@Eleadoras: Kvv en brok combineren kan prima. Ik heb een poes die erg gevoelige darmen heeft zij krijgt Carnibest kalkoenmix kat en sensitive brok van Prins. Ze heeft die gevoelige darmen op wat latere leeftijd gekregen, eerder at ze hetzelfde als de katers. Ik voer al mijn katten porties, ze zijn allemaal mooi op gewicht. Mijn poes gelukkig ook weer, zij was heel erg mager geworden, kaal van achteren, kortom ze zag er slecht uit. Gelukkig werkt het heel goed wat ze nu krijgt, ik stap bij haar dan ook niet meer over naar wat anders. De combi is super handig als ik eens een dagje weg ben, dan eten de andere katten ook mee van haar sensitive brokjes. Die doe ik dan in intelligentie speelgoed zodat ze niet alles naar binnen kunnen schrokken.
Mijn kitten van 13 weken krijgt nu ook even kvv, even geen brok, hij at nog deels mee met de pleegkittens van het asiel. Even kijken hoe het morgen gaat, maar hij had na nogal wild gedaan te hebben met de kipfilet last met kauwen, niks bijzonders te zien verder, hij gedraagt zich ook niet of hij pijn heeft. Maar als het morgen nog niet wil met harder voer toch even langs de da, in overleg nu dus even zacht voer. Maar Bailey eet het erg graag, hij krijgt zo'n 80 gram per dag wel denk ik? Hij is te mager doordat hij wat ziekjes is geweest, dus daarom sowieso vaak kleine porties. Hij krijgt nu de lam/rijst van Rodi en hart van Smuldier. Omdat hij ook nog een kuurtje voor zijn darmen kreeg leek kvv mij een betere keus nu met zacht voer dan blikvoer. De ontlasting is gelukkig niet dunner geworden. Denk dat ik straks eenmaal daags kvv ga geven aan mijn katers en de andere voerbeurten brok, nu krijgen ze eenmaal blik, maar niet meer het betere blik wat ik eerst gaf (uit de handel).
Wat de hoeveelheid betreft kan je uitgaan van de richtlijnen en dan wat meer of minder geven zonodig, elke kat is weer anders. Een heel actief kitten heeft meer nodig dan een rustiger kitten. etc.
@Kenyada: Wat een droppie! Ik gok dat ze groen gaan worden!
@xniieeeenke: Wat een mooie katje! Ik heb nu ook een lapje in pleeg, voor het eerst een lapje
Ook zo'n mooi beestje, ze is alleen nog niet zo gecharmeerd van mensen
Zelfde geldt voor haar zusje en ??? hebben ze nog niet kunnen zien bij het asiel, ze zijn nog erg bang.
@Amalarab: Wat een schatjes! Allebei erg leuk! Inderdaad kijken welk karaktertje je het meest aanspreekt of inderdaad het beste zou passen bij de katten die je al hebt. Bailey is niet zo'n woest kitten, hij is redelijk bescheiden naar mijn volwassen katten en wordt daardoor ook goed geaccepteerd.