Kymo is hier de 3de pup in krap 2 jaar dus de anderen nog vers in geheugen maar ongelooflijk hoe enorm en intens hij uit zijn bek stinkt!! Heb zo intens nooit geroken bij de anderen. Hij slaapt in bench naast bed maar als hij zich wast ruik ik zijn adem al. Tis wel echt de geur die bij het wisselen hoort gelukkig. Verder ook 0 bijzonderheden qua gezondheid en is vorige week nog bij de dierenarts geweest voor rabiës enting en zij vond hem ook oke.
Hopelijk is het wisselen vlot voorbij (haha hij is over 10 dagen pas 5 maanden dus duurt nog wel effe waarschijnlijk)
Zo, ben er weer. Alles weer gelezen, dus ben weer een beetje bij. Balen van de Giardia zeg! Hopelijk snel onder controle. Ianthe, knap van Ollie hoor! En gelukkig stinkt Roetsj ook niet uit haar bek en gelukkig nooit echt gedaan, behalve als ze poep had gegeten Roetsj doet het verder best goed, maar soms zitten er dagen bij dat de aandacht voor mij ver te zoeken is. Om dan de volgende dag de perfecte hond uit te hangen. We blijven gewoon stug doorgaan Wordt vanzelf beter (hoop ik )
Hier stonk Dexter wel uit zn bek toen we hem kregen. Maar daar liepen ze natuurlijk de hele dag op de boerderij bij de schaapjes, lekker schapenpoep en andere stinkende dingetjes eten.
Maar daarna eigenlijk nooit meer...
Ianthe
Geplaatst: 17-11-18 13:12
Olly stinkt ook niet uit zijn bek, 1 van mijn andere honden wel, weet ook niet waarom. Tanden zien er verder goed uit.
Ben ook blij dat Olly het goed deed, de laatste show maanden terug had die een slechte ervaring. Nu was die helemaal happy
Het is wel super rustig thuis haha, geen gekke hond die steeds met zijn bal komt aanzetten. Alleen maar 2 slapende dames die de hele dag niks doen
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 14:01
Net weer een paar foto's gemaakt. Vooral die van Boellie zijn een hele verbetering. Deels geluk hebben maar we oefenen nu ook met een showlijntje om een beetje netjes te gaan staan zodat ik ze eens fatsoenlijk op de foto krijg. Chick doet dat meestal uit zichzelf wel goed. Maar was vandaag erg druk. Al vind ik haar foto's ook leuk!
Ja dat was heel terecht. Een of ander ei liet aan de andere kant van de straat tot 4x toe zn sleutels vallen. Dat vond ie maar vreemd Maarja daar kon ik wel mooi gebruik van maken
En Dortmund zijn 2 verschillende shows verdeeld over 3 dagen;) Soms hebben ze paar rasgroepen per dag bij shows en andere shows doen alle rasgroepen op 1 dag en dat dan 2 dagen.
Mooie foto's van Boelie en Chicka! Boelie heeft inderdaad zo'n prethoofd.
Veel plezier en succes Zoe!
Net de schrik van mijn leven zeg. Komen van buiten, heeft meneer een stukje hout in zijn mond! Hij zal wel niks doorgeslikt hebben zeker, anders zou ik het nu wel gemerkt hebben. Hij zit echt in zijn bijt-fase, hoe leren jullie dat af?
Galaika, alles wat ie vastpakt omruilen voor wat lekkers. Roep hem bij je, geeft commando 'los' en hou snoep voor zn neus. Pak het spul weg zodra hij loslaat en geef snoep. Als je er op af vliegt als ie iets in zn bek heeft leren honden om het gauw door te slikken.
Hout is ook geen drama om op te eten gelukkig. Hier eten ze regelmatig takjes op. Als het eenmaal de keel door is (met grote stukken dan) is dat echt geen probleem.
En verder inderdaad oefenen met commando los. Als je constant alles afpakt op moment dat hond het pakt, zal hij heel snel leren het snel op te eten of door te slikken.
ZoZenn
Geplaatst: 18-11-18 00:59
Ohww AJ komt vaker wel dan niet binnen met hout . Meestal ruil ik het voor een botje.
Wij hebben net het hele huis gestoomdreinigd, de honden medicijnen gegeven en gewassen en alle dekens, lakens, jasjes en tuigen gewassen en gestoomd. Giardia vrij huis. Gelukkig heb ik van die makkelijke honden die pillen gewoon uit m'n handen eten
Wij hebben er sinds twee maanden ook eentje en alles is hier zo schoon nu
Azmay
Geplaatst: 18-11-18 08:48
Lilith pakt echt alles vast maar dat is meer vervwlens voor haar beugel dan dat het gevaarlijk is. Los zit er ook goed in maar ze is nu echt oprecht strontvervelend
Hoeveel groeien ze eigenlijk nog na 6 maanden? Van mij mag ze onderhand wel op houden ik realiseerde me dat ze inclusief vacht inmiddels net zo groot is als Spip
Heerlijk op vakantie nu met enorme omheinde bostuin. Ideaal weer en de honden nu al doodmoe na uur ravotten in de tuin met allemaal piepppp speelgoed. Vandaag verder niets en vanaf morgen elke dag flinke boswandeling op de sallandse heuvelrug
Boellie is sinds gisteren een beetje aan het hoesten. zijn gister middag gaan ''wandelen''. Zijn naar een veldje gegaan (braak liggend industrie terrein) waar ze heel veel wit zand gestort hebben en daar hebben ze dan 1 ingang op gemaakt. Daar graaft Boellie graag in het zand. Zo dat heel zn bek en alles onderzit. Sinds dien hoest ie een beetje. Net met uitlaten was ie knettergek en geen gehoest dus het zal wel mee vallen..
Hopelijk is het gewoon onschuldig Kim. mIsschien een beetje honing geven? Dierenfan, veel plezier daar. Klinkt heerlijk! Azmay, fijn hé dat gepuber En groeien in de hoogte doen ze in principe tot ongeveer 10 maanden, tenzij de groeischijven al eerder dicht zitten. Roetsj heeft een beetje pech dit weekend. Ze is dit weekend nu al 2 x gegrepen. 1 x door een BC , die blijkt al vaker lelijk te hebben gedaan. En 1 x door een husky (van de 2), waar ze al vaker mee heeft gespeeld en het altijd leuk ging. Blijkbaar komt ze nu echt in de leeftijd, dat ze niet meer als pup gezien wordt, maar zich nog wel echt als pup gedraagt. Lastige tijd nu voor haar, gelukkig gaat het met de meeste honden prima, maar merkte net na de 2e keer, dat ze er toch wel echt van onder de indruk was, terwijl ze dat niet zo snel is.