Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Lang niet meer gereageerd, ik volg het topic mee onder mijn steen :+
Maar daar kom ik nu even onder vandaan!

Namelijk omdat ik niet 1, niet 2, máár 7 puppy's erbij heb *\o/*
Uiteindelijk gaan ze wel allemaal weg hoor (al weet je het maar nooit of er misschien toch eentje gaat blijven)

Afbeelding
P.s. Er zijn nog puppen beschikbaar }>

Leo

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

Gefeliciteerd Drico! Prachtig nest <3

Straatvuil en allerlei andere ellende eten is inderdaad een veel voorkomend en lastig probleem. Vaak ook snel heel zelfbelonend..
Je zou een kuurtje Groentebokashi van Bio-ron /Natuly kunnen proberen. Dat is een algemene en veilige tip die mogelijk helpt de behoefte achter het gedrag weg te nemen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

Oh dat vond ik ook zo ingewikkeld aan de puppen-fase. Op wandeling was het vaak wel te doen, maar als je gewoon lekker met je pup in de tuin wil zitten dan komt alles in het bekkie terecht :') Was bij mijn beide honden wel echt een fase trouwens, dus er is nog hoop.

Heerlijk die puppies Drico! <3

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:29

Oeh leuk Muppet, cavia's! Als mijn dochter haar muizen er niet meer zijn mag ze van mij cavia's (vind ik zelf stiekem veel te leuk :)) ).

En ja super irritant dat geknaag aan die takken. Sep slikt soms echt een stuk naar binnen, vooral juist als ik het wil afpakken :roll:

Drico; oeeh wat een heerlijke puppies! Knappe moederhond ook <3 Welke pupjes zijn nog over? Niet dat ik interesse heb maar gewoon uit nieuwsgierigheid :D

Leo, dat zelfbelonende stukje is inderdaad irritant. Ik veeg me een ongeluk in de tuin dus het valt tot nu toe mee met wat hij binnenkrijgt. Als hij het te bont maakt met zoeken naar dingen moet ie naar binnen.
Hij eet tijdens het wandelen gelukkig geen poep dus ik heb niet het idee dat het door tekortkomingen komt oid. Hij is vooral gefocust op takken pakken. Lijkt ook wel een beetje een manier voor hem om met spanningen om te gaan.

s1993: ik denk ook dat het een fase is. Nu maar afwachten hoe lang de fase gaat duren. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Ik ga er altijd maar vanuit dat het een fase is en laat ze zoveel mogelijk doen als ik verwacht dat het veilig kan. Gabber is ook van gras en bepaalde kruiden. Sjouwt altijd met iets in z'n bek maar hem nooit betrapt op iets opeten wat niet eetbaar is gelukkig.
Worden ze sterk van :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Ja het kan heel goed een copingmechanisme zijn als ik het zo hoor :j en daarnaast ook onderzoekend.

Het kán problematisch zijn of worden, maar dan hebben we het vooral over onveiligheid (grote stukken inslikken, sokken en ander oneetbaar materiaal enz.) of over besmettingsgevaar van ziektes en parasieten, vooral bij eten van ontlasting van honden en andere dieren. Dat wil je voorkomen natuurlijk :j