Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:25

Wat een fijn nieuws!!

Ik was aan het wandelen en liep langs de manege waar ik vroeger stond. Ik zag dat ze een spooktocht hadden. Dus ik ging even helpen. De twee kleintjes vonden het rete spannend toen alle kinderen gillend langs kwamen lopen maar ze hebben zich zo goed gehouden. En ineens werd er vuurwerk afgestoken en ze reageerden niet eens. Knappe pups! Als ik had geweten dat er vuurwerk werd afgestoken was ik wel weg gegaan maar had geen idee tot het ineens zover was. Toen maar het beste er van gemaakt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:40

Ymor, Skippy, Warboel Jack was geweldig. Mooi, lief, gehoorzaam. Echt zo'n hond die je nooit meer tegenkomt. Ben gek op J & J hoor trouwens, maar Jack was mijn once in a lifetime hond :)

Warboel geweldig twee van die muggen. Hopelijk komen we jullie eens tegen want ik ben zó benieuwd hoe groot Otje nou in het echt is :j

Ymor jemig! Vuurwerk, daar zit je ook niet op te wachten ineens. Wat knap dat het zo goed ging.

Cinniz goed nieuws dus, heel fijn!

Pandameisje spannend hoor, laat het genieten beginnen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:06

Ja die benen van de langpootmuggen stoppen volgens mij nooit meer met groeien, denk dat dit het eindresultaat wordt :')
Afbeelding

Ooohh wat fijn dat Parel dr hartecho naar omstandigheden goed was! Gelukkig maar :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 09:27

leuke foto's van de schapen weer Kaus!

Wat een heerlijke foto's op t strand warboel. Daar ben ik nou echt jaloers op!

Spannend pandameisje! 1,5 week? Maand? :P

Cinniz; dat is toch gelukkig redelijk positief dus!

Net maar de rondjes al gelopen. Was om 9 uur weer klaar. Voordat t echt warm is straks.
Toevallig deze foto van de meiden gemaakt (achter dat 10 km hoge onkruid staan paarden.. )

Afbeelding

En heel leuk, ik heb contact gehad met de eigenaar van de oma van Chicka in engeland die ook een halfbroer van Chicka's vader heeft. Heel leuk om te horen hoe positief ze was en de info over de lijnen vond ik heel leuk. Zoals ik al dacht, zijn ze in deze lijn echte laatbloeiers. Chick gaf mij dat idee al maar ze zei al dat Djessey heel leuk uit gaat groeien maar dat ik geduld moet hebben omdat t echte laatbloeiers zijn :')
Ze was echt heel positief over beide meiden dus dat is helemaal leuk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:28

Warboel :') een heerlijke foto's zeg, die zijn echt aan het genieten. <3

Ymor, wat super fijn dat ze niet reageerde. Snap wel dat als je het geweten had, een andere keuze had gemaakt.

Cinniz, wat fijn zeg! Dat moet een opluchting zijn. <3

Gefeliciteerd pandameisje!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:32

@cinniz fijn dat het bij Parel vooralsnog ok is! Dat zal opluchting geven!

@warboel haha OMG ja, ZULKE lange pootjes hebben ze straks denk ik :jj

@pandameisje gefeliciteerd! Is dat uit het nest van de bokker die nu een nest verwacht?

@Ymor pff, nee, vuurwerk vermijd je liever natuurlijk... Wel fijn dat het goed gegaan is!

@kiwi ow wat grappig dat je zo de familiebanden kunt volgen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 09:33

Ja vind ik super leuk! Chick is ook echt 2 druppels haar oma!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:07

RoosvanBlue
Ja is ook echt bijzonder idd hoeveel mensen hun mond menen te moeten opentrekken. Dat heb jij dan idd met de ‘ziet ie wel wat’ haha. Veel mensen bedoelen het niet slecht natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het gewoon wel vermoeiend wordt op een gegeven moment. Hier op de hei loopt eentje… ze zal het misschien vast goed bedoelen (al is dat ook wel twijfelachtig), maar wat strijkt die me tegen de haren in zeg, bemoeial wat ze is. Alles altijd beter weten en gewoon echt overal gewoon opmerkingen over maken tegen iedereen (mensen die ze kent maar ook niet kent), zonder na te denken wat een ander daarbij zou voelen of ze heeft het gewoon niet in de gaten? Echt bijzonder iig. Zo liep ik een keer met Arya’s best e vriendje Oscar en de eigenaren een rondje en kwamen we haar tegen. Was de eerste keer dat zij Oscar en de eigenaren zag en het allereerste wat uit d’r mond kwam zonder ook maar een hoi : ’zo, die moet ook niet meer dikker worden he’… Oscar was op dat moment idd wat aan de forse kant en dat wisten ze ook, maar mijn God, waar haal je het lef vandaan om zo te doen zeg? Zoiets kan ten eerste al wat genuanceerder gericht worden en ten tweede kan er toch eerst eens een goedendag vanaf he. Heb wel even met open mond staan staren en voelde me echt awkward. Dat kan gewoon echt niet. En als ik d’r alleen tegenkom is het altijd heel leuk doen, maar als ze met anderen loopt en ik kom d’r tegen komt d’r vaak ook geen goedendag vanaf (doet ze alsof ze drukkkk in gesprek is) en negeert ze je dus het liefst. Ik ontwijk d’r nu dus zoveel mogelijk; kan daar echt niet tegen, zo’n nepperds, bah. In je gezicht aardig doen en als je je omdraait tegen anderen lopen banketstaaf. En bij Arya ziet het idd soms uit alsof het tuig wat strak zit omdat ze een wat langere vacht krijgt Of willen ze voelen omdat ze willen kijken of ze niet te dik is, wat met een langere vacht lastiger te zien is natuurlijk. En aan de ene kant is het natuurlijk goed als mensen oplettend zijn, want je zult genoeg eigenaren hebben die zoiets misschien niet in de gaten hebben als het echt zo is, maar de manier waarop je dingen naar elkaar brengt is al wel een belangrijk iets vind ik. Maar in ’t algemeen gezien zal ik ook nooit zomaar iemand aanspreken op zoiets, of het gesprek moet al gewoon vanzelf er naartoe leiden en dan wil ik wel eens genuanceerd een mening er doorheen gooien, maar ik maak gewoon liever een leuk praatje en klaar. Het ons kent ons is dus niet altijd handig hier als je van die roddelaars ertussen hebt zitten die lopen te steuken onderling. We houden ons er ver vanaf, maar ik hoor wel veel van alle kanten vaak en jeetje… wat een drama soms hoor.

Wel interessant om te zien hoe je dat idd het beste kunt aanpakken zo met de vacht. Is dan echt heel rastypisch en zullen veel mensen idd niet weten wat de bedoeling dan erachter is om de vacht dan wel even voor de ogen te laten hangen - maar wel logisch verder wat je verteld. Wat een prachtige foto’s van Jack, ondanks dat je idd dan zelf ziet dat hij in de laatste periode beroerd uit zag. Voor ons is het morgen precies een jaar geleden. Vandaag is het precies een jaar geleden dat Rex plots zo ziek werd. Ik ben er nog steeds dagelijks aan’t denken; ook dingen waar ik achteraf spijt van heb wat we anders hebben gedaan of wat we niet hebben gedaan, hele tijd specifieke beelden zien van die laatste momenten en ga zo maar door. Ben er ook echt nog steeds helemaal kapot van - zit alweer te huilen nu ook. Kan me goed voorstellen hoe je je dus voelt. Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk om te accepteren dat het zo is zoals het is. Rationeel gezien heb ik alles een plek gegeven, maar emotioneel gezien ligt m’n hart nog steeds helemaal bloedend op die tafel bij de dierenarts waar ik ‘m achter heb gelaten. Dikke knuffel voor jou ook!

kiwi
Ohh lekker al klaar met de eerste rondes! En leuk naar de paardjes kijken hihi. Hier ook wat vroeger gegaan, want het loopt toch langzaam wel snel op; het zonnetje brand al goed. Ik zag dat het volgende week op 2 dagen na ook weer flink omhoog gaat #Ikwilhuilen En wat superleuk zeg dat je zo'n contact hebt met de eigenaar van de oma van Chicka en dat je dan zo'n mooie positieve berichten over je lieverds terug krijgt van d'r. Dat doet een mens toch goed he #trotsehondenmamamomentje

Kaus
Ja kan ik me goed voorstellen dat met de Herder mee idd even heftig is om te verwerken! Maar met gewenning idd trekt dat dadelijk dan weer bij. Is natuurlijk en fysiek een uitdaging maar vooral mentaal gewoon heel veel om te verwerken voor ‘m. Die plaatjes zijn echt waanzinnig tof trouwens, daar moet je zeker meer van blijven delen hihi!! Wat is ie ook knap zeg, prachtig. Wat rot dat de schapen ziek zijn; brengt gelijk weer een hoop nieuwe uitdagingen met zich mee dan als ze dan idd uitbreken enz.

Warboel
Wat een heeeerrrrlijke foto’s weer! Dat plaatje wat je erna nog stuurt; hilarisch hahahaha! Maar die stelten groeien idd bijzonder hard zo te zien. Maar ik vind Ot en d’r zusje alleen maar mooier worden moet ik zeggen en ze waren al mooi. Echt zo tof toch dat je regelmatig zo met Ot’s familie kunt afspreken.

pandameisje
Ahh dat komt kortbij nu!! Welke kleur worden de pups eigenlijk? Geloof dat ik dat niet meegekregen heb. Met bruin of zwart?

cinniz
Nou, dat is voor nu toch idd even een fijne optimistische uitslag als je pas over een jaar weer terug hoeft. Is idd wel enigszins goed te noemen dan, top!

Ymor
Moet nog steeds aan je nieuwe avatar wennen, lol - wel prachtig overigens!! Wat super knap idd hoe ze met al die prikkels en ook nog Vuurwerk zijn omgegaan! Snap dat als je het had geweten het idd liever vermeden had, maar dit is nu wel echt een bijzonder positieve ervaring voor de kleintjes, top!

Net m’n autootje ingeleverd. Stom hoe je daar toch zoveel moeite mee kunt hebben he. Maar heb zoveel plezier ervan gehad de afgelopen 2 jaar en het heeft mij en Arya naar zoveel mooie plekjes mogen brengen. Over 10 dagen zoiets gaat de Qashqai ook weg en krijgen we een Skoda Octavia Combi ervoor in de plaats terug. Qua looks niet echt onze smaak, maar we moesten echt voor praktisch gaan in dit geval, in beschouwing nemend dat Arya gewoon vaak in de auto zit. Zal ook even wennen zijn van 2 auto’s naar eentje, ik wil echt niet verwend overkomen hoor lol, als je toch altijd 2 gewend bent - maar het is gewoon overbodig nu met Luciën die thuis werkt. Dus ik ben druk bezig met kijken nu naar welke kennel we in de auto kunnen gaan zetten voor Arya, en welke betaalbaar is en geen ruim €400 kost wat nog best een opgave is want het voornaamste is natuurlijk dat ie veilig is en een klap kan opvangen van achter (tips zijn dus meer dan welkom, mocht iemand iets betaalbaars en veilig weten te krijgen ergens). Maar ben echt blij dus dat we eindelijk een ruimere kofferbak krijgen waar een kennel in kan, yay.

EDIT:
Ik ga er tenminste vanuit dat hier wel een kennel in gaat :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 10:12

Oeh leuk zeg Curse! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:26

Jaa ik denk dat we hier toch wel veel plezier van gaan hebben! Het is Diesel dus dat is ook heel fijn qua maandelijkste kosten; gaat daarin goedkoper zijn dan de Qashqai die op benzine reed en waar je even €95 mocht neertellen voor een volle tank. Aangezien ik graag ook eens wat meetings wil gaan doen in Nederland en eens een tripje nog naar de fokster wil doen enz. is diesel toch wel handig met wat langere stukken. En het is automaat; dat zal weer even wennen zijn, maar wat ik me nog kan herinneren van de Mercedes automaat die we hadden, zijn we daar weer zo gewend aan. Vonden we bij de Merc in ieder geval heerlijk rijden altijd. Maar schakel vind ik gewoon LEUK zeg maar haha. Maar goed, ik ben eens benieuwd hoe ie gaat bevallen! *\o/* Ga m'n Micra monstertje wel ook missen ;(

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:31

Oh CB! Ik herken dat :')

Cinniz! Wat fijn!

Hier op vakantie was een vuurwerkshow na afloop van een sing a long gebeuren. Hij is gewoon meegegaan. Ging ook echt perfect!

Mini droontjes met lampjes.. voetballende Kids.. alles komt langs en hij kijkt nu nergens meer van op! Op vakantie met je pup is perfect!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:57

Leuke CB ! Ik heb sinds bijna 2 jaar een Skoda en super tevreden van :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:29

Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee ter voorbereiding op onze nieuwe (en eerste) hond. Geen pup, maar een 1,5 jarige herplaatser genaamd Beer. Het is een Friese Stabij x Wetterhoun en we hebben hem nu 12 dagen. Hij doet het echt super goed en we zijn echt al helemaal gek met hem.

We zitten wel een beetje met zijn voer en omdat hier zoveel mensen met jonge honden zitten dacht ik, misschien hebben jullie advies (al weet ik ook dat jullie misschien een beetje 'voeradvies' moe zijn ;) ). Hij kreeg voer dat vooral uit veel rijst bestond en wat we hier in België niet echt kunnen krijgen. We zijn hem nu over aan het zetten naar Purizon. Zijn ontlasting is qua structuur en kleur echt verbetert, alleen het is echt heel veel. 3 - 4x per dag een behoorlijke hoeveelheid. Het meeste is goed vast, af en toe een beetje slap aan het eind. (Voelt ergens een beetje vreemd om dit zo op te schrijven ;) ). Ook laat hij soms wel vieze scheten.
Toen we hem bij de DA registreerde zei ze dat hij wat last heeft van zijn maag-darmen. Ze weet dit grotendeels aan stress van de verhuizing en we moeten het 6 weken aankijken. Dit kwam vooral vanuit onze beschrijving van het vele likken van zijn bek en op haar (vluchtige) onderzoek. Hij was op dit moment nog niet van voer veranderd.

Nu vraag ik me af in hoeverre de Purizon misschien teveel eiwit voor hem heeft? Overal wat ik lees (ook in dit topic) is 1 - 2x per dag de normale hoeveelheid. Naast zijn brok heeft hij een bot om op te kauwen en krijgt hij misschien 1 snoepje (gedroogde kip) per dag. Hij is verder wel super actief en vrolijk.

@cursebreaker wij hebben ook net een skoda octavia combi en we zijn er super blij mee. Hij loopt op CNG en benzine en is echt heel zuinig. Daarnaast rijdt die ook heel fijn en kan je er verrassend veel in kwijt. Echt super fijne auto :)

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 16:36

Welkom!
Je bent dus in de 12 dagen van voer veranderd? Dus zeg dat ie 1 week nu op de purizon staat? Purizon heeft, even snel gekeken, wel een vrij hoog eiwit maar ook hoger vetgehalte. Daar moeten ze maar net tegen kunnen.
Vergelijking met wolf of wilderness (25% eiwit, 15% vet)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:51

Dank voor het welkom :).
We zijn inderdaad in 12 dagen van voer veranderd - of meer in ongeveer 9 dagen. Had een schema gevolgd van het internet die het in 7 dagen deed, maar we hebben hem nog een paar dagen op zijn oude voer gehouden. Hoe hoger het purizon gehalte werd, hoe meer hij ging, maar dus wel een betere structuur. Vandaar de twijfel - wat nu...
Ik had in eerste instantie voor Purizon gekozen met behulp van de voerwijzer en de Britse variant, waar het een 81% score kreeg. WoW was de tweede keuze, maar die kreeg op die laatste maar 70%.
Alleen dus die hoeveelheden, die meer werden naarmate hij meer Purizon kreeg. De DA zei wel dat hij in principe 6 weken op een voer moet zitten voordat je echt wat kan zeggen, maar hiermee doelde ze wel op zijn maag-darm gevoeligheid...
Conclusie, ik weet het dus niet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:52

Even terzijde een egopost, iemand de hond verzekerd bij Reaal? Die wordt overgenomen per morgen door Ohra en verzekerd een hoop minder.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:01

@oshaa welkom! Gave combinatie wetter x stabij, leuke honden!
Purizon heb ik Toby ook heel even gegeven. Mee gestopt om wat jij nu zegt: veel ontlasting, veel scheten. Werd door hem niet goed verdragen. WoW gaat bij hem stukken beter (maar de soft lijn van hen voer ik niet, die stinkt vreselijk!), en ook Renske, Orijen, Schesir en Acana gaan beter. Ben nog wat aan het zoeken welke van die merken uiteindelijk écht blijvend is ('if any') , maar purizon komt er voor hem niet meer in :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 18:11

Nayomi, reaal dierenverzekering juist per april opgezegd (gelukkig dus.. )

Ik hou sowieso minimaal een maand voeren aan om te zien of het doet wat ik hoop (uitzonderingen zijn er altijd)
T kan zomaar zijn dat het eiwit gehalte en/of t vetgehalte te hoog is voor hem. :). Hier gaan ze scheten laten bij hoger vetgehalte bijv.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:48

Nayomie schreef:
Even terzijde een egopost, iemand de hond verzekerd bij Reaal? Die wordt overgenomen per morgen door Ohra en verzekerd een hoop minder.

Is dat zo?
Ik heb er volgens mij helemaal geen bericht van gehad.
En ze zijn toch nog niet zo lang reaal?was eerst proteq.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:54

cinniz123 schreef:
Nayomie schreef:

Is dat zo?
Ik heb er volgens mij helemaal geen bericht van gehad.
En ze zijn toch nog niet zo lang reaal?was eerst proteq.

Je bent niet de enige die geen bericht gehad heeft, heb ik begrepen.

Wilde daar verzekeren in principe maar konden niks meer afsluiten omdat ze per 1 augustus overstappen. -O- Vind het nu ook niet de moeite om te verzekeren.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:59

Kan het zijn dat bestaande klanten geen veranderde polisvoorwaarden krijgen oid?

Ga gelijk mn medicijnen nog even declareren ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:00

Wat ik begreep is dat je huidige contract nog doorloopt tot dat jaar van afsluiten verstreken is, daarna krijg je een contract van Ohra.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:13

Ik heb 4 juli een mail gehad met dat mijn contract weer per 1 aug een jaar verlengd wordt alleen premie verhoogt met 4% ofzo.
Verder niets over veranderingen of een overname.
Mijn verlenging gaat dus morgen in... :?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:18

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:23

Het klopt wel dat ik nog niets gehoord heb.
Ze gaan pas vanaf sept 2020 bestaande klanten informeren.nou ben benieuwd wat er gaat veranderen dan.