Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:20

KimD schreef:
RoosvanBlue schreef:
Daarover gesproken...ben ik een ontaarde hondenmoeder als ik de kip die 3 dagen over datum is (helemaal stukgekookt) aan mijn honden geef? :o

Ik durf het nooit aan, wel kip op de datum of één dag daarna maar drie durf ik niet. :x Maar ik ben daar misschien te pietluttig in.

Nou ik heb genoeg spuitpoep gezien de laatste periode dus dan gooi ik het maar weg. Zonde |(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:26

KimD schreef:
IMJ schreef:
Ik vind ook echt dat je moet kijken naar je hond. Ziet hij er goed uit? Eet hij met smaak? Heeft hij genoeg energie? Dan zal je het vast niet heel slecht doen!

Wij zijn nu met hem op een camping. Gaat heel goed! Maar nu weer net 2 dagen slecht eten. Moedeloos word je er van. Toch voelt hij niet heel mager ofzo.

Ik ga na de vakantie eens even kijken naar kvv. En aan de andere kant denk ik.. je eet dit ook maar gewoon hoor, ik heb al zoveel geprobeerd.

Zeker! Als de hond zat wordt van een boterham met pindakaas en het daar het goed op doet moet je dat zeker voeren. Het is alleen de vraag of het optimaal is voor de hond of niet.

Ik denk niet dat een hond het goed doet op uitsluitend brood met pindakaas. geen enkel mens of dier. Dus die vergelijking slaat de plank mis.
Als je pindakaas zonder toevoegingen zit vergelijkt met pindakaas met toevoegingen kom je meer in de buurt.

Over datum dingen durf ik ook niet. Ook bang voor diarree :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:32

IMJ schreef:
KimD schreef:

Zeker! Als de hond zat wordt van een boterham met pindakaas en het daar het goed op doet moet je dat zeker voeren. Het is alleen de vraag of het optimaal is voor de hond of niet.

Ik denk niet dat een hond het goed doet op uitsluitend brood met pindakaas. geen enkel mens of dier. Dus die vergelijking slaat de plank mis.

Over datum dingen durf ik ook niet. Ook bang voor diarree :j

Dat weet je nooit tot je het (zou willen) probeert! :D Misschien is het wel dé methode voor de meest gezonde hond. Who knows. Ik hoor wel meer waarvan de ogen achter naar mijn kop rollen maar als de hond.

De honden van mijn moeder hebben nu RC voorgeschreven gekregen van de DA en mijn moeder is eigenwijs dus gaat het voeren dus ik ga me niet meer met die dweilen bemoeien.

Voor de liefhebbers, ze heeft 10 zakjes WOW te koop voor de helft van de vkp! *\o/*

Een luchtiger onderwerp: Een stoute kale collie! ~~}>

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:39

Ik merk ook gewoon dat het heel lastig is om er onderzoek naar te doen. Of ik heb nooit de juiste websites gevonden. Maar voor paardenvoer kan je het zo makkelijk vergelijken en vinden wat allemaal wel of niet goed is voor je paard.

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:46

Er is gewoon veel te veel aanbod, ze mogen daar wat mij betreft flink in schrappen en strengere eisen aan stellen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:46

Over datum kip van 3 dagen zou ik idd ook niet aandurven en zeker als je idd net van de spuitpoep af bent idd hihi.

KimD
Leuk filmpje van je kale collie hihi <3

---

Jammer dat het zo warm wordt de komende dagen. Betekent weer even rustig aan doen.
Gisteren nog een fijne 4km wandeling gemaakt, langs het kanaal waar veel vrachtverkeer schepen alsook plezier bootjes langs kwamen, wat ik altijd wel leuk vind om te zien. Arya is ook nog even lekker een beekje in kunnen gaan om te spelen en ook nog met wat andere honden kunnen rennen/spelen. Op een gegeven moment een beetje overprikkeld (snap ik wel; nieuwe plek en geuren, veel prikkels overal want een hoop fietsers e.d. en dan nog allemaal vreemde honden nadat ze 4 weken niet meer in het losloop gebied is geweest) waardoor ze door ging met blaffen, dus maar even aan de lijn gepakt bij me en dan is ze meestal snel weer rustig en dan is het weer goed (merk dat ze dat sowieso ook sneller doet als we ergens langer op 1 plek blijven hangen, zoals we op dat moment deden, ipv doorlopen). Als ik zie dat ze zo overprikkeld raakt/hoog in de emotie komt, probeer ik dan altijd even dat moment te doorbreken en dan erna trekt ze meestal wel weer snel bij. Nu wel ook besloten om dan gewoon de wandeling af te kappen, omdat ik niet wil blijven overvragen en we ook nog een stukje terug moesten. Dus met al die prikkels en dan 4km mag ik niet klagen met hoe ze het overall deed. Gelukkig spraken we vooral hondeneigenaren die helemaal snapten hoe het is met zo'n 1 jarige jonge hond en ze vonden d'r eigenlijk alleen maar heel netjes in de omgang met de andere honden qua communicatie (al is dat blaffen dan wel even irritant, maar dan grijp ik in)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En later nog lekker achterom gezeten met Sansa erbij - hebben een nieuw tuigje voor d'r gekocht dus die moeten we goed uittesten hihi - en toen lagen ze heeerlijk samen te chillen en elkaar op te zoeken #noseboop

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:02

Kip over de datum zou ik ook niet durven hoor. Veel te bang dat dat mis gaat...

@kimD als jij kale collie zegt , blijf ik echt denken dat ik een échte hairless collie ga zien :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:03

Ik zou de kip denk ik ook niet meer doen!

Mijn vriend doet het anders uitstekend op boterhammen met pindakaas :') (grapje uiteraard maar hij eet er wel een hele hoop)

Wordt altijd helemaal naar van de "ja ik voer het goedkoopste van het goedkoopste" %) vooral supermarktvoer... Zou je jezelf toch ook niet aandoen denk ik dan.

Ot doet het nu goed op Kivo, ze ziet er goed uit en eet het graag.. Dus voorlopig hou ik het maar even zo :)

@KimD leuk filmpje, wat een floeperd :D

@CB wat een prachtige foto's <3 Fijn dat je weet hoe je haar overprikkeldheid moet opvangen en afvloeien :j Goed bezig! Ziet er uit als een heerlijke wandeling inderdaad.
En leuk tuigje voor Sansa! Boop the snoot :#

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:31

@ Voor degene die het vroegen
Jip heeft inderdaad een antibiotica kuur en het moet met een week minder of helemaal weg zijn. Hoe hij er aan komt, werkelijk waar geen idee. We doen maar gewoon rustig aan.

Ik heb nu wel weer een tuig aangeschaft, zodat het niet nog extra kan gaan irriteren. Maar nu is mijn moeder ervan overtuigd dat hij extra los hoort te zitten. Hij heeft namelijk 76 cm en maat L gaat tot 80 cm. Dus we hadden XL besteld. Maar die is volgens mij veel te groot _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:34

Ik heb vanochtend weer heerlijk gewandeld met Yoshi en de schapendoesjes :D
Echt heerlijk, mevrouw heeft super geluisterd en heerlijk in het water gespeeld en gezwommen, in m'n insta story van Yoshi staan filmpjes :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:46

CupCakes_ schreef:
@ Voor degene die het vroegen
Jip heeft inderdaad een antibiotica kuur en het moet met een week minder of helemaal weg zijn. Hoe hij er aan komt, werkelijk waar geen idee. We doen maar gewoon rustig aan.

Ik heb nu wel weer een tuig aangeschaft, zodat het niet nog extra kan gaan irriteren. Maar nu is mijn moeder ervan overtuigd dat hij extra los hoort te zitten. Hij heeft namelijk 76 cm en maat L gaat tot 80 cm. Dus we hadden XL besteld. Maar die is volgens mij veel te groot _O-

oh KAK ik dacht dat ik gereageerd had al, maar nog niet. Sorry Y;(
Heel veel beterschap voor lieve Jip gewenst. Hoop dat ie er weer snel bovenop is!

Tuigje is idd wel een goed plan nu denk ik :j! Haha ja, vooral met honden die een wat langere en golvende vacht hebben kan het op het oog sowieso al snel uitzien alsof een tuigje te strak zit, dus misschien dat je moeder denkt dan doe ik 'm extra los hihi - je wilt niet weten hoeveel mensen Arya stiekem hebben nagevoeld altijd met aaien om te kijken of dat tuig niet te straks zat, of maar opmerkingen bleven maken tot ik weer eens m'n hand ertussen heb gelegd om te laten zien hoeveel speling er zat en dat het optisch bedrog was :'). Maar L moet zo te lezen eigenlijk gewoon prima zijn dan.

@Warboel
Ja soms ben ik ook te laat hoor en daar baal ik dan van, maar je kunt gewoon niet alles perfect doen en ook niet 100% voorkomen of voorspellen. Idealer was geweest als ze niet overprikkeld was geraakt (maar het was wel te verwachten en logisch gezien ze al 4 weken niet meer echt los was geweest) maar in dit geval denk ik dat ze er wel ook van leert weer en weer de grens kan verleggen; als ze dus tussendoor even rust kan vinden - als dat niet lukt, kap ik een wandeling ook meteen af maar in dit geval waren we ook nog een stukje van de auto verwijderd haha dus aan de lijn en rustig worden werkt dan en naderhand kon ze ook nog even in rust lekker los en ze was gewoon helemaal relaxed toen we terug kwamen bij de auto dus dat is dan wel weer fijn. Is ook voor mij telkens weer een leer proces, want elke dag kan het anders zijn weer, maar we doen ons best hihi. Tot nu toe ook tevreden over het tuigje! Was wel wat duurder als het gemiddelde normale katten tuigje wat je in de winkel ziet liggen, maar daar wurmde ze zich met gemak uit ook al zat het strak. Dit zit tot nu toe als een huis :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:56

Ik blijf dat bijzonder vinden cursebreaker, dat mensen zich daar zo tegenaan bemoeien. Al hoor ik ook vaak; ziet ‘ie wel wat? En; moet je hem niet scheren? Maar tuig te strak stond nog niet op mijn bingokaart :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 15:57

ZoZenn schreef:
De meeste dingen die hier over energique gezegd worden zijn gewoon niet waar (voor de werkhond variant in ieder geval). Er wordt geen groot aandeel maïs & graan gebruikt (als je alles behalve graanvrij een groot aandeel noemt, dan ja. Ikzelf sta niet achter de graanvrij hype)(Voer je hond voor de lol eens energique,veel meer poepen dan op andere kvv doet hij niet). Als je het label op de doos leest dan zie je dat ook.

Toevallig heb ik kennissen in de bikejoring die in de Energique fabriek zijn geweest en het ook voeren, er wordt echt wel vers en geoorloofd vlees gebruikt. Ze zijn ook de enige die op salmonella testen. Energique met RC vergelijken vind ik ook echt appels en peren.

Alle kvv die hier altijd de hemel in geprezen wordt, doet AJ het echt bagger op vergeleken met energique.

Als je de vergelijking niet snapt ligt dat eerder aan jou. Ik wilde gewoon een brok met graan noemen en RC kent iedereen. En waar ik Energique niet wil voeren omdat er graan/mais in zit, wil ik RC om dezelfde reden niet voeren. Dus nee, geen appels met peren. Dan moet je toch wat beter lezen. :)
Net als dat ik ook niet heb gezegd dat er een groot aandeel mais en graan gebruikt word :)
Dus niks onwaarheden van mijn kant in ieder geval.

Oeh mooie foto's weer curse! Lekkere wandeling. Ben benieuwd hoe dood we gaan met de komende warmte weer

Beterschap jipje! dat tuig is waarschijnlijk veel te groot :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:07

Warboel schreef:
Wordt altijd helemaal naar van de "ja ik voer het goedkoopste van het goedkoopste" %) vooral supermarktvoer... Zou je jezelf toch ook niet aandoen denk ik dan.

Écht wel , mijn eigen eten komt gewoon uit de supermarkt hoor! :Y)
En dat is vast ook de logica: als ik er mijn eten koop, is het ook gewoon prima voor de hond of kat. Klaar.
Tjah, dat je voor jezelf in de supermarkt ook de ongezonde keuzes kunt vinden, vergeten ze dan even, denk ik...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:29

Hahahah Warboel, mijn eten komt inderdaad ook gewoon uit de supermarkt _O- Smaakt prima :)) Eten van mijn honden komt niet uit de supermarkt.

Wat vervelend met Jip :(:) Beterschap!

CB, hier raken ze ook weleens overprikkeld. Komen ze ook wel weer overheen! Dexter kan mentaal weinig hebben dus de eerste paar keer met de herder mee was wel heftig voor hem. Als ik hem dan s avonds aankeek en iets van hem wilde kon ik een grom krijgen :Y)

Roos, dat van iets zien snap ik wel. := Ik zou ook niet graag al dat haar voor mn ogen willen.

Hierbij nog wat foto's van het schapendrijven. Alle foto's zijn dus gemaakt door Nynke Leen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even met de frisbee, vangen kan hij niet maar rennen wel :))
Afbeelding

En vandaag aan het werk. De schapen hebben momenteel een ziekte waardoor ze blind zijn (tijdelijk). Dexter en ik hielde ze hier tegen maar ze rende dwars door de hekken heen aan de andere kant >;) Dus Dexter heeft ze even vakkundig terug gebracht.

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:50

Ze hebben HAARSPELDJES hoor :roll:

Wat een gave foto’s! Echt heel stoer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:05

Kaus schreef:
Hahahah Warboel, mijn eten komt inderdaad ook gewoon uit de supermarkt _O- Smaakt prima :)) Eten van mijn honden komt niet uit de supermarkt.

Wat vervelend met Jip :(:) Beterschap!

CB, hier raken ze ook weleens overprikkeld. Komen ze ook wel weer overheen! Dexter kan mentaal weinig hebben dus de eerste paar keer met de herder mee was wel heftig voor hem. Als ik hem dan s avonds aankeek en iets van hem wilde kon ik een grom krijgen :Y)

Roos, dat van iets zien snap ik wel. := Ik zou ook niet graag al dat haar voor mn ogen willen.

Hierbij nog wat foto's van het schapendrijven. Alle foto's zijn dus gemaakt door Nynke Leen!

[ [url=m/0IUhHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cTajYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vlNQa4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even met de frisbee, vangen kan hij niet maar rennen wel :))
[ [url=m/WvlvpE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag aan het werk. De schapen hebben momenteel een ziekte waardoor ze blind zijn (tijdelijk). Dexter en ik hielde ze hier tegen maar ze rende dwars door de hekken heen aan de andere kant >;) Dus Dexter heeft ze even vakkundig terug gebracht.

[ [url=m/Rz6PlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Polio? Gave foto's!

CupCakes, ik denk inderdaad dat het tuig ietwat groot gaat zijn. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:23

Nee geen polio! Het heet zere-oogjesziekte. Niks aan te doen helaas, ze hebben het gekregen van de nieuw aangekochte dekrammen.

https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... ere-oogjes

Roos, ja nu wel, maar hiervoor als pup niet toch? Haarspeldjes zou niet mijn voorkeur hebben maar het zijn ook niet mijn honden :Y)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:54

Dat klopt. Vanuit mijn eigen ervaring moet je door een periode heen dat je denkt; ‘uhm zitten er ogen op?’, waarin zij trouwens perfect zien hoor. Als je ziet hoe hard Jackie rent en hoe behendig ze dan is. Terwijl als je gaat knippen blijf je juist knippen en heb je steeds korte scherpe haartjes rond die ogen. Plus probeer maar eens de wimpers eruit te sorteren. Dus dan krijgen ze sneller irritatie dan wanneer je het laat groeien en het netjes opzij of omhoog vastzet. En ook dan komt het minder snel in de ogen hoor en zien ze nog steeds prima, ook zonder speldjes. Ik ben niet tegen knippen/scheren als het moet maar heb daar alleen maar gedoe van gehad dus nu blij dat al het haar weelderig tiert :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:02

Ik zat trouwens nog door foto’s van Jack heen te scrollen, onze ouwe baas die we vorig jaar hebben laten inslapen. Hoe langer het geleden is, hoe meer ik ga zien hoe beroerd hij er eigenlijk uitzag de laatste periode. Heeft best lang geduurd voordat ik kon accepteren dát we hem hadden laten gaan. Vind het nog steeds moeilijk.

Dit was zijn laatste dag

Afbeelding

En dit toen hij ongeveer 3 was denk ik

Afbeelding

Jones lijkt nu enorm op Jack, in alles <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:36

Ja komt jullie eten uit de supermarkt? Zo ouderwets _O- nee geintje ik had het weer lekker op z’n warboels verwoord zag ik :') jullie begrijpen vast wat ik bedoel haha.

Wat een onwijs toffe foto’s Kaus! Klinkt heftig die schapen ziekte!

@Roos achgos wat een droppie was Jack. Begrijpelijk dat je het moeilijk kon accepteren en het er nog steeds moeilijk mee hebt!

Wij zijn vanavond lekker naar het strand geweest met Billie en Ot, de dames hebben het weer geweldig naar hun zin gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:38

@kaus echt gaaf zeg! Wat een focus in die blik!

@roos jack had echt een lieve uitstraling zeg <3

@warboel haha uiteraard begreep ik dat, geen zorgen! Ahh knappe Otje en knap zusje :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:06

Kaus het ziet er zo gaaf uit!

Warboel wat een mooie foto’s!

Roosvanblue wat een prachtige hond!!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:55

wat een prachtige foto's de afgelopen tijd.

vandaag een update gekregen over ongeveer 1,5 word onze toekomstige dalmatiër puppy geboren :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:56

Warboel blijven die benen van otje groeien?! :')
Moest zo lachen om die foto’s van die 2 dat ze er niet over struikelen vind ik toch wel ontzettend knap :+
Ik lees nog steeds braaf mee en zie een hoop leuke foto’s langs komen!!
Maar niet veel tijd om te posten iets met vakantie regelen.

Had ook niet meer gepost dat de hart echo van parel ook enigszins goed was,ze moet over een jaar terug voor een nieuwe echo.
Wel een lekkende hartklep maar nog te goed voor de medicijnen dus dat scheelt enorm,zo blij mee _/-\o_