Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:25

Leuk ianthe! Ik denk niet dat ik m'n honden zo lang mee zou kunnen geven :').

Het schapenvet werkt hier als een tierelier, ze beginnen er weer goed uit te zien en ze glanzen weer!

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:30

Van Harte ianthe!

En fijn dat het goed gaat

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:37

Dundy heeft nu al enkele keren deze week gal over voordat hij zijn voer heeft gekregen. Nu dus ook terwijl hij nog lang geen voer gaat krijgen.

Nu kan ik hem dat natuurlijk wel even geven, geen probleem. Maar heeft iemand een idee waarom hij nu plots wel over zou geven en voorheen nooit?

Edit: ik hoor zn maag het ook heel hard knorren := Hij heeft dus overduidelijk honger. Alleen waarom nu al honger terwijl ze al maanden pas rond 18 uur hun eerste verbeurt hebben?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:47

Er heerst wel iets, dat kan het zijn. Ze wel erg laat voer, die van mij zouden dan sowieso overgeven. Misschien heeft zijn maag een intolerantie opgebouwd tegen zo leeg zijn? Misschien verbrandt hij nu meer ivm kou en is zijn maag sneller leeg?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:49

Mjah hij krijgt eigenlijk altijd al zo laat zijn voer. Is nooit een probleem geweest. Sowieso veel mensen die maar een keer op een dag voeren.

Maag sneller leeg door kou zou op zich kunnen. Het is hier in huis natuurlijk wel steeds tussen de 12C-18C en dat verbrandt wel harder. Nog los van de kou buiten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:59

Hij zal sowieso stuk actiever zijn nu dan met die rare hoge temperaturen. Wij doen nu ook weer veel meer met de honden. Erg leuk hier. 1 hond graatmager en moet aan komen maar slechte eter in combinatie met veel actiever dus schiet niet op.
En de oudste wou vandaag niet wandelen nog te moe whaha (husky, 8 jaar). En heb nu 1.5 week vakantie en nog zo'n periode te gaan en vertrekken zaterdag voor week naar huis in bos haha. Denk dan geen poten meer over hun

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:14

Chick reageerde laatst ook sterk op kou door te gaan smakken (en als ik niet snel was dus gal spugen) dus dat zou zomaar kunnen hoor. En er heerst inderdaad van alles dus misschien is hij gewoon niet helemaal fit?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:39

Hmm op zich zou dat kunnen. Floyd had afgelopen dag ook twee keer overgegeven maar dat was wel incl voer.

Morgen gaan we met allebei naar de fysio. Voor Dexter gewoon als check up en voor Dundy toch wel omdat hij soms wat zwaait met zijn ene achterpoot. Hoop natuurlijk dat het niks is, een check up kan nooit kwaad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:38

Kaus schreef:
Hmm op zich zou dat kunnen. Floyd had afgelopen dag ook twee keer overgegeven maar dat was wel incl voer.

Morgen gaan we met allebei naar de fysio. Voor Dexter gewoon als check up en voor Dundy toch wel omdat hij soms wat zwaait met zijn ene achterpoot. Hoop natuurlijk dat het niks is, een check up kan nooit kwaad.

Ben benieuwd wat ze van Dexters vooruitgang vind. Want vooruit gegaan issie zeker.

Een checkup kan nooit kwaad. Zo kom je er sneller achter als ze toch iets compenseren oid of toch ergens gevoelig op zijn.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:49

Dankjewel voor de felicitatie's! Vannacht ging top, heb naast zijn bench geslapen en ik werd zelf om 4 uur wakker. Toen was hij blijkbaar ook wakker, dus heb hem even een plasje laten doen. Het is echt de perfecte pup. Heb ook al veel foto's gemaakt, de zoon van de fokker en de fokker zelf volgen Troy op Instagram dus dan kan ik hun op de hoogte houden. Wat wel lastig is, is dat hij niet uit de voerbak eet maar wel drinkt..

Lastig van dat spugen.. hopelijk is het niks erg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:50

Wat goed dat het zo goed gegaan is. Eet hij wel van een minder diepe bak? of vanaf een bord?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:58

Ik ben vooral benieuwd wat ze vindt van zijn spieren. Omdat het zo'n dun scharminkel is vind ik het lastig te zien of zijn spieropbouw nou een beetje voldoende is. Bij Dundy is dat toch makkelijker te zien omdat het een stevige hond is.

Hij was natuurlijk vorige keer toen Floyd is geweest ook mee geweest, toen heeft ze hem niet onderzocht maar wel even bekeken. Toen vond ze hem er goed uit zien. Hoop dus op groen licht om lichtjes te beginnen te sporten. Met fietsen en eventueel behendigheid.

Galaika, misschien vindt hij het geluid van brokjes in de voerbak eng? Uiteindelijk niet zo'n probleem natuurlijk, al eet hij uit een koffiemok. Als hij maar eet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:04

Uit een koffiemok word wel krap hooooor _O-

Ik vind het juist bij een kortharige hond makkelijker te zien. Een bodybuilder zal het waarschijnlijk nooit worden. Maar hij kwam wel van ver natuurlijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:05

Dundy is toch ook maar een smal ding :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:06

Voordat ik van mn vriend verplicht voerbakken moest kopen :') At Dundy echt maar net uit wat ik schoon had staan. Kopje, soepkom, bord, pan. En anders maar van de grond :=

Ik zie hem nu wel echt uitzwaren gelukkig. Was al bang dat het voor altijd zo'n scharminkeltje zou zijn. Hij is sowieso nu mooi een kilo aangekomen met de KVV erbij.

Edit: tegelijk gestuurd.
Ja, klopt hoor. Dundy is ook smal. Maar daarbij zie ik wel dat als ik daar twee weken flink mee sport, hij flinke schouders krijgt en dikke billetjes. Nu kan ik met Dexter natuurlijk niet fanatiek sporten. De billetjes heeft hij wel maar zijn heupbotten en schouderbladen zie je wel lopen. Dus is dat dan zijn smalle bouw of mist hij daar spieren?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:13

Ik denk beide. Hij is smal en dat hoort ook. Maar als hij nu wat voller word met KVV ben je al een eind. Hij kan beter iets te zwaar zijn voordat je gaat sporten dan kan hij alles omzetten in spier. Iets te zwaar he :P niet veel te zwaar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:40

Misschien heeft hij ook wel simpelweg meer beweging nodig om spieren te kweken. Ze zijn natuurlijk niet, zoals een staff wel, er echt op gebouwd en gefokt om lekker aan te dikken in spieren. Is ook niet mijn doel, maar wat opvulling mag wel.

Hij ziet er momenteel ook super uit qua vacht. Lijkt hem echt goed te doen, dat verse vlees.

Ook de schapen gaan steeds beter. Hij begint nu echt goed te luisteren minder constant voor zichzelf te denken. Alleen wanneer ik hem de verkeerde kant op stuur en hij ziet dat de balans verdwijnt grijpt hij tegen mijn wil in in. Maar goed, hij is dan ook beter in drijven dan ik _O-

Chick haar loopsheid zit er ook alweer aan te komen, of niet? Nog twee weken ongeveer?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:58

Niet te algemeen over staffies :P Boellie's type bouwt heel snel spier op Chick's type ook minder.

Maar, uiteraard heb je beweging nodig om spieren op te bouwen. Het ziet niet in de hoeveelheid beweging maar het soort beweging. Van eentonige beweging, dus lange rechte stukken doorlopen of uren in het bos scharrelen krijg je andere en mindere bespiering dan wanneer je dus echt sport en de hond moet springen, aan zijn balans moet werken, wendbaar moet zijn of veel zwemt bijvoorbeeld. En met een ras zoals staffies waar je bijtwerk mee doet aan bijvoorbeeld de mouw of springpole trainen ze ook weer andere spieren.

Maar, spieren kun je alleen opbouwen als er wat te verbranden valt. Hij moet wel op gewicht blijven/aankomen. Daarmee bedoel ik dat je dus beter kan hebben dat hij net wat te vet staat voor je gaat sporten. En dan het verschil pakken tussen een beetje spek en zware obesitas. Dan kan hij makkelijk spier opbouwen ipv dat ie zijn spieren op gaat vreten.
Niet dat ik bedoel dat je hem te mager hebt oid he. Meer meedenken omdat hij wat aan de lichte kant was en je benoemde dat je zijn ruggengraat/heupen nog ziet. Deels is dat waarschijnlijk bouw. Maar een beetje reserve voor je begint met sporten is niet erg. Ik zie ze persoonlijk liever toch met reserve ipv een ''gespierd gratenpakhuis''.

Het is logisch dat hij ingrijpt als jij het niet goed doet. Dan snapt hij het spelletje. Tuurlijk hoort ie te luisteren, maar als hij ziet dat zn schaapjes eruit peren dan is het logisch dat ie dat op wil lossen.

Ik verwacht Chick nog steeds rond 5 december loops. eigenlijk zijn alle kenmerken aan haar kloppend. Mis alleen nog een dikke muts :P Het deel er omheen is al wel wat dikker.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:07

Nee dat is ook waar natuurlijk! Wij hebben ze ongeveer twee uur per dag los lopen op wandeling. Dat is wel vrij rechttoe rechtaan. Maar met Dexter kan ook nog niet heel veel meer. Met Dundy kan een stuk meer en dat resultaat zie je ook.

Daarom hoop ik ook op groen licht dat ik lichtjes maag gaan frisbeeen, apporteren en wat meer fietsen. Dat doen we namelijk nog steeds niet langer dan tien minuten :')

Dat verbranden inderdaad, daarom hebben we er ook ietsje vet op gezet maar het blijft niet echt hangen _O- Dundy houdt zijn vet veel makkelijker.

Ja precies. Als hij het wil oplossen terwijl ik wat anders zeg, ligt de fout bij mij. Maar heb soms toch weinig overzicht als ik tussen die schapen geplet sta en dan denk ik dag hij de fout maakt :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:10

Het kan zomaar zijn dat je ook daar gewoon nog voor moet puzzelen met voer hoor. Of meer, of een vettere brok of meer koolhydraten. Dat is gewoon puzzelen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:47

ZoZenn schreef:
Leuk ianthe! Ik denk niet dat ik m'n honden zo lang mee zou kunnen geven :').

Het schapenvet werkt hier als een tierelier, ze beginnen er weer goed uit te zien en ze glanzen weer!

Ach is goed voor hem, andere omgeving, andere honden, leert die van! Hij heeft al 3 vriendinnetjes, de rest ontmoet die morgen als het licht is en ze heeft hem al meegenomen naast de fiets.

Hoor bijna elke dag wel van haar, dus vind het niet echt erg. Het is voor een goed doel;p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:00

Positief nieuws bij de fysio *\o/*

Met Dundy is alles goed, beter, best. Hij is overal wat gevoelig in zijn spieren maar bouwt ook heel snel spanning op dus niks geks. Veel masseren en laten ontspannen dus en verder lekker doorgaan :D

Dan Dexter. Van zijn kapotte pootje is niks meer te zien. Echt helemaal niks. Wel heeft hij een hele lichte patella luxatie maar zo lichtjes dat dit niet te categoriseren is en met spieren gewoon in goede banen (letterlijk) wordt geleid.

Verder is hij enorm hypermobiel :oo Dat had ik dus echt nooit bedacht. Maar daarbij dus ook, goed spieren opbouwen en dan niks aan de hand.

We mogen met hem dus lekker doorgaan met het opbouwen van sporten zoals we deden *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 15:05

Super dat alles mee valt. Heb je de dekens zoals die van BOT of Recuptex nog besproken. Of de Sportz-vibe. Dure dekens natuurlijk maar denk dat dat Dundy wel echt kan helpen met zijn spieren.

Fijn ook dat bij Dexter van het pootje niks meer te merken is. Jullie hebben geluk gehad! :) Dat van PL is mij helaas niet helemaal duidelijk? Wil je dat eens uitleggen? Als ik het lees zoals jij het zegt dan denk ik namelijk iets anders. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:09

Nee, nu je het zegt... Stom :x Maar was sowieso van plan nog de BOT deken te kopen voor Dundy dus haar oordeel maakte ook niet zo uit. Maar was wem interessant geweest of ze daar ervaring mee had.

Hmm, zou ik dat verkeerd begrepen hebben dan? Ze vertelde mij dat ze een licht plopje voelde bij de knieschijf. Maar dat dit zo licht was dat het niet te categoriseren is als PL 1.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 15:11

Ja dat kan dus eigenlijk niet wat je zegt. En daar was ik al bang voor :o
''Patella luxatie Graad 1:
Alleen bij zijwaartse druk op de patella is deze te verplaatsen (naar binnen en/of naar buiten) uit de groeve en keert, na loslaten, spontaan direct terug in de groeve.''

Dit zijn de officiele regels voor graad 1