Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:23

Gaby grote favoriet zijn ook de aardbeihuisjes van AliExpress, leg er altijd een stukje badmat in en die verschoon ik dan als ze ze weer is nat geplast hebben..

Heb er laatst ook een ander mandje besteld, pluis komt nu met moeite de kooi uit omdat hij die zo lekker vind, je begrijpt dat ik mandje 2 ook maar besteld heb...

Afbeelding

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:37

Bedankt voor de tips over Wish en AliExpress, Melody en Taartje! Mijn lijstje van caviahuisjes die ik nog wil hebben, wordt langer. Daar stonden al 5 modellen op :+ .

Wat een schattige foto van Pluis btw! <3

Sterkte met de cavia's in de ziekenboeg, Yentaah en Trui. :(:)

Mira283

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:19

Hier zit het apart. Arrow had een flinke bijt wond naast zijn bekkie. Toch maar even naar de dierenarts denk ik. Arrow was de vervelendste maar dat is nu die kleine geworden.

Stel dat ik Arrow laat castreren en er komt een zeugje bij. Hoe kan ik het huisvesten het beste aanpakken aangezien de andere twee geen problemen geven samen. Sammie is fokbeer geweest wil daar wel rekening mee houden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 10:25

@trui: de tanden/kiezen zijn in orde ??
@mira: als je er 2 aparte stellen van maakt waarbij de ene een zeugje heeft heb je kans dat de 2 heren die bij elkaar zitten elkaar ook ineens niet meer zo mogen.
Zeugenlucht doet rare dingen met beren...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:30

Vraag mij echt serieus af hoe fokkers dat doen. Want ik ga niet weer koppelen met een jong beertje en het alsnog fout gaat. Oudere dominante beer zou kunnen maar ja gaat een opvang daarmee akkoord?

Ze staan als het doorgaat niet in dezelfde kamer. Dan komt er een stel boven en eentje beneden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:50

Ik heb de beren koppels altijd in dezelfde ruimte als de zeugen gehad. Tot nu toe nooit problemen gehad. Ik zet ze alleen niet op hetzelfde kleed, als ze in de ren gaan. En buiten op het gras heb ik een dames kant en een heren kant.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:56

Hier staan ze ook samen in een ruimte, geen probleem. Alleen tijdens onrust bij de dames krijgen de mannen ook ruzie O:)

Ik heb er een dame bij :D Ze heet Lizzy en is 4,5 jaar oud. Eigenlijk was ze onderweg naar de opvang, maar we vonden haar te leuk :+
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:59

TinkerTreas schreef:
Ik heb de beren koppels altijd in dezelfde ruimte als de zeugen gehad. Tot nu toe nooit problemen gehad. Ik zet ze alleen niet op hetzelfde kleed, als ze in de ren gaan. En buiten op het gras heb ik een dames kant en een heren kant.

Heb je ze dan in een flat?
@melody wat een leuke zeug! Die van jou zijn het toch al van het begin gewend of niet?

Mocht iemand nog tips hebben graag want doe Arrow liever niet weg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 16:28

Tja bij de ene lukt het wel en bij veel anderen niet :)

Lizzy is leuk, al redelijk op leeftijd.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:50

melody7 schreef:
Hier staan ze ook samen in een ruimte, geen probleem. Alleen tijdens onrust bij de dames krijgen de mannen ook ruzie O:)

Ik heb er een dame bij :D Ze heet Lizzy en is 4,5 jaar oud. Eigenlijk was ze onderweg naar de opvang, maar we vonden haar te leuk :+
[ [url=m/bpHMF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9eBvWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi kleurtje zeg <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:10

Mira, ja ze zitten hier wel van begin af aan al zo :j En ze hebben een kooi van 1 bij 3 meter, dus de kans om elkaar te ontlopen..

Dubbeldun, klopt! Ze heeft ook bultjes (waarschijnlijk ook melkkliertumoren), maar ze komt hier gewoon lekker met pensioen :) Een kneusje meer of minder maakt niet uit :+ Ze is enorm actief, heel leuk karakter.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:56

Hebben ze ook genoeg ruimte om elkaar te ontlopen idd. Misschien dat ik ze opnieuw koppel als ze het nieuwe hok hebben. Werkt dat niet dan krijgt Arrow een baby vriendje erbij. Ze kunnen elkaar nu zien en ruiken maar niet bij elkaar. Hij zit niet helemaal alleen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:18

Bij mij zitten de dames in een flat en de heren in een traliekooi aan de overkant van de kamer. 2 traliekooien op elkaar, met elk 2 beren.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:25

Bij mij zitten de beren en zeugen in dezelfde ruimte.
Lopen zelfs op hetzelfde kleed (wel na elkaar) en uiteraard ruiken de heren het wel maar knokken wordt het absoluut niet. Maar ik heb denk ook echt hele makkelijke kerels.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:04

Denk dat ik het er niet op ga wagen een zeugje erbij. Zelfs nu ze apart zitten dagen ze elkaar uit door de trailies heen. Zijn echt de twee ukjes die bezig zijn. Sammie zit erbij en kijkt ernaar :'). Die is wel zo makkelijk met alles.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:07

Moest de kooien verschonen dus hoppa de mannen naar boven in de ren. Gebeurde niks op wat geprrt na hadden snel hun eigen huisjes veroverd. Ligt echt aan de ruimte die ze niet hebben in de kooien. Ze zitten beneden apart. Met tralies ertussen, en Arrow vind het niet erg. Die kan nu lekker beter worden en aankomen en Flash ook die komt goed aan nu

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:22

Mijn beer is vannacht weer vader geworden. Allebei de zeugjes die hij heeft gedekt zijn bevallen. Allebei 4 jongen en alles is goed gegaan.
Als ze groot genoeg is komt dit meisje bij mij wonen.
Afbeelding
Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:23

Wat een schatje <3

Gisteren helaas te horen gekregen dat mijn oude zeugje Sushi, die nu bij Yvonne woonde, overleden is. Ben er nog steeds wat verdrietig van, had haar nog wel een langer leventje gegund daar in Zeeland |(
Links Sushi, rechts haar beste vriendinnetje Lugia en daar achter Floortje.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 21:36

Zo zie je maar, de ene verliest wat en de andere krijgt er iets bij...
@enamorada: sterkte met het verlies. Ook al was ze niet meer bij je , het blijft sneu.
@TinkerTreas: mijn Blondie lijkt er sprekend op :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:42

Wat rot van Sushi. Sterkte.

Ik heb de vader van dit meisje en haar half broer en zus. Haar moeder is een dochter van mijn oude zeugje, die is overleden toen haar jongste baby's 2 weken waren. Die jongen kon ik dus ook niet weg doen. Maar dit zeugje is wel speciaal voor mij door de familie banden. Ik hoopte stiekem op een wit zeugje, maar er waren alleen crème zeugjes (en 1 wit beertje).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:14

Wat een leuke mini caafjes!

Sterkte met het verlies

Ik ben heel stiekem aan het rondkijken voor een maatje voor Arrow, zag in de dierenwinkel erg leuke en schattige baby beertjes maar heb mij ingehouden

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:02

Mira denk niet dat je er nog meer beertjes bij moet halen :') zonder gekheid, als ze de hele tijd zo erg ruzieën..

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:40

Ja ik blijf het echt heel rot vinden Guusje.
Had ook gehoopt dat Sushi in de bende van 9 van het voorjaar lekker het ingezaaide grasveldje op kon.

Ik vond haar sochtens dood in het hok met bloed uit haar neusje dus ik vermoed dat ze een hersenbloeding heeft gehad.
Ze Heeft de avond ervoor nog van de winterpeen geknaagd en was net zo opgewekt als anders als ik met voer aan kwam. Haar haar begon zelfs weer flink te groeien.

De rest maar extra verwend met een schoon hok en wat wilg, rozenbottel en een fruitsalade :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:12

Kiekeboefje schreef:
Mira denk niet dat je er nog meer beertjes bij moet halen :') zonder gekheid, als ze de hele tijd zo erg ruzieën..

Ze zitten apart en blijven apart zitten. Dan doe ik wel Arrow weg want geen enkele cavia is alleen gelukkig ;). Waar ik een hard hoofd in heb want heel marktplaats in deze omstreken staat vol met ongewenste beren. En heb geen idee welke opvang er hier nog in de provincie zit, weet alleen stichting cavia in Bakkeveen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 10:20

Beren zijn idd vaak een probleem, bij de opvang worden ze vaak gecastreerd en raken ze ze dan makkelijker kwijt.

@yv: klinkt bekend. Zo heb ik wel eens een vrij jonge cavia gevonden. Kun je niets aan doen :(:)