Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:31

Met een Duitse Staande Draadhaar moet je werken, nogal logisch dat die zo is. Lekker jachttraining doen of dummytraining, heeft die meer aan dan naast de fiets lopen en zal die uiteindelijk ook beter gaan luisteren. Een jachttrainer kan je beter leren om met zo´n hond om te gaan, want makkelijk zijn ze niet. Volgens mij zit er bij jou in de buurt wel iets als je woonplaats klopt, maar weet niet of je ook wel een auto hebt? Moet ik ff zoeken.
Edit: geen auto dus, dan is het lastig;p Waarom heb je eigenlijk dit ras genomen?

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:35

Ik zou echt eens kijken naar bikejoring, niet voor niets dat ze daar enorm veel voor gebruikt worden. Een basic set (want de mountainbike heb je al toch?) heb je voor minder dan 100€. Dan zit je hond ook aan de riem dus geen probleem meer met loslopen en niet luisteren :Y) Dan ben je met die 100€ ook in één keer klaar, uiteindelijk goedkoper uit dan maanden jachttraining (alhoewel ik dat zeker ook aanraad).

Zijn jullie honden ook zo onstuimig afgelopen paar dagen? Volgens mij volgen ze het weer. Constant elkaar aan het uitdagen en ze vliegen het hele huis rond :roll:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:38

Ik wil tzt een keer met Bodhi langs bij Michael Hamsterslag. Hij is altijd de osteopaat van mijn merrie maar doet, zover ik dacht, ook honden. Hij zit hier vlak in de buurt dus moet eens informeren.

Ik heb dat verder nog niet eerder gedaan, wel lang over nagedacht maarja. Eerst nu even vrijdag afwachten.

Ik fiets niet met de honden. Met Bodhi een aantal keer gedaan en dat ging op zich wel. Maar hij hing veel langs de zijkant en toen kwam het gedoe met mijn arm dus ik heb het nog niet kunnen verhelpen of weer oppakken. Er wordt hier nu helemaal niet gesport. Gewoon lekker wandelen, spelen in de tuin, en verder lekker hond zijn. Tot ik weer wat meer kan …
En ja met Mera natuurlijk de cursus.

xDenies

Kaus schreef:
Zijn jullie honden ook zo onstuimig afgelopen paar dagen? Volgens mij volgen ze het weer. Constant elkaar aan het uitdagen en ze vliegen het hele huis rond :roll:

Jup *\o/*

Ianthe

Olly is zeurderig de afgelopen dagen. Gelukkig verdwijnt die maandag voor een week haha, rust;p Even alleen de oude dames.

Gisteren ging ik om half 8 de auto in, dacht nog even naar het bos. Toen ik onderweg was zag ik pas hoe donker het al was haha, oops. Helaas geen boswandelingen meer ´s avonds.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:44

xDenies schreef:
Kaus schreef:

Jup *\o/*

Hier ook enorm. Hij sprong me vandaag in de armen toen ik thuiskwam :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:52

Uhm... Onstuimig zijn ze hier nooit eigenlijk haha. Ben juist aan het proberen meer rust te creëren zodat ze meer kunnen slapen. Valt niet mee als alleen staande en een flat waar ik ze niet alleen kan laten. Inmiddels blijven ze s ochtends 2 uur slapen in de auto voor ze mee gaan de kennel in op mijn werk. S avonds meer thuis met zijn 3en ipv naar goede vriendin waar de rest vd roedel woont en ze met zijn allen toch moeilijker rust nemen. Inmiddels weer al 4 maanden een vriend en ze gaan altijd mee naar hem maar kunnen daar gelukkig wel alleen zijn. Daar zijn ze het inmiddels helemaal gewend en gaan expres zelden meer mee naar het paard zodat ze dan kunnen relaxen thuis.

Merk dat vooral Kenzo erg veel baat heeft bij deze extra rust momenten. Inmiddels is hij 2 weken medicatie vrij (na ruim jaar tranquil) en hij is relaxter dan ooit tevoren.

4x per week doen we lange wandeling van uur loslopen langs kanaal of de zee of we gaan uur aan rollijn het bos in. De andere 3 dagen werk ik erg lange dagen en draaien ze mee op het werk. Inmiddels enigszins een ritme gevonden dus.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:56

Hier zijn ze eigenlijk ook altijd de rust zelve, zeker met de activiteiten die ze nu bijna dagelijks doen. Maar er gaat hier regelmatig een glas kapot omdat er weer eentje op tafel springt :roll: Normaal vinden ze het de rest van de dag niet eens nodig om hun bench uit te komen na een goeie fietsronde.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:11

Afbeelding
Hier ook veel rust momenten, waar ik dan moet zitten... :o? Maar daar buiten word er met elke hond minstens 1x per week getraind (elin 2 of soms zelfs 3x per week). Wij zijn ook vaak in de duinen (met alle honden) of bij de wei (in groepjes van max 2 honden). Zo houden we iedereen tevrede.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:58

Overgrote gedeelte van de dag ligt hier ook alles plat. Mera zoekt veelal de bench ook op om te liggen of te kluiven. Maar die heeft gewoon lekker haar terror buien. En dan mag je niet lachen :')

Onze achtertuin is nu één grote (modder) zandbak en dat is niet zo'n geweldige combinatie met een witte hond.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:59

Wat een lieve foto <3

Hier ook veel jachtinstinct bij mijn poedel maar helaas gaat de jachtcurcus waar ik ons voor had opgegeven niet door wegens gebrek aan deelname, echt heel jammer... Nu dus eerst gehoorzaamheid voor gevorderden, volgend jaar weer zien of er dan meer animo is.
Hier een hele relaxte hond mits ze haar energie kwijt kan. Ze gaat ook een paar keer per week met ons buurhondje 'pupworstelen' ideaal zo'n vriendinnetje van haar leeftijd :D

Bij mijn man op schoot <3
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:06

Afbeelding

Dat momentje dat je beseft dat je puppy niet meer zo puppy formaat is :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:24

Heerlijk warm zo hond op schoot.

Denies mera is echt <3 <3 <3 <3 Zon prachtig hoofdje heeft ze ook

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:41

Waar woon je Anna? Misschien is er nog wel andere training te vinden. Als er gebrek aan deelname is, dan vraag ik mij gelijk af hoe goed die training is;p Meeste goede die ik ken, die krijgen juist teveel die mee willen doen.

Olly die verdwijnt ook de bossen in, maar die komt wel gewoon terug als ik fluit. Als ik een fietser of wandelaar aan zie komen, roep ik hem bij mij en moet die wachten tot ze voorbij zijn. Toen die jonger was, vond die het namelijk grappig om mee te rennen, ook met joggers enzo;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:04

Pff, dan moet je naar het noorden komen. Hier is het een wonder als er al eentje in een hele provincie wel daadwerkelijk de cursus geeft waarmee die op de website adverteert :') Hoeveel mensen ik wel niet gemaild en gebeld heb voor detectiewerk en behendigheid. En niemand die het daadwerkelijk geeft want gebrek aan deelname. Echt top.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:06

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:59

Ja mee eens kaus. Of het zijn clubs waar je vraagtekens bij krijgt.

Hier vanochtend 6 uur uit bed geroepen. Hond was niet fit vannacht en had alles eronder gepoept en overgegeven van slijm.... arme stakker zat er zelf ook onder. Dus flink aan de poets geweest en de hond vast gewassen. Nu nog dag de deuren open tegen de geur %)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 08:17

He balen Nynkster! Hopelijk voelt ie zich snel beter!

Hier was t kwart voor 6.. vriendlief moest een paar dagen er vroeg uit voor zn werk.. en ik ben al geen ochtendmens -O-

Maaaar morgen nog wat spulletjes klaarzetten en dan hebben we zaterdag show :D
en het staffordweekend *\o/* Deze keer staan we, als iedereen komt, met 6 andere hondjes in de klasse! Maar wel met serieuze showgefokte hondjes, ofja van 2 weet ik t zeker. De rest weet ik nog niet. Dus ik verwacht niet zo veel van Djessey's winkansen :')

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:27

Goede morgen iedereen,

ik lees alles mee hoor maar met de laatste dingen in mijn huisje regelen en de laatste dingen voor Noah regelen is het allemaal een beetje veel in mijn hoofd :P Volgtopic komt deze week nog maar mocht je ons al wel willen volgen, ze heeft een instagram pagina: mommies_littlehelper :)

Een vraag vanuit mijn vader, ik heb zelf wel een goed beeld ervan. Bij mijn vader heb ik een duitse herder reu, 3 jaar en hij denkt dat die misschien wel jaloers gaat worden als ik met Noah kom. Nu denk ik zelf dat dat wel goed zit omdat hij vaker mee is geweest naar mijn moeders honden en dan ook weet dat hij niet jaloers mag reageren. Maar omdat hij er steeds over begint dacht ik laat ik het hier vragen voor tips :D !

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:41

Ianthe schreef:
Waar woon je Anna? Misschien is er nog wel andere training te vinden. Als er gebrek aan deelname is, dan vraag ik mij gelijk af hoe goed die training is;p Meeste goede die ik ken, die krijgen juist teveel die mee willen doen.

Olly die verdwijnt ook de bossen in, maar die komt wel gewoon terug als ik fluit. Als ik een fietser of wandelaar aan zie komen, roep ik hem bij mij en moet die wachten tot ze voorbij zijn. Toen die jonger was, vond die het namelijk grappig om mee te rennen, ook met joggers enzo;)

Drachten, degene waar ik het wou gaan doen is Hondenacademie Friesland. Ik wil en kan er best een stukje voor rijden, maar liefst niet te gek ver want Mila is niet zo dol op autorijden en wat wagenziek.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:39

Anna, wij zitten vlak bij elkaar. :D Ik woon in Gorredijk. Mijn fysio voor de hond komt uit Heerenveen en komt aan huis. Qua cursus vindt ik het ook wel lastig idd. Puppycursus gedaan bij een hondenschool die hier toen nog in het dorp zat maar dat stelde niet zo veel voor. Kwam pas geleden iets tegen over een hondenschool in Tijnje, misschien dat ik daar eens ga kijken... Echt een leuke/goede waarbij de lessen niet in de avond vallen ben ik nog niet tegen gekomen. :=

Volg nu sinds een tijdje speurles in Beetsterzwaag, dat bevalt ons wel heel goed. *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:19

Leuk MDJ! Bij welke hondenschool doe je dat? Hondenacademie Friesland biedt ook speuren aan. Heb verder nog geen ervaring met deze hondenschool. Ik zit nu bij cunos, de oudste en bekendste in deze regio.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:26

Speur praktijk de aanzet, is via fb en google wel te vinden! Hondenacademie friesland ken ik niet, Cunos heb ik wel van gehoord idd. :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:37

O ja, de aanzet, daar had ik al eens over gehoord. Ik vind het alleen zo duur... Hondenacademie Friesland biedt ook speuren aan, dat is een stuk goedkoper, wel in een groepje van 4. Ik heb nog van alles in de planning staan qua cursussen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:02

Gorredijk is hier ook niet ver vandaan :D Kennen jullie toevallig ook hondenscholen in de buurt die detectiewerk aanbieden? En het dan ook daadwerkelijk geven :')