Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:05

Wat voor soort kattenbak hebben jullie eigenlijk? Ik heb er 2, allebei dicht maar wel zonder klepje. Met klepje snapt Donnie niet.. ik zag dat hij naar de bak rende maar niet naar binnen durfde/kon en toen begon hij al te graven in het tapijt.. toen heb ik snel het klepje eraf gehaald en toen ging meneer er wel op. In de toekomst lijkt me met klepje wel prettiger i.v.m. geurtjes enzo. Ik heb hem er een paar keer in gezet met klepje en dan komt hij er wel weer uit, maar er in is dus een probleem.
Wat hebben jullie hierop verzonnen?

Enne, wat doen jullie met de uitwerpselen van de kat? In de groene of in de zwarte container? ;)

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:08

Heb een dichte kattenbak uit Frankrijk, wel het doorzichtige deurtje eruit anders gaan ze er niet in.
Heb er verder geen ding meer van gemaakt, zonder deurtje vind ik ook prima.

Door de wc! ;)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:13

Mandyy schreef:
Heb een dichte kattenbak uit Frankrijk, wel het doorzichtige deurtje eruit anders gaan ze er niet in.
Heb er verder geen ding meer van gemaakt, zonder deurtje vind ik ook prima.

Door de wc! ;)

Hm ja, het deurtje maakt mij ook niet zoveel uit.. Kan me ook wel voorstellen dat het niet prettig is om je kop ergens doorheen te moeten steken.

Enn door de wc? inclusief kattengrit? :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:16

2 bakken zonder deksel, die snappen ze hier ook niet.

En de kattenbak inhoud gaat hier in de grijze. Heb er kattenbak zakken inliggen, dat plastic lijkt me niet goed voor de groene.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:17

Hier 2 open kattenbakken. 1 staat in een dekenkist van de ikea waar we een gat in gezaagd hebben.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:26

Hier heb ik ze gewoon met kop en voorpoten door de klep gedrukt en ze losgelaten zodra ze er zelf verder in gingen. Heb een curver met doorzichtig klepje.

Half uurtje later hoorde ik gekrabbel aan de bak dus nog een x gedaan toen werd er een plasje gedaan en sindsdien gaan ze er zelf in en uit.

Ben er wel vrij laat mee begonnen (2/3 weken geleden.. toen waren ze 16 weken). De eerste paar weken heb ik m gewoon open gelaten.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:27

Hier twee dichte met klepje en 1 open voor Karel. Is nog even afwachten wat hij straks gaat gebruiken. Drolletjes spoel ik door de wc rest gaat in de groenbak.krijgen binnenkort ook een restafvalbak ( nu n zak) dus dan gaat het daarin.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:30

ook een dichte bak. Heb ze ook eerste keer kop en voorpoten er door gedaan en sindsdien gaan ze uit zich zelf.

ff een vraagje. Ik heb 2 kittens van nu 14 weken oud en een kater van 5 jaar. De kittens willen nu steeds bij de kater zuigen. Heb de kittens vanaf dat ze ongeveer 8 weken waren. de kater laat het ff toe en daarna loopt hij weg. Ze blijven hem dan achtervolgen. Hij gaat voor nood al naar buiten aangezien hun dat nog niet mogen heeft hij dan ook rust. Waarom doen ze dat snap dat sommige kittens nog zuigbehoeften hebben maar ook nog na zo'n lange tijd dat ze bij de moeder weg zijn? Ze sabbelen ook op elkaars tenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:35

Dichte bak zonder klepje.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:39

Wij hadden een dichte bak met klepje, maar Sakie snapte dat niet met als gevolg dat ie het op de grond had gedaan. Nu het klepje er af en over een paar weken proberen om er weer op te doen, scheelt toch wel qua geurtjes.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:42

Eleadoras schreef:
Enn door de wc? inclusief kattengrit? :+

Ja dat peuter ik er niet tussenuit. :')
Wel zo min mogelijk grit mee uiteraard.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:43

Yvankaxx schreef:
Wij hadden een dichte bak met klepje, maar Sakie snapte dat niet met als gevolg dat ie het op de grond had gedaan. Nu het klepje er af en over een paar weken proberen om er weer op te doen, scheelt toch wel qua geurtjes.

Hier een aantal keer op m'n bed als het deurtje erin zat.
Mel is het waarschijnlijk al die jaren ergens anders niet gewend geweest.
Dwingen had bij beide geen zin..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:03

Hier eerst twee weken de bak zonder kap neergezet. Toen dat goed ging 1 dichte bak en 1 open bak (zodat ze altijd konden gaan, maar toch die dichte konden leren kennen). Dat ging heel snel goed. Toen een deurtje erin en inmiddels zijn allebei de bakken dicht met doorzichtige klep. Ik zou het een weer open laten en dan het deurtje er terug inhangen...

Mhollander; ik heb twee kittens en hier deed het katertje ook sabbelen op de buik van het poesje... een vriendin van me zei dat dat ooit kwam als ze te vroeg bij de moeder weggegaan zijn. Nu komen die van ons uit het asiel en zijn als zwervertjes gevonden... dus geen idee of er een moeder bij was of niet. Zolang de andere kat het niet erg vind, zou ik er niks aan doen. Het lijkt me geen kwaad kunnen.
Inmiddels is het hier ook flink verminderd.

Afbeelding
hier lekker in de tuin. Gelukkig geen zon meer in de tuin op dit tijdstip. Karel lekker in het zand, Kaatje op mijn handdoek...

Ik had vanmiddag even de schrik van mijn leven gehad... Ik was 2 uurtjes van huis geweest, kom ik terug heeft Kareltje helemaal gele pootjes en gele snor. Ik had lelies op tafel staan en daar had ie duidelijk aangezeten... Snel even gegoogled, oliebol.. Lelies zijn giftig %) :n dat wist ik dus niet... snel de dierenarts gebeld, planten bekeken, daar was niks vanaf gegeten gelukkig. Dierenarts zei als het alleen stuifmeel was, veel laten drinken. Als het toch bloemen zijn geweedt, zout achterop het tongetje, dan gaat hij braken...
In Karels geval zou alleen veel water genoeg zijn.. maar pfoe ik kreeg het ff warm hoor toen ik op Google al die horrorverhalen voorbij zag komen |o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:23

Mando schreef:
Hier was hij gisteren ook hangjongere...

[ [url=m/C7bWHP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GI28Yn.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

[ [url=m/LBnE8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Afbeelding
:')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:05

Haha heerlijk als ze zo kunnen liggen

Sinds ik katten heb heb ik geen bloemen of planten meer in huis.

Mijn eerste kat bleef overal vanaf maar deze niet

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:15

Mando schreef:
Haha heerlijk als ze zo kunnen liggen

Sinds ik katten heb heb ik geen bloemen of planten meer in huis.

Mijn eerste kat bleef overal vanaf maar deze niet

Heel herkenbaar!

Het enige groene dat we hier hebben zijn de planten in het aquarium.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:41

Mijn schoonmoeder had ooit 2 hortentiabloemen eraf geknipt
In een vaasje gezet en de volgende dag... beide bollen weg en ook nooit meer gevonden.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:30

Ik ben dol op planten in huis, snorretje heeft er wel eens aangezeten, gijs heeft dat nooit gedaan gelukkig. Hopelijk blijft Kareltje er ook vanaf....
Karel ligt nu in zn mandje bij de ventilator, beestje is echt nergens van onder de indruk!

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:43

Nou normaal blijven ze er ook goed vanaf en beperken ze zich tot het kattengras... Dus ik vind het ook zo typisch.
Nu zijn ze lelies in ieder geval exit!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:17

Buiten als prins op de erwt.

<3 <3 <3

Afbeelding

Zit me nog steeds af te vragen wat voor kleur zijn ogen zijn.
Grijs... blauw... groen.... ik weet t niet

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:35

Geen kitten meer maar...

Afbeelding
Dushi weer thuis <3

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:37

Jinte is vandaag lekker buiten op stal aan het tuigje <3
Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:01

Sinds vorige week dinsdag officieel, één van onze pleegkittens blijft bij ons wonen :) Vanaf de eerste dag al helemaal gek met hem, hij is ook erg aanhankelijk, komt steeds bij je liggen en kijken wat je doet enzo :) Hij doet me ook erg denken aan mijn ragdoll Famous toen hij klein was.

Hij heette Jace, nu zo goed als zeker wordt het Bailey. Ik denk dat hij Siameesbloed heeft gezien zijn bouw, grote oren :D en blauwe ogen. Ook heeft hij qua tekening iets van de Turkse Van, maar dat is een vrij zeldzaam ras, we hadden er vroeger thuis eentje, de Siamees lijkt mij waarschijnlijker.

Heel fijn dat ik nu eens een kitten lekker zelf kan houden *\o/* Ik moest er al niet aan denken dat ik hem straks weer af moest staan, maar dat hoeft deze keer niet :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die verhalen over plantjes en katten, herkenbaar... Ik heb nu veel plantjes in glazen potten (of ze hebben flinke stekels...) en drie plantjes in een viskom :D Kunnen ze er niet zo makkelijk bij. Alhoewel mijn kittens vorige week stout waren, eentje heeft in de viskom tussen de plantjes gepoept.... Het moet wel een pleegkitten zijn geweest aangezien die grote katten van mij er echt niet in passen... :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:07

Wat een mooie oogjes!!

Wel knap in de vissenkom! :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:12

Oooo vlieft <3 <3
(Past wel bij Maes) _O-

Als je dat koppie idd zie kan er wel siamees inzitten