Ik zal ook nooit tolereren dat ze in mijn handen bijten. Een pup zal ik dat van accepteren en corrigeren. Maar vanaf een half jaar zeker niet meer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Maar dat zeg ik ook, hij drijft niet op andere honden. Als pup ja, ook als ukkie van zeven weken. Ik vind het niet gek dat je een jonge hond eerst daarin moet begeleiden dat niet te doen. Ondertussen doet hij dat dus niet meer en bij vreemde honden heeft hij het sowieso nooit gedaan.
Het gedrag waar ik het over had met 'aanvallen ' is gewoon speelsheid. Ja, als hij andere honden ziet wordt hij daar enthousiast van en gaat hij op een afstandje, want hij weet dat hij niet zomaar dichtbij mag komen, een soort van dansenKwispelen, springen, buigen. Maar dat doet hij dus alleen als hij losloopt en naar onze eigen honden. En precies dat gedrag toont hij ook naar ons behalve dat hij regelmatig nog op ons springt. Maar dat is uiteraard kwestie van afleren en consequent zijn.
Op welke manier is dat geen normaal hondengedrag?
ZoZenn schreef:AJ blaft vooral. Al begint dat ook minder te worden, gister nog liep ik met ze langs een roedel blaffende en springende honden met de focus volledig op mij.
Nu laat ik mijn honden over het algemeen niet spelen met vreemde honden, niet snuffelen aan de lijn en als ze los zijn en we zien een andere hond dan roep ik ze terug. Als ik ze wel laat, dan naderen ze de andere honden, snuffelen en lopen weg. Ze hebben nml weinig Interesse in andere honden.
Even een vraagje: AJ heeft ontzettend diarree. Het was donderdag een beetje, maar vanochtend heeft hij de hele kamer onder gescheten. Ik heb nog wel diarreeremmers liggen, zal ik hem die geven en verder rijst met kip?