Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:22

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:37

Anna79 schreef:
Ianthe schreef:
Waar woon je Anna? Misschien is er nog wel andere training te vinden. Als er gebrek aan deelname is, dan vraag ik mij gelijk af hoe goed die training is;p Meeste goede die ik ken, die krijgen juist teveel die mee willen doen.

Olly die verdwijnt ook de bossen in, maar die komt wel gewoon terug als ik fluit. Als ik een fietser of wandelaar aan zie komen, roep ik hem bij mij en moet die wachten tot ze voorbij zijn. Toen die jonger was, vond die het namelijk grappig om mee te rennen, ook met joggers enzo;)

Drachten, degene waar ik het wou gaan doen is Hondenacademie Friesland. Ik wil en kan er best een stukje voor rijden, maar liefst niet te gek ver want Mila is niet zo dol op autorijden en wat wagenziek.

Misschien 1 van deze? Geen idee waar ze precies trainen, dat moet je vragen. Zal op verschillende plekken zijn
http://www.jachthonden-knjvgewestfryslan.nl/
https://www.jfsw.nl/
Dit is natuurlijk alleen wel echte jachttraining, op een gewone hondenschool is dat toch wel anders. Maar als je C training zou doen is dat gewoon voor beginners!

Of eventueel apporteersport, maar weet niet of dat bij je in de buurt zit, hier staan de hondenscholen die het geven:
http://www.fhn.nl/?page_id=1343

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:39

Hoi! Over een week komt onze pup, en ik was wat onderzoek aan het doen wat betreft vacht verzorging. Ik wil graag in de toekomst zelf de vacht gaan trimmen, en vroeg me af of hier mensen zijn die dat ook doen en of jullie tips hebben hoe hiermee te beginnen. Welk 'gereedschap' gebruiken jullie bijvoorbeeld? En zijn er specifieke tips voor de vacht van een labradoodle?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:43

Specifieke tips voor dé vacht van een labradordoodle bestaat niet. Het hangt namelijk volledig van het individu af wat voor vacht ze hebben.

Er zitten hier wel een paar mensen die zelf trimmen. Ik niet want die van mij zijn kortharig :Y) En de hond die ik wel zelf trim is niet echt om naar huis over te schrijven _O-

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:37

Ik trim Naya zelf en ben sinds september bezig met de opleiding voor hondentrimmer.
Zoals Kaus zegt is er erg veel vachtverschil binnen de labradoodle. Dus eerst is zien wat voor vacht de pup zelf heeft? Kan ook pas na een paar maanden zichtbaar zijn. Kan de fokker je niet helpen?

Vandaag zijn Naya en ik weer eens naar de Lac de l’eau d’heure geweest. Even gaan uitwaaien :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:53

Dankjewel Ianthe ik ga even kijken.

Noakim ik heb een koningspoedel die ik zelf trim. Ik heb hiervoor een paar keer les gehad van de fokker. Ik heb zelf een trimtafel, Andis tondeuse met verschillende scheerkoppen, waterblazer en een scharenset (Van Ali expres :o )
Ik zou je fokker om advies vragen. Het is een hoop werk en een investering qua aanschaf maar ik vind het leuk om te doen en mijn hond loopt erbij zoals ik wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:07

Houd er wel rekening mee dat labradoodle vachten vaak hele lastige vachten zijn om te onderhouden! Ik doe mijn honden ook zelf maar zijn aussies dus is heel anders..

Elin is inmiddels weer goed wakker. Vanmorgen officiele hd/ed fotos laten maken. Maandag hopelijk de uitslag dus nog even duimen..

Afbeelding
Hier nog beetje van de wereld.. :Z

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:12

Ik hou absoluut niet van haar, dus al onze honden hebben zo min mogelijk haar. :+

Onze sheltie breng ik wel naar de trimmer iedere 6 tot 8 weken, daar komt ze toch altijd prachtig van terug, zo kan ik het zelf echt niet. :+

Anna79, voor het feit dat je het zelf doet ziet de hond er echt super netjes uit! :j

Elin kijkt ook echt beteuterd :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 18:14

Agos!

Hoe zagen de foto’s eruit diandra?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:16

kiwiwitje schreef:
Agos!

Zag er goed uit maar is altijd even afwachten wat het commite van de raad ervan vind..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 18:20

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:
Agos!

Zag er goed uit maar is altijd even afwachten wat het commite van de raad ervan vind..

Tuurlijk! Dat altijd.
Ik sprak laatst iemand, foto’s gemaakt bij een orthopeed en die zei gelijk; perfect. Niks op aan te merken.
Krijgt ze een certificaat van de RvB waarop staat dat de hond aan beide kanten ED heeft.
Dus ze had zoiets van hoe dan. En dacht “ja dan zullen ze wel gelijk hebben”
Dus ik gezegd; ga er maar mee naar een andere orthopeed of DA en laat de DA van de foto’s en de nieuwe DA maar zn bevindingen op papier zetten en mee sturen met het bezwaar.

Bleek dat ze een fout gemaakt hadden. Hond inderdaad gewoon vrij..
Want anders had ze hem ook uit de “sport” gehaald.

Ze stopte maar niet met bedanken :') want ze wilde al een afspraak inplannen om verder te onderzoeken en evt te opereren. En ze vond t zo raar dat ie nooit pijn had laten zien en ze deed zoveel met hem. Ze voelde zich zo schuldig dat ze die hond zoveel had laten doen met ED. Maar er was helemaal niks gelukkig..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:27

kiwiwitje schreef:
Tuurlijk! Dat altijd.
Ik sprak laatst iemand, foto’s gemaakt bij een orthopeed en die zei gelijk; perfect. Niks op aan te merken.
Krijgt ze een certificaat van de RvB waarop staat dat de hond aan beide kanten ED heeft.
Dus ik gezegd; ga er maar mee naar een andere orthopeed of DA en laat de DA van de foto’s en de nieuwe DA maar zn bevindingen op papier zetten en mee sturen met het bezwaar.

Ze stopte maar niet met bedanken :') want ze wilde al een afspraak inplannen om verder te onderzoeken en evt te opereren. En ze vond t zo raar dat ie nooit pijn had laten zien en ze deed zoveel met hem. Ze voelde zich zo schuldig dat ze die hond zoveel had laten doen met ED. Maar er was helemaal niks gelukkig..

Oeps, dat zijn wel heel vervelende "foutjes"..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:39

KimD dankjewel! Het is een beetje trial and error, maar het lukt steeds beter en Mila werkt ook steeds beter mee :o Ik houd ook niet van haar en met een poedel heb je alleen los haar als je aan het trimmen bent, ideaal voor mij :D

Kiwitje jeetje wat een verhaal...

Diandra succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 18:51

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:
Tuurlijk! Dat altijd.

Oeps, dat zijn wel heel vervelende "foutjes"..

Ja was niet zo lekker. Maar ze was zo blij dat t uiteindelijk goed was dat ze t ze spontaan vergeven heeft.

Ergens heel slordig van de raad natuurlijk. Maarja een fout maken is menselijk natuurlijk.
En gelukkig is ze er achter gekomen dat je bezwaar in kan dienen :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:59

kiwiwitje schreef:
Ja was niet zo lekker. Maar ze was zo blij dat t uiteindelijk goed was dat ze t ze spontaan vergeven heeft.

Ergens heel slordig van de raad natuurlijk. Maarja een fout maken is menselijk natuurlijk.

Tuurlijk, waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Maar het idee van dat hele panel is dat toch zoveel mogelijk voorkomen..

Fijn voor haar dat je haar erop wees dat je bezwaar kan/mag maken. Maar daar moet geloof ik wel een tijdje tussen zitten toch?

Wil ik nog even niet aan denken, hoop dat ze gewoon mooie uitslag heeft. Kenai had bijvoorbeeld HD A norbergwaarde 40 en ED vrij, dat is natuurlijk fantastisch!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:34

Ik vind het wel knap dat mensen hun honden zelf kunnen trimmen!
Hier alleeen pootjes knippen en gewoon kammen etc. En wassen en blazen.
Knip verder alleen wat haar bij zn achterste weg dat het niet elke keer ondergepoept wordt :Y)

KimD zo gek is t toch niet? lekker functioneel.

Diandra ik hoop op goede uitkomst!

lara wat een prachtige plek!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:52

noakim0203 schreef:
Hoi! Over een week komt onze pup, en ik was wat onderzoek aan het doen wat betreft vacht verzorging. Ik wil graag in de toekomst zelf de vacht gaan trimmen, en vroeg me af of hier mensen zijn die dat ook doen en of jullie tips hebben hoe hiermee te beginnen. Welk 'gereedschap' gebruiken jullie bijvoorbeeld? En zijn er specifieke tips voor de vacht van een labradoodle?

Aan je fokker vragen kan je het beste doen maar ik merk dat super veel doodle eigenaren niets mee krijgen van vachtverzorging helaas.

Maar het ligt indd wel heel erg aan de vacht maar als ik in de jaren een borstel moet aanraden voor dat soort honden dan is het de Les Poochs borstels en niet de look a likes want daar heb ik er ook meerdere van geprobeerd maar die halen het niet bij de echte kwa fijn werken.
Ze zijn belachelijk duur maar ze gaan ontzettend lang mee en je doet je hond minder snel pijn.
Ik raad ze ook aan aan mijn klanten die hondjes met moeilijke vachten hebben en merk echt verschil(als de baasjes hem ook echt gebruiken :+ )
Verder kwa wat je nodig hebt ligt er ook heel erg aan wat voor model je je hondje wilt geven.
Kwa tondeuse en scheerkoppen vind ik de andis het fijnste werken en deze heeft grove en fijne scheerkoppen dus zeker met een gekrulde vacht is grof wel heel fijn maar voor de liezen en voetjes juist fijne koppen.
Wil je model knippen zou ik neigen naar een grote breedbladige schaar maar goed daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Heb lang bij een poedel fokker stage gelopen dus had met regelmaat jonge pups op tafel zitten die hebben nog vrij makkelijke vachten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 20:17

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:

Tuurlijk, waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Maar het idee van dat hele panel is dat toch zoveel mogelijk voorkomen..

Fijn voor haar dat je haar erop wees dat je bezwaar kan/mag maken. Maar daar moet geloof ik wel een tijdje tussen zitten toch?

Wil ik nog even niet aan denken, hoop dat ze gewoon mooie uitslag heeft. Kenai had bijvoorbeeld HD A norbergwaarde 40 en ED vrij, dat is natuurlijk fantastisch!

Chick ook :D boellie ed vrjj maar norberg 35 geloof ik

Je hebt na dat je de uitslag krijgt 6 weken bezwaar termijn. Na die 6 weken komt alles openbaar. Tenzij je bezwaar indient.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:40

cinniz123 schreef:
noakim0203 schreef:

Aan je fokker vragen kan je het beste doen maar ik merk dat super veel doodle eigenaren niets mee krijgen van vachtverzorging helaas.

Maar het ligt indd wel heel erg aan de vacht maar als ik in de jaren een borstel moet aanraden voor dat soort honden dan is het de Les Poochs borstels en niet de look a likes want daar heb ik er ook meerdere van geprobeerd maar die halen het niet bij de echte kwa fijn werken.
Ze zijn belachelijk duur maar ze gaan ontzettend lang mee en je doet je hond minder snel pijn.
Ik raad ze ook aan aan mijn klanten die hondjes met moeilijke vachten hebben en merk echt verschil(als de baasjes hem ook echt gebruiken :+ )
Verder kwa wat je nodig hebt ligt er ook heel erg aan wat voor model je je hondje wilt geven.
Kwa tondeuse en scheerkoppen vind ik de andis het fijnste werken en deze heeft grove en fijne scheerkoppen dus zeker met een gekrulde vacht is grof wel heel fijn maar voor de liezen en voetjes juist fijne koppen.
Wil je model knippen zou ik neigen naar een grote breedbladige schaar maar goed daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Heb lang bij een poedel fokker stage gelopen dus had met regelmaat jonge pups op tafel zitten die hebben nog vrij makkelijke vachten.

Leuk om dit te lezen, heb de andis besteld :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:00

xLaraaj schreef:

Ik vind het echt een fijne tondeuse en gaat hier al jaren mee.
Heb ook de aesculap maar sinds ik de andis heb gebruik ik die nooit meer.
De andis werkt mooier af.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:12

cinniz123 schreef:
xLaraaj schreef:

Top! Zat bij ons in het pakket die ons aangeboden werd. Kan niet wachten om alles te ontvangen *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 06:24

cinniz123 schreef:
xLaraaj schreef:

Ik vind de Andis ook super, ik loop er alleen tegenaan dat bij de snuit en teentjes scheren het mes heel snel warm wordt. Ik wissel nu steeds van mes maar dat is niet ideaal. Nu heb ik gehoord dat je daar met keramische messen geen last van hebt, heb jij daar ervaring mee? Ik heb er alleen last van bij de 1.5 mm en niet bij de 13mm die ik voor het hele lijf gebruik.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 06:56

Ik heb de keramische boven bladen maar de onderbladen blijven natuurlijk het zelfde.
Bij mij is het zo dat de 0.25m veel sneller heet wordt als de grotere koppen en dat blijkt normaal te zijn maar ik kan er wel bijna een half uur mee scheren tot hij te heet wordt.
Je kan de wahl blade ice gebruiken dan kan je gewoon verder gaan met je kop.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:12

Ok, dankjewel Cinniz. Bij mij zijn ze echt binnen tien minuten echt heet en dat is niet echt fijn voor de hond lijkt mij dus steeds wisselen. Ik ga eens kijken naar die Wahl spray.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:23

Anna79 schreef:
Ok, dankjewel Cinniz. Bij mij zijn ze echt binnen tien minuten echt heet en dat is niet echt fijn voor de hond lijkt mij dus steeds wisselen. Ik ga eens kijken naar die Wahl spray.

En je bovenblad vervangen voor keramisch is niet zo duur he dacht iets van 10-15€ dus dat is ook nog het proberen waard je moet alleen wel de goede nemen want er zijn 2 maten in.