Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 12:39

Ik ga indd dan mee Met Karma en Zoe. als hij daar al niet mocht komen dan is het wel terecht. wel lastig dat handhaving en de politie beide andere regels hanteren. Een fout van handhaving dus.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:35

mvdende schreef:
Het park is idd totaal verboden voor honden. Dat wist ik, maar politie vindt het best. Alleen Handhaving dus niet...

Tsja, regels zijn regels... En dat het eerder gedoogd is verandert daar natuurlijk niets aan. Wie weet is er net een klacht geweest over honden in het park oid dat ze er nu streng op zijn. Maar in het geval van een verbod op aanwezigheid hond maakt het natuurlijk niet uit of ie de keet onder pist, poept, aangelijnd is of niet, hij mag er gewoon niet zijn.

Ik hou me zelf ook echt niet altijd aan de regels, maar de gevolgen accepteer ik dan ook zonder morren, want daar kies ik zelf voor.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:36

kiwiwitje schreef:
Ik ga indd dan mee Met Karma en Zoe. als hij daar al niet mocht komen dan is het wel terecht. wel lastig dat handhaving en de politie beide andere regels hanteren. Een fout van handhaving dus.

Nee, fout van de politie. Want die gedoogt het, waardoor handhaving er nu op aangekeken wordt dat ze wel de regels volgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 13:38

Paloedie schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee, fout van de politie. Want die gedoogt het, waardoor handhaving er nu op aangekeken wordt dat ze wel de regels volgen.

Ohw oeps. te snel gelezen. Ik dacht dat handhaving t goed vond en politie niet :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:05

Het gaat mij er meer om dat er geen goed alternatief is. Het alternatief wat er is, ligt namelijk vol met stront. Anders had ik niet in dat park gelopen. Afgelopen voorjaar kon je niet eens bij het alternatief lopen omdat je aangevallen werd door minstens 7 Canadese Ganzen paren met jongen. Dat was een groep van minstens 30 Ganzen die verspreid liepen over de honden uitlaat stroken en ervoor zorgen dat je het uitlaten van je hond wel uit je hoofd liet daar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 14:20

misschien helpt het om melding te maken hier over bij de gemeente. Wat de opties zijn en dat die gewoon slecht zijn?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 14:23

Net een paar foto's snel gemaakt. Met de nadruk op snel. Want toen ik ging zitten begon het te regenen. dus wilde het heel snel gedaan hebben :') piepspeeltjes doen wonderen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:14

Aah wat balen van die boete joh :(
Ik blijf echt verliefd op Boellie <3

Voor de mensen met een jachthond: ik heb daar een tijdje terug een apart topic voor geopend. Dus kom vooral meegenieten van alle foto's en verhalen *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 21:15

Leuk he Lotte!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:15

PUPPYSPAM!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn helemaal in de wolken.
Vandaag kennisgemaakt met de vier heren van het nest van 9 pups.
Ik had de eer om ze hun eerste echte vleeshapje (starter mousse van royal canin) te geven. Dat ging er goed in. Voelde zelfs al wat tandjes (arme mama:') ). Er waren twee hondjes waar onze energie/aandacht naartoe ging (grijs en oranje).
De nieuwe eigenaren die na ons kwamen, hadden juist veel aandacht voor de andere twee reutjes dus dat komt mooi uit voor hen.
Volgende week gaan de eersten al kiezen (die gaan daarna op vakantie) en de week daarna mogen wij. Ergens hopen we dat 1 van onze voorkeuren gekozen wordt, dan wordt de keuze voor ons vrij simpel :D.
Maar heel fijn om hier te zijn. 8 december is ophaal datum!!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:27

Mooie staffs! Ze lijken echt heel erg op elkaar, valt me nu pas op!

Leuke puppy's, RM. Hopelijk krijg je 1 van je voorkeuren! 8 december is al bijna!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:29

Dat is leuk om te horen RM! Hopelijk blijft jullie voorkeur beschikbaar.

Dankje galaika

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:32

kiwiwitje schreef:

Dankje galaika

We hebben tweede keus dus als 1 van onze voorkeuren wordt gekozen, kiezen wij natuurlijk onze andere voorkeurspup :)
Echter als de eerste keus een van de andere hondjes is (niet onze voorkeuren) wordt het moeilijk om te kiezen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:47

RoyceMack schreef:
kiwiwitje schreef:

Dankje galaika

We hebben tweede keus dus als 1 van onze voorkeuren wordt gekozen, kiezen wij natuurlijk onze andere voorkeurspup :)
Echter als de eerste keus een van de andere hondjes is (niet onze voorkeuren) wordt het moeilijk om te kiezen.

Ja dat is waar natuurlijk. Maar je zal net zien dat ze toch de ene kiezen waar je voorkeur net iets meer voor was. Hoop dat jullie echt zelf kunnen kiezen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:56

Mijn prio voorkeur lag eerst bij het hondje met taupe kleurig bandje. Mijn oog viel op hem op de videos en fotos. Mijn partner had dat met bandje oranje. Vandaag heb ik oranje veel vast gehad en mijn partner heeft intensief geknuffeld met taupe. En nu ligt mijn voorkeur dus ietsje meer bij oranje en die van hem iets meer bij taupe :D.

Taupe is de grootste en haantje de voorste van het nest.
Oranje zocht mij vandaag echt op.
Taupe ging ook lekker spelen met de stoppels van mijn partners baard :') zo schattig.
Ik zoek een nieuwsgierige, goed leerbare hond die lekker in huis kan zijn en waar we mee naar de club kunnen voor cursus of wellicht een leuke tak van sport.
Ik ben nooit echt weg van de dominanste omdat dat voor mij gelijk staat aan altijd alert zijn, altijd het baasje willen zijn en imponeren. Terwijl ik juist wil dat de focus bij mij kan blijven en de rest genegeerd wordt. Ik besef mij ook dat dit een kwestie is van aanleren maar er zit ook echt al een basis in het beesie.

Dilemma's dilemma's.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 00:23

Er zit sowieso altijd al een basis in een pup. Zeker qua karakter. Ik hoef ook geen “baasje” liever eentje die zijn eigen plan trekt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:30

Onze voorkeur ging destijds uit naar de pup die het meest naar Dundy toetrok en naar ons maar ook zijn eigen weg ging. Hij was ook super actief op iedereen in het nest aan het drijven en sturen. Merken we nu nog natuurlijk _O-

Heb nog wel filmpjes van hem waar hij eerst alle nestgenootjes bij elkaar drijft en vervolgens drie koprollen maakt om onze kant op te rennen en ons 'aan te vallen'.

Dat aanvallen zit er trouwens nog steeds erg in. Mensen die dat herkennen? Dexter komt eigenlijk nooit naar je toe om geaaid te worden of zo maar altijd om meteen in je armen te hangen, uit te dagen etc. Prima op afstand te houden en het is niet vervelend. Maar hij moet en zal altijd even uitdagen en spelen. Doet hij ook naar de andere honden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:38

RoyceMack schreef:
Mijn prio voorkeur lag eerst bij het hondje met taupe kleurig bandje. Mijn oog viel op hem op de videos en fotos. Mijn partner had dat met bandje oranje. Vandaag heb ik oranje veel vast gehad en mijn partner heeft intensief geknuffeld met taupe. En nu ligt mijn voorkeur dus ietsje meer bij oranje en die van hem iets meer bij taupe :D.

Taupe is de grootste en haantje de voorste van het nest.
Oranje zocht mij vandaag echt op.
Taupe ging ook lekker spelen met de stoppels van mijn partners baard :') zo schattig.
Ik zoek een nieuwsgierige, goed leerbare hond die lekker in huis kan zijn en waar we mee naar de club kunnen voor cursus of wellicht een leuke tak van sport.
Ik ben nooit echt weg van de dominanste omdat dat voor mij gelijk staat aan altijd alert zijn, altijd het baasje willen zijn en imponeren. Terwijl ik juist wil dat de focus bij mij kan blijven en de rest genegeerd wordt. Ik besef mij ook dat dit een kwestie is van aanleren maar er zit ook echt al een basis in het beesie.

Dilemma's dilemma's.

Dilemma is vaak simpel op te lossen. Neem ze om de beurt mee naar buiten en dan wel een onbekende plaats en kijk welk gedrag ze dan vertonen.

Er zijn zat pups /honden die in bekende situatie met bekende honden haantje zijn maar totaal instorten zonder het bekende om zich heen.

Zo zijn er ook pups in het nest die op de achtergrond draaien en in volkomen vreemde situatie opeens heel gemakkelijk en "open" blijken te zijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 10:23

Kaus schreef:
Onze voorkeur ging destijds uit naar de pup die het meest naar Dundy toetrok en naar ons maar ook zijn eigen weg ging. Hij was ook super actief op iedereen in het nest aan het drijven en sturen. Merken we nu nog natuurlijk _O-

Heb nog wel filmpjes van hem waar hij eerst alle nestgenootjes bij elkaar drijft en vervolgens drie koprollen maakt om onze kant op te rennen en ons 'aan te vallen'.

Dat aanvallen zit er trouwens nog steeds erg in. Mensen die dat herkennen? Dexter komt eigenlijk nooit naar je toe om geaaid te worden of zo maar altijd om meteen in je armen te hangen, uit te dagen etc. Prima op afstand te houden en het is niet vervelend. Maar hij moet en zal altijd even uitdagen en spelen. Doet hij ook naar de andere honden.

Dat laatste is geen normaal hondengedrag. Vooral geen sociaal gedrag. Het elkaar opdrijven ook niet maar goed dat deed hij nu niet meer toch?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:25

Ik heb borders maar drijven en happen is echt een No go!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:56

Loolotte schreef:
Aah wat balen van die boete joh :(
Ik blijf echt verliefd op Boellie <3

Voor de mensen met een jachthond: ik heb daar een tijdje terug een apart topic voor geopend. Dus kom vooral meegenieten van alle foto's en verhalen *\o/*

Ja, nu wel :+ :P Maar had je dus al gevonden ;)
Kaus, wil ook nog wel eens happen in je hand, maar dan van enthousiasme, gaat steeds beter, maar soms kan ze het niet handelen en doet ze het toch. Dus misschien is het voor hem ook wel een manier om af te reageren, omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen? Het is geen "normaal "gedrag, maar geheel ongewoon is het ook niet, vaak frustratie.

RM, voordeel is dan natuurlijk wel, dat je iig 1 van je voorkeuren krijgt. Gaat vast goed komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:11

Nee, hij drijft niet meer richting andere honden hoor! Staat er ook niet. Maar de aanleg zit er natuurlijk wel enorm in, maar vind ik ook niet gek met zijn hoeveelheid instinct. Is een stuk meer dan in een showlijn border collie zit.

Fannetje, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik vermoed ook dat het uit enthousiasme komt en hij moeite heeft met zich beheersen en daarom dus gaat springen. Zie niet zo zeer wat daar geen normaal hondengedrag aan is :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 11:19

Het gedrag is niet normaal en niet sociaal. Maar ook vooral uitzoeken waar het vandaan komt. Enthousiasme is ook zeer zeker niet altijd positief en geeft net zo goed stress en frustratie mee. Maar je zei dat ie dat ook op andere honden doet, en dat is zeker verre van sociaal en normaal gedrag onderling.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:26

Zo abnormaal gedrag is het niet voor een jonge hond met een drijf en werk instinct. Tuurlijk is het zaak om het enthousiast gedrag om te buigen in een houding die voor de baas, hond en omgeving beter werkt... maar een jonge hond zal echt niets hebben aan een hele felle correctie waardoor mogelijk het vertrouwen in de baas en omgeving schaad.

Andere honden zullen het nu steeds meer gaan corrigeren en dat heeft meer zin dan een menselijke correctie.

Daarnaast is ze recentelijk begonnen met schapen werk met Dexter en zal hij nu eerst in een fase komen waarbij het drijven van dieren en mensen toeneemt ( oefenen van het werk in eigen tijd ) en daarna gaan de meeste honden heel duidelijk het verband leggen tussen schapen = werk en rest is niet werk en mag ik niet drijven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 11:29

Ik vind het wel eens apart om te horen dat het normaal gevonden word dat honden hun drift achterna gaan als het op drijven aan komt. Wat echt heel bedreigend is voor andere honden. Maar zodra het om andere driften gaat dan is het ineens wel drama...

en alles op jong zijn gooien en daarom maar accepteren is ook niet de bedoeling. zie het er dan eens uit te krijgen.. en heb het niet over af en toe gedrag..

En als het goed is, zover ik met kaus contact gehad heb, deed hij het drijven naar andere honden al heel lang niet meer. Los van het schapendrijven.