Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:08

kiwiwitje schreef:
XxDiandraxX schreef:
Voorlopig daar dus even niet meer los laten.. Hoe jammer dat ook is..

Ik ga morgen met Elin voor haar HD/ED foto's. Ze loopt fantastisch en merk nooit wat aan haar maar vind het toch wel heel spannend!

Ik vond het ook dood eng _O- En toen ik dat zei tegen de arts die de foto's maakte moest ie lachen en begon ie uit te leggen wat ik op de foto's zag en daarna dus dat ik me nergens druk over hoefde te maken. Maar vond t vreselijk _O- al was ik wel een beetje gerustgesteld door hem, maar wat duuuuurde het lang tot de maandag _O-

De hond van vrienden is HD-D met een NBW van 0... Omdat wij allemaal zeiden dat dat écht niet kon heeft ze een herbeoordeling aangevraagd. De uitslag was HD-C omdat de NBW naar 5 was gegaan.

Aan de hond zie je helemaal niks aan de buitenkant. Echt mijn grootste nachtmerrie, en die van haar wordt werkelijkheid. :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:10

Anna79 schreef:
Ja, had em net bekeken Kiwitje, ga ik gelijk bestellen, lijkt me ideaal, hopelijk krijg ik mijn boef ermee onder controle :Y)
[ [url=m/vA0xjm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien val ik in herhaling, of heb je het al ergens benoemd, maar voor de zekerheid wil ik nog even melden dat je die lijnen wel beter aan een tuig kunt klikken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:15

KimD schreef:
Heeft Skip niet een tijdje geleden een akkefietje gehad met loslopen? Dan is het misschien niet verstandig om Skip zo ongecontroleerd door het bos te laten rennen. Als hij dan zo hoog in de adrenaline zit is het risico op uitspattingen groter natuurlijk.

Wat betreft de telgang, Abbay loopt er ook 90% van de tijd in, ook bij shelties is het een normale gang. Wel is het zo als ik haar vraag te verruimen dat zij 'omschakelt' naar een normaal drafje. Ik maak me daar verder geen zorgen om. Zij is sowieso de knuffelsheltie, doet niks behalve vreten en kroelen. :+ Die wordt 20 jaar oud alleen op twee keer per dag eten, in de avond een Markies en met puppy's spelen. _O-

Klopt. Hij heeft daarna eigenlijk alleen maar aan de 10m lijn gelopen maar daar kon hij zn energie niet aan kwijt. En een Duitse Staande met te veel energie is niet grappig.

Nu zijn we natuurlijk ook verhuisd en het bos waar we nu gaan mountainbiken is wel wat anders dan het stadspark bosje waar het akkefietje heeft plaatsgevonden. Hier is het een stuk rustiger en lopen/ fietsen er een stuk minder mensen rond. Hij doet nog steeds blaffen naar wandelaars, fietsers en hardlopers, maar ik probeer dat voor te zijn als ik ze zie aankomen. Lukt niet altijd, maar ik weet ook zo even geen andere oplossing!? Hij MOET los, anders houdt hij veeeel te veeel energie en is hij gewoon geen gelukkige hond. Binnenkort gaan we een les e-collar volgen zodat hij wat betreft jagen weer wat betrouwbaarder los kan in het bos hier.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 12:24

Jezus dat is wel heel erg KimD.
Wel positief dat niemand iets ziet aan de hond, als in; ik ga er vanuit dat ie ook nergens “last” van heeft.

Oh ja slim trouwens, wij gebruiken eigenlijk alleen tuigen dus daarom denk ik er niet meer aan :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:26

mvdende schreef:
KimD schreef:
Heeft Skip niet een tijdje geleden een akkefietje gehad met loslopen? Dan is het misschien niet verstandig om Skip zo ongecontroleerd door het bos te laten rennen. Als hij dan zo hoog in de adrenaline zit is het risico op uitspattingen groter natuurlijk.

Wat betreft de telgang, Abbay loopt er ook 90% van de tijd in, ook bij shelties is het een normale gang. Wel is het zo als ik haar vraag te verruimen dat zij 'omschakelt' naar een normaal drafje. Ik maak me daar verder geen zorgen om. Zij is sowieso de knuffelsheltie, doet niks behalve vreten en kroelen. :+ Die wordt 20 jaar oud alleen op twee keer per dag eten, in de avond een Markies en met puppy's spelen. _O-

Klopt. Hij heeft daarna eigenlijk alleen maar aan de 10m lijn gelopen maar daar kon hij zn energie niet aan kwijt. En een Duitse Staande met te veel energie is niet grappig.

Nu zijn we natuurlijk ook verhuisd en het bos waar we nu gaan mountainbiken is wel wat anders dan het stadspark bosje waar het akkefietje heeft plaatsgevonden. Hier is het een stuk rustiger en lopen/ fietsen er een stuk minder mensen rond. Hij doet nog steeds blaffen naar wandelaars, fietsers en hardlopers, maar ik probeer dat voor te zijn als ik ze zie aankomen. Lukt niet altijd, maar ik weet ook zo even geen andere oplossing!? Hij MOET los, anders houdt hij veeeel te veeel energie en is hij gewoon geen gelukkige hond. Binnenkort gaan we een les e-collar volgen zodat hij wat betreft jagen weer wat betrouwbaarder los kan in het bos hier.

Maar wat als je de verkeerde wandelaar of fietser, of eigenaar met honden treft?

Niet alle mensen zijn fan van honden, en niet alle honden zijn fan van zo'n projectiel.

Wat als iemand Skip weg trapt? Of een hond valt direct aan? Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.

Ik ben absoluut voorstander van honden die loslopen, maar in het geval van Skip klinkt het als een 'smoes'.

Hoe meer beweging jij erin pompt hoe keer beweging hij nodig heeft om moe te worden.

Doe je ook aan mentale uitdaging? Spelletjes? Speuren? Mantrailing? Noem maar op. Dat soort dingen, die waar hij moet denken ipv doen. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:34

Zo'n verkeerde fietser hebben wij toen dus getroffen met Dexter. Die liep dan niet bewust los maar ontsnapte uit het losloopveldje omdat iemand het hek open liet. Maar die persoon reed dus bewust met zijn elektrische fiets over Dexter heen. En ik weet zeker dat het bewust was want hij riep het er ook nog even achteraan. _-:(

Ik vind dat zo'n onnodig risico, net als mensen die hun hond op de stoep los laten lopen naast een drukke weg. Leuk en aardig dat je hond zo netjes op de stoep blijft maar hij hoeft maar te schrikken van een eend die uit de sloot springt en hij ligt onder een auto.

Wij moeten Dexter ook nog steeds op de foto zetten. Zeker nu het fietsseizoen er weer aan komt. Maar ik ben inderdaad ook bang voor een slechte uitkomst ondanks dat ik daar geen enkele reden toe heb :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:38

kiwiwitje schreef:
Wel positief dat niemand iets ziet aan de hond, als in; ik ga er vanuit dat ie ook nergens “last” van heeft.

Oh ja slim trouwens, wij gebruiken eigenlijk alleen tuigen dus daarom denk ik er niet meer aan :')

Nee, de hond heeft inderdaad nergens last van, je ziet er ook echt helemaal niks aan! Maar dit wordt nu uiteraard wel verwacht op latere leeftijd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:38

mvdende schreef:
KimD schreef:

Maar wat als je de verkeerde wandelaar of fietser, of eigenaar met honden treft?

Niet alle mensen zijn fan van honden, en niet alle honden zijn fan van zo'n projectiel.

Wat als iemand Skip weg trapt? Of een hond valt direct aan? Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.

Ik ben absoluut voorstander van honden die loslopen, maar in het geval van Skip klinkt het als een 'smoes'.

Hoe meer beweging jij erin pompt hoe keer beweging hij nodig heeft om moe te worden.

Doe je ook aan mentale uitdaging? Spelletjes? Speuren? Mantrailing? Noem maar op. Dat soort dingen, die waar hij moet denken ipv doen. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.[/quote]

Ja, wil ik wel maar er is hier in de omgeving niet veel. Zeker niet als je alles op de fiets of met het ov aan moet kunnen reizen. Bij de PHV hier in het dorp willen ze Skip niet omdat het geen Mechelaar of andere herder is, heb ik al na gevraagd. Er is geloof ik één speurhonden school in de omgeving maar die is duuuur, dan zou ik één les per 3 maanden kunnen nemen om binnen mijn training budget te blijven. Ik heb €30 per maand budget om iets van training te doen met Skip.

Verder doe ik wel wat waterwerk in het ven hier in het bos. Dan moet hij ook echt naast en volgen enz. Maar nu het kouder gaat worden laat ik hem niet meer echt zwemmen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:47

Anna misschien omdat hij met alles zo braaf is dat je de teugels misschien iets ver hebt laten vieren? Is er geen omheind hondenplekje waar je kan werken aan blijf of hier? En dan steeds meer dingen toevoegen dat je m wel onder controle kan houden?

Ik heb mijn hond ook tijdje aan de lange lijn gehad omdat hij andere mensen geweldig vond om heen te rennen. Had op gegeven moment de lijn gewoon achter hem aanslepen. Als hij dan op het punt stond weg te rennen ging ik op de lijn staan. Dat was 3x en sindsdien loopt hij netjes mee en als ik zeg dat ie moet blijven doet ie dat ook wel.. maar had de lijn wel aan z’n tuig, niet aan een halsband (voor het geval dat ie heel hard zou gaan rennen bijvoorbeeld, wat ie niet deed gelukkig)

Wat een horror zeg als dat uit de foto’s komt! Daar zullen ze wel flink van geschrokken zijn.

Diandra wat een mooie foto! Uniform groepje honden zo, behalve het kleintje dan :P

Riem is hier binnen. Zelfde merk en serie van mijn tuig en daar was ik wel heel tevreden over.
Paar keer flink getrokken aan de clip maar hij doet t nog. Dus denk dat dit een blijvertje is :)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 12:51

Tuurlijk KimD! maar hoe langer hij goed in zn spieren zit hoe langer dat t waarschijnlijk goed gaat.

En een spaarpotje maken is geen optie? volgens mij is 30,- per maand echt wel een heel laag budget voor training. Of het eens op fb in groepen vragen oid. Want ik ben het wel echt eens met KimD

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:06

Nynkster ja ik ben zeker van plan om een tuig te gebruiken. Het zou kunnen dat we iets te coulant zijn geweest met haar, daar komt bij dat er ook mensen zijn die meteen met haar gaan knuffelen als we ze tegen komen, dus in Mila haar optiek zijn volgens mij alle mensen leuk en interessant. Verder al een tijdje geen cursus gehad omdat de zomer er tussen zat, wel blijven oefenen maar is toch anders.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:38

Hij moet los voor energie is zo een kul argument. Niet luisteren is niet los.

Mijn honden lopen ook los, maar Rocky luistert niet meteen, dus die is altijd aan de lijn tenzij op omheind terrein, jammer voor hem dat de rest verder kan rennen. Als ik jou zou tegenkomen zou je hond er niet ongeschonden vanaf komen. Want A) ik heb 1 hond die zou bijten zonder twijfel als er een ongeleid projectiel op duikt. B) hij zou een vaste roedel inlopen die elkaar verdedigd, dus die gaan allemaal bijten.
Ik heb een hekel aan van “maar hij doet niets hoor” mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:15

mvdende schreef:
xLaraaj schreef:
Welk ras is skip weer ? O:)

Duitse Staande Draadhaar

Omdat er hier in het bos best veel wild zit, loopt Skip vaak nog aan een 10m lijn. Maar ik merk dat hij dan ondanks bijvoorbeeld 1,5 uur lopen echt zn energie niet kwijt kan. Nu laat ik hem overdag dus wel los in het bos en stimuleer zijn "gebedel" om snoepjes door steeds naast me te gaan volgen. Dus steeds als hij uit zichzelf naar me toe komt: snoepje erin. Soms sla ik een snoepje over want er zit soms maar 1 a 2 minuten tussen het "inchecken" zoals ik het zelf noem

Met het fietsen heeft hij minder tijd om rond te snuffelen en te zoeken naar wild, de kans dat hij dan gaat jagen is gewoon een stuk kleiner. Dat is ook één van de redenen waarom ik nu vaker met hem ga fietsen.

En ik vind het eigenlijk beter voor zn spieren en gewrichten als hij lekker zelf zn tempo mag bepalen ipv dat hij het door mij opgelegde tempo moet aanhouden wat misschien nou net voor hem geen comfortabel tempo is. Hij loopt voornamelijk nog steeds netjes rechtuit, tenzij hij omdraait en terug komt rennen omdat ik weer eens niet snel genoeg ben.

Dat terug komen rennen doet hij trouwens ook als we gewoon wandelen. Als ik een stukje één keer loop, heeft Skip die afstand vaak al 3 a 4 keer afgelegd :j

Ik probeer dit met Nysse ook ivm het wild maar zelfs dan schiet ze weg. Zo jammer. Nu dus altijd weer de 10m lijn en Ylvi loopt wel los.

Met fietsen volg ik ook het door haar gekozen tempo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:19

Vandaag was eindelijk de vaart weer gevuld met water. 2 blije meiden.
Hier kan Nysse wel los. Loslooproute zonder wild.

Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:56

Ik ben zo blij dat ik geen honden heb die jagen := Voordat we verhuisden zaten er wel veel reeën waar we woonden, die liepen ook gewoon bij mensen in de achtertuin en op de parkeerplaatsen. Daar ging Dundy weleens achteraan maar die kwam ook altijd wel terug als je 'm riep en eerlijk, wie verwacht nou een ree als ie de auto uitstapt :Y) :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:43

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee, de hond heeft inderdaad nergens last van, je ziet er ook echt helemaal niks aan! Maar dit wordt nu uiteraard wel verwacht op latere leeftijd.

Hoeft niet hoor. Onze inmiddels overleden langhaar duitser van 40 kilo had niet eens heupen bleek toen we hem op 7 jarige leeftijd zomaar lieten röntgenen. Hij is op 9 jarige leeftijd aan DM overleden en nooit 1 seconde last gehad van zijn HD F noemde de arts het maar, gewoon omdat het zo'n bende was

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:53

Afbeelding

BAH! Dit kreng vond ik net op Skip zn neus. Hij vond het verwijderen even niet leuk, maar daarna enorm beloond omdat hij wel zn kop stil hield.

Via Tekenscanner een test pakket aangevraagd, zo is het binnenkort duidelijk of deze teek besmet is ja of nee.

Ondertussen probeert de teek zich los te wurmen uit de tekentang, maar dat gaat hem mooi niet lukken!

De teek moet in een afgesloten bakje in de koelkast bewaard worden....dus die gaat mooi inclusief tekentang de koelkast in ~~}> _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:57

Ooooh dat test de teek is zooo smerig om te doen :P Been there....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:57

Gatver, wat blijven het toch smerige dingen hè die teken pff. Krijg er echt de kriebels van haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:58

Het is ook echt heel frustrerend Klaus. Ze is verder zo goed onder appèl bij alles wat we tegenkomen... heb er pech mee gehad. Toen ze half jaartje was snuffelde ze in het bos lekker tussen de blaadjes en daar opeens zat een eekhoorn die het op een rénnen zette precies op het moment dat mijn kleuter het op een krijsen zette om een gebroken stok :+ ik dus afgeleid en ze was weg... paniek jo. Ze was nog nooit weg geweest. Na half uur pas terug. Week later sprong er een hert voor onze neus het pad over en toen was het hek van de dam :(

Ik heb het geprobeerd met snoepjes, speeltjes, afleiden... maar als ik die seconde te laat ben, is ze weg. Dus ze mag op veel plekken gewoon niet meer los.
Ylvi heeft nog geen wild ervaring en blijft gelukkig altijd dichtbij Nysse.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 17:02

Gatver. Die dingen vind ik even erg als spinnen. En dan ga ik al huilen en gillen enzo _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:06

Ik vind teken echt totaal niet erg :') Vind het wel vervelend dat ze bestaan maar heb er echt geen moeite mee ze te verwijderen. Heb ze ook echt te vaak uit mezelf moeten plukken. Vooral tussen m'n vingers, in m'n haar en in m'n knieholtes :roll:

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:12

He bah!!! Vieze teken! Zo onwijs blij dat Skye blijkbaar niet lekker voor ze is :P

Weet iemand toevallig een goede honden osteo/fysio omgeving Nijmegen? Mag ook in pb uiteraard. Wil Skye ook een keer laten checken maar zie door de bomen het bos niet meer...

Jut en jul vielen vandaag samen om :P :D
Afbeelding

Afbeelding

Die twee zijn zo schattig samen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:37

Ah wat lief zo samen <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:27