Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:27

Die van ons hadden inderdaad ook hun eerste les, wat eigenlijk een beetje valsspelen is aangezien wij thuis ook het een en ander al gedaan hebben.

Ik ben vooral héél benieuwd hoe Dana zich gaat ontwikkelen wat betreft drive, die kan het niet zoveel interesseren allemaal. Maar de touch op de Walk vond ze wel leuk, want ja SNOEPJES!

Harvey ging als een speer, maar die vind alles leuk. Daar gaat het helemaal mee goed komen. :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:46

Leuk! Wij krijgen ook een pup erbij binnenkort, nu net een week oud :D zoveel zin in, verwachting is een leuk sporthondje en als ik familie zie gaat ie hopelijk lekker straks :D Blijft beetje afwachten natuurlijk..

Met Aiden gisteren wedstrijd in Assen, kon promoveren naar de 3e graad maar liep helaas 3x een disk. Probeer wat meer uit, minder op zeker te lopen. Dan komen we wel rond maar niet tevreden met de tijd :P Geen haast ook, dus niet erg. Hij liep ook hele mooie dingen zien gelukkig :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:48

Fiji is ondertussen ruim 16 maanden en de laatste weken begint ze het spelletje echt leuk te vinden. Dit is een filmpje van afgelopen maandag. Doet ze het niet super leuk? De palen gaan nog niet super snel, ze kan ze pas een week of 3 zonder wires en doet ze pas voor het eerst in oefeningen :)
http://www.youtube.com/watch?v=CCsRErLvrqs

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:30

Ziet er goed uit! Is dit nou in Kalkar?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:43

Die palen vind ik prima hoor voor die leeftijd! Ik vind zijn runnings in het begin van het filmpje niet netjes, later zie je het haar een stuk netter afwerken.

Ik denk dat je heel trots op je puppenmeisje mag zijn.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:04

Dat is Kalkar idd.
En miran, haaaaaar! Ook de schutting doet ze pas voor de 4e keer op hoogte en is ze nog wat in zoekende :) 2e keer voor haar op deze toestellen en de wip hadden we daarvoor geoefend en vind ze heel spannend. Dan is ze gelijk weer zoekende.
Zo doet ze haar runnings op toestellen die ze goed kent :)
http://www.youtube.com/watch?v=rzEtDs8mqMU

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:08

Machie schreef:
Dat is Kalkar idd.
En miran, haaaaaar! Ook de schutting doet ze pas voor de 4e keer op hoogte en is ze nog wat in zoekende :) 2e keer voor haar op deze toestellen en de wip hadden we daarvoor geoefend en vind ze heel spannend. Dan is ze gelijk weer zoekende.
Zo doet ze haar runnings op toestellen die ze goed kent :)
http://www.youtube.com/watch?v=rzEtDs8mqMU

Ah dat verklaard ook wel waarom dat ze het later op het filmpje al een stuk beter doet. Ze is wel leuk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:10

Netjes hoor Marleen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:32

mirriejj schreef:
Ah dat verklaard ook wel waarom dat ze het later op het filmpje al een stuk beter doet. Ze is wel leuk!

Ze is super leuk, maar een hond die enorm nadenkt. Dus ze gaat met trainen ook regelmatig in de nadenk modus en dan kan ze niet meer hard rennen ;)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:59

Hallo,
Zouden jullie even met mij mee willen denken/ jullie mening willen geven?
Ik heb een labrador van 10,5 maand. De eerste 5,5 maand heeft hij opgesloten gezeten in een stal en heeft in die tijd dus niks van de buitenwereld meegekregen. Mika kan prima met andere honden over weg alleen is hij erg enthousiast en slaat hij daar soms wat in door. Thuis hebben we dit nu redelijk onder controle. We gaan nu naar hondencursus, maar degene die de les geeft kan ons niet helpen met zijn gedrag. Voor zowel Mika als voor ons is het gewoon frustrerend om daar heen te gaan. Mika is daar een hele andere hond als thuis in negatieve zin. Vanavond is de laatste les, maar wat dan?
Gaan we door met een pubercursus maar dan bij een andere hondenschool? Dit betekent dat als hij het later aan kan, hij behendigheid kan gaan doen daar. Hij wordt heel enthousiast bijvoorbeeld van de tunnel en we denken dat hij dit erg leuk zal vinden. Alleen is het de vraag of hij het aan gaat kunnen in groepsverband. Of stoppen we gewoon met het volgen van cursus en gaan we thuis aan de slag... Het levert Mika nu zo veel spanning op op cursus en overprikkeling dat we hem er nu geen plezier mee doen. Maar wat als we bij die andere cursus wel beter begeleid kunnen worden, of juist ook niet begeleid kunnen worden in zijn gedrag..
Wat zouden jullie doen?

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:35

We hebben besloten om maar gewoon naar cursus te gaan, en dan zien we het wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:10

Hebben wij ook gedaan. Herplaatser gekregen van 2 jaar, die alleen maar in een tuin geleefd had. Zij kon alleen niet met andere honden overweg. We hebben 2 cursussen(verschillende scholen) geprobeerd, maar uiteindelijk gestopt met trainen en dat was voor ons en voor haar wel een enorme opluchting. Maar ik moet erbij vertellen dat zij ook niks leuk vindt qua trainen. Ook geen beloningen. :') Gewoon de andere hondenschool proberen, kijken of ze daar beter kunnen helpen, maar als het niet lukt is het ook geen ramp.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:43

Ik ken Chantal alleen van het toppic hier maar ben wel erg benieuwd naar haar nieuws. Verwacht dat het met Sjors te maken heeft

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:17

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:29

Leuk om te zien!

Wij zijn ondertussen 4 of 5 lessen verder en het bevalt enorm! Mika heeft 1 les gehad dat hij enorm liep te draken en telkens uitbrak, maar nu blijft hij weer mooi gefocust. Gisteren een lijntje van een stuk of 5 sprongen en de tunnel achter elkaar gedaan. *\o/*
Zijn ook begonnen met het dak/schutting. Vind meneer héél leuk, als in: volle sjas er over heen vliegen. :') dus nu flink oefenen om ook daar zijn focus te behouden en de rem er op het onderste raakvlak op te krijgen. :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:12

Hoe leer je de schutting aan dan? Ik begin altijd eeeerst met aanleren vlak en pas veel later het hele toestel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:42

Machie schreef:
Hoe leer je de schutting aan dan? Ik begin altijd eeeerst met aanleren vlak en pas veel later het hele toestel.

Wij ook op deze manier. :j

Harvey zelfs alleen maar het matje en de afloop. Dana mag wel al de volledige lengte gebruiken, die doet 2o2o en dat vind ze zó leuk! *\o/*

Ze neemt zowaar toestellen in een gallopje. Het wordt nog wat. :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:56

Ze gaat echt wel lekker kim ;)

Buddy is nog erg voorzichtig en snel 'vol' kwa info. Dus gewoon lekker rustig aan.
We zijn kwa vlakken nu bezig met een verlaagde kattenloop en 2o2o. Dat begint hij goed te snappen haha.

Bij de tunnel meent hij dat hij de tunnel alleeb van rechts kan nemen :')
Dus nog lekker oefenen

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:31

Wij leren het nu aan door ze er meteen volledig overheen te sturen en bij het laatste raakvlak te laten stoppen op het vlak. Best een uitdaging omdat Mika het liefst het zelfde tempo aanhoudt als in de rest van het parcours: heel hard. :=
Hoe leer je alleen het vlak aan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:40

Wij hebben de laatste drie honden geleerd wat de betekenis van het vlak was. In feite dus aangeleerd dat het vlak een 'extra' toestel is, ze weten (Of leren) dus wat het de vlakken inhouden.

Voor Harvey is dat gecombineerd met een (elektronisch) matje, want hij gaat runnings doen. Dana leert de 2o2o met het commando 'touch'. Puk kent ook de het commando, zelfs twee vormen. De 'touchssssssssssh', dan tikt ze het vlak maar mag doorrennen, en de 'touch', dan verwacht ik een 2o2o. Hier heb ik voor gekozen omdat zij eigenlijk een ideaal hondje is voor RC, maar dat wil ik niet, maar dat de situatie een 2o2o niet altijd toelaat. Als de Kat op een lange lijn staat komt zij met zo'n vaart dat zij alleen het middel van de bovenste plank aanraakt en dan naar beneden dendert. Ik kan en wil dan geen 2o2o verwachten vanwege de klappen die het lichaam dan krijgt. Op de A heeft ze sowieso een RC. De seasaw dan weer niet, maar dat komt omdat ze deze na een ongeluk volledig wantrouwde en we dus bij 0 begonnen zijn met opbouwen. Ook daar is het 2o2o.

Maar als jou hond zo over het toestel knalt is hij daar duidelijk nog niet klaar voor. Ook erg onverantwoord van de hondenschool eerlijk gezegd...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:05

Het even filmpjes erbij gezocht, is wel van de Hoop agility, maar de vlakken staan erin. :D

Dit zijn (naar mijn mening) goed aangeleerde vlakken in combinatie met een goed en tijdig commando. Puk is dus officieel een 2o2o aangeleerde hond en geen RC. Vandaar dat zij vrij hoog in de vlakken zit. Harvey wordt aangeleerd dieper te tikken en dus continu RC.

Dit is een (héél :') ) slecht vlak door mijn eigen schuld, geen goed commando en niet op tijd waardoor Puk duidelijk twijfelt en op de Walk dus schuin af springt. En een heel mooi verkeerd tunnelgat. _O-

Ik was even aan het kijken of ik Guinness ergens op film heb, die heeft de vlakken dus volledig verkeerd aangeleerd gekregen en dat kost ons (lees Kay) nu bloed zweet en tranen om dat te herstellen. Het gaat steeds beter en beter, maar met vlagen knalt hij volledig over de vlakken.

Zo heeft hij bij de A twee extra liggers zodat hij die pas extra richting raakvlak moet zetten. :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:13

Als een hond een 2o2o heeft wil ik een rem zien. Zie ik op je bovenste filmpje niet. Ik zie gewoon een hond met matige runnings ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:34

Met Aiden helaas erg verkeerd begonnen dus raakvlakken blijven lastig. Running zal het nooit worden.. 2o20 begrijpt hij in de training maar tijdens wedstrijd echt niet :P gelukkig gaat het redelijk tegenwoordig! Met mijn nieuwe pup ga ik zo'n combi proberen als Kim zegt, 2o2o in principe maar soms sneller doorlopen. Overlegd met mijn instructrice en denk dat dat het beste past.

Aiden en ik zijn afgelopen weekend naar de 3e graad gepromoveerd! Benieuwd hoe ons dat vergaat! Met onze eerste plek ook een ticket voor de Masters van dit jaar verdiend.
Daarnaast natuurlijk leuk om op hoger niveau wat extra meters te maken voor de EO eind juli :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:54

Besef wel dat je met runnings echt goed moet investeren en dat het makkelijk 2 jaar in beslag neemt voor dat die fatsoenlijk gaan.
Ik vind het enorm leuk om te zien dat Qya met wat basis dingetjes die ze heeft geleerd als pup, nu al enorm makkelijk te sturen is. Terwijl ze eigenlijk nog zo goed als niets kent.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:03

mirriejj schreef:
Besef wel dat je met runnings echt goed moet investeren en dat het makkelijk 2 jaar in beslag neemt voor dat die fatsoenlijk gaan.
Ik vind het enorm leuk om te zien dat Qya met wat basis dingetjes die ze heeft geleerd als pup, nu al enorm makkelijk te sturen is. Terwijl ze eigenlijk nog zo goed als niets kent.

Klopt. Fiji en ik zijn met een maand of 7 begonnen met de basis van de runnings en perfect zijn ze nog lang niet. Gek genoeg gaat de schutting wel super goed. Ze zit daar (zie filmpje hierboven) super mooi laag in haar vlak. Of we nu bochten maken of rechtdoor gaan. Kattenloop is een ander verhaal. Dat kost ons echt nog wel een jaar.