Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anna79 schreef:Kiwitje maar is telgangen per definitie verkeerd? En waarom?
xLaraaj schreef:Welk ras is skip weer ?
Anna79 schreef:Nou ik vind patella luxatie wel heeeuul iets anders. Ik zie het bij veel poedels met goede stamboom en prima hd resultaten dus vandaar dat ik het een poedelding noem net als bijvoorbeeld bij de ijslanders. Vandaar dat ik me er niet gelijk al te druk over maak. Ik ga erover nadenken of en wat ik ermee ga doen. Ga het in elk geval even vragen bij de dierenarts.
MDJ schreef:Mijn hond loopt ook regelmatig in telgang, daarom heb ik hem laten behandelen en checken door een fysio. Bij mijn hond is het waarschijnlijk omdat hij nog redelijk arm bespierd is in zijn achterhand en telgang minder energie kost. Hier ben ik nu mee bezig en merk nu al wel wat verschil, vooral aan de fiets laat hij het minder zien. Bij gewoon wandelen nog wel veel maar dan ligt het tempo ook lager.
Simoonzel schreef:Ik heb nog maar 1x in m'n leven een poedel zien telgangen hoor. Normaal is het zeker niet!
Anna79 schreef:Ik heb zelf het gevoel dat het gemakzucht is. Als ze iets ziet wat haar interesseert gaat ze wel opeens draven en dan ook heel verheven en spectaculair, net een paard![]()
Ik ga het zeker even bij de dierenarts aankaarten als ik daar weer ben. Maar de telgang is iets wat ik al bij heel veel poedels heb gezien dus het zal ook wel bij het ras horen. Voorlopig doen we rustig aan een paar keer per week een rondje.
Wel ben ik benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken; hier wordt fietsen sport en belasting genoemd, maar voor mijn gevoel is het een hele veilige vorm van beweging. Immers als je honden samen laat spelen gaan ze vaak veel rennen en korte stops maken of elkaar omver rennen. Met een bal heb je zoiets nog veel meer. Vandaar dat fietsen mij vrij veilig leek.
Anna79 schreef:Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Mila Aussie is ook echt een knapperd!!! Het zit vast in de naam![]()
Ik ga er nog even over nadenken hoe en wanneer ik het ga doen. Mila heeft veel jachtinstinct, dus het moet wel veilig zijn. Ik ga ook nog even met de dierenarts overleggen, ze heeft namelijk 1 achterpoot, die iets naar binnen staat. Het is maar een fractie, toen ze laatst nat was van het zwemmen en ik achter haar liep viel het me op. Ook galoppeert ze vaak overkruist.
Anna79 schreef:Onze Mila is alweer 9 maanden. Een heerlijke hond, heel gemakkelijk, al begint ze wel wat te puberen![]()
Ik vroeg mij af wanneer ik kan gaan fietsen met haar. Vanaf een jaar? Of kan het aanleren nu al wel... Ik wil sowieso zo'n speciale stang aan de fiets. In een rustige draf lijkt het me een mooie rechtlijnige belasting. Niet te lang achter elkaar en het moet natuurlijk wel wat koeler zijn. Ik ben benieuwd of jullie al eens gefietst hebben met de hond.
Hier onze Mila![]()
[ [url=m/oibdPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
KimD schreef:Heeft Skip niet een tijdje geleden een akkefietje gehad met loslopen? Dan is het misschien niet verstandig om Skip zo ongecontroleerd door het bos te laten rennen. Als hij dan zo hoog in de adrenaline zit is het risico op uitspattingen groter natuurlijk.
Wat betreft de telgang, Abbay loopt er ook 90% van de tijd in, ook bij shelties is het een normale gang. Wel is het zo als ik haar vraag te verruimen dat zij 'omschakelt' naar een normaal drafje. Ik maak me daar verder geen zorgen om. Zij is sowieso de knuffelsheltie, doet niks behalve vreten en kroelen.Die wordt 20 jaar oud alleen op twee keer per dag eten, in de avond een Markies en met puppy's spelen.
KimD schreef:Ja, dat is waar.![]()
Ik vind de check-up sowieso belangrijk. Wij doen het nu iedere 3 à 4 maanden. Zodra ze 18 maanden zijn gaan ze ook op de foto, wij sporten natuurlijk dus des te belangrijker om te weten of ze goed in elkaar zitten.
XxDiandraxX schreef:Elin telgangt haast nooit, zei gaat wel 4x per jaar naar de ostheo maar dat is eigenlijk prim haar schult. Die trekt steeds aan haar oren en staart. Laatste keer had ze een blokkade in nek en bekken.. krijg het er bij prim niet uit..
Prim gaat 2x per jaar, ivm sport. Maar omdat zei de etterbak is en de andere niks terug doen heeft zei eigenlijk nooit problemen.
Bjossa telgangt vaak in het lager tempo, is bij de ostheo geweest laatst maar geen problemen. Ze is een beetje lui en telgang kost minder kracht..
XxDiandraxX schreef:Voorlopig daar dus even niet meer los laten.. Hoe jammer dat ook is..
Ik ga morgen met Elin voor haar HD/ED foto's. Ze loopt fantastisch en merk nooit wat aan haar maar vind het toch wel heel spannend!
kiwiwitje schreef:XxDiandraxX schreef:Voorlopig daar dus even niet meer los laten.. Hoe jammer dat ook is..
Ik ga morgen met Elin voor haar HD/ED foto's. Ze loopt fantastisch en merk nooit wat aan haar maar vind het toch wel heel spannend!
Ik vond het ook dood engEn toen ik dat zei tegen de arts die de foto's maakte moest ie lachen en begon ie uit te leggen wat ik op de foto's zag en daarna dus dat ik me nergens druk over hoefde te maken. Maar vond t vreselijk
al was ik wel een beetje gerustgesteld door hem, maar wat duuuuurde het lang tot de maandag