Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:17

In n vissenkom :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:19

Wat een heerlijke buitenfoto's!!

Ooh dat moet lekker zijn, Dagmar80.. dat er nu eentje voor jou is...
enne.. knap in de vissenkom :')

Hier al de hele dag vanalles ingepakt voor de vakantie en het lijkt wel of ze het weten.. De hele tijd om aandacht vragen... In de weekendtas zitten...
En dan moet ik ze achterlaten :x
volgend jaar moeten ze maar mee gaan kamperen :*

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:26

Wauw wat een ontzettend mooie kitten zeg!!!

Karel voelt zich niet helemaal lekker volgens mij, is de hele dag al best sloom maar eet en drinkt gelukkig goed. Hij kijkt ook helder uit zijn ogen en zn tandvlees ziet er goed uit. Dus ik kijk het maar even aan. Zal vast gewoon de warmte zijn? Arm propje.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:39

Jace is mooi <3

Hier weer even een vraagje. De tweede dag (toen ik nog geen kattenbak in de woonkamer had) heeft Donnie op het kleed in de woonkamee gepoept. Nu betrapte mijn vriend Donnie op het plassen op hetzelfde kleed. Zijn ontlasting zit wel altijd in de kattenbak maar plassen doet hij afwisselend tussen de bak en het kleed. Toen ik de onderkant van het kleed bekeek was er een hele grote natte stinkende vlek.

Het kleed is zo'n 60cm van zijn kattenbak af, ligt bij ons onder de eettafel (en de bak staat in de hoek). Ik heb het kleed weggehaald en de vlek ingesmeerd met biotex. Vervolgens de vloer ook gedweild met biotex. Maar dan nu.. moet ik het kleed terugleggen of niet? Wat zouden jullie mij aanraden of hebben jullie tips? :( Ik neem aan dat als er een urinegeur inzit, hij het vaker op die plek gaat doen. Ik heb tevens UrineOff besteld. Ik straf Donnie trouwens niet maar probeer hem steeds op de kattenbak te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:43

Is Donnie en mannetje en is hij evt al geholpen? Anders zou dit ook een hoop kunnen verklaren.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:50

Donnie is pas 11 weken en inderdaad een kater. Op 7 september ga ik naar de DA voor zijn 2e enting. Dan ga ik ook vragen naar wanneer hij gecastreerd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:53

Oke, dat zou het ook al goed kunnen zijn, maar het kunnen natuurlijk ook andere tekenen zijn, misschien verveelt die zich, vind die het grind toch niet fijn, vind die de bak te vies om op te gaan.

Heb je al een extra kattenbak proberen neer te zetten?

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:07

Hij heeft hetzelfde grind als bij de fokker. En ik schep iedere dag 2 maal de uitwerpselen eruit en om de 4 dagen de hele bak. Verveling zou kunnen.. ik probeer hem wel te wennen aan het feit dat ik soms 4 tot 6 uur weg kan zijn, dan zit hij in zijn kattenkamer waar alles voor hem is.
Ik heb 2 kattenbakken, 1 op de kattenkamer en 1 in de woonkamer naast het kleed.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:14

Ik zou die tweede kattenbak op het kleed neerzetten en het kleed een tijdje weg houden, kijken wat hij dan doet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:20

Synchroon slapen.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:23

Wij halen de schade even in na 3 dagen buiten bivakkeren <3 <3 Madam heeft de hitte onder een struik uitgezeten en ging 's nachts op stap dus knuffelen was absoluut geen tijd voor, maar dat maakt ze nu dubbel en dwars goed. :+:

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:43

Afbeelding
Hier is Kareltje voor het eerst naar buiten geweest :D En wonder boven wonder, Whoopi die binnen niks moet weten van 'm liep buiten continu achter hem aan :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:45

Het is dat ik tonic noet heb betrapt dus ik weet niet waarom en hoe maar ik weet zeker dat hij degene is die net op m'n bed heeft gepist. Als ik hem had betrapt dan had ik maandag meteen gebeld voor een afspraak bij de dierenarts voor hakkie takkie. Ben het meer dan zat. En het irritante is dat Ginger volgens mij nog steeds niet zwanger is...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:36

Mijn kat heeft een hekel aan omweer.. Het heeft hier bijna de hele nacht gespookt en poes heeft bijna de hele nacht luidkeels zitten klagen voor het raam met ogen zo groot als schoteltjes :z
Af en toe kwam ze bij me liggen om geaaid te worden, maar zo gauw de bui weer aantrok begon het orkest weer. :(:)

Pff, vervelend Renee.. Balen van Ginger, maar elke keer de boel moeten schoonmaken is nog veel vervelender. :(:) In dat geval had ie bij mij ook pech gehad, dan had ik wel een dekkater opgezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:48

Hier niks gehad. Beetje jammer, had het eindelijk af kennen koelen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:50

Hier gaat bengel volgende week ook naar de dierenarts voor een check-up en als het dan zover is wordt hij ook gecastreerd

Kleine terror vanmorgen, hij wilde spelen en hing op den duur met nagels en tanden in mij arm, en hij bleef goed hangen haha

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:03

Charizard schreef:
Hier niks gehad. Beetje jammer, had het eindelijk af kennen koelen.

Troost je.. Hier wel onweer maar niks afgekoeld :(

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:09

Loes en Pip hebben voor het raam zitten kijken naar het onweer. Maar ook hier is het nog steeds 26 graden binnen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:42

lifaya schreef:
Het is dat ik tonic noet heb betrapt dus ik weet niet waarom en hoe maar ik weet zeker dat hij degene is die net op m'n bed heeft gepist. Als ik hem had betrapt dan had ik maandag meteen gebeld voor een afspraak bij de dierenarts voor hakkie takkie. Ben het meer dan zat. En het irritante is dat Ginger volgens mij nog steeds niet zwanger is...

poedersuiker zeg -O- :(
Deur dicht houden van de slaapkamer. Plast hij niet op tapijt/kleed of krantenbak?

Rocco, de Ragdoll, lijkt beetje minder kracht te hebben in zijn achterpoten. Nu veel spring spelletjes doen, maar hij blijft compenseren met zijn voorpoten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:07

Deur dicht gaat hem niet worden. Slaapkamer (en badkamer) zijn de koelste ruimtes en die kan ik de katten nu niet onthouden. Ginger ligt altijd in een hoekje en tonic op het bed of badkamer. Maar als ik het zie gebeuren is het einde verhaal. Het is echt plassen, niet sproeien zoals je bij de gemiddelde kater ziet.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:59

@spottedponie: Ja mooi hè? :) Hihi, wel een vissenkom met aarde en plantjes en tja, ze zijn nog niet zo groot...

@Pikkepor: Ja :D

@Kenyada en Eleadoras: Thanks! :)

Wat Donnie betreft, hij is pas 11 weken, dus echt katergedrag daar lijkt het mij wat te vroeg voor. Je maakt de bak al veel schoon lees ik. Ik zou inderdaad goed schoonmaken en dat kleed even een tijdje weghalen. Eventueel de bak daarheen verplaatsen en dan langzaamaan weer zetten waar die hoort.

In principe is Donnie met 6 maanden laten castreren vroeg genoeg. Als die lucht er inzit dan heb je kans op herhaling... Bij de Action heb je trouwens ook hele handige spuitbussen met geurneutralisator voor de kattenbak enzo.

@Mando: Haha, past inderdaad mooi bij je hafje qua kleuren :P Jouw kitten is ook echt prachtig zeg met dat mooie streepjespatroon! O lees dat je hafje Mando is en lees andere namen bij de katten, dus wie is Maes?

@Lifaya: Vervelend dat plassen. Moet ik zeggen dat mijn geholpen katers ook weleens op de deurmat plassen, inclusief de poes... Tja, hoe vaak we die deurmat niet al gesopt hebben.... Gelukkig nu al een poos niet gebeurt, even afkloppen....

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:15

Kareltjespam!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:23

<3

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:34

Kareltje is leuk!! <3 en gegroeid!

Ik wil zoo graag nog een kitten, maar vriendlief is niet helemaal overtuigd :-p

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:55

Ah snoetje...

Was de mijne ook niet hij vond na het overlijden van Me-Ow 2 genoeg.
Nouja je weet het resultaat. _O-