er een fietser langskomt. In het parkje kan het wel prima.

Boven de 10 kg moeten die dingen verboden worden! Alleen Kim is de uitzondering, die kan ermee overweg. :+

Maar nee, serieus, begin daar niet aan met zo'n grote hond, je verliest alle controle! Je kunt beter werken aan een snellere recall. :j

Ik hoop dat t niet sarcastisch was? _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:06

Dierenfan gebruikt toch ook haar flexi's voor grote honden? Volgens mij heeft die het ook prima voor elkaar :) (of heet zij Kim?)

Dogbite ken ik niet. Bullepees.nl heb je ook nog.

Ik lees wel mee maar heb niet op alles gereageerd, sorry. Dankjewel aan de mensen die op de foto's van Mera hebben gereageerd <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:10

Kimvicious schreef:
Heb vd week een leuke app gedownload, Dogo, waar leuke trucjes in staan om te oefenen. Leuk om af te wisselen tussen het perfectioneren van de andere commando's. Je kan zelfs "examen" doen per oefening.

Dankjewel voor deze tip! *\o/* *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:17

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Ik hoop dat t niet sarcastisch was? _O-

Nee, juist niet. Jij bent de uitzondering op de regel. Je had goede argumenten om ze wél te gebruiken en je honden luisteren fatsoenlijk. Dan kan ik er niks slechts over zeggen.

Desalniettemin moeten ze voor iedere andere hond die hoger is dan de enkel die dingen verbieden. :+

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:30

Gebruik ook een giant flexi. 8m en voor honden tot 50 kg. Mijn Troy is 19 kilo. Heel tevreden over!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:32

K9snacks hebben ze ook veel fijne snacks zonder toevoegingen.

Flexlijnen vind ik ondingen. Doordat ze bijna altijd op spanning staan, leren de meeste honden juist dat het normaal is dat de lijn op spanning staat en dat wil ik zelf juist niet.
Maar misschien komt mijn aversie ook omdat er vaak eigenaren mee lopen die er niet mee om kunnen gaan en aan de lijn een onopgevoede hond hebben lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:36

Ja precies, als er iets gebeurt heb je geen f*ck te vertellen. Mensen duwen dan op de rem en gaan hengelen, hoe hilarisch dat er ook steeds uit ziet, het is stront vervelend als ik wil passeren of wat dan ook en die hond staat nog in onze ruimte.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:36

Dat klopt, maar ik loop altijd met gewone politielijn langs straat en gooi hem dan aan de flexi in het natuurgebied. En hij kan prima zonder trekken mee wandelen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:48

Is een longeerlijn dan geen betere optie? Dan moet je wel meer lijn zelf vasthouden ipv dat het opgerold zit in zo’n ding maar kun je wel ook langer en korter maken naar wens en de lijn los laten hangen.

Ik ben zelf fan van een politie lijn, die je op een paar verschillende lengtes kunt zetten, maar die kan natuurlijk geen 10m lang en da’s dan wel jammer als je die lengte wilt kunnen gebruiken. Die politie lijn ga ik tzt wel weer gebruiken met Arya, maar de leren die ik heb van Rex is voor nu veel te zwaar voor haar.

Maar met 10m afstand, ga ik liever gewoon naar een losloop gebied waar ze los kan - hier gelukkig de heide en genoeg parken waar ze los kan, dus dan heb ik straks aan de politie lijn genoeg. heb wel een longeerlijn liggen die ik in de toekomst misschien vast eens kan gebruiken. Ik vind het bij de flexi zelf niet fijn dat je geen houvast hebt want je snijdt je hand open als je dat lijntje vast pakt en met alleen dat handvat ding kom je idd niet ver als je een grotere hond vast moet houden. Maar qua lopen ermee; als je geen trekkerige hond hebt, werkt het op zich prima en kan het idd handig zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-10-19 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:50

Ik zie met regelmaat langs komen dat mensen hengelen met flexi’s maar ik vind dat best wel over 1 kam scheren....nou heb ik geen honden van boven de 10kg maar als ik mn reu zeg stil te staan staat hij stil en rolt de flexi vanzelf in.
Niet alleen bij andere honden die ik ga passeren maar ook met oversteken ect.
Mn teef is een ander verhaal maar die is dan ook echt zo goed als doof door CEC en ziet nu ook minder goed omdat ze al 11 is maar vroeger stond zij ook stil door een tikje op de lijn of dmv gebaren.

Edit:mn border was ook tegen de 25 kg en deed ook normaal aan de flexi dus denk dat t een stukje opvoeding is en denk dat menig hengelend baasje ook niet met een normale lijn over weg kan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:53

Denk idd stukje opvoeding maar met een pup is dat iets wat ik dan zelf pas zou gebruiken als de pup ook echt netjes loopt aan een lijn want met een trekkende pup ofzo is een flexi echt heel onhandig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:55

Het interesseert me verder ook vrij weinig wat mensen van mijn mening vinden. Iedereen moet doen wat ze leuk vinden. Maar ik ben van mening dat die dingen verboden moeten worden, er gaat teveel fout met die ondingen.

Maar dat vind ik ook van halti's en dergelijke, die zouden alleen maar verkocht mogen worden bij een fatsoenlijke hondenschool met een verplicht avondje cursus hoe je ermee om moet gaan.

Sowieso zouden ze voor hondenscholen een soort keurmerk moeten maken, dan kan ook niet meer iedere debiel een hondenschool beginnen of les geven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:58

Bedankt voor jullie ervaringen!

Ik loop normaal met een flexi van 5 meter, maar dat vind ik wat te kort. Als ik mensen moet passeren roep ik Mila even bij me en dat gaat prima.
Bij een weg geef ik commando 'wachten ' en als ik bij haar ben 'volg' en éénmaal overgestoken gaat ze op 'toe maar' weer haar gang. Ik heb
geprobeerd om met de sleeplijn te wandelen maar daarmee vind ik het vooral bezwaarlijk om deze snel even op te rollen bij voorbijgangers. Op grote vrije stukken vind ik die wel prima. Ik vind het belangrijk dat mijn hond veel ruimte heeft en veel kan snuffelen en ik vind de 5 meter net wat weinig. Twijfel nu over de 8 of 10 meter. Mila is 19 kg en ik wandel met een tuig.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:08

KimD schreef:
Het interesseert me verder ook vrij weinig wat mensen van mijn mening vinden. Iedereen moet doen wat ze leuk vinden. Maar ik ben van mening dat die dingen verboden moeten worden, er gaat teveel fout met die ondingen.

Maar dat vind ik ook van halti's en dergelijke, die zouden alleen maar verkocht mogen worden bij een fatsoenlijke hondenschool met een verplicht avondje cursus hoe je ermee om moet gaan.

Sowieso zouden ze voor hondenscholen een soort keurmerk moeten maken, dan kan ook niet meer iedere debiel een hondenschool beginnen of les geven.

Helemaal mee eens. Het is voor veel mensen niet te beoordelen wat de kwaliteit van de trainer/hondenschool is en dat zou veel beter geregeld moeten worden. Dat zou best wat incidenten kunnen voorkomen denk ik. Nu kom je toch echt nog vaak mensen tegen die totaal geen hondentaal kunnen lezen waardoor het dus misgaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 20:18

KimD schreef:
Nee, juist niet. Jij bent de uitzondering op de regel. Je had goede argumenten om ze wél te gebruiken en je honden luisteren fatsoenlijk. Dan kan ik er niks slechts over zeggen.

Desalniettemin moeten ze voor iedere andere hond die hoger is dan de enkel die dingen verbieden. :+

Hahaha nee top! Je weet maar nooit als t geschreven word natuurlijk :')

Maar ze luisteren hier inderdaad goed met wandelen. Dus hengelen of in de lijn klappen gebeurt hier eigenlijk amper. Hengelen eerder als een andere hond voor een situatie zorgt waar ze niet gelijk op mijn stem reageren. Door dan 1x te hengelen valt t kwartje eigenlijk altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:25

Nysse loopt ivm wild in het bos aan een flexi van ik dacht 8m. Ze luistert verder prima dus hij is enkel voor die blackout als ze wild ruikt.

Thnx vd snack website tip. 1 favoriet zo te lezen dus dan ga ik die ook eens proberen. :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:16

Ik gebruik flexi eigenlijk niet echt meer. Hij luistert wel goed dus mag gewoon los.

Wij hadden vandaag wandeling met de fokkers. In totaal 21 borders dus dat was een gezellige boel! 2 zusjes van Guinness waren er. En de opa , en papa en mama. Erg leuk om te zien allemaal. Guinness kon heel goed met z’n zusje overweg. Ookal was hij soms wat opdringerig aan het ruiken, maar ze corrigeerde hem gelukkig zelf dus dat ging wel goed. Andere zusje was einde van de loopsheid dus die liep een beetje achteraan in de groep voor de zekerheid.

Het was een flinke uitdaging voor hem om goed te luisteren door alle gezellige honden. Maar hij deed het super en heeft verder ook geen conflicten gehad. Enkele keer dat wat teefjes wat gesnauw hadden maar gelukkig niks ergs.
Vond het opvallend dat het goed ging met zoveel honden

Afbeelding
Afbeelding

samen met z’n zusje
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 21:55

Leuk zeg!!

De laatste 2 foto's zijn dezelfde hihi

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:18

Oh oeps! Moest deze zijn
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:54

Leuke foto broeren zus. Zijn ze uit zelfde nest ook? Wel leuk zo een grote gezellige family club.

Heb ook de app Dogo geïnstalleerd. Morgen eens kijken ernaar.

Hier geen ervaring met flexlijn. Denk dat het niks is ook voor met Senna.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 07:25

Leuke foto zo samen!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:43

Mooi commentaar kiwiwitje, kan me voorstellen dat je heel trots bent!

Ik gebruik de flexi lijn ook niet heel vaak. Waar het kan mag hij los, paar maanden geleden had ik hem nét weer aangelijnd aan de flexi toen hij zijn vriendje tegen kwam en dus een sprint inzette wat ik te laat opmerkte. Ik heb bijna een week last gehad van mijn schouder dus ik gebruik de gewone riem liever. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:00

Leuk die meeting foto's! Altijd gaaf om zo'n grote groep honden te zien lopen samen.

Ik hoop ook dat er tzt een meeting komt met de fokster en honden eigenaren.
Ik heb 2 eigenaren uit Arya's nest die ik op social media volg, dus dat is wel leuk, maar de rest nog niet tegengekomen - krijg wel tussendoor foto's van de fokster gestuurd van de andere pups om hun voortgang te zien. Maar lijkt me leuk om tzt een wandeling met z'n allen te doen met de honden erbij.

Het is goed te merken dat het herfst is, met het verraderlijke weer.
Gisteren begonnen aan onze 15min wandeling met keiharde regen en ik sloot 'm af met een mooie zonsondergang. Ik moet maar eens snel regenlaarzen gaan kopen. Ik heb waterafstotende wandelschoenen, maar het is echt irritant om die telkens aan te doen voor wandelingen van nog geen 15min. Regenlaarzen lopen niet echt heel lekker op langere stukken, maar voor deze rondjes kan dat nog wel en dan kan ik volgend jaar investeren in lange outdoor laarzen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Over niet al te lange tijd zal ik wel over kunnen naar de volgende maat tuigje, dus mocht iemand interesse hebben tzt in een Dog Copenhagen Comfort Walk Air maat S/kleur zwart, let me know (al is het gros hier eigenaar van middel tot grotere honden, maar misschien is er wel een meelezer haha). Het tuigje mag dan voor een heel zacht prijsje weg - is nog in heel goede staat verder tot nu toe. Zijn echt hele degelijke tuigjes moet ik zeggen. Als ze groot is ga ik denk ik wel over op de Comfort walk Pro, maar voor nu vind ik de Air ook erg fijn.