Hoi allemaal, ik vroeg me af hoe jullie het doen met brokjes geven van een kitten, die bij een"oudere" kat komt.
Even kort verhaal: Poes, 6jr en staat op speciaal voer, krijgt brokjes op vragen, werkt goed. Maar nu lijkt het me handig als zo'n kleine de hele dag te eten heeft? Maar dan kan poes er ook bij/het op eten.
Ik heb hier een bench staan, deurtje omhoog een stukje open zodat kitten erin en uit kan, kattenbakje voer en water staat hierin. Honden kunnen er niet bij en grotere kat ook niet.
Bengel heeft een heuse speeltuin thuis, gister nieuw bed geleverd en gisteravond laat nog in elkaar gezet, maar had geen zin meer om al het karton op te ruimen, dus dat ligt nog her en der, hij heeft er de grootste lol mee, en vliegt de hele kamer door
Joop krijgt ook onbeperkt brok en af en toe natvoer. Hij doet het er prima op! Hier ook al voor de 2e keer vlooien gehad. Komt door het warme/benauwde weer. Al heb ik er een paar van 'm afgehaald, veel leven zat er niet in dus het pipetje van afgelopen maand deed nog z'n werking. En inderdaad, hele huis weer extra extra extra schoongemaakt de afgelopen dagen.
Verder is het zo'n lieverd en gaat alles z'n gangetje! Heel dom van mezelf, had zoals elke dag de kattenbaak schoon geschept maar niet weer terug gezet. Ben een dag weg geweest en kwam 's nachts thuis, mn vriend was ook weg en laat thuis. Joop had dus in de bijkeuken z'n behoeftes gedaan omdat er geen bak stond. Arme kat........ En vriend want die kon de boel opruimen en schoonmaken omdatie eerder thuis was..
Ohja, Goedemorgen groet van Joop! Met z'n bolle buikje...
Ik ben op vakantie... en als ik hier kijk mis ik ze zoo! Mijn moeder stuurt iedere ochtend een filmpje als ze er is, dus dan zie ik ze toch nog...
Wat gebruiken jullie tegen de vlooien? En hoe vaak moet dat herhaald worden? Ik heb voor Kaatje een pipetje voor wormen, teken en vlooien... Karel kreeg gewoon een ontwormtabletje, dus die heeft niks voor vlooien en teken gehad. En onze pup mag de spray die ik voor hem voor vlooien en teken wil gebruiken nog niet hebben, vanwege zijn leeftijd. De kittens waren in het asiel wel ontvlooid...
Je moet met een combi hond kat in een huis bedenken dat katten heel heftig reageren op ontvlooimiddwl voor honden. Dusdanig erg dat ze er blijvende schade van kunnen houden. Zorg er dus voor dat ze goed gescheiden zijn de eerste dagen na ontvlooien van de hond
Stronghold halen bij de DA en daarnaast minimaal 2 keer per jaar ontwormen met milbemax. Nooit geen middelen gebruiken voor de hond op de kat dit kan zelfs dodelijk zijn in het ergste geval.
Ah kijk... aan jullie heb ik wat! Dan gaat de hond dus wat anders krijgen... Milbemax hebben we idd liggen. Maar Kaatje was zo'n terror met pilletjes geven, en de DA had ook pipetjes die meteen ontwormde... nou doe die maar dan. Stronghold zou dus kunnen? Nu vond ik online Flevox spray voor hond en kat tegen vlooien, teken en luizen... iemand ervaring?
Bengel is net even echt buiten geweest, maar dat is toch nog niet echt iets voor hem denk ik... Hij schrok op een gegeven moment en ik kon niet meer in de buurt komen, hij was erg bang... Na een paar minuten weer wel en nou zit ie weer lekker binnen en wil hij alleen maar knuffelen
Azara71
Geplaatst: 01-09-16 15:38
Milo groeit als kool !
Hij is zeker niet meer het kleine bolletje pluis die hij was in het begin. Hij is wel twee keer zo fors als zijn zusje, hele lange pootjes En maar spinnen en knuffelen, of alleen maar klieren en van links naar rechts vliegen
Met PoesPoes
Altijd honger
Het is een heel volhardend katertje We kunnen niet rustig eten of hij springt op tafel. Hij krijgt s'avonds wat vlees samen met de 2 anderen, is zijn bakje nog niet leeg of stopt gauw zijn kopje in het bakje van de buurman. Moet hem echt in een andere ruimte zetten zodat we een beetje rustig kunnen eten
Bengel zijn hoektandje is er net uitgevallen, ik hoop dat hij gewoon begint met wisselen... Vond t wel sneu want hij lag met m'n vriend te stoeien en beet in zijn hand en we hoorde zijn tandje kraken, hij was er even beduusd van...
Ik weet niet precies hoe oud hij is, ik denk zo'n 4 maanden
kraakte
Geplaatst: 02-09-16 08:56
Yonker
Geplaatst: 02-09-16 09:15
Mag ik me hier ook melden?? Heb 2 draken in huis Lilo & Stitch 4,5 maand nu. Poesje en katertje (broer&zus). Poesje wordt zsm gesteriliseerd, katertje gaat ook gecastreerd worden. Gechipt zijn ze al. Ze blijven bij mij binnen aangezien ik 5 hoog woon
Nu vroeg ik me af wat jullie voeren?? Ik voer iam alleen uhm ja ze gaan er ontzettend van stinken Had al opgezocht dat dit wss aan het voer ligt... Dus wil als deze zak op is overstappen op wat anders... maar ik zie echt door de vele merken niet wat nou echt goed is. Ik moet ook eerlijk bekennen dat dit de eerste keer is dat ik katten bezit. Ze doen het verder heel goed, drinken top en eten ook gewoon goed!!