kiwiwitje schreef:Ik fiets echt met de hond aan de lijn. Om zo gewoon een gelijk draftempo aan te houden. Dus niet , voor mij, als vervanging om te lopen en de hond los te laten rennen of snuffelen oid.
Fietsen is voor mij gewoon aan het werk, vast tempo. Niet plassen, niet poepen niet snuffelen. En voor ons is dat dus in het zelfde draftempo draven. Dat zorgt voor een betere spieropbouw dan als ze steeds tempo wisselen en draaien etc. wat ze doen als ze los lopen en hun eigen gang kunnen gaan.
Is minder belastend ook voor het lijf.
Ik fiets niet met Skip om met hem te "werken" maar omdat hij het leuk vind om lekker zn poten te strekken.
Hij heeft een heel hoog tempo van zichzelf: ook als ik flink door stap loopt Skip nog vrolijk in een telgang. Pas op een km of 8 a 9 per uur gaat hij over op een drafje, een rustig drafje ligt op zn 11 km/h
Als ik alleen met hem naast de fiets zou fietsen, dan raakt hij nooit zn energie kwijt. Ik gebruik dan een stang om hem goed en veilig naast te laten lopen. De lijn hangt dan slap, dus in principe loopt hij dan echt op eigen poten dus geen scheve belasting.
Ik laat hem los in het bos zodat hij het tempo een beetje kan bepalen en lekker door de bosjes kan rennen en met zn neus op de grond een spoortje kan volgen als hij dat wil. Gewoon veel meer fun voor zowel hond als baasje!
Ik probeer een rondje van zn 4km te fietsen, normaal zouden we die 4km wandelen. Nu wisselen we het lekker af.
Skip is trouwens nu 18 maanden.