Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DGM

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Biko heeft een UVa/UVb lamp waar hij graag onder zit. Warmtelamp nog niet mee bezig geweest, wel een idee op zich!

Biko is inderdaad nog maar 11. Ze vermoeden slechte voeding in zijn jongere jaren. Hij heeft, naar het schijnt, een paar jaar in een kleine hondenbench geleefd met oa groen water en veel pinda’s. Maar het blijft gissen verder.

Hoelang leven die van jou nu samen Laureas?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Misschien kreeg Biko niet voldoende fruit en groenten, ze eten anders dan de meeste andere papegaaien soorten. En pindanootjes wordt ook afgeraden, dacht ik. Hoe kunnen ze hem nu in een bench houden, dat doe je een dier toch niet aan. Nu dat hij eindelijk een goed leven heeft bij jullie moet hij toch nog de gevolgen dragen van zijn vorig bestaan.

Kiwi is hier nu iets meer dan een maand, ze hebben elk hun aparte kooien en mogen alleen samen onder mijn toeziend oog om te spelen maar het gaat echt heel goed tussen hen. Ze zijn beide iets ouder dan een jaar en ik ben me ervan bewust dat ik moet oppassen naarmate ze ouder worden maar voorlopig zitten we op een heel goede koers qua verstandhouding tussen die twee. Als Rico eens wegvliegt, roept Kiwi op hem tot hij terugkeert. Niet te verwonderen... de kleine is de baas.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Omdat het zo’n goed idee van je was Cayenne heb ik meteen maar een (hopelijk) vogelveilige warmtelamp met een gaas ding erom en beveiliging voor om stroomdraad besteld. Hij was niet zo duur dus ik hoop dat dit het houdt. Al hang ik hem echt in Biko zijn kooi (extra reden voor nog een stok te kopen :') ) want de Caique heeft het niet nodig.

Wat kunnen ze dan al fijn spelen zeg!
Hier nu 3 weken samen maar Biko is meer een eenling, dus helaas moet Juul het nog doen met 3x per dag een uur eruit. Gelukkig kan ze zich heel goed vermaken met de speeltjes.

Ik maak nu inderdaad elke week voor 20 dagen chop, elke keer verschillende groentes. En omdat er natuurlijk overblijft. Hoef ik komende 2 weken niet te snijden (nouja de nicer dicer is mijn grote hulp).