Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 19:24

Nayomie schreef:
https://zakelijk.reaaldierenzorg.nl/nieuws/267
Hier staat het wat beter uitgelegd dan wat ik kan.

Wij wilden bewust geen Ohra omdat daarin de preventieve zorg niet mee verzekerd is en sterilisatie slechts 60% wordt verzekerd.

Bij reaal is preventief ook alleen na eigen risico verzekerd. Iets anders dan wat hun voorwaarden toen aangaven. Want na een discussie met Reaal gingen ze overleggen wat er nu ''bedoeld'' werd met de voorwaarden. Een van de redenen dat we opgezegd hebben. Ik hou er niet zo van dat dingen anders ''bedoeld'' worden dan dat er staat.

cinniz123

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:29

Er is in de loop der jaren wel veel veranderd maar met parel kan ik niet meer overstappen die wordt nergens meer geaccepteerd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 19:33

Je hebt er toch al veel ''plezier'' van gehad. En met parel is dat wel fijn.. :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:35

Nou dat zeker ja!
Voor mij zal het ook nog steeds aantrekkelijk zijn om bij ze te blijven.
Zeker met die nieuwe oogdruppels van haar :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 21:39

Hahaha ja dat bedoelde ik :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:58

Zo, dat is balen!

Ik heb Skip juist bij Reaal verzekerd omdat ze én veel dekken en gunstig geprijsd zijn.

Ook dit jaar al meerdere keren gebruik van mogen maken helaas.

Betaal nu €40 per maand, €150 eigen risico en dan 90% vergoed.

Edit: even gekeken op de site van Ohra en jemig, wat dekken zij weinig! En maximaal 80% vergoed en geen standaard preventief meer. Klote! Waarom moeten goede bedrijven altijd overgenomen worden waarna je minder krijgt en méér moet betalen?

Hopelijk krijgen de Reaal klanten een aparte mogelijkheid ofzo, die wél net zoveel dekt als Reaal nu doen en hetzelfde kost.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:10

Ik had nog wat foto's gekregen van de langpootmuggen op het strand gisteren :D
Gezien jullie ook fan zijn van de lanky spaghetti pootjes:

Afbeelding
Afbeelding

En als bonus:
Afbeelding

:Y) :') :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:36

Ze rennen ook zo leuk met die lange poten!! :D

Hier hebben wij geen verzekering.

Vandaag zijn voer wat ik normaal in 3en geef in 2en verdeeld.. en het ging beide keren in 1 x op! In de middag klein stukje worst gegeven. Ik hoop dat dit zo blijft!
Hij moet duidelijk honger hebben om die bak leeg te eten. Anders neemt hij steeds een klein hapje en krijgt geen honger en laat dan heel veel staan.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:01

Ohh Curse ik wilde je niet aan het huilen maken door die herinnering op te halen -O- Al die gevoelens zijn zó herkenbaar. Hadden we niet dit, konden we niet dat. Het moment van inslapen deed me gewoon fysiek pijn, ik heb zó gejankt.

Ach en van die mensen ook zo herkenbaar! Dat heb je wel een beetje op plekken waar veel mensen vaker hun rondje doen. Ik wissel bewust locaties en tijden af of ik ontwijk mensen als de pest want ik heb daar dus zoooo geen zin in 8-)

Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!

Kijk dat is nou leuk om te horen Kiwi! Ik vind je honden nu al heel gaaf hoor trouwens!

Oshaa gefeliciteerd met jullie nieuwe maatje!

IMJ dat is mooi, dat het er nu toch weer in gaat. Fijn! Probeer je niet te druk te maken over het eten, dat kan ook een klein stukje helpen. Als wij Jones aan gaan kijken van; ‘eet nou’, dan vindt ‘ie dat maar raar.

Wij hebben gisteren een ultieme relax dag gehad. Lekker op luchtbedje in de tuin tot laat in de avond. Toen kwam Jones op het luchtbed liggen want kennelijk gingen we daar slapen? :z Jackie liep alleen maar te blaffen want die snapte het niet :')

Ik had echt super graag willen suppen met de hondjes deze dagen maar als ik een verkeerde beweging maak ‘ben ik mijn arm kwijt’, aldus de fysio. Mag ook niet met rechts een hond aan de lijn hebben want ook dan; ‘arm kwijt’ :') Dus ik loop een beetje met mijn ziel onder mijn (andere) arm, lig uren in bad en maar even verplicht relaxen. Ben wel weer wezen ‘sporten’. Ze maken aangepaste work outs voor me. Veel lichter, langzamer en voorzichtiger dan normaal en alles met 1 arm maar ik ben heeeeel blij dat ik nog wat kan doen om toch vooruitgang te blijven houden de komende tijd. En iedereen pakt mijn spullen voor me en ruimt het weer op. Ik word op mijn wenken bediend, haha. Die blessure kan nog wel eens laaaang gaan duren :P

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:06

Oh ja wij zitten ook bij Reaal. Dat de verzekering van Jones (15 euro p/m ofzo met hoog eigen risico) niet meer bestond en ik nu 30 moest gaan betalen voor Jackie verkochten ze aan mij door te zeggen dat preventief er nu ook in zit. Maar als ze dat er dan weer uit halen :roll: Ik ga het even aankijken. Eigenlijk wil ik niet meer dan 30 per hond betalen en dat is dan ook echt alleen omdat we met Jones natuurlijk wel wat heftigs hadden en dat soort dingen ben ik dan blij dat het afgedekt is. Daar gaan ze nooit meer aan verdienen. Wat volgens mij ook de reden is dat het nu dus al twee keer overgenomen is, volgens mij is het niet rendabel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 10:35

Thanks! :D :D Djessey is echt nog een kruimelmug. Mooie bespiering, goed de hoogte in gegaan maar ze moet nog even de breedte in. t is een beetje een slungel.. :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:39

Warboel schreef:
Ik had nog wat foto's gekregen van de langpootmuggen op het strand gisteren :D
Gezien jullie ook fan zijn van de lanky spaghetti pootjes:

[ [url=m/IC19Ja.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Hpsb3.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als bonus:
[ [url=m/1zTYez.jpg]Afbeelding[/url] ]

:Y) :') :')

Jeej, langpoot-foto's! (Als mijn familie mij dat hoort zeggen, terwijl ik echt een hekel heb aan alles dat op muggen lijkt... Haha) ze zijn zo cute!

RoosvanBlue schreef:
Wij hebben gisteren een ultieme relax dag gehad. Lekker op luchtbedje in de tuin tot laat in de avond. Toen kwam Jones op het luchtbed liggen want kennelijk gingen we daar slapen? :z Jackie liep alleen maar te blaffen want die snapte het niet :')

Ik had echt super graag willen suppen met de hondjes deze dagen maar als ik een verkeerde beweging maak ‘ben ik mijn arm kwijt’, aldus de fysio. Mag ook niet met rechts een hond aan de lijn hebben want ook dan; ‘arm kwijt’ :') Dus ik loop een beetje met mijn ziel onder mijn (andere) arm, lig uren in bad en maar even verplicht relaxen. Ben wel weer wezen ‘sporten’. Ze maken aangepaste work outs voor me. Veel lichter, langzamer en voorzichtiger dan normaal en alles met 1 arm maar ik ben heeeeel blij dat ik nog wat kan doen om toch vooruitgang te blijven houden de komende tijd. En iedereen pakt mijn spullen voor me en ruimt het weer op. Ik word op mijn wenken bediend, haha. Die blessure kan nog wel eens laaaang gaan duren :P

Ultieme relaxdag is wel lekker soms! :j Jones Had het goede idee te pakken, lekker slapen in de buitenlucht. Hoewel ik betwijfel of dat koeler was? Vanmorgen om 8u vond ik het al heel warm -O-

Haha, die blessure zal ook wel lang duren hoor! Bij mij is de tweede keer nu 1 jaar en 9 maanden geleden en ik heb nog steeds bijna dagelijks pijn en structureel een instabiel gevoel. De honden heb ik nooit meer rechts vast, en onverwachte bewegingen moet ik gewoon niet doen. In het beste geval heb ik dan drie dagen pijn, in het slechtste geval gaat t weer mis... Niet om je bang te maken hoor, maar het kán dus zijn dat het aanpassingen blijft vragen van je.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:41

Ik heb geen verzekering genomen voor gioia. Ze vragen teveel en dan steeds meer dingen uitsluiten.
Als ik zelf een keer te krap zit kan ik gelukkig geld lenen, dus het komt altijd goed hier.

Vandaag voor de 2e keer naar de fysio geweest met gioia. En ze zat een stuk minder vast dan de vorige keer, dus ik hoef pas over 3 maanden terug.
Ze liet ook al een stuk meer ontspanning zien de laatste weken.
Afbeelding

Ik ben erg blij dat ik gegaan ben.

Ze is nu lekker aanhet genietrn van een zwijnestaart. En dan wel extra snel knagen want er is een kaper in de kamer (buddy is alvast bij mij voor de training vanavond)

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:48

Skippy Ik vond het ook een geniaal idee. En het was echt zó gezellig knus. Jones is totaal niet knuffelig maar samen liggen vindt 'ie heerlijk <3

Je maakt me niet bang hoor, stiekem wist ik wel dat dit een keer zou gaan gebeuren. Hoe vaak ik al niet die barbell uit mijn handen liet kletteren omdat mijn arm er bijna uit schoot. De fysio heeft ook al gezegd dat ik voor altijd oefeningen zal moeten blijven doen om de stabiliteitsspieren in mijn schouder actief te houden. En als ik deze sport wil blijven doen dan moet ik al helemaal vaak en consistent met die spieren aan de slag. Dus ik moet me daar gewoon op instellen en dan gaan we er weer voor :)

Kiwi hahaha nou we zijn nu Otje 'gewend' hierzo dus dat stel ik me nu voor bij slungelig :P Ben benieuwd hoe Djessey zich over een jaartje heeft ontwikkeld :j

Wat goed dat ze er zo van opknapt Arabella, lekker in je lijf zitten is ook voor honden zó belangrijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:16

arabella2000 schreef:
Ik heb geen verzekering genomen voor gioia. Ze vragen teveel en dan steeds meer dingen uitsluiten.
Als ik zelf een keer te krap zit kan ik gelukkig geld lenen, dus het komt altijd goed hier.

Vandaag voor de 2e keer naar de fysio geweest met gioia. En ze zat een stuk minder vast dan de vorige keer, dus ik hoef pas over 3 maanden terug.
Ze liet ook al een stuk meer ontspanning zien de laatste weken.
[ [url=m/RuUZe2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben erg blij dat ik gegaan ben.

Ze is nu lekker aanhet genietrn van een zwijnestaart. En dan wel extra snel knagen want er is een kaper in de kamer (buddy is alvast bij mij voor de training vanavond)

[ [url=m/QQg7jj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij Linda? Zo ja, bevalt het? :D Wij mogen 28 augustus weer!

Wij hebben weer bezoek, ze passen zo perfect ertussen. Als je niet beter wist zou je denken dat ze van ons zijn.

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:46

Oooh die knapperds zijn bij jou <3 ze passen perfect bij jullie ja!

Ik was bij linda inderdaad ;) Het bevalt super, duidelijke uitleg en gioia begint weer meer haar zelf te worden.
Misschien dat ik over een paar weken gioia weer eens meeneem op een kort rondje ouderen agility :+ (als buddy een keertje niet kan, even bea lief aankijken voor een aangepast parcours O:) ).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:41

Ohhh wat een toffe foto Kim! <3 <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:18

Wij brengen een middagje door aan t water.
Hier heeft Jinn als pup zijnde kennis gemaakt met water en met de nieuwe pup ga ik dat hier ook doen.

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:44

Skip en ik zitten heerlijk op de camping.

Helaas niet zo fijne overburen gekregen -O-

2 bevriende gezinnen, 4 honden.

1 pup van een maand of 4 heeft de laatste 3 uur al meerdere malen een tik met een slipper gehad en aan zn oor getrokken.

Hun volwassen Bordeaudog maakte één keer een geluidje en kreeg gelijk een harde por in zn zij.

De Mechel van het andere gezin doet gelijk de staart tussen de poten zodra de baas wat van hem vraagt, kruipt zowat naar de baas toe. Duidelijk bang voor straf.

Ik zit me hier op te vreten -:(-

Oja, één van de jongens van een paar plekjes verderop blijft de hoek afsnijden en zo over ons plekje lopen, ik heb al een paar keer gezegd dat hij dat niet moet doen, Skip zit aan 6 meter lijn (netjes op ons eigen plekje, hij kan niet bij de buren of de weg komen) en heeft al een paar keer laten weten dat hij die jongen niet zo tof vind.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:59

Vraag bij de receptie om een verhuizing.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:04

KimD schreef:

Waarom zou ik moeten verhuizen?

Ik heb een prima plekje en als kinderen eens normaal opgevoed worden door hun ouders, is er geen enkel probleem.

Mijn zusje en ik is altijd geleerd niet over plekjes van anderen te lopen..

Ik ben gisteren trouwens letterlijk de hele middag bezig geweest om de boel op te zetten, ga dan niet nog een keer doen.

Ik vind het voor die honden alleen sneu hoe ze behandeld worden. Of ik nou tegenover ze sta of niet, dat maakt waarschijnlijk niets uit. Ze gaan de honden echt niet anders behandelen als ik op een andere plek ga staan.

De camping is trouwens erg fijn, het zwemmeer mogen ook honden in en ze hebben een flink stuk honden uitlaat zone waar de honden lekker even los kunnen lopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:09

Ik zit momenteel in Hongarije met mijn nicht samen en met Aelynn :D
Gisteren avond in België vertrokken. Vanochtend anderhalf uurtje in Oostenrijk in de auto geslapen en toen rustig doorgereden. Per ongeluk met de auto door centrum Boedapest gegaan. Dus dan maar lekker sightseeing gedaan waarbij ik toergids speelde.
Dan lekker doorgereden naar szilvasvarat waar we een wandeling gemaakt hebben waarbij we de Szalajka-Völgy hebben bezocht. Aelynn vind het heerlijk. Nu lekker eten en dan rijden we door naar Kerecsend om de nacht door te brengen bij Aelynn haar fokker :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:29

mvdende schreef:
KimD schreef:

Waarom zou ik moeten verhuizen?

Ik heb een prima plekje en als kinderen eens normaal opgevoed worden door hun ouders, is er geen enkel probleem.

Mijn zusje en ik is altijd geleerd niet over plekjes van anderen te lopen..

Ik ben gisteren trouwens letterlijk de hele middag bezig geweest om de boel op te zetten, ga dan niet nog een keer doen.

Ik vind het voor die honden alleen sneu hoe ze behandeld worden. Of ik nou tegenover ze sta of niet, dat maakt waarschijnlijk niets uit. Ze gaan de honden echt niet anders behandelen als ik op een andere plek ga staan.

De camping is trouwens erg fijn, het zwemmeer mogen ook honden in en ze hebben een flink stuk honden uitlaat zone waar de honden lekker even los kunnen lopen.

Dan moet je ook niet zeuren lijkt me. Als mijn vakantie genot zo verstoord zou worden zou ik willen verhuizen. Daar zou ik niet tegenaan kunnen kijken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:50

Wow Zoe wat een prachtige omgeving! Ik ben een beetje jaloers op jullie :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:52

IMJ
Wat top dat het zo goed ging ook met die vuurwerk show bij jullie! En wat je zegt; vakantie is idd wel heeeel goed om je pup/jonge hond of ook oudere hond te laten wennen aan veel verschillende soorten prikkels. En wat fijn dat het eten een stuk beter gaat nu!

xLaraaj
Ohh wat fijn om te lezen dat je ook tevreden bent over Skoda! Ik kijk er al naar uit om ‘m te gaan testen. Nog druk bezig met zoeken naar een goede kennel die qua veiligheid/prijs te doen is.

Oshaa
Welkom! Leuk om te horen dat jullie ook zo blij zijn met de Octavia Combi! Hij zag er idd alsof er lekker veel ruimte was om dingen kwijt te komen. En er zitten nog dak dragers op, dus we kunnen altijd nog een koffer voor het dak kopen voor toekomstige vakanties met Arya erbij bv. Wat de voer kwestie betreft; Ik zou het nog even zeker een maand te tijd geven nu. Het lichaam heeft vaak echt een aantal weken nodig om te wennen aan nieuw voer en voordat je dus optimaal kunt zien wat het voer echt doet. Maar het kan idd ook goed zijn dat er voor je hond teveel eiwit en/of vet in het voer zit en daarop gereageerd wordt. Lastig… Maar voor nu, zou ik het toch even aankijken. Scheten laten e.d. kan op zich verklaarbaar zijn door de overgangsperiode nu, maar als het aan blijft houden zou ik idd ook kijken voor wat anders weer en die tijd nu dus gebruiken om alvast vooruit te kijken naar een eventueel ander merk om te gaan proberen straks. Het is ook zo anders voor elk individu hoe ze ergens op reageren en dat kan echt een zoektocht zijn. Wat een prachtige hond trouwens!!

Nayomie
Hier geen ervaring met verzekeringen, maar wat rot zeg dat dat zoveel veranderd nu ze overgenomen worden.

Warboel
Alweer zo’n leuke foto’s, prachtig!! Die langpootmug foto op het laatst is echt geweldig!

RoosvanBlue
Ohh is helemaal niet erg hoor. Ik was gisteren ook echt een ‘basket case’ omdat het precies een jaar geleden was dat we Rex moesten laten gaan (ik had me vergist in de datum, het was dus 31 juli; oeps) en dat hakt er in. Denk er natuurlijk sowieso gewoon nog heel veel aan maar schijnbaar is zo’n datum toch net even wat meer emotioneler. Ik herken het idd zo erg wat je schrijft. Die pijn is gewoon vreselijk ja. Ik wist ook toen echt niet wat ik met mezelf aan moest. Heb in de mand gelegen en liggen janken als een klein kind tot Luciën me vond en me eruit getild heeft. Ik was ook echt buiten mezelf :( De momenten bij de DA met het inslapen blijft ook altijd bij ja. Die beelden staan ook op m’n netvlies gebrand.

Wat fijn dat jullie zo’n relax dagje hebben gehad gister. Wat grappig dat Jones op het luchtbed Kwan liggen hahaha. En dat blaffen van Jackie; herkenbaar… Arya doet dat ook nog steeds wel als iemand in het zwembad is. Ze blijft het daar nog wat moeilijk mee hebben hihi. En wat rot dat je lichaam nu niet meewerkt zeg :( Het op je wenken bediend worden is dan wel een van de weinig positieve bijkomstigheden haha. En kan me voorstellen dat zo’n blessure idd heel lang nodig heeft om weer van bovenop te komen. Je ging ook naar een fysio/osteo?

arabella
Wat fijn dat het de goede kant op gaat nu en dat de fysio dus zo goed heeft kunnen helpen ook.

KimD
Wat een geweldige foto!!
En als je idd niet beter weet, zou je zo denken dat ze erbij horen ja! Prachtige honden ook!

JesdaJinn
Dat plekje ziet eruit alsof het heerlijk vertoeven is, veel plezier!

Zoe
Ook jij heel veel plezier gewenst daar. Wat een prachtige plaatjes! Hoop daar met Arya ook ooit nog een keer naartoe te kunnen gaan om mooie natuurwandelingen enz. Te doen.

mvdende
Ik weet niet hoelang je er bent? En ik snap heeeel goed dat je je aan die dingen en/of ergert en het niet leuk vind om te zien de hele tijd. Maar wat Kim zegt, dan zou ik toch eens kijken of je een ander plekje kunt krijgen; of je moet idd vrede ermee vinden en het naast je kunnen neerleggen natuurlijk. Er is dan geen middenweg ben ik bang. Maar is ook jammer als je jezelf elke dag hieraan gaat irriteren, dat neemt denk ik toch wel wat vakantie plezier weg. Die camping klinkt trouwens verder wel echt heel erg fijn om met de hond te zijn; hebben ze ook huisjes of is het puur tent/caravan/camper gericht?

---

Ik vind het qua benauwdheid vandaag echt vreselijk. Hier dus ook niks gedaan behalve opstaan voor eten te maken, toilet bezoekje… verder gewoon niks. Lucien heeft de wandelingen van Arya tot nu toe op zich genomen voor me dus da’s wel fijn; ik kan vandaag echt heel weinig hebben jammer genoeg, bah. De dieren liggen eigenlijk ook voor pampus en vinden het wel prima ook om niet veel te doen.

EDIT

Gister kregen we nog deze 2 'simpele' lijnen binnen van LoveLance, waar ik eerder al wat bestelde.
De zwarte is een welke ik mee ga nemen op cursus, zodat de wat zwaarde leren politielijn thuis kan blijven. En de petrol kleur is wat langer, zodat die mee kan als ik naar losloop gebieden ga en die dan ook wat lichter is dan de leren lijn; aangezien ik die dan voornamelijk de hele tijd draag ipv gebruik. De politielijn an zich vind ik nog steeds wel gewoon het fijnst en gebruiken we voor de rest dus, maar ben erg blij nu met deze om erbij te hebben. Vond de zwarte musketon haken ook erg tof.

Afbeelding

Afbeelding