Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:28

kiwiwitje schreef:
Mar_X schreef:
Smurffie: de brokken laten staan gaat helaas niet lukken, dan eten mijn katten alles op.. Ze begint wel steeds beter brokken te eten en ik hoop dat ze over een tijdje volledig op brok kan.

KimD en kiwiwitje: ik ben verder altijd tevreden over deze dierenarts. Ik heb er ook een aantal jaar als invalkracht gewerkt en daardoor weet ik dat ze niet van vers vlees houdt. Nu was de nieuwe dierenarts er en zij denkt er denk ik net zo over. Ik ben zelf nog steeds van mening dat het vlees er niks mee te maken heeft en ga het ook gewoon blijven geven, slecht brokken eten zal haar weerstand ook geen goed doen.

Warboel: wat vervelend om zo iemand tegen te komen.. hier heel veel mensen die willen aaien en Silke laten springen en dat niet erg vinden, straks als ze groter en vies in vinden ze het vast niet meer leuk.

Ik kreeg net een appje van mijn moeder dat het weer goed gaat, ze speelt weer!

Maar wat is er nu dan weer mee gedaan? Wat heeft de DA nu gedaan?

Ik was er niet bij maar zover ik weet hebben ze het schoongemaakt en een zalfje meegegeven.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 17:30

Ben benieuwd. :) Dan zal ie wel denken dat er een bacterie zit. Maar ik vind t nog steeds bijzonder omdat jij juist de indruk had dat t beter ging. :) T was verstandig geweest als ie al iets voor wil schrijven dat ie eerst een swab had gemaakt...

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:36

kiwiwitje schreef:
Ben benieuwd. :) Dan zal ie wel denken dat er een bacterie zit. Maar ik vind t nog steeds bijzonder omdat jij juist de indruk had dat t beter ging. :) T was verstandig geweest als ie al iets voor wil schrijven dat ie eerst een swab had gemaakt...

Ik had dit er ook niet achter gezocht, had meer het idee dat ze buikpijn had. In het begin moest ik het elke dag wel schoonmaken, dan zat er wat opgedroogde pus op haar vulva. De afgelopen week maar 1x per 2 of 3 dagen dus dacht dat dat wel beter ging. Misschien dat het pus in haar vulva is gaan klonteren ofzo. Het zalfje is volgensmij een vitamine zalfje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 17:43

Mar_X schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik had dit er ook niet achter gezocht, had meer het idee dat ze buikpijn had. In het begin moest ik het elke dag wel schoonmaken, dan zat er wat opgedroogde pus op haar vulva. De afgelopen week maar 1x per 2 of 3 dagen dus dacht dat dat wel beter ging. Misschien dat het pus in haar vulva is gaan klonteren ofzo. Het zalfje is volgensmij een vitamine zalfje.

De logica van een vitamine zalfje ontgaat mij dan weer volledig.. :)
Hoe je t beschrijft zou ik denken pijn of jeuk aan de staart(basis). Maar we gaan zien of je nu verschil ziet.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:03

Wat een leuke hond heb jij Nayomie!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:04

Ik vind het een bijzonder verhaal van silke. Heb je een andere arts in de buurt waar je eventueel voor een second opinion kan gaan?

Nayomie wat een mooie foto’s!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:08

Mar_X Hmm...Ja ik vind het ook wel een bijzonder verhaal. Heb er geen ervaring mee maar met de logica die ik heb, kan ik er helemaal niks van maken -O- Wel vervelend voor Silke dat ze zo'n last heeft!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:47

Helaas zijn er veel dierenartsen die nog niet achter vers vlees staan en liever hebben dat honden brokken krijgen. Ik vraag me altijd af of dit gebaseerd is op wetenschap of op sponsoring :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:57

Voor mijn gevoel werken veel dierenartsen wel samen met brokkenfabrikanten. Prima op zich maar ook wel fijn als ze een beetje algemene kennis daarbuiten hebben.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:59

Ymor schreef:
Voor mijn gevoel werken veel dierenartsen wel samen met brokkenfabrikanten. Prima op zich maar ook wel fijn als ze een beetje algemene kennis daarbuiten hebben.

Hier is alles RC. Zelf geen voorstander van maar denk idd dat je gelijk hebt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:04

Wij hebben hier twee dierenartsen en de ene heeft royal canin en de andere hills geloof ik. Ik heb vroeger heel lang royal canin gevoerd omdat ik de zak zo mooi vond. Over marketing gesproken haha. En later ben ik toen over gegaan op pedigree omdat het makkelijk was om mee te nemen met boodschappen doen. Zou ik nu dus noooooit meer doen.

Iemand zei laatst tegen mij dat hij pedigree zo’n duur merk vond. Ik vraag me dan echt af wat je dan voert?!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:07

Ymor schreef:
Wij hebben hier twee dierenartsen en de ene heeft royal canin en de andere hills geloof ik. Ik heb vroeger heel lang royal canin gevoerd omdat ik de zak zo mooi vond. Over marketing gesproken haha. En later ben ik toen over gegaan op pedigree omdat het makkelijk was om mee te nemen met boodschappen doen. Zou ik nu dus noooooit meer doen.

Iemand zei laatst tegen mij dat hij pedigree zo’n duur merk vond. Ik vraag me dan echt af wat je dan voert?!

Hahahha!

Ik ben zelf erg weg van Farmfood. Mijn DH deed het er erg goed op alleen Jinn krijgt er rode uitslag van. Terwijl hij het er wel super op deed, tot die uitslag naar boven kwam. Zou graag weer FF voeren maar ben bang voor die uitslag. Volgens FF zelf kon t niet komen van t voer maar dat was t enige wat veranderd was. Overgestapt naar Prins. Na 3 weken zag je niks meer en nooit meer rode uitslag gehad

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:08

Ymor schreef:

Ja dit herken ik ook van onze dierenarts. KVV is die van ons ook op tegen en we moeten eigen Royal Canin geven qua brok. Ik wil graag geperst voer voor de pup, dus aan RC ga ik dus zeker niet aan beginnen.
Wel jammer dat ze het op die manier doen, want niet iedereen heeft kennis over voeding (included me) en je gaat er vanuit dat je goed advies daarin krijgt. Helaas blijkt het als snel een commercieel iets te worden. -O-

Dank jullie wel! Naast dat ik haar geweldig vind om voor de lens te hebben, is het ook leuk om foto's van het groeiproces te hebben vind ik. :j Dus ik maak zo vaak mogelijk foto's, kan ik mijn fotografie skills ook telkens verbeteren en het is gewoon leuk. :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:11

Wij gaan straks lekker agility trainen. Eerst nog even chillen in de zon.

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:11

Leuk, veel plezier!

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:29

kiwiwitje schreef:
De logica van een vitamine zalfje ontgaat mij dan weer volledig.. :)
Hoe je t beschrijft zou ik denken pijn of jeuk aan de staart(basis). Maar we gaan zien of je nu verschil ziet.

Volgensmij is het zalfje omdat het ook behoorlijk geïrriteerd was. Ik denk dat het bijten op de staart een reactie is geweest op de pijn, staart is verder niks mis mee. Ik ga haar zo ophalen maar volgens mijn moeder is ze weer zichzelf dus het schoonmaken heeft wel geholpen.

In de praktijk hebben ze hier sanimed een een beetje royal canin, maar ze proberen niet zomaar iemand te laten over stappen zonder dat daar een aanleiding voor is. Ik heb een proefzakje sanimed meegenomen en die at ze 1 dag goed en daarna wou ze het niet meer. Inmiddels vind ze ze als koekjes heel lekker maar ik twijfel of ik een zak moet kopen. De wow brokken vind ze ook lekker maar zijn nog veel te groot.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:35

Ik heb het niet heel uitgebreid over voeding gehad met de DA, hij vroeg met dr eerste prikjes wel wat ze kreeg. Zei toen “Edgard&Cooper puppybrok” hij kende het niet, maar als het puppybrok genoemd werd vond hij het prima _O- hij zei toen dat hij bij pups niet zo’n fan is van vers omdat veel mensen onbewust niet compleet voeren.

Ik vind dat bij Edgard&Cooper, hun marketing is zo geniaal _O- als illustrator heb je me hoor als je zulke leuke illustraties gebruikt en die zakken voer er zo leuk uitzien.
Bij Kivo ook wel trouwens. Hou van hun vormgeving :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:00

@marx interessant, dat vers voeren de oorzaak zou zijn volgens de DA. Geen ontsteking of wat dan ook verder? Gewoon alleen pus en irritatie?
Bij Toby vragen ze niet eens wat ik voer: als hij het goed doet, zal het wel in orde zijn. Bij onze Doodle wel, maar typisch Doodle: die is nogal gevoelig op voer. Op advies van de DA toen van hen een hypoallergeen voer gevoerd, gingen bepaalde dingen wel beter (m.n. snel ontstoken oren), maar hij ging v die brok steeds overgeven. Toen zelf gaan 'spelen' met andere hypoallergeen brokken en nu staat hij op prins en dat gaat goed. Voor nu althans. Tjah, op papier is er beter voer, maar het moet er wel in blijven en geen kwaaltjes geven... Vers kreeg de Doodle bij de fokker, diverse merken en smaken geprobeerd (vraag me de merken niet meer, is vier jaar geleden), maar ook dat bleef uitgespuugd worden. Doodles: maag en oren zijn vaak gevoelig. Dierenarts heeft het nooit afgekeurd wat we probeerden, zowel vers als brok niet, maar wil wel weten wat hij krijgt nu om in de gaten te kunnen houden of bepaald voer bepaalde reacties geeft of juist niet. We weten wel dat persbrok bij hem slechter valt dan krokant. Dat is al iets ;)

@roosvanblue mijn artritis geeft bijna dagelijks issues helaas, maar niets waar niet mee te leven valt hoor. Lang zo erg niet meer als toen. Nu vooral regelmatig geen kracht in mijn handen in de ochtend, pijnlijke knieën (ik ben eigenwijs en loop er gewoon door, artritis is geen artrose hebben ze me ooit verteld , dat onthoud ik dus maar ;) ), twee keer geopereerd aan mijn handen ook en als t koud én vochtig is buiten kan ik m'n knieën, handen, rechter elleboog, rechter pols en rechter schouder eigenlijk nauwelijks gebruiken (rechts pols en elleboog gescheurd gehad en schouder dus uit de kom, dus wat 'extra schade' bovenop de artritis op rechts ;) )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 20:10

Warboel schreef:
Ik heb het niet heel uitgebreid over voeding gehad met de DA, hij vroeg met dr eerste prikjes wel wat ze kreeg. Zei toen “Edgard&Cooper puppybrok” hij kende het niet, maar als het puppybrok genoemd werd vond hij het prima _O- hij zei toen dat hij bij pups niet zo’n fan is van vers omdat veel mensen onbewust niet compleet voeren.

Ik vind dat bij Edgard&Cooper, hun marketing is zo geniaal _O- als illustrator heb je me hoor als je zulke leuke illustraties gebruikt en die zakken voer er zo leuk uitzien.
Bij Kivo ook wel trouwens. Hou van hun vormgeving :')

T idee is vooral dat vitamines hier weinig aan bij dragen om bijv jeuk te verlichten oid. Denk dat t schoonmaken de truc gedaan heeft. :) t kan ook gewoon zijn dat ze t viezige irritant vond. Beetje zo’n effect als er nog een drolletje aan blijft hangen na gras eten.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:14

Skippy Jeetje wat lastig zeg. Tsja je kan ook niet anders dan ermee dealen maar leuk is anders. Maar ik ben het wel met je eens qua bewegen. Volgens mij is blijven bewegen ALTIJD goed. Daar geloof ik heilig in. Maar ik weet niet of je artritis het daarmee eens is :o

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:34

Edgard en cooper heeft ook goede marketing inderdaad. Ik voer nu prins.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:39

Ymor schreef:
Edgard en cooper heeft ook goede marketing inderdaad. Ik voer nu prins.

Vooral dat. Zoals al vaker gezegd, het idee dat ze hebben is leuk en innoverend alleen de uitvoering is mwuaa.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:40

Ik was toen een keer op een evenement en ze hadden daar ook echt een goed team staan om je te overtuigen. Niet verkopen maar gewoon hun visie vertellen. Dan geloof je wel echt in je merk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:55

Ymor schreef:
Ik was toen een keer op een evenement en ze hadden daar ook echt een goed team staan om je te overtuigen. Niet verkopen maar gewoon hun visie vertellen. Dan geloof je wel echt in je merk.

Dat team is inderdaad goed getraind totdat je inhoudelijk kritische vragen gaat stellen, dan is het vooral veel 'uuuuh' of 'dat moet ik even navragen' of 'daarvoor kunt u altijd mailen'.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:41

Haha ja dat klopt wel! Ik kreeg toen op een vraag ineens van ja je kunt altijd even op de site kijken.