Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
barbaras schreef:Nou de caafjes wonen gezellig bij ons. Ze zijn nog wel wat angstig en rennen graag van huisje naar tunneltjes en onder het hooi. Ik pak ze nu 1 x per dag een kwartiertje. Dan mag mijn dochtertje (5 1/2 jaar)er 1 op schoot. De ene is heel relaxt en vindt het allemaal wel best. deze is ook wat ouder. De andere vindt het nog erg spannend en hanteert struisvogelpolitiek. kop onder je arm en kont in de lucht. Dan is het niet zo eng. Ze eten goed (SS) en echt heel veel hooi ook. Meer als mijn konijnen zelfs. Ik ben alleen wel heel de dag oplettend ivm onze rovers van katten die het wel heel erg spannend vinden nu. Dus waterspuit op tafel en zodra ze in de buurt komen maar de volle laag. Hoop dat als ze groter zijn dat het ook minder wordt. Mijn konijnen zijn ook niet interessant en de kleintje van het stel weegt ook maar 1100 gram. Maar t is wel leuk hoor. Ze gaan al wat meer kwekken en t drinken uit een flesje lukt ook goed. Ze komen bij een vriend van mij vandaan die tentoonstellingfokker is. Hij heeft er heuulll veel (konijnen en cavias) in de schuur dus die gaat ze niet echt tam maken. Maar dat komt wel goed denk ik zo...
Mira283 schreef:Kiekeboefje schreef:Mira denk niet dat je er nog meer beertjes bij moet halenzonder gekheid, als ze de hele tijd zo erg ruzieën..
Ze zitten apart en blijven apart zitten. Dan doe ik wel Arrow weg want geen enkele cavia is alleen gelukkig. Waar ik een hard hoofd in heb want heel marktplaats in deze omstreken staat vol met ongewenste beren. En heb geen idee welke opvang er hier nog in de provincie zit, weet alleen stichting cavia in Bakkeveen
F_inley schreef:Hoi hoi,
Zou ik hier eens een vraag mogen stellen? Ik heb drie cavia's sinds juni drie broertjes. Is altijd goed gegaan tot een week of zes geleden toen deden ze wel eens bekvechten maar niet gemeen. Het is daarna weer een tijdje rustig geweest maar nu hebben twee van de drie serieuze bonje net voor het eerst zo erg dat ze allebei een pluk haar in hun mond hadden. Van te voren hoor je ze al een bepaald geluid maken wat klinkt als tandenknarsen of snel op elkaar gaan.
Kan dit nog goed komen of moeten ze echt uit elkaar het zijn mijn eerste cavia's dus heb er geen ervaring mee.
Mira283 schreef:F_inley schreef:Hoi hoi,
Zou ik hier eens een vraag mogen stellen? Ik heb drie cavia's sinds juni drie broertjes. Is altijd goed gegaan tot een week of zes geleden toen deden ze wel eens bekvechten maar niet gemeen. Het is daarna weer een tijdje rustig geweest maar nu hebben twee van de drie serieuze bonje net voor het eerst zo erg dat ze allebei een pluk haar in hun mond hadden. Van te voren hoor je ze al een bepaald geluid maken wat klinkt als tandenknarsen of snel op elkaar gaan.
Kan dit nog goed komen of moeten ze echt uit elkaar het zijn mijn eerste cavia's dus heb er geen ervaring mee.
Had hier ook drie beren bij elkaar. Twee broertjes en een oude afgedankte beer. Ging goed tot een tijdje terug toen werd het knokken, en toen er eentje een flinke wond op zijn bekkie had was de maat vol. Apart gezet, het jongste beertje zit met de opa en de andere apart. Heb ze wel bij elkaar in de ren maar daar hebben ze veel meer ruimte om elkaar te ontlopen. Misschien dat ik het weer probeer als het nieuwe hok klaar is of ik laat de ene castreren en krijgt ie een vriendin erbij. Weet niet in hoeverre dat de andere mannen het gaan trekken met de zeugen geur.
@kiekeboefje hoop dat Pip nog even blijft leven voor je. Arrow zijn toekomst ben ik mee bezig. Want ergens wil ik hem niet kwijt